היי כולם!

Nagini Potter

New member
היי כולם!

אני חדשה כאן, ורציתי לשאול שאלה... לא מזמן שמעתי מישהו אומר ´קלה הדרך לגיהינום´ (זה היה בלטינית אז זה נשמע הרבה יותר טוב...) וזה גרם לי להתחיל לחשוב... נניח שגיהינום זה למטה וגן עדן זה למעלה, כן? קל מאוד לרדת למטה, לעלות בחזרה זה כבר מאוד קשה. לעלות למעלה, לעומת זאת, זה קצת קשה אבל אפשרי בהחלט, אבל כידוע, מה שעולה למעלה, חייב לרדת למטה... האם זה אומר שכולנו נגמור בסוף למטה (יעני בגיהינום) ממילא? (בהנחה שגיהינום וגן עדן קיימים, כמובן...) אני לא רוצה להאמין שזה נכון כי אני דווקא מאמינה בטוב, מישהו יכול להגיד לי אם מה שאמרתי למעלה נכון? Nagini Potter
 

morning star

New member
על גיהנום

אם איני טועה מישהו כבר פירסם את זה בפורום, אבל אני אחזור על כך: אדם וכלבו מתו. הם מגיעים למקום מגודר, עם כניסה מפוארת ובכניסה עומד מלאך. שואל האיש את המלאך : "מה הוא המקום הזה?" עונה המלאך "גן עדן, רוצה להכנס?". התשובה חיובית... אבל אז מבחין המלאך בכלב ואומר "אין כניסה לכלבים". אומר האיש "לא תודה", והולך לו לדרכו עם כלבו. אחרי זמן מה הם מגיעים לפארק מדהים ביופיו... וגם שם ניצב מלאך. שואל אותו האיש "מה המקום הזה?" "גן עדן" הייתה התשובה. "איך זה יכול להיות?" תמה האיש "אם כך, מה זה שם?". "הגיהנום" ענה המלאך. "ואתם לא מפחדים שאנשים יתבלבלו?" שאל האיש. "לא, אנחנו דווקא שמחים שזה שם. הם עושים עבורנו חלק חשוב מהעבודה". "מה?" שאל האיש... "פשוט מאוד" אמר המלאך "הגיהנום הוא מקום ראוי למי שמוכן להשאיר את חברו בחוץ..." הדרך לגיהנום קלה, ורצופה כוונות טובות (כמובן, רק אם קיים, וזהו נושא של אמונה) - קל לנו,כבני אדם, לכעוס מאשר לסלוח, קל לטעות ולהסתיר מאשר להודות בטעות - ואלה הדרכים המובילות לגיהנום. גם לומר "אבל התכוונתי..." - לא הכוונה היא זו שבאמת חשובה, אלא התוצאה וגם הדרך בא הגענו אליה. דברים "רעים" אנחנו עושים בטעות הרבה פעמים, דברים "טובים" - אנחנו בד"כ צריכים להשתדל (לא שלא קורה ההיפך). "העיקר הכוונה" הוא משפט של אלה שאינם רוצים להתאמץ, "כל האמצעים כשרים בכדי להגיע למטרה" הם כאלו אשר מפרידים את הדרך מן המטרה... "לטעות זה אנושי, לסלוח זה אלוהי" - חשוב לזכור, אבל גם לא להיות "פראיירית". ההנחה שגן עדן מעלינו וגיהנום מתחתנו היא הגדרה שניתנה לפשוטי העם, בכדי שיהיה להם דבר מה מוחשי... זוהי רק מטאפורה. אנחנו צריכים לשאוף "למעלה" אבל אין זה "טוב" יותר או "רע" יותר מלמטה. שלך מתאמן באלוהיות הנווד
 

Nagini Potter

New member
להגיע לגיהינום זה אחד הדברים הקלים

...בעולם... את זה אני יודעת כבר בלי לחשוב... השאלה היא: האם כולנו נגיע למטה בסוף? (מה שעולה למעלה חייב לרדת למטה וכו´ וכו´ וכו´)? Nagini Potter
 

morning star

New member
כתבתי ש...

