מעניין שבחרת דווקא באייכמן כדוגמה:
לפי ההגדרה שלך, רצח זה: "הריגה מכוונת של יצור אנושי שלא מטעמי הגנה עצמית לגיטימית".
 
אם הגדרה זו נכונה, אז מדינת ישראל רצחה את אייכמן!
להזכירך, כאשר אייכמן נתפס, הוא הסתתר בארגנטינה ולא פגע באף אחד.
הוא היה אדם מבוגר, שנתפס בכוח ע"י סוכני המוסד, הובא לארץ וכאן נתלה - התליין לא הגן על עצמו, ואי אפשר לומר גם שמדינת ישראל היית באקט הגנה עצמית, כי אייכמן כבר מזמן לא רצח שום יהודי.
 
אבל למזלנו הרב, אנחנו מגדירים "רצח" לפי חוקי מדינת ישראל ולא לפי ההגדרה ההזויה שלך, ולכן, התלייה של אייכמן היית הוצאה להורג צודקת ולגיטימית, ולא רצח!
 
אבל, טכנית אתה צודק לחלוטין: מה שאייכמן עשה ליהודים בגרמניה הנאצית לא נחשב רצח, אלא להפך - ציות לחוק.
החוק בשטח הריבונות של גרמניה הנאצית הורה להשמיד יהודים, ואייכמן עשה את עבודתו נאמנה. וזו הסיבה שהממשלה והרשויות הנאציות לא רדפו אותו כרוצח, אלה שילמו לו משכורת והעניקו לו דרגות, כפי שכל מדינה עושה לחיילים נאמנים שלה.
 
כדי שניתן יהיה לשפוט ולהעניש את אייכמן בעבור רצח, מספר שינויים גדולים היו צריכים לקרות:
1. בעלות הברית היו צריכות לנצח את גרמניה הנאצית, להפיל את המשטר שלה, ולבטל את חוקיה.
2. מדינת ישראל היית צריכה לקום כמדינה ריבונית שמחילה חוקים משלה בשטח ריבונותה.
3. סוכני המוסד האמיצים היו צריכים לחטוף את אייכמן במבצע נועז, ולהביא אותו לשטח ישראל שבו חלים חוקי מדינת ישראל.
וזה משום שארגנטינה, היכן שהוא הסתתר, לא ראתה בו רוצח.
 
בקיצור, הסיבה היחידה שיכולנו לשפוט את אייכמן על רצח, וגם להרשיע אותו ולהוציא אותו להורג, היא בגלל שבמדינת ישראל אנו פועלים לפי חוקים של מדינת ישראל.
 
בכל מקרה, לא ציינת איך אתה מבחין בין תינוק אנושי לגוש תאים.
הרי בשבועות הראשונים של ההריון לתינוק אין בכלל שום מאפיין פיזי של אדם - אין לא איברים, אין לו אפילו משהו שמזכיר צורה של גוף.
הוא רק אוסף תאים - אינו חושב, אינו מרגיש, ואינו שונה בהרבה מכל אוסף תאים אחר בגוף האישה.
 
אבל אתה נגד הפלות בכל שלב, כך שלחלוטין לא ברור היכן אתה מותח את הקו.
 
האנלוגיה שלך עם החמצן מיותרת.
אינך יכול לטעון שאני "רוצח מישהו במו ידי" אם לא נקטתי שום פעולה שהביא למותו.
 
יש היום בישראל אנשים שגוועים ברעב או סובלים מקור ברחוב כי בניגוד אליך אין להם בית וכסף לאוכל, אבל אף אחד לא מאשים אותך ואחרים שיש להם את הדברים האלה במצב של אותם מסכנים.
 
יש לך בית, האם אתה מחויב מוסרית לארח בו הומלס?
ואם הומלס מת ברחוב מקור ומרעב, האם אתה אשם שלא אירחת אותו בביתך?