פרשני התורה ודאי חששו שחלילה
הפסוק אומר "לא תגורו מפני איש" ומי עתיד ליפרע מהן(אם יפסקו לא כדין)שנאמר(תהילים..פב..א) אלוהים ניצב בעדת אל בקרב אלוהים ישפוט. (הרי שבקב"ה) ניצב ,ומשרה את שכינתו בקרב הדיינים(הנקראים בפסוק זה "עדת אל...ו"אלוהים) יכל הדיין(פוסק הלכה)לומר ,,מה לי בצער הזה(לשבת ולשפוט)וכול.. תלמוד לומר (בסיומו של אותו פסוק)שנאמר "יהושפט המלך ועצכם בדבר משפט(כלומר,"עשו משפט לפי מה ש'עמכם(מה שעם לבבכם,וכפי שלבבכם נוטה)ולפי הטענות והראיות שלפניכם,ולא תיענשו על כך,כי אין לו לדיין אלה עלפי מה שעיניו רואות,בתנאי שהתכוון לפסוק דין לאמינו,ולפיכך לא ימנע הדיין עצמו מן הדין מחשש טעות. כך זה לגבאי פרשנות התורה,ופוסקי הלכה. שנאמר ..אלוהים ניצב בעד אל כיביכול הקב"ה חותם על פיסקיהם.
הפסוק אומר "לא תגורו מפני איש" ומי עתיד ליפרע מהן(אם יפסקו לא כדין)שנאמר(תהילים..פב..א) אלוהים ניצב בעדת אל בקרב אלוהים ישפוט. (הרי שבקב"ה) ניצב ,ומשרה את שכינתו בקרב הדיינים(הנקראים בפסוק זה "עדת אל...ו"אלוהים) יכל הדיין(פוסק הלכה)לומר ,,מה לי בצער הזה(לשבת ולשפוט)וכול.. תלמוד לומר (בסיומו של אותו פסוק)שנאמר "יהושפט המלך ועצכם בדבר משפט(כלומר,"עשו משפט לפי מה ש'עמכם(מה שעם לבבכם,וכפי שלבבכם נוטה)ולפי הטענות והראיות שלפניכם,ולא תיענשו על כך,כי אין לו לדיין אלה עלפי מה שעיניו רואות,בתנאי שהתכוון לפסוק דין לאמינו,ולפיכך לא ימנע הדיין עצמו מן הדין מחשש טעות. כך זה לגבאי פרשנות התורה,ופוסקי הלכה. שנאמר ..אלוהים ניצב בעד אל כיביכול הקב"ה חותם על פיסקיהם.