המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אני מסכים איתך מאוד

שים לב שנקודות האור הן בצפון או בדרום
צר לי לומר, אבל בגוש-דן יש חושך כמעט מוחלט.
כאשר נחנכה המטרונית שר התחבורה אמר שגוש-דן הוא הפריפריה.
בהקשר של תחבורה ציבורית אני מסכים איתו. התחבורה הציבורית בגוש-דן מפגרת לא רק אחרי מטרופולינים אחרים בעולם אלא בהרבה היבטים גם אחר אזורים אחרים בארץ שהתקדמו בשנים האחרונות הרבה יותר מגוש-דן בהקשר זה.
שלושה דברים טובים בלבד קרו בגוש דן בשנים האחרונות בהקשר של תחבורה ציבורית:
1. רפורמת התעריפים והחלת המעברים החופשיים
2. חנוכת קו הרכבת לראשל"צ משה דיין
3. סיום הכפלת מסילת הירקון והגדלת תדירות הרכבות במסילה זו
בקווי האוטובוס, לעומת זאת, אי אפשר לומר שהיו שיפורים משמעותיים או שהשיפורים רבים מ"הקלקולים".
בגוש-דן יש קיבעון מחשבתי.
אני מסכים איתך מאוד
גם בקווים, שכתבתי באזור הצפון והדרום, לקח זמן עד שהחלו להזיז דברים.
גם באזור הדרומי (אזור כפר סבא, רעננה והוד השרון) חלו שיפורים רבים, שעד השנים האחרונות היה אפשר רק לדמיין את זה.
בחלק מהדברים, שכתבת גם ארך זמן רב, עד שהזיזו אותם. למשל קו הרכבת לראשון לציון מערב, היה אמור לפעול לפני כמה מספר שנים (אם סופרים את המינימום ולא 'מותחים' על התכנית לפתיחתו לפני מספר עשרות שנים). גם מסילת הירקון הייתה אמורה להיות כפולה, לפני קרוב לעשור.
בגוש דן, אכן הדברים תקועים. אני עדיין מקווה מאוד, שיזוזו הדברים השונים ויפה שעה אחת קודם (ולא איחור של עשור, בדומה להכפלת מסילת הירקון
).
 

amirv

New member
כל שאוכל לומר

תוספת למה, שכתבת
* מסלול קו 847, אשר פועל בימי ראשון משתנה. הנסיעה תהיה דרך אזור יוקנעם, במקום המסלול הקודם דרך עפולה.

* מפת הקווים אולי עולה בקלות. קווי האוטובוסים פחות מסורבלים. ועדיין מסלול קו 821 נשאר די-מסורבל בקטע תל אביב-צומת רעננה. לדעתי הגיוני היה לשנות אותו לתחנת קצה באלוף שדה.
אין ולא תהיה לכך אלטרנטיבה רכבתית. אולי כאשר תיפתח מסילת עירון (תל אביב-עפולה). כידוע זה לא יהיה במהלך השנים הקרובות. כך יהיה רצף על כביש 4 ולא הנסיעה בקטע תל אביב-צומת רעננה. מתל אביב לעפולה יש את 825. להוד השרון ולצומת רעננה יש קווים מהירים אחרים.
כל שאוכל לומר
הוא שזה עלה בדיונים והוחלט בינתיים שלא לעשות זאת. לטווח הארוך אני באמת לא רואה את הקווים 821,921 ואפילו 641 ממשיכים לעשות את הטיול ההיסטורי שהם עושים בפתח תקווה והוד השרון, אני מנחש שכאשר יופעל הקו האדום (ואולי עוד לפני זה, אם הקו המכין יוכחי את עצמו) יבחנו דרכים לקיצור השירות, בין אם לתחנה מרכזית פתח תקווה, בין אם לאלוף שדה כפי שאתה מציע ובין אם לתל אביב מרכזית אבל דרך ציר אחר (כביש 4 + דרך השלום לדוגמה). נחכה ונראה.
 
יהיה בכלל קו מכין?

