הזמן הממוצע שבין מולד למולד

דוד1000

New member
לא ייתכן שמחדשי החודשים

לא ייתכן שמחדשי החודשים במהלך מאות חידוש חודש וגבית עדויות לא נוכחו לראות שהאורך של החודש לפי עדויות העדים לעתים מזומנות קטן בהרבה מהאורך המינימלי המשתמע מדברי רבן גמליאל.
 

G ove rn or

New member
הם לא היו אסטרונומים אלא פלפלנים

היושבים ספונים בחדרים חסרי חלונות עמוסי ספרים ומבחינים בין יום ללילה רק לצרך תפילה. יתכן ששמו לב כי לפעמים המולד מקדים ולפעמים מאחר, אולם לא יכלו לעשות עם זה דבר שכן הקפת הירח את כדה"א אינה סדירה במאה אחוז. הם פשוט נטלו המידע על הערך הממוצע מן הבבלים אשר ידוע כי קיימו מאות סוגי תצפיות על גרמי השמים (למשל, הודות לטבלאות המפורטות של הבבלים ובסיוע תצפיות נוספות משלו, ביחד עם מחשבה מבריקה, הסיק Hipparchus כי ציר הסבוב העצמי של כדה"א נוקף וחשב בדיקנות את קצב הנקיפה). יצוין כי Meton עצמו הבחין כי 235 מולדות אינם זהים ל- 19 שנות חמה, אולם רק Callippus מ- Cyzicus (נפטר ב- 310 לפנה"ס, תנצב"ה) הציע תקון לכך ע"י אחוד ארבעה Metonic cycles (שהם 76 שנה במצורף) והפחתת יום מאחד החדשים המעוברים בני ה- 30 יום. זאת עשה על סמך תצפיות בבליות, כמובן. אצלנו, ר' שמואל, ר' אדא, לא הצליחו להחליט מה הארך האמיתי של שנת חמה, ורק אלבתני הצליח להציג קרוב טוב. לא הצלחת להציג מקום במקורות בו מוצג הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה. הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים שהן יחידות בבליות. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). חזור וקרא את כל הפרכותי...
 

דוד1000

New member
אתה מתווכח על משהו שאתה בכלל לא

מתמצא. היהודים ידעו את הזמן בין מולד למולד ואת התנודות של הזמן הזה. הזמן הזה חשוב לקביעת החגים. http://www.mechon-mamre.org/i/3801.htm http://www1.snunit.k12.il/kodesh/mtr/kidu002.html#1
 

G ove rn or

New member
לא הצלחת להציג מקום במקורות בו

מוצג הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה. הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). שני המקורות שהצגת לעיל הם משנה תורה של הרמב"ם. Meton הקדים את ר' גמליאל ב- 500 שנה, את הלל השני ב- 800 שנה, ואת הרמב"ם בכ- 1500 שנה. חזור וקרא את כל הפרכותי...
 

דוד1000

New member
המולד

בס"ד ר"ג ידע שיש שינויים בזמן המולד. כך כתוב בגמרא: דף כה,א גמרא תניא אמר להם ר"ג לחכמים כך מקובלני מבית אבי אבא פעמים שבא בארוכה ופעמים שבא בקצרה... http://www.mechon-mamre.org/b/l/l2402.htm בספר "השמים מספרים" עמוד 48 כתוב הסבר מדוע ר"ג כתב "לא פחותה". כשחכמי אומות העולם מצאו שזמן המולד הממוצא הוא קצר במידה זעירה יותר ממידת חז"ל, ועל דבריהם השיב ר' יצחק בן יוסף הישראלי מטוליטולא (תלמידו של הר"ש ז"ל) בספרו "יסוד עולם" ..."ועד כאן הגיע דיוק חכמי האומות במידת זמן החודש האמצעי, והנה יש לך לדעת ולהאמין שמידתו המדויקת שעליה יש לחשוב חודשי העולם ושנותיו היא המידעה המסורה בידינו מפי ר"ג שקיבל מאבותיו מבית דוד ע"ה, ועתה הווי יודע כי לפי שראה רבן גמליאל כי חכמי האומות קצרה ידם מלצמצם (לדייק) מידת זמן החודש והורה כי היא פחותה כדי המידה שהייתה קבלה בידו (מחז"ל), לפיכך עמד כנגדם וגזר שאינה פחותה מ-תשצ"ג חלקים מ-תתר"ף בשעה יותר על כ"ט ומחצה, ולא כפי שחשבו הם מחשבונותיהם בליקויים. ועל אמיתת המידה הזאת המסור בידינו, יעידו המופתים העיונייים הלקוחים מצד ליקוי הלבנה, כמו שיתבאר במקום אחר. ודע כי יש לומר שאבותיו של ר"ג נתגלה להם סוד זה (עניין ה-תשצ"ג חלקים בדיוק ולא פחות כדברי התוכנים)... http://www.daat.ac.il/daat/toshba/biyograf/rosh.htm הבאתי לך ראיה שעל ידיעת זמן המולד היה ידוע עוד בתנ"ך. שמואל א כ,ה ויאמר דויד אל יהונתן, הנה חודש מחר, ואנוכי ישוב אשב עם המלך, http://www.google.co.il/search?q=cache:tjq9ofTKwEYC:www1.snunit.k12.il/kodesh/bible/msmua020.html+%D7%9E%D7%97%D7%A8+%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9&hl=iw&ie=UTF-8
 

