הודעת מנהל

לא ארד לרמה שלך

ואני לא מדבר רק על רמת הטיעון, אלא בעיקר על השקרים והצביעות.
לגופו של ענין שאלתי אותך שאלה - האם אתה מעוניין לפרוש מניהול הפורום או לא ? כי אמרת שאתה מציע לי את השרביט ועכשיו רואים שבעצם זו הונאת דברים ולא היתה לך שום כוונה. אז רק בשביל הספק אני מבקש ממך לדבר ברורות. זו שאלה של כן או לא וטרם ענית עליה.
 
טוב אתה משום מה לא עונה.

ריקי כמו ריקי תמיד חייב ללכת עקלקלות. איזה עונג עילאי.
מה לעשות שתשובה כבר קיבלתי. ובניגוד אליך אני מתכון למה שאני אומר.
היו שלום חבריי. אני קצת מאוכזב שאני בודד במערכה הזו וזה מוריד את המוטיבציה לפתוח פורום מתחרה (אולי שיכלול גם יותר מל'). אבל זה מה שיש ואני מקבל בהבנה.
צוואתי לפורום היא שתאמרו על ראשון ראשון ואחרון אחרון. היינו קודם כל לעסוק בבסיס האמונה (למה בכלל אנו יהודים?). לנסות למצוא תשובה כנה, תשובה כזו שהולכים איתה כל היום ולא רק תאוריה. לשאול זאת כל יום ולהקשות ולא לפחד.
מודה מאוד לכל האנשים הרציניים כאן שהחכמתי ונהניתי מחברתם ומחכמתם. ויש אפילו חילוני אחד מקסים שאני אוהב פה וזה יורם שיש לו לב טוב.
http://i.imgur.com/jLMdheW.jpg
 
אתה בודד במערכה הזו מכיוון

שאתה עושה ממנה "מערכה".
מבחינתי חוצפתו הנדחפת של המנהל לצנזר עלבונות של מה בכך בין אנשים שלא עושים מהם עניין ומדיינים ברוח טובה פשוט מרגיזה. אבל יש דברים יותר חשובים ומעניינים להתעסק בהם.
אם מישהו היה נכנס ביני לבין חבר בשעה שהיינו מעליבים זה את זה ברוח טובה ומשתיק אותי בכוח- הייתי מכה אותו.
אבל משום מה התנהגות כזו נתפסת כלגיטימית במרחב האינטרנטי, פשוט כי המצנזר יודע שהוא יכול לפשוע בלי לקבל את עונשו.
אנשים קטנוניים מרגיזים אותי אבל גם העיסוק באנשים קטנוניים מקטין ולכן ויתרתי ולמעט הערות פה ושם אני לא מתעמק בזה.
מה שבטוח הוא שהפורום מעניין על אף המנהל ויש לזה משקל יותר גדול בשאלה האם להישאר.
לגבי הצעתך שתנהל את הפורום- אני לא יודע אם אתה לא תצנזר חילונים.
 
איני יודע אם יש חכמה במעשיי

ייתכן שבאמת רב הנזק. מצד שני ... אם כולנו היינו עומדים מאחורי מילתנו ועושים מעשה - הנזק כאן לא היה נעשה (קטן ככל שיהיה).
מדוע אתה חושב שהייתי מצנזר חילונים ? מדוע אתה חושב שלא הייתי עומד במילתי שלא להתערב ? הפעולה כאן היא מכוח סמכות חילונית - תפוז. זה פשוט ביזוי הדת להשתמש בכוח הזה למשהו (שממילא איני רוצה לעשות). בגלל זה גם אף אחד כאן לא מתלונן על ריקי שלשונו חמורה מזו של חיים (ויש עוד הרבה דוגמאות בעברו). איש לא מעוניין לרדת לרמה שלו ולהלשין לערכאות זרות כמו תפוז. אבל הוא מלוכלך שלא גומל לאיש טובה. ומן השמים ישפוטוהו במידה בה הוא שופט אחרים (כפי שהבטיחונו חז"ל).
 
