ההסבר לכמיהה להורות לילדים- ביולוגי או סביבתי?

נ.ב. ברגע שיש מודל

הטענה היא שלבני אדם יש צורך לחקות אותו וכך ללמוד להתנהג לפי המודל. כלומר, צפוי שבני אדם ילמדו.

כלומר, אם נוצר מודל ובני אדם לא חיקו אותו אז הדבר מנוגד למה שאנו יודעים.

אבל, אין טענה מקבילה שדווקא ברצון להורות צפויים להיות גנים לכך. אם אין גנים לכך הדבר לא מנוגד למה שאנו יודעים.
 
לגבי הטענה על 2 הכליות, אני חושב שחסרה לך אינפורמציה

בזמן ההתפתחות העוברית, ברירת המחדל היא התפתחות סימטרית לשני הצדדים (לכן, שתי ידיים, שתי רגליים, שתי עיניים, שתי כליות, שתי חצוצרות, שני מוחות וכו'). זה הקוד הגנטי, וקוד גנטי משתנה באבולוציה רק אם יש לכך סיבה טובה.

בעיקרון, ברירת המחדל בקוד הגנטי היא התפתחות סימטרית לשני הצדדים (בי-לטרלית) כי זו פשוט ברירת מחדל שיוצרת תפקוד טוב יותר ברוב המקרים (שתי ידיים במקום יד אחת, וכו').

עם זאת, יש מקרים בהם היה צורך לבטל את הסימטריה הזו, למשל עבור הלב, אם היה לנו עוד לב פרט לנוכחי, זה היה מקשה על מחזור דם תקין, זה היה פוגע בתפקוד, ולכן יש לנו לב אחד. הקושי התפקודי בשני לבבות יצר לחץ אבולוציוני לשינוי הקוד הגנטי כך שיהיה רק לב אחד.

לגבי הכליות, כן, בעיקרון היתה אפשרות שתתפתח סלקציה לכיוון כליה אחת, מהמצב ההתחלתי של שתי כליות. השאלה היא, האם יש בכך יתרון תפקודי/אנגרטי כלשהו שנהיה עם כליה אחת במקום שתי כליות? אז זהו, שלא. אנחנו רואים אצל אנשים שיש להם כליה אחת, שהכליה הזו גודלת במשקלה לגודל של שתי כליות של אדם ממוצע. כלומר, הכליה האחת הזו, גודלת למשקל של שתי כליות, כי זה הגודל הדרוש לפילטרציה בקצב מספק של הדם. לכן, לא היה בעצם יתרון אבולוציוני לשנות את הקוד הגנטי המקורי (שבנה שתי כליות, בשל ההתפתחות הבי-לטרלית שהיא ברירת המחדל) לכליה אחת. זה לא היה חוסך כלום לגוף, הגוף עדיין היה צריך שהכלייה היחידה הזו תגדל לגודל של שתי כליות (בשני המקרים הגוף צריך לתמוך בחצי קילו של כליות, בין אם זה המשקל של כליה אחת למי שיש רק אחת, או המשקל המשותף של שתי הכליות למי שיש שתיים), אז מה הרווחנו כאן?
 

evanescent

New member
תחשוב על מה הינו חושבים

לפני המידע הזה על ההתפתחות כי זו היתה הנקודה בדיון. הרי על כך שלגבי הכליות כבר יש ראיות כבר הוסכם.
 
אם הבנתי נכון הטענה שלו

היא שיש צורך ויתרון בשתי כליות כי אם הייתה לנו כליה אחת, אז הייתה לנו יד אחד ורגל אחת ואז לא היינו אדפטיביים. אבל, אם הבנתי את דברייך הטענה שלך הייתה שאין צורך בשתי כליות ואפשר להסתדר עם אחת כך שכליה נוספת היא מיותרת ולכן עיקרון החסכנות לא חל.

אבל, לפי דבריו אין סתירה לעיקרון החסכנות כי המבנה הזוגי של האיברים שלנו הוא משהו שהיה אדפטיבי.
 
לפני המידע על ההתפתחות העוברית

ועם הידיעה שהגוף יכול לתפקד מצוין עם כליה אחת, אני מניח שהיינו חושבים שהגוף לפעמים לא בוחר בדרך הפשוטה ביותר לפתרון בעיות. היינו יכולים להשתמש בטיעון הזה, כדי לסנגר על מדוע הקוד הגנטי שלנו יצר "כמיהה להורות", למרות שדחף לסקס הוא גורם מספיק חזק כדי לוודא התרבות.
&nbsp
אבל, כל זה לפני המידע על ההתפתחות העוברית. המידע על ההתפתחות העוברית, שופך מים קרים על התיאוריה שהגוף בנה שתי כליות כי "לא תמיד בוחר בדרך הפשוטה" שבמקרה הזה היה להסתפק בכליה אחת. המידע על ההתפתחות העוברית מלמד אותנו, שמשיקולי תועלת, בתחילת ההתפתחות העוברית, כל הגוף גדל בצורה סימטרית לשני הצדדים, ולכן כל האיברים מוכפלים. זה עובד נהדר ברוב המקרים, ורק במקרים המעטים שזה לא עובד טוב (ותהיה פגיעה תפקודית אם יהיו שני איברים) הקוד הגנטי עבר אדפטציה מיוחדת כדי להיפטר מהאיבר הנוסף. לגבי הכליות, אין שום בעיה עם קיום שתי כליות קטנות, ולכן לא היה שום לחץ סלקטיבי לשנות את הקוד הגנטי לכליה אחת (שהיתה צריכה לגדול לגודל של שתי כליות, כדי לתפקד באופן תקין).
 
למעלה