הודעה מנהלתית

Sophalin

New member
איזה מום?

אם תינוק נולד עם מום, נכון להיום, מי מממן את הטיפול במום?
 

ranisharoni

New member
המדינה מחויבת לסייע לילדים עם מום

למשל ילדים אוטיסטיים צריכים ללמוד בכיתות מיוחדות כי ברגילות הם לא עומדים בקצב ולכן יש אפליה עפ"י עקרונות השיוויון (המדינה לעיתים מצפצפת על זה למרות פסיקה של בג"ץ). ילד שסובל ממחלות רקע מסיבה מולדת או כלשהי זכאי לטיפול רפואי עפ"י חוק הבריאות הציבורי.

לפיכך אפשר להבין למה המדינה משקיעה הון עתק בגילוי מקדים של פגמים גנטיים (ושוטפת לציבור את המוח בחשיבותם כמו בחשיבות של חיסונים).
 

Sophalin

New member
אוקיי אז הנה

ילדים בעלי מום מקבלים סיוע מהמדינה. לא ממש הבנתי את ההקשר
 

Cahill

New member
ההקשר הוא שהמדינה רוצה למנוע את ההוצאה הכספית

המיותרת שלה, כי לגדל ילד עם מום כי הוריו טיפשים ומשחקים ברולטה רוסית בגורל ילדם.
 

Sophalin

New member
אני ממש לא מבין אותך

מה קורה אם בן אדם שנולד עם איזשהי מחלה תורשתית - נניח מום תורשתי בלב, מחלה גנטית או משהו כזה, רוצה להביא ילד לעולם. למי יש את הזכות לעצור אותו?
ואם הילד יוולד עם מום - את תגידי שהוא שיחק ברולטה רוסית???
כמו שאמרתי יתכן שהסיכון לילד בעל מום בקרב אחים או קרובי משפחה קרובים מאוד הוא גדול יותר מאשר בקרב משפחה "רגילה" אבל אם במשפחה רגילה מדובר בסיכוי של נניח 1 ל- 50000, בגילוי עריות יהיה מדובר נניח ב-1 ל- 40000.
זה עדיין סיכוי קטן מאוד.
 

ranisharoni

New member
לא מדובר בשלילת הזכות אלא בתיעדוף והוקעה

למדינה יש זכות ומחויבות מוסרית לא לעודד את התופעה של להוליד (לא בהכרח בכוונה) ילדים בעל פגמים חמורים למרות שיש אמצעי גילוי ומניעה מוקדמים. המדינה משקיעה הרבה מכספי משלם המיסים (כספנו) כדי לקדם את האג'נדה הכביכול מוטה הזאת וזה בהחלט מבטא את רצון הקולקטיב. יש תרבויות שבהן מקובל להטיל מומים באנשים\ילדים אבל אוסרים את זה יותר ויותר (למעשה מגבילים את חופש הבחירה ל ההורים ובצדק רב).

דילמה מעניינת בהקשר של בעלי נטיות חד-מיניות היא האם המדינה תאפשר איבחון כזה בהינתן הטכנולוגיה (אני מניח שלא ניתן לעצור אמא מלהפיל).
 

Sophalin

New member
תראה

אני מקבל את זה שצריך להוקיע דברים שאינם מוסריים כי הם פוגעים באחרים.
אבל אני לא מקבל הוקעה שנובעת מפעולה שמגעילה אחרים.
אתה לא יכול לדבר על הוקעה של גילוי עריות מהסיבה שהסיכוי להוליד ילד פגום הוא גדול כשלמעשה הסיכוי לאדם בעל פגם גנטי תורשתי יש סיכוי גדול יותר להביא ילד עם מום.
אתה לא תמנע מאדם עם פגם גנטי להביא ילדים נכון?
 

ranisharoni

New member
אני לא בטוח מה יחס המדינה לגבי מיקרים

בהם ידוע בהסתברות גבוהה שלילד יהיה פגם גנטי חמור. אני מניח שיעודדו לאמץ במיקרים כאלה (בדומה לעקרות). אולי יאפשרו הריון תחת פיקוח אדוק או אפילו הפריה חוץ גופית לברירה של עוברים.

ככל הידוע לי לחולי נפש אסור להביא ילדים או אם הביאו אז לא לגדל אותם. זה משיקול של טובת הילד ואני יכול לראות אנלוגיה למקרים בהם יש סיכוי להבאת ילד עם פגם גנטי חמור.

