'שמץ זנב פסיק ראיה' !!
המכון הגיאולוגי הסכים לתיארוכה של כתובית יהואש - ללא עוררין, מההבט המדעי. ההשגות של חוקרי לשון המקרא מבוססות על כתוביות עמים אחרים (לפי הנאמר בכתבה בהארץ) ומגוחך לקבוע על פיהן כתובת יהודית יחידה במינה. השגות: 1) 'בדק' במשמעות קלקול ולא תיקון. - עשיה שלא בסמיכות פותרת את הבעיה - כל הזהב העשוי למלאכה. (שמות לח כד) 2) 'עדות' שלא במובן ברית. - עד הגל הזה ועדה המצבה (בראשית לא נב). על פי שנים עדים (דברים יז ו). ואעידה בם את השמים ואת הארץ (דברים לא כח). 3) כתב פיניקי. - סליחה על הבורות, התורה עצמה היתה כתובה בכתב זה אז. [וספרי התורה השומרוניים עדיין כתובים בו.] לגבי הדקדוק הרווח בתקופה ההיא - אין כל מקור לסתירה. לא הבנתי מדוע לדעתך דבריו של מיכלסון מתייחסים לבית ראשון דייקא ? מה רע בבית שני ?
המכון הגיאולוגי הסכים לתיארוכה של כתובית יהואש - ללא עוררין, מההבט המדעי. ההשגות של חוקרי לשון המקרא מבוססות על כתוביות עמים אחרים (לפי הנאמר בכתבה בהארץ) ומגוחך לקבוע על פיהן כתובת יהודית יחידה במינה. השגות: 1) 'בדק' במשמעות קלקול ולא תיקון. - עשיה שלא בסמיכות פותרת את הבעיה - כל הזהב העשוי למלאכה. (שמות לח כד) 2) 'עדות' שלא במובן ברית. - עד הגל הזה ועדה המצבה (בראשית לא נב). על פי שנים עדים (דברים יז ו). ואעידה בם את השמים ואת הארץ (דברים לא כח). 3) כתב פיניקי. - סליחה על הבורות, התורה עצמה היתה כתובה בכתב זה אז. [וספרי התורה השומרוניים עדיין כתובים בו.] לגבי הדקדוק הרווח בתקופה ההיא - אין כל מקור לסתירה. לא הבנתי מדוע לדעתך דבריו של מיכלסון מתייחסים לבית ראשון דייקא ? מה רע בבית שני ?