המשך הדיון בנושא "המפץ הגדול"

hezy44

New member
כלומר: יש רק השערה שיתכן שהיקום סגור !

במלים אחרות אתה לא יכול להצביע על שום הוכחה ! באותה מידה של סבירות, יתכן: א- היקום מוקף במסגרת ברזל. ב- היקום מוקף באתר. ג- היקום מלא "מפצים גדולים" ד- היקום מייצר בעצמו את החומר "יש מאיין". עלידי ייצור חומר ואנטי חומר. אגב, האפשרות האחרונה היא הסבירה ביותר.
 

דן צי

New member
למה "במילים אחרות"?

אני אמרתי את זה במילים האלה. יש השערה שהיקום סגור, ויש השערה שהוא פתוח. כרגע אין הוכחות לאף כיוון, אבל אלה שתי האפשרויות המתמטיות. שאר הדברים שכתבת הם פשוט חסרי פשר, ולא קשורים לנושא. זה כמו להגיד שאם אני אזרוק מטבע יש כמה אפשרויות: א. עץ ב. פלי ג. בננה ד. אוטו גלידה ה. חזי א' וב' הן אפשרויות סבירות, השאר זה קשקושים שאתה כותב כי אתה לא מבין על מה אתה מדבר בכלל.
 

hezy44

New member
דן, התגובה הקודמת כדי לאמת שאין הוכחה שסגור

כפי שכבר כתבתי מספר פעמים: הוכחה מתמטית אינה הוכחה. לכל היותר היא יכולה להיות השערה. בוא נתקדם הלאה: אני משער שאתה דוגל ביקום סגור ? אם כן, במה הוא סגור ?
 

דן צי

New member
כמו לדבר אל קיר

כתבתי כבר כמה פעמים שישנה השערה שהיקום סגור, או שהוא פתוח, ואין הוכחה לאף כיוון, לא מתמטית ולא אחרת. השאלה היא מהן בכלל האפשרויות, ויקום פתוח וסגור אלה האפשרויות שכרגע דנים בהן (בניגוד לשטויות שכתבת מקודם). אם היקום סגור, פירוש הדבר שאם תיסע (במשך הרבה מאוד זמן) בכיוון אחד, בסופו של דבר תחזור לנקודת המוצא שלך. אם הוא פתוח, פירוש הדבר שתוכל להמשיך באותו כיוון לנצח. אני לא דוגל ביקום סגור (או פתוח), ומעולם לא כתבתי זאת. יש סיכוי שאתה מתבלבל בין כל הרעיון של יקום סגור ופתוח, ותיאורית המפץ הגדול? הדברים לא קשורים אחד לשני.
 

Hard Nut

New member
ישנה הוכחה שהיקום פתוח בוודאות

ראה הסבר בפוסט חדש שלי
 
למעלה