G ove rn or

New member
לא הצלחת להציג מקום במקורות בו

מוצג הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה. הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). Meton הקדים את ר' גמליאל ב- 500 שנה, את הלל השני ב- 800 שנה, ואת הרמב"ם בכ- 1500 שנה. חזור וקרא את כל הפרכותי...
 

דוד1000

New member
קרא שוב לאחר תיקון טעות כתיב.

בס"ד ר"ג ידע שיש שינויים בזמן המולד. כך כתוב בגמרא: דף כה,א גמרא תניא אמר להם ר"ג לחכמים כך מקובלני מבית אבי אבא פעמים שבא בארוכה ופעמים שבא בקצרה... http://www.mechon-mamre.org/b/l/l2402.htm בספר "השמים מספרים" עמוד 48 כתוב הסבר מדוע ר"ג כתב "לא פחותה". כשחכמי אומות העולם מצאו שזמן המולד הממוצא הוא קצר במידה זעירה יותר ממידת חז"ל, ועל דבריהם השיב ר' יצחק בן יוסף הישראלי מטוליטולא (תלמידו של הר"ש ז"ל) בספרו "יסוד עולם" ..."ועד כאן הגיע דיוק חכמי האומות במידת זמן החודש האמצעי, והנה יש לך לדעת ולהאמין שמידתו המדויקת שעליה יש לחשוב חודשי העולם ושנותיו היא המידעה המסורה בידינו מפי ר"ג שקיבל מאבותיו מבית דוד ע"ה, ועתה הווי יודע כי לפי שראה רבן גמליאל כי חכמי האומות קצרה ידם מלצמצם (לדייק) מידת זמן החודש והורו כי היא פחותה כדי המידה שהייתה קבלה בידו (מחז"ל), לפיכך עמד כנגדם וגזר שאינה פחותה מ-תשצ"ג חלקים מ-תתר"ף בשעה יותר על כ"ט ומחצה, ולא כפי שחשבו הם מחשבונותיהם בליקויים. ועל אמיתת המידה הזאת המסור בידינו, יעידו המופתים העיונייים הלקוחים מצד ליקוי הלבנה, כמו שיתבאר במקום אחר. ודע כי יש לומר שאבותיו של ר"ג נתגלה להם סוד זה (עניין ה-תשצ"ג חלקים בדיוק ולא פחות כדברי התוכנים)... http://www.daat.ac.il/daat/toshba/biyograf/rosh.htm הבאתי לך ראיה שעל ידיעת זמן המולד היה ידוע עוד בתנ"ך. שמואל א כ,ה ויאמר דויד אל יהונתן, הנה חודש מחר, ואנוכי ישוב אשב עם המלך, http://www.google.co.il/search?q=cache:tjq9ofTKwEYC:www1.snunit.k12.il/kodesh/bible/msmua020.html+%D7%9E%D7%97%D7%A8+%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9&hl=iw&ie=UTF-8 http://www.daat.ac.il/daat/tanach/haftarot/hodesh.htm
 

G ove rn or

New member
לא הצלחת להציג מקום במקורות בו

מוצג הערך של ארך החדש, לאחר שהגרסא של ר' גמליאל נדחתה מחמת היותה שגויה (ר' גמליאל אמר "אינה פחותה" והובאה דוגמא קוהרנטית לשמוש בערך שלו ל_הכרעה_ שדמות שנראתה בעבים אינה מולד חדש). הערך שהאסטרונומים היהודים המאוחרים מדברים עליו מבוטא בחלקים. אילו ניתן מידע זה לאבותינו בסיני כביכול - _לא_ היה ניתן ביחידות בבליות (שעדיין לא הין קיימות, כביכול). Meton הקדים את ר' גמליאל ב- 500 שנה, את הלל השני ב- 800 שנה, ואת הרמב"ם בכ- 1500 שנה. חזור וקרא את כל הפרכותי...
 