כל שאוכל לומר
הוא שזה עלה בדיונים והוחלט בינתיים שלא לעשות זאת. לטווח הארוך אני באמת לא רואה את הקווים 821,921 ואפילו 641 ממשיכים לעשות את הטיול ההיסטורי שהם עושים בפתח תקווה והוד השרון, אני מנחש שכאשר יופעל הקו האדום (ואולי עוד לפני זה, אם הקו המכין יוכחי את עצמו) יבחנו דרכים לקיצור השירות, בין אם לתחנה מרכזית פתח תקווה, בין אם לאלוף שדה כפי שאתה מציע ובין אם לתל אביב מרכזית אבל דרך ציר אחר (כביש 4 + דרך השלום לדוגמה). נחכה ונראה.
יהיה בכלל קו מכין?
 

אורי404

New member
קיימת תכנית לקיצורם

כל שאוכל לומר
הוא שזה עלה בדיונים והוחלט בינתיים שלא לעשות זאת. לטווח הארוך אני באמת לא רואה את הקווים 821,921 ואפילו 641 ממשיכים לעשות את הטיול ההיסטורי שהם עושים בפתח תקווה והוד השרון, אני מנחש שכאשר יופעל הקו האדום (ואולי עוד לפני זה, אם הקו המכין יוכחי את עצמו) יבחנו דרכים לקיצור השירות, בין אם לתחנה מרכזית פתח תקווה, בין אם לאלוף שדה כפי שאתה מציע ובין אם לתל אביב מרכזית אבל דרך ציר אחר (כביש 4 + דרך השלום לדוגמה). נחכה ונראה.
קיימת תכנית לקיצורם
כאשר הרכבת הקלה בקו האדום תפעל (אולי התכוונו קודם לכן בהפעלת הBRT, שגם היא מתעכבת), מתוכנן לקצר את 641, 627 ו-642 לתחנה המרכזית בפתח תקווה.
קיים גם תכנון לקצר את 921 לצומת רעננה.
אולי הסיבה היא לא רק בגלל, הקו האדום, אלא משום, ששירות האוטובוסים הוד השרון-תל אביב, היה מושתת בעיקר על הקווים המאספים השונים. כעת זה השתנה עם פתיחת קו 249 המהיר. גם לרכבת, כמובן יש יתרון. מנגד יתרונה יגדל, בעיקר כאשר ייעשה שינוי בתמחור הנסיעות, לרבות כרטוס משותף, במחיר ריאלי, מכיום.
 
עוד קו שיתחיל לפעול מוקדם מאד: 825

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
עוד קו שיתחיל לפעול מוקדם מאד: 825
שייצא מת"א ב-15:30 ומעפולה ב-16:00, כדי לשמר את השירות של 842.
 

droriko

New member
לדעתי הרפורמה מצויינת

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
לדעתי הרפורמה מצויינת
יצא לי לא פעם,בנסיבות מסויימות,להמתין בעפולה לאחד האוטובוסים שמגיעים לצומת רעננה,ולהמתין לאוטובוס שבא מקריית שמונה או מנצרת ואין לך מושג מתי הוא יגיע. זה לא רק מבאס אלא גם לא מקצועי. לא יכול להיות שבעיר כל כך מרכזית כמו עפולה ,שבעתיד גם תחובר לרכבת העמק, כמעט לכל האוטובוסים למרכז לא יהיה לוח זמנים. כל הכבוד למשרד התחבורה שתיקן עוול של עשרות שנים.
 

droriko

New member
כמובן שכל מה שאני אומר על קוים למרכז

לדעתי הרפורמה מצויינת
יצא לי לא פעם,בנסיבות מסויימות,להמתין בעפולה לאחד האוטובוסים שמגיעים לצומת רעננה,ולהמתין לאוטובוס שבא מקריית שמונה או מנצרת ואין לך מושג מתי הוא יגיע. זה לא רק מבאס אלא גם לא מקצועי. לא יכול להיות שבעיר כל כך מרכזית כמו עפולה ,שבעתיד גם תחובר לרכבת העמק, כמעט לכל האוטובוסים למרכז לא יהיה לוח זמנים. כל הכבוד למשרד התחבורה שתיקן עוול של עשרות שנים.
כמובן שכל מה שאני אומר על קוים למרכז
נכון גם לקוי הצפון שיוצאים מעפולה,שהרי אלה עד היום היו מגיעים בכלל מתל אביב
 

