הזמן הממוצע שבין מולד למולד

דוד1000

New member
"כי היא חכמתכם ובינתכם"

מצוה לחשב תקופות ומזלות "כי היא חכמתכם ובינתכם" פרשת "החודש" פותחת במצווה הראשונה שבה נצטווה עם ישראל כעם: מצוות קידוש החודש, על הפסוק "החדשהזה לכם" נכתב במדרש המכונה "מדרש סוד העיבור": באותה שעה מסר לו הקב"ה למשה רבנו חוקות חשבון הירח ומסורות דקדוקי משפטיו, והודיעו היאך יהיה מעבר שנים וקובע חודשים". עם ישדאל תמיד התבלט בין הגויים בי,דיעותיו בחכמת התכונה (אסטרונומיה חז"ל שבחו את התכונה: "אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יוחנן מנין שמצוה על האדם לחשב תקופות ומזלות שנאמר: "ושמרתם ועשיתם כי היא חכמתכם ובינתכם לעיני העמים" (דברים ד' ו : איזו חכמה ובינה שהיא לעיני העמים - הוי אומר זה חישוב תקופות ומזלות" (שבת עה , והרמב"ם בתשובותיו מסביר שהכוונה בחשבון תקופות ומזלות לחכמת התכונה (האסטרונומיה , במסורת הדורות מימי קדם ועד ימינו אנו עדים לבקיאותם המופלגת של גדולי ישראל באסטרונומיה: כבר על אברהם אבינו יש ידיעות שהיה בקי במהלכות הכוכבים: אמר ר' אלעזר המודעי: איצטגנינות גדולה היתה בלבו של אברהם אבינו שכל מלכי מזרח ומערב היו משכימים לפתחו (בבא בתרא ט"ז ב . וכן מביא יוסף בן מתתיהו בקדמוניות היהודים ש"היה בקי בעניני שמים" (ספר ראשון פסקה ז' ב , על בני יששכר נאמר שהיו "יודעי בינה לעתים" (דברי הימים א' י"ב לב שבט הבקי במהלכות הכוכבים, ר' יהושע בן חנניה ידע על הופעת כוכב אחד שעולה כל שבעים שנה ומטעה את הספנים (הוריות י"א , האמורא שמואל אמר על עצמו שנהירים לו שבילי שמיא כשבילי נהרדעא עירו (ברכות נ"ח ב , מגדולי הראשונים היו חכמי אסטרונומיה מפורסמים, הראב"ע כתב ספר אסטרונומיה. הרמב"ם שילב לראשונה את האסטרונומיה בתוך עולם ההלכה ממש, כאשר הכניס להלכות קידוש החודש את הפרקים יא-יט הדנים בחשבונות המסובכים של ראיית הירח החדש. הרלב"ג נחשב לאחד מגדולי האסטרונומים בדורו, לאחר שהמציא מכשיר תצפית אסטרונומי בשם "מטה יעקב", וביצע חישובים מדוייקים מקודמיו, ר' אברהם זכות (בעל "ספר יוחסין" חישב לוחות אסטרונומיים "אלמנכים", בהם השתמש קולומבוס במסעותיו, ומוכר הסיפור שקולומבוס איים על ילידי אמריקה שאם יסרבו לספק לו מזון - יעלים להם את הירח. היה זה ליקוי הירח של 1 באוקטובר 1504 שקולומבוס ידע על קיומו באמצעות האלמנכים של ר' אברהם זכות. ר' דוד גנז (מחבר "צמח דוד" ו"נחמד ונעים" היה עוזרם של האסטרונומים ברהה וקפלר, ר' יוסף שלמה רופא - היש"ר מקנדיאה, מחבר ספר "אלים" בטריגונומטריה ובאסטרונומיה, היה בקשרים עם גלילאו. ר' רפאל מהנובר מחבר ספר "לוחות העיבור" היה תלמידו של המתמטיקאי המפורסם לייבניץ, כמה מכתשים בירח נקראים על שמותיהם של הראב"ע, הרלב"ג ור' אברהם זכות. במשך הדורות, לא כבתה הגחלת היהודית, ובכל דור ודור היו מחכמי ישראל שהיו בקיאים בחכמת התכונה (אסטרונומיה . גם כיום ב"ה אנו שותפים למחזה של פריחת הנושא: "כי היא חכמתכם ובינתכם" שי ואלטר
 

