הי תמר..

התולעת 1

New member
פרשני התורה ודאי חששו שחלילה

הפסוק אומר "לא תגורו מפני איש" ומי עתיד ליפרע מהן(אם יפסקו לא כדין)שנאמר(תהילים..פב..א) אלוהים ניצב בעדת אל בקרב אלוהים ישפוט. (הרי שבקב"ה) ניצב ,ומשרה את שכינתו בקרב הדיינים(הנקראים בפסוק זה "עדת אל...ו"אלוהים) יכל הדיין(פוסק הלכה)לומר ,,מה לי בצער הזה(לשבת ולשפוט)וכול.. תלמוד לומר (בסיומו של אותו פסוק)שנאמר "יהושפט המלך ועצכם בדבר משפט(כלומר,"עשו משפט לפי מה ש'עמכם(מה שעם לבבכם,וכפי שלבבכם נוטה)ולפי הטענות והראיות שלפניכם,ולא תיענשו על כך,כי אין לו לדיין אלה עלפי מה שעיניו רואות,בתנאי שהתכוון לפסוק דין לאמינו,ולפיכך לא ימנע הדיין עצמו מן הדין מחשש טעות. כך זה לגבאי פרשנות התורה,ופוסקי הלכה. שנאמר ..אלוהים ניצב בעד אל כיביכול הקב"ה חותם על פיסקיהם.
 

masorti

New member
על מה אתה מדבר?

לא הבנתי איך כל הנאום הארוך הזה קשור למשהו בשירשור.
 

lala897

New member
שמעת? כן היא היתה כושית

כושית זה כינוי לאישה יפה בלשון התנ"ך אם אני לא טועה. אני לא בטוחה שהיא היתה כושית במובן של כושים היום.
 

masorti

New member
ראי את הערתי לתולעת...

בהודעה http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=761&msgid=18949722. מכיון שהמילה "כושי" מציינת תושב של ארץ כוש, הרי ברור שהכוונה לאדם הנראה כאתיופי/סודני. כלומר: שחור או לפחות חום-כהה. נ.ב. מה בדיוק רע באשה כושית (=שחורה)? הרי בין הבדואים של סיני יש גם היום כאלה שצבע עורם כהה מאוד. והרי כזכור לך מדובר על תקופת הנדודים במדבר סיני.
 

lala897

New member
הפירוש אתה פירשת הוא לא נכון

הפירוש הנכון הוא פירוש רש"י לדברים. ושום דבר לא רע עם אישה כושית- שחורה.
 

lala897

New member
אה. ועוד דבר. בדקתי

ורש"י מפרש שזה אישה יפה ולא כושית כי היא היתה מדיינית. הוא מביא את זה מהספרי, מדרשי חז"ל.
 

masorti

New member
ומאיפה לך שפירוש רש"י הוא הנכון?

האם בכל דבר מקבלים אוטומטית את פירוש רש"י? (אז בשביל היה צריך פרשנים נוספים אחריו?)
 

lala897

New member
לא.

רש"י לוקח את דבריו מדברי חז"ל. שהם דברים נכונים.
 

lala897

New member
מדרשי חז"ל הם:

הצורה בה חז"ל דורשים את התורה שבע"פ מהתורה שבכתב שלזה יש כללים איך עושים זאת והם עשו את זה.
 

masorti

New member
אם רש"י לוקח את דבריו מחז"ל...

ודבריהם הרי נכונים אוטומטית... יוצא שחייבים לקבל אוטומטית כל מה שרש"י אומר. אז למה את טוענת שאין זה כך? נ.ב. אם חכמים בתקופת המשנה/גמרא לא יכלו לטעות לעולם, אז מה זה בדיוק "קורבן היעלם דבר"? הרי לא יעלה על הדעת שחכמי הסנהדרין יטעו בפסק דינם.
 

lala897

New member
כתבתי אחר-כך מדוע דברי חז"ל

נכונים. למה טענתי שאין זה כך? לא הבנתי אותך. הם יכלו לטעות אבל אנחנו מצווים לשמוע את דבריהם. אני לא יודעת מה זה קרבן היעלם דבר. אתה צריך לשאול מישהו שיודע גמרא. אבל אם תסביר לי יותר בדיוק אני יוכל לשאול בשבילך.
 

פלסטיק

New member
אני זוכר פסוק אחר בתנ"ך

משהו כמו "הלוא כבני כושיים אתם לי" (לא זוכר את הפסוק המדוייק) ה' אמר לבני ישראל אז מה היתה הכוונה? הרי שם נאמר בלשון זכר וגם הטקסט לא מסתדר הגיונית עם אישה יפה, מסתדר הגיוני מאוד עם צבע עור חוץ מזה, מה רע באישה שחורת עור?
 

lala897

New member
גם בפסוק הזה המשמעות היא

יפים, נחמדים. אם אני לא טועה..( גם אני זוכרת פסוק כזה, אם תביא לי את המקור אני יבדוק) ההיפך זה לא מסתדר הגיוני עם צבע עור כי היא לא היתה כושית- מבני כוש אלא ביתו של יתרו המידיני. היא היתה ממדין. וזום דבר לא רע באישה שחורת עור.
 

lala897

New member
לא. ממש לא אני טעיתי!

בדקתי אז המקור של הפסוק זה בעמוס ט ז שם כתוב"הלא כבני כושיים אתם לי בני ישראל" רש"י אומר שכמו שכושי לא יכול לשנות את צבע עורו כך בני ישראל הפכו את הרע לטבעי. כמו שכתוב בירמיה יג " היהפוך כושי עורו.." בקיצור זה לא קשור לאישה הכושית שלקח משה.
 

פלסטיק

New member
אז היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו

ברור שמדובר על צבע עורו איך פתאום כושית היא לא בעלת עור כהה? יכולה להיות שחומה ויפה, נניח נעמי קמבל
 

lala897

New member
כן או האלי ברי. ../images/Emo13.gif

הבעיה היא שהיא לא היתה ממדינות כוש. היא היתה מדיינית ולכן לא הגיוני שהיא היתה שחורת עור, בנת?
 
למעלה