הלמטה והלמעלה הם רק מושגים כדי שיהיה ניתן לקבל מוחשיות לגבי מיקום הגיהנום וגן עדן, לאלו שקשה להם לתפוס מושגים מופשטים. לא, לא כולנו נגיע למטה... אם הייתה חוקיות מעין זו והמשחק מכור מראש, אז למה בכלל לשחק? ואם נגדיל ונאמר, כי בכל אחד מאיתנו ניצוץ אלוקי, האם אלוקים עצמו רוצה להפסיד ("גיהנום") או לנצח ("גן עדן")? הכל כמובן, תלוי באמונה. אני איני חושב כי גן עדן עדיף מגיהנום, מאחר ואיני מכיר בקיום פיזי שלהם... רק בהיבט נפשי/רוחני... ועל כך בפעם אחרת. רק אוסיף זאת - שביהדות (קבלה בעצם) ישנם שבעה "רקיעים" (מישורי קיום אם תרצו, מפורטים בספר חנוך א/ב שנמצאים ב"ספרים חיצוניים"), כאשר ה"רקיע" שלנו הוא התחתון ביותר, מעליו "רקיע הגיהנום" ומעליו "רקיע גן עדן"... אז בכל מקרה צריך לטפס
התפיסה כי גן עדן הוא למעלה וגיהנום הוא למטה היא נוצרית, וכנראה נובעת בדרך כלשהי מי האמטנה היוונית כי במעמקי האדמה נמצא השאול (ושליטו, האדס) וכי למעלה האולימפוס (הרי זה הר ביוון). פה ישנה טעות כמובן, כי נשמות כל המתים היו מגיעות לשאול (גם אצל המצרים הקדמונים) ושם הם היו הולכים לשדות האליסיום (אי המבורכים) ספורים בלבד (שהיו "אנשים טובים"), הרעים במיוחד היו נשלחים למקום מתחת לשאול (השאול מכונה לעיתים בעצמו האדס, על שם האל) - מקום הנקרא טארטארוס, כאשר שאר הנשמות שותות ממימי נהר השכחה ו"זוכות" לקיום נצחי (שלא משנה להן) במעין עיר רחבת ידיים, עיר רפאים... ניתן להסיק כי ה"גיהנום" הוא שוצף וקוצף נהרות אש, לא רק בגלל שאלו כל התיאורים, אלא גם מתוך זה שכשהאדם גילה (בזכות הרי הגעש) כי תוך האדמה הוא מגמה לוהטת., נראה לו כי הגיהנום, אם הוא עמוק באדמה, יהא אף הוא מרושת בנהרות אש... ואין עונש מתאים יותר לחוטא מאשר שריפה נצחית האש המטהרת והמזככת... שלך עולה ויורד הנווד
 

Hell is beige

New member
תעמיד אותי על טעותי

איפה בדיוק בתורת הרקיעים הזאת נמצאים כף הקלע והכרת?
 

morning star

New member
ריבוי זרמים בקבלה

לקבלה עצמה אין דוגמה חוץ מהתנ"ך. כל מה שמעבר, גם בקבלה, אלו הם פירושים אישיים. כף הקלע היא תאוריה שלא רק שלא באה מאותו "זרם קבלי", היא גם לא קשורה לנושא הרקיעים. שלך, הנווד
 

ELY

New member
לפי דעתי

יש אנשים שהאופי שלהם זה לא לעשות רע לאף אחד.. לא יודעת אם זה קל להגיע כל כך לגהנום לי (ולעוד אנשים שהאופי שלהם טוב) למשל יהיה קשה והרבה יותר קל להגיע לגן עדן כמו דיאטה והשמנה.. (יש אנשים שקשה להם להשמין, יש אנשים שקל להם להשמין)
 

Hell is beige

New member
בדיחת אסלה ../images/Emo32.gif

לטעות זה אנושי להאשים מישהו אחר בטעות - זה עוד יותר אנושי
 

morning star

New member
תוספתא

השם "גיהנום" הוא שיבוש של השם "גיא בן הינום", אחד מגבולותיה של ירושלים העתיקה. לפי המסורת היהודית, שם היו מקריבים "עובדי האלילים" תינוקות ל"מולך" (אל כנעני עתיק, אם אני זוכר נכון). ואם כבר הזכרתי שיבוש של שם תנ"כי, אזי ראוי להזכיר כי "ארמגדון" הוא שיבוש של השם "הר מגידו". האמונה הנוצרית טוענת כי בהר מגידו תהיה מלחמת סוף העולם... שלכם, מאמין שהעולם כבר הגיע לסופו ולא שמנו לב הנווד
 

Hell is beige

New member
יש מאמינים

שהמהומות בשטחים (שכבר חצו את השטחים בעצם) הם הם מלחמת גוג ומגוג!
 

