הודעת מנהל

תראו מי מדבר!

הסבר לי בבקשה את המשפט האבסורדי "אם יש לך בחירות שכבר בחרת בתוכך הם אינך בחירות".
הרי אתה אומר דבר והיפוכו במשפט אחד.
אתה מזיין בשכל, טיפסת על עץ ואתה לא מוכן לרדת ממנו.
עובדה- אתה סותר את עצמך ועוד במשפט אחד! האם אתה כל כך משוכנע בצדקתך עד כדי שלא יכנס לקודקודך הנתון שלומר משפט כזה זה לומר סתירה?
אם בחרתי, זו לא בחירה? תגיד לי, אתה חי בפלנטה הזו? אתה לגמרי מנותק.
 
יפה שאתה תופס שזו סתירה, אלא שאתה לא תופס

שזו הסתירה שאתה אומר. דיברת על בחירה שכבר בחרת בעבר. והלא אם כבר בחרת - אין כאן שוב בחירה אלא רק פעולה. לעומת זאת, אני אומר לך שאני חווה שבכ"ז אני חווה הכרח לבחור. ואני חושב שגם אתה. זה למעשה האדם. שיש לו בחירה חופשית. או לפחות תחושה כזו. זה לא משנה אם זה נקבע כבר בגנים - מה שמשנה הוא שאני חשים כך. לדוגמה אתה חש שאתה יכול להרים מרצונך את ידך או לא לעשות כן. לדוגמה, אתה נכנסת היום לפורום לטחון לי במוח, במקום לעשות חשבון נפש עם עצמך לפני שאתה מדבר עם אנשים אלף רמות מעליך מבחינה שכלית מוסרית ודתית ואסתטית. מדוע בחרת בזה ולא בזה ? עכשיו אתה שוב נוטה לתת הסברים פסיכולוגיסטים - כי זה המבנה הנפשי שלך וכך וכך. ושוב תסביר שאין כזה דבר רגע ועוד ועוד. אני מדבר איתך לעומת זאת על החויה האנושית בצורתה הטהורה. אני חש שאני צריך לבחור. האם לאכול ביצה קשה או חביתה או בכלל צ'יפס. אתה רוצה להגיד לי שכל החיים שלך הם בלי לבטים ? בלי רגעים שבהם אתה שואל את עצמך במה אני בוחר עכשיו ? הכל אצלך מסלול קבוע מראש ? איפה האנושיות בזה ? ואתה עוד אומר לי שאני מתפלסף ... מה יותר ודאי מהחויה שלנו ? כל שאני שואל אותך - באותם רגעים (אם יש לך כאלה) שאתה צריך לבחור - על פי מה אתה בוחר ? מה מנחה אותך ? אם תגיד סתם מה שבא לי זה בסדר גמור, אבל אצלי זה לא עובד כך. מה שבא לי, בעיני אינו בעל ערך. אינו קו מנחה. ומרגע שהכרתי בכך, גם לא ממש תמיד בא לי דברים (לפעמים כן). שבת שלום שתהיה לך. תשתדל לשמור שבת ולקחת זמן קצת לעצמך. השבת מכריחה את האדם הדתי להיות עם עצמו בלי הסחות וזה נהדר אפילו שקשה לפעמים. אני אוהב את השבת מאוד מאוד. תודה לקב"ה.
 