G ove r n or

New member
זה הקשקוש/כשכוש הרגיל שכבר

הופרך. הרי כל האסטרונומים שאתה מזכיר חיו 1000 שנה ויותר _אחרי_ Meton (חוץ מן הדמויות הדמיוניות הקיימות רק במיתולוגיה היהודית, כגון אברהם ויששכר), אז _אין_ לך מראה מקום אחר מן המקורות המציין את ארך החדש הירחי בחלקים או ברגעים. נכון? כך חשבתי. אם כן, נסתים הויכוח! הצג את ה"מופת" הבא לכתישה. אני משועמם...
 

G ove r n or

New member
ספר על חשבון העבור

למנוף האידיוטי שצטטת כאן. לא לי. אני מכירו. היכן מראה מקום במקורותיך לידיעת ארך החדש הירחי? אל תצטט לי חשובים המשתמשים בערך הבבלי. וחוץ מזה, החשבון שוכח לציין ש- 19 שנים עבריות (הכוללות 7 שנים מעוברות) הן ארוכות בשעתיים וכארבע וחצי דקות מ- 19 שנות חמה, ולכן הפסח "נודד", וכבר נדד 16 יום. אה, מצויה שם "הוכחת נכונות מנין השנים לבריאת העולם על פי המקורות". מה יש לומר, פאגאנים שלי. ממש הוכחה מסודרת. דבר דבור על אפניו. חה, חה, חה. הצג מקור, או עוף מן העיניים...
 

דוד1000

New member
ארך החדש הירחי

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/ViewMsg.asp?msgid=12786955&id=129
 

G ove r n or

New member
היכן מראה מקום ממקורותיך המציג את

ארך החדש הירחי (טענת ר' גמליאל שגויה ונדחית)? הלוח בו השתמש יהושע לא היה יכול להיות משוכלל מזה. הנה יתר התשובות _לכל_ טענותיך...
 

דוד1000

New member
Meton לא הגיע לדיוק כזה.

אורך חידוש הירח ממולד למולד הוא: 29.530588 יממות שהן למעשה 29.53059 יממות (ההפרש הוא חלקיקי שניה)!!! [המדידה התבצעה באמצעות פריזמת זכוכית שהניחו אסטרונאוטים אמריקנים על הירח, ובעזרת קרן לייזר הנשלחת מכדור הארץ אל הפריזמה, טלסקופים רבי עוצמה, ושעון אטומי. יודגש כי ללא מכשירים אלה אשר התחדשו בשנים האחרונות, לא הייתה שום אפשרות למדע המודרני להגיע לתוצאה מדויקת כל כך]. Meton לא הגיע לדיוק כזה.
 

G ove rn or

New member
טעות. בשעה 1080 חלקים, ביממה

24X1080 = 25920 חלקים, ולפיכך, כל חלק (שהוא יחידה בבלית השווה שלוש ושליש שניה) הנו 0.0000371471 יממה. אין מדובר בדיוק מופלג, אלא רק בעצם ההסבה מחלקים לתצוגה עשרונית, וזאת כמובן בנפרד מן העובדה שזהו ערך בבלי. אילו ניתן מידע זה בסיני לאבותינו - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות. תפקיד הפריזמות הוא שונה, אבל מהיכן יכולים אידיוטים לדעת זאת? כל ההפרכות ל_כל_ טענותיך מצויות כאן...
 