דוד1000

New member
הנה

הבאתי לך ראיה שעל ידיעת זמן המולד היה ידוע עוד בתנ"ך. שמואל א כ,ה ויאמר דויד אל יהונתן, הנה חודש מחר, ואנוכי ישוב אשב עם המלך, http://www.google.co.il/search?q=cache:tjq9ofTKwEYC:www1.snunit.k12.il/kodesh/bible/msmua020.html+%D7%9E%D7%97%D7%A8+%D7%97%D7%95%D7%93%D7%A9&hl=iw&ie=UTF-8 http://www.daat.ac.il/daat/tanach/haftarot/hodesh.htm
 

הנהנה

New member
ליצן בפורים בואו נתחפש ונשמח כולנו

מעט מידע על פורים הצד הרציני של החג העליז סיבותיה של האנטישמיות המימשל של אחשוורוש העניק ליהודים את כל זכויות האזרח. המגילה נפתחת בתיאור המשתה שערך מלך פרס לציון שנות שנות שלטונו. היהודים הוזמנו לנשף כמו בני דתות אחרות, והשתתפו באירועים כשווים בין שווים. מרדכי, המנהיג היהודי הבולט, היה שר חשוב בממלכה. אפילו המלכה, אסתר, היתה יהודיה. אבל המעמד הרם של היהודים לא מנע מהמן לשכנע את המלך שכדאי להיפטר מהם. בן לילה נהפרה הקערה על פיה והוכרז על גזירת ההשמדה הנוראה ביותר בדברי ימי העם היהודי. הלקח ברור: האנטישמיות אינה נובעת מ'בדלנות' ומאורחות-החיים השונים של היהודים. יש לה סיבות אחרות, עמוקות יותר. אימוץ הנורמה של "ככל הגויים בית ישראל" לא תביא להיעלמות האנטישמיות. אולי להפך. שורש הבעיה כשהחליט המן על גזירת ההשמדה, פעלו היהודים בדרך משונה מעט. מרדכי, שר חשוב, המודע לנבכי הפוליטיקה המלכותית, לא פנה ישירות לחצר המלכות. תחת זאת יצא לחוצות בלבוש שק ואפר, וזעק "זעקה גדולה ומרה". מרדכי אסף רבבות ילדי ישראל ולימדם תורה. הוא הכריז על צום של שלושה ימים, כביטוי לחזרה בתשובה ובקשת רחמים מבורא העולם. רק אחר-כך התפנה לעשייה דיפלומטית ושיגר את אסתר אל אחשוורוש. למרדכי היה ברור שמדובר בניסיון שבו העמיד הקב"ה את עם ישראל. הוא היה מודע לכך ששיוויון-הזכויות והמעמד הרם, גרמו ליהודים להתערבב בחברה הנוכרית באופן מוגזם. כמשקל נגד, הבין שצריך לחזק את הזיקה היהודית שהתערערה. וזה בדיוק מה שעשה - הוא פעל להגברת האמונה, לחישול רוחם של ילדי ישראל - עתיד העם. הוא ידע, שאם יצליח בזה - יסתדרו העניינים. הלקח: כשמתרגשת צרה על עם-ישראל, צריך לחפש את השורשים הרוחניים שאיפשרו לה לקרות. כשמתקנים את הסיבה הפנימית, הרוחנית, קל הרבה יותר לבטל את ביטוייה החיצוניים. חג האחדות כשקבעו חכמי ישראל את אופיו של החג, הקפידו לשלב בו מאפיינים של אחדות ועזרה לזולת: "משלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים". בכך הציבו משקל-נגד לפירוד הלבבות שגרם לגזירה. לפני גזירת המן היה העם מפורד. היו שקראו ללכת למשתה אחשוורוש - והיו שהתנגדו נמרצות. היו שדגלו בהשתלבות בחיי התרבות של ממלכת פרס ומדי, והיו שראו בכך סכנה לקיומה של היהדות. כך גם אומר המן למלך אחשוורוש: "ישנו עם אחד, מפוזר ומפורד". אבל אחרי הגזירה - התלכד העם. וכדי לשמור על אחדות זו, נקבע הדבר במצוות פורים, ואנו שולחים מנות איש לרעהו ומשמחים את האביונים. כך אנו זוכרים שכולנו אחים, בני עם אחד. לפנינו תזכורת נצחית: מעבר לכל ההבדלים וחילוקי הדעות, כולנו עם אחד. דתיים ולא- דתיים, אשכנזים וספרדים, עולים וותיקים - כולנו אחים. זאת יש לזכור כל השנה, לא רק בפורים. שמחה עם תוכן המצווה המרכזית של פורים היא השמחה. גם בעמים אחרים, להבדיל, יש ימים שבהם יוצאים אנשים מחופשים לרחובות, שותים ומתהוללים. אבל השמחה ההיא ריקה