קישקוש מקושקש חסר היגיון בעליל

אין שום דבר שהגדרתו משתנה לפתע רק בגלל שזמן חלף.
אם היתה בחירה בעבר- אז זו בחירה. או שאין כזה דבר בחירה.
לפשט את זה- אם יש אפשרות בהווה, מן ההכרח שהיתה אפשרות בעבר. הזמן לא משנה את המהות.
אינך יכול לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה- או שישנה\היתה\תהיה אפשרות בכל זמן שהוא- עבר הווה או עתיד, או שאין אפשרות כלל (וכנ"ל לגבי פעולה באפשרות שהיא בחירה).
לגבי "מה שבא לך"- לא על זה דיברתי. מה שבא לך נמצא ברובד שיטחי של התודעה. בצמתים של החלטה יש לכל אדם אפשרות לשקוע בתוך עצמו ושם למצוא את ההכרעה. הקנאות הדתית שלך מייצרת רעש אימים שלא מאפשר לך לשמוע את הרוח.
אתה אדם מנותק מעצמו, אדם ללא רוח. מי אתה שתדבר על החלטות והכרעות בכלל? מי אתה שתדבר על דת? תעשה לי טובה! אתה שיטחי. סתם ליצן שצועק.
 
כל פעם מפליא אותי מחדש כמה חסד יש לי

שאני מסכים לדבר איתך. לא עוזר כלום. אתה איתן בדעתך להשאר בעולם השקר ותעוור את עצמך עד אין סוף. אומר לך שוב. אדם שכבר החליט - הרי לא ירגיש ששוב הוא צריך להחליט. אם החלטת לנסוע לת"א אז משמע שאין לך התלבטות לאן לנסוע. זו ממש טאוטולוגיה. אין פה שום זמן מעורב. ואם עולה התלבטות משמע שאין החלטה. מה יותר פשוט מזה ? אתה כל הזמן מנסה להתחמק מזה אתה פונה לכיוונים אחרים. למה קיבינימט ?
 
תמשיך להלל את עצמך, אני לא מפריע לך

כרה בור ויפול בו.
ובקשר לעניין ההחלטות שנעשו לעומת ההחלטות שיש לעשות- שתיהן החלטות *בהגדרה* ולא יעזור לך אם תעמוד על הראש, כי לדברים בשפה יש הגדרה נורמטיבית ואם אתה מדבר באיזושהי שפה פרטית- זבש"ך אבל אף אחד לא צריך להביא אותך בחשבון.
בכל אופן נחזור להתחלה, לאחר שהבהרנו שאתה מדבר על הגדרה פרטית שלך למילה החלטה ובעצם אתה מדבר על החלטה שיש לעשות (אגב, "יש לעשות" זה בעתיד ולא בהווה כך שלשיטתך החלטות הן דווקא בעתיד).
טענת שאתה חווה בזמן הווה את אפסותם ובורותם של בני האדם.
אז אם אני מבין אותך נכון- אתה מבקש לגזור מזה שהרגשת מתישהו לרגע קט את הבילבול המטורף שלך שתי מסקנות:
האחת- שאתה אפס ובור.
השניה- שכולם אפסים ובורים.
שתי המסקנות האלו מטומטמות ויכולות לצאת רק ממבולבל שכל.
אני לא מסכים איתך שאתה אפס ובור, אבל אני יכול להרגיע אותך שאתה מבולבל ומטומטם.
מקווה שעזרתי! חחחחחחחחחח
 
אכן עזרת לי

להכריע שאין טעם בשיחה איתך. אני מצטער באמת שניסיתי אבל אתה מתעקש לא להבין דבר פשוט שאם יש צורך להחליט (עכשיו) הרי שזה אומר שאין החלטה זה מכבר.
שלום ולא להתראות חתיכת בזבזן זמן אסטרונומי.
 
כנראה שלא הבנת

שיש החלטות שהוחלטו אשר הן תקפות, ויש החלטות שהוחלטו שאינן תקפות.
מה גורם להחלטה שהוחלטה שלא להיות תקפה?
רק שני גורמים:
1. שיכחה.
2. החלטה חדשה (שיכולה להיות בעבר או בהווה).
מכיוון שאתה מבולבל- השיכחה שולטת בחייך הפנימיים. המצב הזה מחריף ככל שאתה נעשה קיצוני וקנאי דתי, מה שמייצר אצלך אשליה שיש לך יותר בחירה בעוד שהאמת היא שיש לך יותר בילבול ושיכחה.
 