לגבי גילוי עריות, לדעתי אין שום מדינה שתאפשר נישואין שכאלה וזה שוב מראה את עמדתה של המדינה כנגד התופעה המאוד לא נורמטיבית הזאת. יתכן שאף ידרשו בדיקה פסיכיאטרית למי שיחשף לרשיות. ושוב לרוב מדובר בהתעללות מינית שמנסה להסוות עצמה כיחסים מתוך הסכמה. אפשר לדוגמא לקחת מקרה בוחן יותר פשוט כמו פוליגמיה או ניאוף שם המדינה אוסרת או מוקיעה את התופעות.
 

Sophalin

New member
תשובה

בהם ידוע בהסתברות גבוהה שלילד יהיה פגם גנטי חמור. אני מניח שיעודדו לאמץ במיקרים כאלה (בדומה לעקרות). אולי יאפשרו הריון תחת פיקוח אדוק או אפילו הפריה חוץ גופית לברירה של עוברים.
אני לא מבין מה זה אומר "יאפשרו הריון תחת פיקוח הדוק" - איך הם יכולים למנוע את ההריון ואיך הם יכולים להכריח פיקוח הדוק?
לכל היותר אם העובר לא ישרוד את הלידה יוכלו במקסימום מקסימום מקסימום להאשים את ההורים בגרימת מוות ברשלנות וגם זה בספק...

ככל הידוע לי לחולי נפש אסור להביא ילדים או אם הביאו אז לא לגדל אותם.
שוב אני אשאל - מה זאת אומרת אסור?
אלא אם החולה נפש נמצא בבית משוגעים אז אני יכול להבין אבל אם חולה הנפש אינו מזיק לאיש וחי בביתו עם חברה, מי יכול למנוע מהם להביא ילד לעולם?
לקחת מהם את הילד כדי למנוע ממנו פגיעה או נזק אני מבין (כי קשה מאוד לפקח באופן מתמיד על משק בית שכזה) אבל איך אפשר למנוע ממנו להביא ילד? לעקר אותו בכוח??

לגבי גילוי עריות, לדעתי אין שום מדינה שתאפשר נישואין שכאלה וזה שוב מראה את עמדתה של המדינה כנגד התופעה המאוד לא נורמטיבית הזאת
תתפלא. יש תרבויות שמקבלות את זה.
אבל בכל מקרה מה זה רלוונטי. זה שהמדינה "לא מוכנה לחתן אותם" זה לא ממש רלוונטי לדיון. חתונה היא מושג שמגיע מעולם הדת.
 

ranisharoni

New member
נישואים זה גם סטטוס משפטי

שום מדינה לא תרשה סטטוס משפטי שכזה. אתה יכול לקרוא לזה אפליה אבל זה רצון המדינה.

לגבי עיקור, בהינתן המלצה, סביר שצריך אישור של החולה או לפחות אופוטרופוס (בעבר הלא רחוק היה עיקור כפוי לחולי מין, חולי נפש ובעלי פגמים גנטיים אבל זה בוטל ברוב המדינות).
 

Sophalin

New member
לא הבנת את כוונתי

אני מסכים איתך שנישואין הן סטטוס משפטי אבל זהו גם סטטוס חברתי שבראש ובראשונה מושפע מהדת.

תראה נניח שניקח נישואים הומוסקסואליים. תנסה לחשוב איך נישואים בין הומואים היה מתקבל אם אנשים כמו הרבעובדיה ורבנים חשובים אחרים, איך זה היה מתקבל מבחינת החוק במדינה?

אותו דבר עם לגבי גילוי עיריות - רק שבנושא זה הטאבו לא סתם יותר חזק אלא הרבה הרבה הרבה יותר חזק.
הוא נתפס כמעשה ככך נוראי שאפילו דיבור עליו נעשה בזהירות רבה.

אבל אם תהיה קהילה גדולה מספיק של זוגות של אחים מאוהבים שיצאו להפגין למען זכותם לנישואין בדיוק כמו שההומואים עושים, אולי גם הסטטוס קוו הזה ישתנה...
 
אם כבר הזכרת נישואים, אז האם תרצה גם חובות של

נשואים?
למה לי נראה שתרצה רק את הזכויות?