דוד1000

New member
באתר שהבאת אין מספר המראה

זמן בין מולד למולד בדיוק שכתוב בהלכות קידוש הלבנה של הרמב"ם ובממצאים שנמצאו על ידי המדענים היום. אני תירגמתי את המאמר עם תוכנה ולא ראיתי מה שאתה אומר. כך כתוב הוא חישב את החודש הירחי ב29 ימים, 12 שעות, 44 דקות, 2 שניות פחות משניה אחת מ.כאן לא תירגם. אתה רואה שאין את הדיוק שיש לחז"ל.
 

G ove rn or

New member
הרמב"ם חי במאה ה-12, כ- 1500 שנה

Meton וכ- 1200 שנה אחרי Hipparchus. הערך 29 יום, 12 שעות, 44 דקות, שתי שניות הוא ,29 יום 12 שעות, 792.6 חלקים, או 793 חלקים, אם מעגלים ליחידות שלמות. Hipparchus לא עיגל פינות. אל תשכח שחלק הוא שלוש ושליש שניות. 0.6 חלקים הם שתי שניות. ענין הפריזמות שאתה חוזר עליו כעגל חושף את חסר הבנתך המוחלט בענין עליו אינך נרתע מהתווכח. הירח מפנה אלינו צד אחד בקביעות _גם_ כאשר הוא _אפל_. הפריזמות נועדו למדוד את המרחק המשתנה ירח-ארץ, ולא את ארך החדש, וכבר אפשרו להסיק שבפנימו של הירח מצויה ליבה כבדה יחסית ברדיוס פחות מ- 350 ק"מ. לא הצלחת להציג מקום במקורות בו מוצג הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה. הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). חזור וקרא את כל הפרכותי...
 

דוד1000

New member
הזמן הזה הוא נכון. הוא גם ידוע לפרו

לפרופסור וידאל, הוא כתב על כך בספר השמים מספרים. יש לי את הטלפון שלו למי שרוצה לדעת את האמת. בנושא בדיקת הזמן על ידי אסטרונומים ראה בספר בעמוד 44.
 

G ove rn or

New member
נ. וידאל כתב שטויות לרוב,

הנה אחת מהן. אין פלא שידע את המשך האמיתי. הוא בן המאה ה- 20. Meton קדם לו ב- 2432 שנה...
 

דוד1000

New member
אתה לא מציג את עצמך ולכן אתה נחשב

ללא כל תואר, ואילו פרופסור וידאל הוא מומחה לאסטרונומיה. העובדה שאתה לא מתקשר אליו מראה שאתה לא יכול להתמודד איתו. לכן אתה צריך לרדת ולפרוש עם הידים על הראש. ד"ר נ. וידאל . לשעבר אסטרונום בכיר במצפה המלכותי גריניץ, אנגליה אסטרונום במצפה הלאומי, אוסטרליה פרופסור אורח במרכז לאסטרופיזיקה באוניברסיטת הרוורד, ארה"ב פרופסור אורח באוניברסיטת וושינגטון, סיאטל, ארה"ב אסטרונום במצפה הכוכבים ע" וויז, מצפה רמון , ישראל וידאל דר ניסים בית וגן 81 ירושלים 02-6424254
 

G ove rn or

New member
אני עדיין חסר תאר (ואתה משולל מח),

אולם אין אנו "עוברים לדום" נכח תארים, אלא מכפיפים אותם לבקורת שכלנו, ואם אנו הדיוטות בענין הנדון, אנו מבררים מה דעת אנשי המקצוע בקהיליה הרלבנטית. וידאל כתב על הנרתיק שלו וצטט אידיוטים המדברים על עצמות בארך 300 פסיעות - זה בלתי אפשרי לא אקנה את ספרו של וידאל. צטט לנו מעמ' 44 שם ונבחן את דבריו. כללית, הספר "צבא השמים" הוא יודוצנטרי (מציג את היהודי כמרכז היקום וכאבי המדעים), ונועד לחנוך הכתות הנמוכות בחנוך העצמאי. אני ממתין לגרסא מיוחדת שלו המודפסת על גבי ניר רך או על גבי מגבונים לחים... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