אז איזו מן החלטה זו אם יכולה להיות

החלטה במקומה ? על שכחה כלל איני מדבר כי משמע שיכחה שאין ברגע זה החלטה (חבל שאינך מבין שאני מדבר על חויה "רגעית" במרכאות כי זה לא באמת מענין איך תקרא לזה, אלא שזו חויה אחת).
עכ"פ החלטתי שאתה כרגע אדיוט חסר מעוף ומתוסבך לאללה היא עדין בתוקף. וגם אם אשכחנה, אתה מזכיר לי כל פעם מחדש. לא זזת מילימטר כל השנים ואתה ממשיך לכלות את זמנך במקום להשתפר. לך תטריד את בר אוריין.
 
יש לדייק

ושנינו לא דייקנו והחלפנו מושגים:
החלטות אינן בחירות.
בחירה היא ערכית, החלטה היא "מדעית" (כלומר מבוססת על עובדות).
החלטה היא משהו שמחשב יכול לבצע. בחירה היא עניין אנושי.
החלטות הן תהליך שלוקח זמן מכיוון שיש שאילתות וחיפוש בזיכרון.
בחירות הן קבועות, הן לא איזשהו תהליך שמתחיל עכשיו ולוקח זמן!
אין בהן חיפוש, אין זמן עיבוד נתונים כי אין רלוונטיות לעובדות.
אלא מה- יכולה להיות בעיה אחרת- ההכרה יכולה להרחק מההחלטות, הן יכולות להיות מוכחשות ואף נשכחות.
כך שבעיית השיכחה והזמן עדיין קיימת בקשר להחלטות, בוריאציה אחרת.
דברים שהיו חשובים לך יכולים להשתכח מליבך. אין זה אומר שאתה מנוכר להם! אלא ששכחת.
הקנאות הדתית משכיחה ממך את עצמך. אין הבדל כלשהו בין קיבעון סקסואלי כלשהו או גרגרנות או תאוות כבוד מוגזמת וכ"ו לבין קנאות דתית.
כולם משכיחים ממך את עצמך. בתאוות לכשלעצמן אין פסול, וגם בדת לכשלעצמה אין פסול, אבל ברגע שהם מתחילים לגרום לך לשכוח את עצמך, להתרחק מעצמך- הרי שהם אויביך.
הקנאות הדתית שלך היא תאווה משולחת רסן שמעוורת אותך לגמרי ומרחיקה אותך מדרך הישר.
 
פאק, בילבלתי בדבר שאני מנסה לתקנו.ניסוח מחדש:

יש לדייק
שנינו לא דייקנו והחלפנו מושגים:
החלטות אינן בחירות.
בחירה היא ערכית, החלטה היא "מדעית" (כלומר מבוססת על עובדות).
החלטה היא משהו שמחשב יכול לבצע. בחירה היא עניין אנושי.
החלטות הן תהליך שלוקח זמן מכיוון שיש שאילתות וחיפוש בזיכרון.
בחירות הן קבועות, הן לא איזשהו תהליך שמתחיל עכשיו ולוקח זמן!
אין בהן חיפוש, אין זמן עיבוד נתונים כי אין רלוונטיות לעובדות.
אלא מה- יכולה להיות בעיה אחרת- ההכרה יכולה להרחק מה*בחירות*, הן יכולות להיות מוכחשות ואף נשכחות.
כך שבעיית השיכחה והזמן עדיין קיימת בקשר לה*בחירות*, בוריאציה אחרת.
דברים שהיו חשובים לך יכולים להשתכח מליבך. אין זה אומר שאתה מנוכר להם! אלא ששכחת.
הקנאות הדתית משכיחה ממך את עצמך. אין הבדל כלשהו בין קיבעון סקסואלי כלשהו או גרגרנות או תאוות כבוד מוגזמת וכ"ו לבין קנאות דתית.
כולם משכיחים ממך את עצמך. בתאוות לכשלעצמן אין פסול, וגם בדת לכשלעצמה אין פסול, אבל ברגע שהם מתחילים לגרום לך לשכוח את עצמך, להתרחק מעצמך- הרי שהם אויביך.
הקנאות הדתית שלך היא תאווה משולחת רסן שמעוורת אותך לגמרי ומרחיקה אותך מדרך הישר.
 