דוגמה לחובות זה גירושים, כלומר בהנחה שמחר הרבנות מכירה בך כזוג נשוי לכל דבר, האם תסכים לעבור את תהליך הגירושים ברבנות כמו כל סטרייט נשוי (גם אלו שבחרו לא להתחתן ברבנות)?
 

Sophalin

New member
בוודאי

אבל זו החובה היחידה שאני רואה שקיים אצל זוג נשוי

כמובן שיש הסתייגות - אני באופן אישי לא מאמין בדת היהודית ולכן אני מעוניין שתהיה לי היכולת להתחתן דרך המדינה ולא דרך מוסד דתי שקרי כזה או אחר.
ולכן אני גם אלחם (ולא רק עבורי) שלכל זוג שמתחתן תהיה את הלגיטימציה לפתור את מחלוקות הגירושין בבית דין אזרחי (למרות שלגיטימציה כזו כבר קיימת).
 

Sophalin

New member
זה לא ממש מדויק

אם הזוג לא יהודי הוא יכול לפנות לבית דין לענייני משפחה

בכל אופן זה דיון קצת באוויר מאחר ובית הדין הרבני אינו מכיר בנישואים הומוסקסואליים אז קשה לדבר על גירושים בין זוגות הומוסקסואליים

בוא נגיד ככה, שאין לי שום בעיה עם חובות הגירושין באשר הם ובלבד שלהומואים תינתן ההזדמנות והיכולת להתגרש לפחות כמו בני זוג סטרייטיים.
 

Sophalin

New member
תגובה

אם הזוג לא יהודי הוא יכול לפנות לבית דין לענייני משפחה

בכל אופן זה דיון קצת באוויר מאחר ובית הדין הרבני אינו מכיר בנישואים הומוסקסואליים אז קשה לדבר על גירושים בין זוגות הומוסקסואליים

בוא נגיד ככה, שאין לי שום בעיה עם חובות הגירושין באשר הם ובלבד שלהומואים תינתן ההזדמנות והיכולת להתגרש לפחות כמו בני זוג סטרייטיים.
 

Sophalin

New member
תראה

אני מקבל את זה שצריך להוקיע דברים שאינם מוסריים כי הם פוגעים באחרים.
אבל אני לא מקבל הוקעה שנובעת מפעולה שמגעילה אחרים.
אתה לא יכול לדבר על הוקעה של גילוי עריות מהסיבה שהסיכוי להוליד ילד פגום הוא גדול כשלמעשה הסיכוי לאדם בעל פגם גנטי תורשתי יש סיכוי גדול יותר להביא ילד עם מום.
אתה לא תמנע מאדם עם פגם גנטי להביא ילדים נכון?
 

Sophalin

New member
תראה

אני מקבל את זה שצריך להוקיע דברים שאינם מוסריים כי הם פוגעים באחרים.
אבל אני לא מקבל הוקעה שנובעת מפעולה שמגעילה אחרים.
אתה לא יכול לדבר על הוקעה של גילוי עריות מהסיבה שהסיכוי להוליד ילד פגום הוא גדול כשלמעשה הסיכוי לאדם בעל פגם גנטי תורשתי יש סיכוי גדול יותר להביא ילד עם מום.
אתה לא תמנע מאדם עם פגם גנטי להביא ילדים נכון?
 

Cahill

New member
כי זה תהלוכה ברחובות

האם תאכל ברחוב לעיני כל ביום כיפור?
אני מניחה שאפילו אתה תרצה לכבד את הצמים ולא לפגוע ברגשותיהם, אז למה כאן לא אכפת לך לפגוע?
למה אי אפשר לעשות מסיבה לציון יום הגאווה במקום סגור כפי שנעשה בחג האהבה למשל בחוף צמח? כמובן, מי שרוצה מוזמן להשתתף בחינם או בתשלום בהתאם לרצונם של המארגנים.

סתם שאלה בכדי שתראה שלא מה שלגיטימי לך לגיטימי לכולם היא שאם מחר תרצה שהכלב שלך יהיה בן זוגך ותרצה לקבל את כל הזכויות, האם זה נראה לך תקין? כמובן, שלא המצאתי את זה ויש אנשים שמקיימים יחסי מין עם כלבם ורואים בו משפחה לכל דבר.
 
וההבדל:

אם מחר תרצי שהכלבה שלך תהיה בת-זוגך, הכלבה עצמה לא יכולה להסכים לזה. אבל אנשים הם בד"כ לא כלבים.
 
למעלה