morning star

New member
תוספתא 2 (מצטער שזה בא במנות)

Farewell, happy fields, Where joy forever dwells! Hail, horrors! Hail, Infernal World! and thou, profoundest Hell, Receive thy new possessor - one who brings A mind not to be changed by place or time.
The mind is its own place, and in itself Can make a Heaven of Hell, a Hell of Heaven.
הקטע המתוחם בנרות הוא ציטוט חביב ביותר זהו קטע שהייתי חייב לצטט, מתוך יצירתו המופלאה של ג´ון מילטון: Paradise Lost. הנאום המובא כאן הוא חלק מנאומו השטן, המכונה גם לוציפר, כוכב הבוקר/שחר מיד לאחר נפילתו מגן העדן (לפי המיתוס הנוצרי), וישנו עוד ציטוט, האהוב עלי ביותר מכל היצירה, ומופיע מספר שורות מתחת לקטע הנ"ל:
Better to reign in Hell than serve in Heaven
שלכם הנווד
 

itsikd

New member
אין גיהנום ואין גן עדן

זה המצאות שלנו בני האדם מסיבות של פחד ממהמוות המצאנו את אלוהים את גן עדן וגיהנום ואשליה על גמול לאחר המוות כל מה יש לנו זה כאן ועכשיו לא עבר ולא עתיד - רק כאן ועכשיו
 

morning star

New member
אני מבין שבדקת אישית

אחרי תגובה כה נחרצת... שלך תמיד בודק הנווד
 

itsikd

New member
לא ידידי

אבל ברור מאליו שזהו דבר שאנו בני האדם המצאנו ואם לא אנחנו המצאנו אותו אז אתה מוזמן להוכיח לי את קיומו אם אינך יכול - אז מבחינתי הוא לא קיים פילוסופיה עוסקת בהוכחות הגיוניות !!! ועד כמה שאני יודע אף אחד לא הוכיח עד היום את קיומו של גן עדן או גיהנום
 
לא מדויק

פלוסופיה עוסקת בהכל פיתוח תאוריהגם על דברים שאינם מוכחים ממשית
 

itsikd

New member
אוקי - אבל ....

אבל התיאוריה של אלוהים גן עדן וגיהנום על פי דעתי נוצרה מפחד של האדם מפני המוות. מעטים ובודדים מאיתנו בני האדם מוכנים לחשוב על האפשרות שאולי אולי אין משמעות לחיים וערכנו כבני אדם לא גדול מערכם של גוקים או עכברים. עובדה זו פוגמת ביכולת הפילוסופית שלנו לחשבו בצלילות על החיים ולקבל תשובות כלשהן. כמו שאמר ניטשה - בכדי להגיע לחקר האמת יש צורך להרוג את אלוהים אולי נגלה אחר כך שהוא כן קיים ואולי לא - אבל בכדי להגיע לחקר האמת יש להתחיל מכלום ללא שום אקסיומה שנכפתה עלינו מדת כלשהי שאבותינו מאמינים בה מבלי לדעת אפילו למה
 

Nagini Potter

New member
פחד של בני אדם מהמוות?

אני ממש לא מפחדת מהמוות (אני רק לא רוצה להיות שם כשאני מתה... חיחיחי...) ואני עדיין חושבת שהלוואי שגיהינום וגן עדן קיימים. לא שאני כל כך בטוחה שאני ראויה לגן עדן, ההיפך, אבל יותר משאני רוצה לגמול לטובים, אני רוצה להעניש את הרעים. וגם אם גן עדן וגיהינום קיימים, הנשמה לא חיה לעד. באיזשהו שלב, אם אתה בגיהינום ואם אתה בגן עדן, אתה נעלם (יעני-מת) ואני מבטיחה לך, שבשני המקרים אנשים מברכים על המוות הזה. כמה כבר אפשר לחיות? די כבר! נמאס! אי אפשר להישאר בשום מקום לנצח, פשוט כי אין כזה דבר נצח, פשוט מאוד. להרוג את אלוהים? למה להרוג את אלוהים? חוץ מלרצוח אותנו בהמונינו בלי שום סיבה הוא לא עשה שום דבר רע. אני מבטיחה לך שאם תהרוג את אלוהים האמת תישאר נסתרת כמו שהיא עכשיו. (ואם זה לא נכון - כספך יוחזר לך...) ותרגע קצת... מוות זה לא דבר כל כך נורא... Nagini Potter
 
למעלה