שוב אתה מערב דברים שמובילים להחלטה

עם ההחלטה עצמה. מגיע רגע שצריך להחליט או לבחור. זה היינו הך. תזהר ממני רועי אם ארגיש שאתה מורח אותי רק בשביל לצאת צודק אני אתקע עליך נוד. תיזהר.
ואני קנאי דתי גאה. הבנתי אפשר לא לחזור על זה בכל הודעה ? זה לא משעשע זה אפילו לא קשור לדיון. אני מודה שאני קנאי דתי וזהו. הדבר גם משפיע עלי מקוה שבכל נשמתי ומעוור אותי עד כדי כך שאני מוכן לדבר עם בהמות ולחשוב אולי יש להן סיכוי לעשות איזשהי תשובה להיות בניאדם ולו בקצת. בכ"ז ברואים של הקב"ה. עכשיו אני מעוניין לקבל את השבת בנחת. בוא תחשוב על כך בשבת ברצינות (גם אני כהרגלי אחשוב בנושאי אמונה). נסה להתעלות על עצמך. זה היופי בחיים. אתה צריך להתעלות - לא עלי - אלא רק על עצמך (וכן גם אני וכל אדם).
 
בא תתרכז רגע

אני כמעט מתחנן (כמעט כי בקושי שם עליך קצוץ), תאמר לי האם באמת ובכנות מעולם אין לך התלבטויות ? האם באמת ובתמים לעולם אינך מרגיש שאתה צריך לקבל החלטות ? החלטות פשוטות למשל מה לקרוא היום, מה לעשות, חיים של איזה צדיק למרר, זמן של איזה בריה לבזוז ? הרי זו חויה כל כך מצויה, זו בשבילי חויית החיים ... מהותי.
 
דרכי שלום יש גם עם עובדי עבודה זרה

זה פשוט בשביל שגם אנחנו נקבל מהם את אותו היחס. ימות המשיח בהם מלאה הארץ דעה את ה' עוד לא הגיעו.
 
לעומת זאת עם אנשים רציניים

אני מדבר ברצינות ובלי לחשוש כל רגע מה נחשב מנומס ומה לא (כאמור אין לזה בסיס של ממש ואין לזה סוף). מי שקיצץ בנטיעות יקבל כגמולו כמובטח לנו.
 

אמי ר

New member
בעקבות החלטת המנהל האחרונה

הוא חיים פרידמן1 הוא סביבון עד הוא פיקסעלע הוא... שאשלים?
חשבתי שזה מין משחק (חסר טעם ומהות) שכזה שהתקבל בפורום בזמן הרב שלא הייתי פה. לא הערתי כי לא היה צורך וגם נראה שזה לא הפריע לאף אחד.
יש עוד מישהו שחושב כך? ריקי לא. אולי אלי?
 

אלי כ ה ן

New member
צדקת חלקית.

חיים פרידמן הוא פיקסעלע (לא ידוע לי על ניק נוסף).

סביבון עד, הוא ישעיהו ליבוביץ (הגולש), שהוא בועה בזרם (לא ידוע לי על ניק נוסף).

על כל פנים, אין שום קשר בין השניים הללו.
 

אלי כ ה ן

New member
מוזר. אז למה כל הזמן חשבתי שאתם אותו אדם?

אגב, איך לדעתך ידעתי שאתה מומחה לחב"ד? כי ידעתי שפיקסעלע מומחה לחב"ד...
 
למעלה