מוותר על התענוג

ובהמה מי שמכסה תמונות שגורמות לו לתגובות בלתי נשלטות.
לאנשים שפויים יש יכולת ניטרול דחפים. לך אין ולכן אתה פנאט ורוצה למשטר ולדכא את כל העולם.
אתה בהמה רודנית ודכאנית. הרבה יותר גרוע מכל מנהל שמצנזר קללות.
 
אני אומר לך את האמת

אני נעלבתי שכינית אותי טיפש (ולא בפעם ראשונה). באתי עם הבן שלי מטיפת חלב כשהוא קיבל שם שלושה חיסונים וארך לי יותר משעה להרגיע אותו. כשפתחתי את הצעצוע וראיתי כינויים אלה ובמצב רוח זה יריתי עליך גם כהתגוננות רגשית.
אני בהחלט מעדיף דיונים במילים מכבדות. אני לא שופט אותך כי אני יודע שגם אני חמום מוח.
 
ראשית אני מתנצל שלכך גרמתי.

אבל אומר לך את האמת אני מתפלא שכך פירשת זאת. זו לא פעם ראשונה שאנו מדברים כפי שציינת וזה סגנוני ואתה כבר יודע שאין מאחורי זה ניתוח מעמיק אלא זה פשוט לתפארת המליצה.
לא יודע מה זה מילים מכובדות מלבד מילים שמשמשות את המטרה המכובדת באותו רגע. לפעמים במקום לומר סלקא דעתך אומרים טיפש. זה הכל. בניגוד אליך אני בד"כ לא אומר זאת בחמימות מוח.
עכ"פ זה סגנוני והסגנון הוא האדם. הייתי אומר לך שאשתדל להמנע מכך בעתיד אבל באמת שאיני יודע איך. כלומר אם לא אומר טיפש אומר משהו אחר. כל שאני יכול להציע לך הוא להביט בעין טובה בכל.
 
אתה רואה שאתה היחיד בפורום שנוהג כך בדרך קבע

אני רק לפעמים מתחמם.
בהודעת ההתנצלות לבר אוריין אמרת שהייתה בזמנו אווירה עכורה בפורום. חוששני שהתבטאויות מסוג זה הן המעכירות את האווירה.
את האמת, לא כיף לי לפתוח את הפורום ולראות גם את מה שלא נמחק. כמו "קאנט בתחת שלי". זה לא נותן תצוגה טובה לפורום.
 
הלא אמרת לך שזה לא מתוך חמימות מח.

אלו הם ביטויים שלדעתי עוזרים להתקרב למטרה לפעמים. מעכיר את האוירה ? זו דעתך. שאני רואה חברים שלא יכולים לומר ביטויים כאלה - אני מבין שהם לא חברים כל כך טובים ושהרבה דברים שם לא יאמרו. זה מכשול בפני האמת. איך הולך הפתגם ? הבית הוא המקום שבו אתה יכול לחרבן בנחת.

אני לא מתכון לעסוק יותר בדיון הילדותי הזה של סגנון. דברי תורה קודמים. כל השאר הבלים. לא נאה למישהו - איש לא חייב לדבר איתי.
 
אתה לא רשאי להרגיש בבית איתי

ואודה לך אם לא תחרבן בנחת על פרצופי.
יחסי ריחוק, ניכור, ונימוס בבקשה ממך!
אני לא חבר שלך ולא רוצה להיות חבר שלך. לא הייתי מכניס אותך לביתי.
אתה רשאי להתדיין איתי בפורום אם יש לך משהו מעניין לומר. אינך רשאי לחוש בנוח בנוכחותי ואינך רשאי בשום פנים ואופן לעבור את גבולות הטעם הטוב בדיון איתי. אם זה לא מוצא חן בעיניך- אל תפנה אלי בבקשה.
 