דוד1000

New member
פרופסור וידאל

פרופסור וידאל הוא מומחה לאסטרונומיה. העובדה שאתה לא מתקשר אליו מראה שאתה לא יכול להתמודד איתו. לכן אתה צריך לרדת ולפרוש עם הידים על הראש. ד"ר נ. וידאל . לשעבר אסטרונום בכיר במצפה המלכותי גריניץ, אנגליה אסטרונום במצפה הלאומי, אוסטרליה פרופסור אורח במרכז לאסטרופיזיקה באוניברסיטת הרוורד, ארה"ב פרופסור אורח באוניברסיטת וושינגטון, סיאטל, ארה"ב אסטרונום במצפה הכוכבים ע" וויז, מצפה רמון , ישראל וידאל דר ניסים בית וגן 81 ירושלים 02-6424254
 

G ove rn or

New member
אני עדיין חסר תאר (ואתה משולל מח),

אולם אין אנו "עוברים לדום" נכח תארים, אלא מכפיפים אותם לבקורת שכלנו, ואם אנו הדיוטות בענין הנדון, אנו מבררים מה דעת אנשי המקצוע בקהיליה הרלבנטית. וידאל כתב על הנרתיק שלו וצטט אידיוטים המדברים על עצמות בארך 300 פסיעות - זה בלתי אפשרי לא אקנה את ספרו של וידאל. צטט לנו מעמ' 44 שם ונבחן את דבריו. כללית, הספר "צבא השמים" הוא יודוצנטרי (מציג את היהודי כמרכז היקום וכאבי המדעים), ונועד לחנוך הכתות הנמוכות בחנוך העצמאי. אני ממתין לגרסא מיוחדת שלו המודפסת על גבי ניר רך או על גבי מגבונים לחים...
 

G ove rn or

New member
מי שמשיג את המספר של נ. וידאל

מדלעת1000 מתבקש גם לשאול אותו על המאמר האידיוטי הנזכר כאן, ועל תשובתי כאן, וכן על הנרתיק שלו שאני מאזכר. יהיה נחמד אם המטלפן לוידאל יפרסם כאן את תשובותיו...
 

דוד1000

New member
אורך החודש הממוצע

. (נכון הוא שלשון הגמרא הוא לא פחות אולם כל בר דעת יבין שזהו שיבוש במסורת הכתובה של הגמרא משני טעמים מצטברים: •משום מה זה הוא בדיוק אורך החודש הממוצע. הישג מדעי כזה בהעדר כלים מדעיים של ימינו עשוי להביא למסקנה היחידה הסבירה = נבואה. יצויין שמוסכמה קיימת בפילוסופיה של המדע שההסבר הטוב ביותר והפשוט ביותר לתופעה הוא ההסבר המדעי התופס. רק למי שאינו רוצה לקחת בחשבון נבואה הסבר זה אינו היותר פשוט. • לא ייתכן שמחדשי החודשים במהלך מאות חידוש חודש וגבית עדויות לא נוכחו לראות שהאורך של החודש לפי עדויות העדים לעתים מזומנות קטן בהרבה מהאורך המינימלי המשתמע מדברי רבן גמליאל.
 

G ove rn or

New member
לא הצלחת להציג מקום במקורות בו מוצג

הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה. הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים שהן יחידות בבליות. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). "שההסבר הטוב ביותר והפשוט ביותר לתופעה הוא ההסבר המדעי התופס" נכון, אבל אין לך הסבר כזה. מה שאנו רואים הוא ערך בבלי עטוף בצ'יזבט יהודי. חזור וקרא את כל הפרכותי...
 
למעלה