orchilit

New member


לדעתי הרפורמה מצויינת
יצא לי לא פעם,בנסיבות מסויימות,להמתין בעפולה לאחד האוטובוסים שמגיעים לצומת רעננה,ולהמתין לאוטובוס שבא מקריית שמונה או מנצרת ואין לך מושג מתי הוא יגיע. זה לא רק מבאס אלא גם לא מקצועי. לא יכול להיות שבעיר כל כך מרכזית כמו עפולה ,שבעתיד גם תחובר לרכבת העמק, כמעט לכל האוטובוסים למרכז לא יהיה לוח זמנים. כל הכבוד למשרד התחבורה שתיקן עוול של עשרות שנים.
 

perhay

New member
אשמח להסבר

המשך לשרשור קווי הצפון: פורסם הלו"ז לשבת!
והנה מה שקורה בשבת:
נסיעת חצות של 841 מוחלפת בנסיעת 23:45 של 840 ונסיעת 23:45 של 821 (שכמובן מגיע לעפולה הרבה אחרי ש-840 עוזב אותה, אז הפואנטה קצת מתפספסת).
קו 845 יתחיל לפעול מת"א ב-15:15 ומקרית שמונה ב-14:45 בתדירות של כל 30-45 דקות.
קו 821 יתחיל לפעול מת"א ב-16:00 בתדירות של פעם בשעה.
אשמח להסבר
אני גרה ביישוב בגליל תחתון ומיום ששי יחולו השינויים שהוכרזו עליהם.
הבנתי שאם אני רוצה לנסוע מיישובי לתל אביב, אצטרך להצטייד בכרטיס רב קו כדי שהנהג ינפיק לי כרטיס המשך.
כרגע אין לי כרטיס רב-קו. האם יש יתרון כלשהו לכרטיס רב-קו מול
רכישה של כרטיס לתל אביב בעפולה? אוסיף שאני תושבת ותיקה.
תודה מראש על תגובותיכם.
 

olli3

New member
מנהל
כן, שלא תשלמי על כל נסיעה בנפרד.

אשמח להסבר
אני גרה ביישוב בגליל תחתון ומיום ששי יחולו השינויים שהוכרזו עליהם.
הבנתי שאם אני רוצה לנסוע מיישובי לתל אביב, אצטרך להצטייד בכרטיס רב קו כדי שהנהג ינפיק לי כרטיס המשך.
כרגע אין לי כרטיס רב-קו. האם יש יתרון כלשהו לכרטיס רב-קו מול
רכישה של כרטיס לתל אביב בעפולה? אוסיף שאני תושבת ותיקה.
תודה מראש על תגובותיכם.
כן, שלא תשלמי על כל נסיעה בנפרד.
מה גם שבעבור נסיעות בתוך ת"א, אם הינך מבצעת, את זכאית ל-90 דקות החלפות בין קווים שונים בכל גוש דן בחברות: אגד, דן, קווים ומטרופולין.

הנפקת רב קו אישי הינה ללא תשלום.
 
חשוב לציין שכדי לבצע את ההחלפות בתוך 90 דקות

כן, שלא תשלמי על כל נסיעה בנפרד.
מה גם שבעבור נסיעות בתוך ת"א, אם הינך מבצעת, את זכאית ל-90 דקות החלפות בין קווים שונים בכל גוש דן בחברות: אגד, דן, קווים ומטרופולין.

הנפקת רב קו אישי הינה ללא תשלום.
חשוב לציין שכדי לבצע את ההחלפות בתוך 90 דקות
יש לטעון על הרב-קו ערך צבור (או "ארנק") בנוסף ובלי קשר לכרטיס הבינעירוני מהגליל לתל אביב.
 

