המאורעות ההיסטוריים בתנ''ך תואמים א
אלו הם דבריו של הפרופ' דניאל מיכלסון. מהם נובע: א. יש לחזור שוב לסברה האיתנה שאבותינו קדמו את היוונים וגם אולי את הבבלים בחישובי החודש הסינודי. בדייקנות!. ב. הציטוטים באנגלית אינם אמינים, היינו ייתכן וכך נכתבו במרחבי האינטרנט על ידי מומחה מסויים זה או אחר אך מסתבר שהאיש לא בדק היטב את הנטען על ידו. דב לא ניתן מבחינה מתמטית לנבא תנועת הירח לטווח ארוך. זה נכון, בהחלט. אבל טווח אורך יכול להיות 10000 שנה. אומנם הדבר לא הוכח לא לצד חיוב ולא לצד שלילה. לבעית התדירויות אין כל קשר לבעית שלשת גופים. דוגמה, למטוטלת ישנו כוח חיצוני בעל תדירות קבועה. במקרה של שלשת הגופים אין כוח כזה. הפיתוחים של פואנקרה לטורים אינסופיים, מתבדרים, כלומר ככל שמוסיפים אברים נוספים על מנת לדייק יותר, מקבלים תוצאה פחות מדוייקת. אבל כל זה לא קשור לשאלה האם הפירקוס יכול היה בעצמו לגלות את אורך החודש. על מנת לעשות זאת, לא מספיק למדוד מרחק בין שני ליקוי ירח בהפרש של כמה מאות שנים. צריך גם לדעת מהי המחזוריות של האנומליה של הירח כדי לבטל אותה מחישוב המחזור. מתוך טבלאות נראה שהבבלים ידעו על אנומליות אלו. אין ידוע האם הגיעו לכך בעצמם או קבלו מבני ישראל. אבל המופת העקרי איננו האם משה קבל את המספר תשצ''ג בסיני או לא, אלא שכל המאורעות ההיסטוריים בתנ''ך תואמים את הלוח שלנו.זהו חלק של תשבץ ענקי של מרחב-זמן שאני בונה. והוא כולל בתוכו את כיוון הכתלים של הר הבית. כתבתי מאמר על הר הבית שכולל בתוכו התייחסות לנושא זה. והוא אמור להופיע ב"מעלין בקודש".
אלו הם דבריו של הפרופ' דניאל מיכלסון. מהם נובע: א. יש לחזור שוב לסברה האיתנה שאבותינו קדמו את היוונים וגם אולי את הבבלים בחישובי החודש הסינודי. בדייקנות!. ב. הציטוטים באנגלית אינם אמינים, היינו ייתכן וכך נכתבו במרחבי האינטרנט על ידי מומחה מסויים זה או אחר אך מסתבר שהאיש לא בדק היטב את הנטען על ידו. דב לא ניתן מבחינה מתמטית לנבא תנועת הירח לטווח ארוך. זה נכון, בהחלט. אבל טווח אורך יכול להיות 10000 שנה. אומנם הדבר לא הוכח לא לצד חיוב ולא לצד שלילה. לבעית התדירויות אין כל קשר לבעית שלשת גופים. דוגמה, למטוטלת ישנו כוח חיצוני בעל תדירות קבועה. במקרה של שלשת הגופים אין כוח כזה. הפיתוחים של פואנקרה לטורים אינסופיים, מתבדרים, כלומר ככל שמוסיפים אברים נוספים על מנת לדייק יותר, מקבלים תוצאה פחות מדוייקת. אבל כל זה לא קשור לשאלה האם הפירקוס יכול היה בעצמו לגלות את אורך החודש. על מנת לעשות זאת, לא מספיק למדוד מרחק בין שני ליקוי ירח בהפרש של כמה מאות שנים. צריך גם לדעת מהי המחזוריות של האנומליה של הירח כדי לבטל אותה מחישוב המחזור. מתוך טבלאות נראה שהבבלים ידעו על אנומליות אלו. אין ידוע האם הגיעו לכך בעצמם או קבלו מבני ישראל. אבל המופת העקרי איננו האם משה קבל את המספר תשצ''ג בסיני או לא, אלא שכל המאורעות ההיסטוריים בתנ''ך תואמים את הלוח שלנו.זהו חלק של תשבץ ענקי של מרחב-זמן שאני בונה. והוא כולל בתוכו את כיוון הכתלים של הר הבית. כתבתי מאמר על הר הבית שכולל בתוכו התייחסות לנושא זה. והוא אמור להופיע ב"מעלין בקודש".