מתוכן, ותוצאותיה בהתאם: השתוללות חסרת רסן, חינגה של איבוד חושים וטירוף. לעומת זאת, בעם-ישראל, השמחה מלאה ערכים ותכנים. יש לה משמעויות עמוקות ודרכי- ביטוי יפות וערכיות. הדבר נבחן גם ביחס לזולת: במחיצת אדם מתהולל מסוכן לעמוד; אבל כשיהודי שמח באמת, הוא מרגיש דווקא אז צורך לשמח את זולתו. לכן הוא שולח מנות לרעיו ומביא את השמחה גם ללב העניים. זו שמחה אמיתית, שמחת פורים. למה שמח מרדכי? מעובד על-פי דברי הרבי מליובאוויטש המדרש מספר, שלאחר שהמן חתם על החלטתו להשמיד את העם היהודי, ראה ברחוב את מרדכי היהודי ממהר אל שלושה ילדים יהודים שחזרו מבית הספר. מרדכי שאל את הילדים מה למדו. ענה לו הראשון: "אל תירא מפחד פתאום ומשואת רשעים כי תבוא". השני השיב: "עוצו עצה ותופר, דברו דבר ולא יקום, כי עמנו א-ל". השלישי אמר: "ועד זיקנה אני הוא, ועד שיבה אני אסבול, אני עשיתי ואני אשא, ואני אסבול ואמלט". מרדכי שמע את התינוקות הללו, ושמח. שאל אותו המן: למה אתה שמח? ענה מרדכי: שמעתי מהם בשורה טובה, שאל לי לפחד מגזירותיך. המן התמלא כעס, והחליט שהתינוקות הללו יהיו קורבנותיו הראשונים. מעין נבואה הסבר פשוט לשמחתו של מרדכי, לאחר שהאזין לילדים, הוא: השלושה ציטטו פסוקים, שמשמעותם היא שלא צריך לפחד מגזירות קשות על עם ישראל, מכיוון ש"עימנו א-ל". לפי גישה זו, מרדכי ראה בכך מעין נבואה טובה על העתיד להתרחש. אלא שלפי גישה זו, לא מובנת התנהגותו של מרדכי בהמשך: מדוע קרע את בגדיו? למה התעטף בשק? בשביל מה הוא היה צריך לשים אפר על ראשו ולקרוא לכל אחיו לחזור בתשובה? התנהגות זו מעידה שהוא לא קיבל את דברי הילדים כנבואה ממש וכאות משמים שלא יאונה ליהודים כל רע. המן כאליל כדי להבין זאת, עלינו להתבונן במיכלול האירועים ובמה שעמד מאחוריהם. מדוע ואיך נגזרה השמדה על היהודים? ההסבר שניתן לכך במגילת אסתר הוא, שכל עמי הארץ היו כורעים ומשתחווים להמן. מרדכי היהודי היה היחיד שסירב לנהוג כך - וזה מה שעורר את זעמו של המן. לאחר שחקר לסיבת הדבר והתברר לו שסרבנותו של מרדכי אינה החלטה פרטית שלו, אלא הוא נוהג כך בתוקף היותו יהודי, השולל כל ביטוי של עבודה-זרה - החליט לנקום בעם היהודי כולו. חז"ל מסבירים לנו, שמאחורי הסיפור הפשוט יש הסבר פנימי, עמוק יותר. המן הרשע היה בעיני עצמו כמו א-לוה. כך גם נתפס על-ידי האנשים שהשתחוו לו. רק מרדכי לא נהג כך. הוא סירב להיפרד מאמונתו בקב"ה ולהשתחוות לאדם. אולם שאר היהודים לא היו כה חזקים באמונתם, ו"מפני שהשתחוו לצלם", גם אם רק למראית עין, נגזרה עליהם הגזירה. בפנים - יש אמונה מרדכי ידע היכן נכשלו בני עמו. הוא גם ידע על הגזירה, והיה מודאג. חששו היה, שמה שגרם להם להשתחוות להמן - מעשה שיש בו היבט של עבודה-זרה - היא היחלשות האמונה. לכן מיהר אל התינוקות ששבו מבית ספרם. דרכם יכול היה לברר היכן בדיוק עומד העם, מה הם הערכים הבסיסיים שלו. וכאשר השיבו לו שלושתם בפסוקים שמשמעותם אמונה וביטחון בקב"ה - ידע שהיחלשות האמונה היא רק בביטויים חיצוניים. בפנים - יש אמונה. לכן שמח מרדכי כששמע את דברי הילדים. לא רק משום שראה בדבריהם מעין נבואה, אלא בעיקר משום שנוכח כי האמונה הפנימית קיימת במלוא תוקפה וצריך רק לעורר אותה. לא נותר לו אלא לפנות לפעילות שתעורר בעם את האמונה גם כלפי חוץ. זהו פשר הצומות והתעניות שהכריז: היה זה כדי לחשוף את האמונה הפנימית, דבר שיביא ממילא לביטול הגזירה.
 