אתה חלק מביתי

כדרך שבהמות חצר הן חלק מהבית.
אנשים שמדברים על גבול הטעם הטוב בעניינים האלה הם בלתי אינטלגנטים בעליל. אם תדע להגדיר לי אותו, אשמח להתבדות. חבל שלא שימשת את מורך ל' כראוי. הייתי לומד דבר או שניים על הבדות הזו שאתה וחבריך האלימים ממציאים למטרות זרות.
ובדרך כלל אני דוגל ממילא ביחס שפרטת (משהו כמו ריחוק ניכור וכו'), כלפי קלי עולם שטחיים וליצנים, אז אין לך מה לדאוג.
 
אינך ראוי להרצאה על טעם

המשך, אם כך, לדבר בניבול פה, יוהרה ואלימות, הרי אתה עצמך עונשך. "חוכמתך הבצורה" (עאלק) היא כלאך.
אתה בור ולא מעניין. הראה לי היכן הפגנת חוכמה בדיוק? מדוע אתה צועק? קנאותך לא הופכת אותך לנעלה בשום צורה.
שב בשקט. אתה ריק.
 
הבנת הנקרא שלך לקויה

הלא אמרתי שאין בעיניי כזה דבר טעם טוב. ובכלל לא סובל אנשים שאומרים על עיקר טפל. נראה לך שכאשר אני עוסק בדברים ברומו של עולם אני צריך לעצור כל שניה ולשאול את עצמו מה נאה בעיני טיפש כזה או אחר ? כל העיסוק הזה במה נאה ומה יאה מעיד בעיקר שהעיקר אינו ביד העוסקים הללו.
חכמתי אני מפגין ועד כה איש לא ניסה לא להפריך את טיעוניי או לחלופין לשאול למה התכונתי. או שהטענות שלי מובנות ואז אפשר לנסות להפריכן או שאינן ואז אפשר לשאול למה התכונתי. איני רואה אפשרות שלישית. אז כל עוד אינן מופרכות - אל תדבר על חכמתי שאיננה.
 
אתה חקיין כעסו ונחרצותו של ליבוביץ'

אך את חוכמתו אין לך.
ראית כי טיפש אתה ואמרת "הבה נתחכמה" ומכיוון שלא יכולת לתפוס את הקוים המהותיים של החוכמה, העתקת את הפרובוקציה בלי לשים לב כלל למקרים המסויימים בהם השתמש בה, בתקווה נואלת שמהסגנון הבוטה תשכפל לך איזשהו ברק וחדות המחשבה.
חה!
ועוד אתה טוען שאינך רוצה לעצור תנופת דברים ברומו של עולם בשביל הנימוס. הצחקת! איזו תנופה ומאימתי אתה נמצא ברומו של עולם? ושוב אבקשך להפנות לבדל ראיה ל"חוכמתך הבצורה".
אם יש ניצוץ חוכמה בדבריך הרי שהוא לא מודע לך בעליל, וממש אינו זקוק לעזרת גסות הרוח שלך כדי להתגלות.
הודה ועזוב!
 
ניסיון בצעקנות ריקנית

שהתמשך זמן רב מדי. האם זה כולך?
מדוע אתה צועק? אתה רוצה לדעת מדוע?
כדי להשתיק את עצמך.
כמו שאתה רוצה לכסות ציצים, כך אתה שואף להשתיק את עצמך בקנאות.
שאיפתך היא עצימת עיניים ואטימת אזניים.
היזהר מזאת ידידי, כי כל מעיין שנאטם יפרוץ במקום אחר.
 
להיפך

צריך לתת לתשוקה לעלות במלוא עוזה. במלוא תפארתה ובמלוא יופיה (ואין שום דבר רע בזה, זה באמת יפה). רק בשביל לראות שיש משהו מעבר לכך... לעיתים יש מאמץ אך זהו מאמץ בלא מאמץ.
אבל נוח לך עם התאוריות שלך. האמת לא תתגלה לפחדנים.
 
למעלה