לא יודע מאיפה הפירוש שלך...
אבל איך להגיד בעדינות... הוא רחוק ת"ק פרסאות מהפשט של הכתוב. תקרא שוב את הפרק (ראה לינק למטה). ראשית, אין שום עדות בכתוב לכך שמשה התרחק מאשתו הכושית 40 שנה, ואפילו לא יום אחד. (וגם לא לפירוש שכושית=יפה) שנית, אין שום קשר בין הפסוק שאמר הקב"ה לבין הקשר בין משה לכושית. הנה לך הפירוש לפרשיה הזו, כפי שהוא ברור מהפשט של הפרק.. א. משה נשא אשה כושית (=שחורה). ב. אחיו ואחותו התעצבנו ונזפו בו על כך שנשא כושית. ג. הקב"ה כעס על כך שהם מעזים לנזוף באדם קדוש (כלומר: העבירה שלהם היא עצם העובדה שהתחצפו לאדם שדיבר אתו פנים אל פנים, בלי קשר לנושא עצמו), ולכן הוא העניש את מרים. שים לב למשפט "מדוע לא יראתם לדבר בעבדי משה".... כלומר: עצם ההתחצפות למשה היא העבירה. ד. בסוף הפרשה הקב"ה ביטל את העונש, כמתואר בפרק. לפעמים אין צורך להפליג בפרשנויות, ומספיק הפשט. נ.ב. 1. אם משה היה מנוע מלדעת אשה במשך 40 שנה כדי להיות נקי בכל רגע, האם זה חל גם על ציפורה? ואם כן, איך בדיוק נולד גרשום? (שמא מתחילים לספור רק ממתן תורה?) 2. למיטב זכרוני התורה ניתנה 50 יום אחרי יציאת מצרים. יוצא שכבר אז משה ראה את האל פנים אל פנים, ומאותו רגע היה חייב להיות נקי. וזה כמובן נכון לכל 40 שנות הנדודים במדבר. אז מדוע הוא לקח אח"כ אשה יפה, אם ידע מראש שלעולם לא יוכל לדעת אותה? והאם הוא הזהיר אותה מראש? האם היא הסכימה לתנאי זה?