זולל מישמישים
New member
אתה רק מחזק את טענתי
בשלושת המקרים שהבאת זה התנ"ך שטוען בפירוש שהם חטאו. לא הבאת מדרשי חז"ל לכאן או לכאן - כך שלא ממש התייחסת לנקודה שהעליתי. לגבי שלמה כתוב בתנ"ך (מלכים א י"א) וְהַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה, אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת... וַיַּעַשׂ שְׁלֹמֹה הָרַע, בְּעֵינֵי ה' ואצל דוד (שמואל ב פרק יא) וַיִּשְׁלַח דָּוִד, וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה; וַיֹּאמֶר, הֲלוֹא-זֹאת בַּת-שֶׁבַע בַּת-אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי. וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ... וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר-עָשָׂה דָוִד בְּעֵינֵי ה'. ואצל משה (במדבר כ יב): וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, יַעַן לֹא-הֶאֱמַנְתֶּם בִּי, לְהַקְדִּישֵׁנִי לְעֵינֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לָכֵן לֹא תָבִיאוּ אֶת-הַקָּהָל הַזֶּה אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-נָתַתִּי לָהֶם. הֵמָּה מֵי מְרִיבָה אֲשֶׁר-רָבוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-ה' בדוגמא שאני הבאתי עם רבקה ועשו, לפי פשט המקרא היא עשתה מעשה רמייה, בעוד שעל פי מדרש חז"ל היא עשתה מעשה מופת וצדק.
בשלושת המקרים שהבאת זה התנ"ך שטוען בפירוש שהם חטאו. לא הבאת מדרשי חז"ל לכאן או לכאן - כך שלא ממש התייחסת לנקודה שהעליתי. לגבי שלמה כתוב בתנ"ך (מלכים א י"א) וְהַמֶּלֶךְ שְׁלֹמֹה, אָהַב נָשִׁים נָכְרִיּוֹת רַבּוֹת... וַיַּעַשׂ שְׁלֹמֹה הָרַע, בְּעֵינֵי ה' ואצל דוד (שמואל ב פרק יא) וַיִּשְׁלַח דָּוִד, וַיִּדְרֹשׁ לָאִשָּׁה; וַיֹּאמֶר, הֲלוֹא-זֹאת בַּת-שֶׁבַע בַּת-אֱלִיעָם אֵשֶׁת אוּרִיָּה הַחִתִּי. וַיִּשְׁלַח דָּוִד מַלְאָכִים וַיִּקָּחֶהָ וַתָּבוֹא אֵלָיו וַיִּשְׁכַּב עִמָּהּ... וַיֵּרַע הַדָּבָר אֲשֶׁר-עָשָׂה דָוִד בְּעֵינֵי ה'. ואצל משה (במדבר כ יב): וַיֹּאמֶר ה' אֶל-מֹשֶׁה וְאֶל-אַהֲרֹן, יַעַן לֹא-הֶאֱמַנְתֶּם בִּי, לְהַקְדִּישֵׁנִי לְעֵינֵי בְּנֵי יִשְׂרָאֵל לָכֵן לֹא תָבִיאוּ אֶת-הַקָּהָל הַזֶּה אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-נָתַתִּי לָהֶם. הֵמָּה מֵי מְרִיבָה אֲשֶׁר-רָבוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת-ה' בדוגמא שאני הבאתי עם רבקה ועשו, לפי פשט המקרא היא עשתה מעשה רמייה, בעוד שעל פי מדרש חז"ל היא עשתה מעשה מופת וצדק.