G ove r n or

New member
שלשול מלים - עצירות רעיונות!

הידעת כי ב- Susa (שושן) לא נמצאה אף תעודה המתארת את ארועי מגילת אסתר, והשמות אסתר ומרדכי דומים להחשיד לשמות האלילים הפרסיים אישתאר ומרדוך? ואנו מדברים על המאה ה- 5 לפנה"ס!!!
 
אתר שאינו שווה התייחסות

דברי דמגוגיה זולה הפונים למכנה המשותף הרחב ביותר באוכלוסיה.
 

הנהנה

New member
אוי גוברנור היקר הפסיכיאטר התיר לך

הערב לכתוב? ממש יפה מצידו אולי גם שימליץ לך לבקר לבית כנסת? זה יעזור מעט לשפיות במקום יומם ולילה לשבת מול המחשב ולהראות לכולם מה אתה שווה ולנבל את פיך בסטיות מיניות כמו שכתבת בראש העמוד אולי עדיף שתבקר בבית כנסת אולי זה ישפיע עליך קצת לחזור לשפיות ואולי גם יתקבלו התפילות שלך למציאת בת זו הולמת לשפיות זמנית שתקבל באור יקרות מבית הכנסת שישפיע עליך אור צחצחות להצלת נפשך מאבדון הנצחי והאש הגיהנום שתוקד בתוכך אולי תיכבה בחזרתך בתשובה, במהירה בימינו. אמן אתה יודע כבר אין זמן ואז אתה תישאר מאחור עם קישורי הזבל שלך שקשורים אליך בעבות אהבה אבל בזמן הגאולה כבר גמרנו עליך ועל נפשך האומללה שתיקבע לדיראון עולמים בתור המסית הנצחי שניסה להסית ללא הצלחה וגרם לחזרתם בתשובה של כמה מאחינו בני ובנות ישראל. אבל רצונך האישי הוא רע מאוד ועל זה אתה מפסיד את האושר הגדול בביאת המשיח והגאולה הקרבים וממשמשים ובאים עלינו
 

G ove r n or

New member
עשית הכרות עם יאוש. הא?

יוסי לופ, מששה, בקבוק שמח והנהנה, כולם יחד במצורף, אינם יכולים לחלוני, עמך, בעל השכלה תכונית בלבד. חה, חה, חה. ראו כמה קל לפורר את אשיות הפאגאניות העכו"מית המסיונרית!!!
 

דוד1000

New member
כך כותבים חילוני. ומאחר ואתה עילג

אתה צריך להפסיק להופיע באתר.
 
למעלה