846

Active member
לא רק ארנק, גם כרטיסיה תקנה לך מעבר

חשוב לציין שכדי לבצע את ההחלפות בתוך 90 דקות
יש לטעון על הרב-קו ערך צבור (או "ארנק") בנוסף ובלי קשר לכרטיס הבינעירוני מהגליל לתל אביב.
לא רק ארנק, גם כרטיסיה תקנה לך מעבר
במשך 90 דקות.
 
אין סיבה להטעין כרטיסיה כשאפשר ערך צבור.

לא רק ארנק, גם כרטיסיה תקנה לך מעבר
במשך 90 דקות.
אין סיבה להטעין כרטיסיה כשאפשר ערך צבור.
כרטיסיה כובלת אותך לקוד מחיר מסוים. עם כרטיסיה של איזור 1 בגוש דן אפשר לנסוע בערים המרכזיות של גוש דן. לעומת זאת, ערך צבור נותן בדיוק אותה הנחה, אבל מאפשר נסיעה בכל מחיר ובכל מקום שבו ערך צבור תקף - שזה גם איזור גדול יותר בגוש דן, וגם עוד ועוד אזורים בארץ.
 
רק שבאחת מהמפעילות המרכזיות ברפורמה אי אפשר

אין סיבה להטעין כרטיסיה כשאפשר ערך צבור.
כרטיסיה כובלת אותך לקוד מחיר מסוים. עם כרטיסיה של איזור 1 בגוש דן אפשר לנסוע בערים המרכזיות של גוש דן. לעומת זאת, ערך צבור נותן בדיוק אותה הנחה, אבל מאפשר נסיעה בכל מחיר ובכל מקום שבו ערך צבור תקף - שזה גם איזור גדול יותר בגוש דן, וגם עוד ועוד אזורים בארץ.
רק שבאחת מהמפעילות המרכזיות ברפורמה אי אפשר
להטעין ערך צבור, גם לאחר כמעט שלוש שנים מהחלת אותה רפורמה...
 

846

Active member
קודם כל צריך לתת לשואל את כל המידע.

אין סיבה להטעין כרטיסיה כשאפשר ערך צבור.
כרטיסיה כובלת אותך לקוד מחיר מסוים. עם כרטיסיה של איזור 1 בגוש דן אפשר לנסוע בערים המרכזיות של גוש דן. לעומת זאת, ערך צבור נותן בדיוק אותה הנחה, אבל מאפשר נסיעה בכל מחיר ובכל מקום שבו ערך צבור תקף - שזה גם איזור גדול יותר בגוש דן, וגם עוד ועוד אזורים בארץ.
קודם כל צריך לתת לשואל את כל המידע.
ואם הנוסע לא צריך לעבור לאיזור לאיזור, הרי שבערך צבור הוא ת
תיד מופסד כמה ש"ח או אגורות שנישארים תקועים על הכרטיס.
תחשוב שיש כמה עשרות אלפי נוסעים באיזור השרון למשל, לכל אחד יש ש"ח או שניים לפחות התקועים על הכרטיס. כמה כסף נימצא בקופת המפעילה למרות שהוא לא שייך לה?
 
בטווח הארוך ההפסד בערך הצבור זניח,

קודם כל צריך לתת לשואל את כל המידע.
ואם הנוסע לא צריך לעבור לאיזור לאיזור, הרי שבערך צבור הוא ת
תיד מופסד כמה ש"ח או אגורות שנישארים תקועים על הכרטיס.
תחשוב שיש כמה עשרות אלפי נוסעים באיזור השרון למשל, לכל אחד יש ש"ח או שניים לפחות התקועים על הכרטיס. כמה כסף נימצא בקופת המפעילה למרות שהוא לא שייך לה?
בטווח הארוך ההפסד בערך הצבור זניח,
כי מספיק שאתה מטעין ערך צבור כמה פעמים, נניח 5 פעמים 100 ש"ח כל פעם, וכבר מזערת את הכסף העודף לפחות מ-1% מהסכום שהטענת עליו.
לעומת זאת, כרטיסיה מחייבת אותך לנסוע תמיד באותו איזור באותו מחיר, ואם יום אחד תפסיק לנסוע בקוד המחיר הזה, יישארו לך על הרב-קו נסיעות שלמות, סביר שיגיעו להרבה יותר מכמה שקלים.
אני בטוח שהרבה יותר אנשים מחזיקים על הרב-קו כרטיסיות שאינן בשימוש, מאשר ערך צבור שאינו בשימוש.
 
הלקוח לא מפסיד, כי הכסף הזה נשאר בכרטיס

קודם כל צריך לתת לשואל את כל המידע.
ואם הנוסע לא צריך לעבור לאיזור לאיזור, הרי שבערך צבור הוא ת
תיד מופסד כמה ש"ח או אגורות שנישארים תקועים על הכרטיס.
תחשוב שיש כמה עשרות אלפי נוסעים באיזור השרון למשל, לכל אחד יש ש"ח או שניים לפחות התקועים על הכרטיס. כמה כסף נימצא בקופת המפעילה למרות שהוא לא שייך לה?
הלקוח לא מפסיד, כי הכסף הזה נשאר בכרטיס
ואם הלקוח רוצה הוא יכול לקבל אותו חזרה.
לקוח שמשתמש באופן שוטף ורציף בערך צבור ומטעין טעינות חוזרות, הטעינות החוזרות מצטרפות ליתרה שנותרה.
גם בבנקים נמצא המון המון כסף שלא שייך להם ולא על כל הכסף הזה הבנקים משלמים ריבית.
 

846

Active member
הלקוח מפסיד, אף אחד לא ישלם דמי נסיעה

הלקוח לא מפסיד, כי הכסף הזה נשאר בכרטיס
ואם הלקוח רוצה הוא יכול לקבל אותו חזרה.
לקוח שמשתמש באופן שוטף ורציף בערך צבור ומטעין טעינות חוזרות, הטעינות החוזרות מצטרפות ליתרה שנותרה.
גם בבנקים נמצא המון המון כסף שלא שייך להם ולא על כל הכסף הזה הבנקים משלמים ריבית.
הלקוח מפסיד, אף אחד לא ישלם דמי נסיעה
לעמדת רב קו כי לקבל זיכוי של כמה ש"ח.

ובמיקרה והמחיר עולה, הנוסע משלם את התעריף הגבוה יותר נסיעה (ניקוב) שנישארת בכרטיסיה לא הולכת לאיבוד גם אם המחיר יעלה בעוד שנה.
וחוץ מזה, החברות מרוויחות כאן בגדול!
מיליוני שקלים מכספי הנוסעים "שבויים" בקופות החברות שבינתיים משקיעות אותו ומקבלות ריבית בבנק.
 
נוסע שמשתמש בערך הצבור באופן שוטף ורציף

הלקוח מפסיד, אף אחד לא ישלם דמי נסיעה
לעמדת רב קו כי לקבל זיכוי של כמה ש"ח.

ובמיקרה והמחיר עולה, הנוסע משלם את התעריף הגבוה יותר נסיעה (ניקוב) שנישארת בכרטיסיה לא הולכת לאיבוד גם אם המחיר יעלה בעוד שנה.
וחוץ מזה, החברות מרוויחות כאן בגדול!
מיליוני שקלים מכספי הנוסעים "שבויים" בקופות החברות שבינתיים משקיעות אותו ומקבלות ריבית בבנק.
נוסע שמשתמש בערך הצבור באופן שוטף ורציף
לא מפסיד ונוסע ששילם פעם אחת עבור ערך צבור 30 או 50 ש"ח ומנצל אותו לאורך תקופה ארוכה (נוסע כזה לא ישלם 100 ש"ח) "מפסיד" מעט מאוד מאוד במונחים ריאליים (במונחים נומינליים גם הוא לא מפסיד שום דבר).
גם נוסע שרכש כרטיסיה של 10 נסיעות ומשתמש בה לאורך תקופה ארוכה "מפסיד" מבחינה ריאלית ובזמן הזה כספו "שבוי" בקופות החברות שבינתיים משקיעות אותו ומקבלות ריבית בבנק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה