הנבואה הכתובה

00000000000

New member
אז באמת לא קראת את מה שכתבתי.

שיהיה... אצטט לך משם: *נבואה לזמן ארוך, שלא צוין בה זמן יעד מדויק- לדוגמא: "עם ישראל יחזור לארץ יום אחד". כל עוד זה לא קרה, יהיה ניתן לטעון שזה עוד יתקיים. אגב, הדרך היחידה להפריך נבואה זו, זה אם כל העם היה מושמד. אך מאחר שמדובר בעם מתבדל, זה לא עשוי לקרות (לא בכל העולם בבת אחת, ולכן זה בלתי אפשרי), ולכן הסבירות שאי פעם (נניח, בתוך 1000-60000 שנים) יקרה משהו כמו "חזרת האם לארצו", היא גבוהה מאוד (בעיקר אם במסורת של העם זה נחשב משהו שצריך לחכות לו ולפעול להגשמתו, כפי שאכן ארע במקרה הזה). כמובן שאם העם היה מושמד או מתבולל ומסורתו נעלמת, הנבואה היתה נשכחת בכל מקרה (אבל לא סביר שעם מתבדל יושמד או יתבולל, כפי שתראה אצל הדרוזים, השומרונים, וכדומה).
 

יובל199

New member
בטח שקראתי

תן לי נבואה כזו שקיימת אצל עמים אחרים ושהתקיימה. בזמן שנכתבה הנבואה לא היה הגיוני שעם ישראל יופץ בכל העמים. ובהחלט לא היה הגיוני שהוא יחזור לארצו. כמו כן היה הגיוני שהוא יעלם - כמו כל העמים הקדומים שנכבשו. ובקשר לזמן התהליך - הזמן מוגדר לפי סימנים - והם כולם הופיעו !!!! (כגון הפקרות, חילוניות, שואה, פריחת הארץ מחדש לאחר שהיתה שוממה ועוד ועוד...)
 

00000000000

New member
בטח.

למרות שמשעמם לכתוב את אותם דברים שוב: "תן לי נבואה כזו שקיימת אצל עמים אחרים ושהתקיימה" -> אין צורך... אני טוען להפך - שלא תוכל להוכיח על אף אחת מה"נבואות" שהיא התקיימה במלואה, ושאין בה "טריק" שמאפשר לכל מגדת עתידות ממוצעת לנבא דבר דומה. "זמן שנכתבה הנבואה לא היה הגיוני שעם ישראל יופץ בכל העמים" -> אין לך שום ראיה על הזמן שבה נכתבה ה"נבואה", גלות היתה מקובלת בתור עונש אצל עמים שונים אז, ונבואה ללא תאריך יעד (אלא עם תנאים שעשויים להתפרש לכאן או לכאן) כל אחד יכול לנבא. "ובהחלט לא היה הגיוני שהוא יחזור לארצו" -> זה הגיוני מאוד אצל עמים שתרבותם כוללת דגש חזק על ארץ מסויימת. וזה גם סביר מאוד שיתגשם אם נותנים לזה מספיק זמן (1000-60000 שנים זה טווח סביר). הערבים יכולים להיות דוגמא טובה... הם רוצים מאוד את הארץ הזאת, ולכן הם מנסים לקבל אותה. לכן טיעוניהם שהארץ שייכת להם, עשויים להגשים את עצמם באחד הימים. "כמו כן היה הגיוני שהוא יעלם - כמו כל העמים הקדומים שנכבשו" -> לא נכון. עמים בדלנים אף פעם לא נעלמים, מכיון שאי אפשר להשמיד אותם ללא פעולה גלובלית מתואמת בכל העולם בבת אחת (וזה לא הגיוני שיקרה). עמים מתבדלים גם לא מתבוללים בדרך כלל, מכיון שהם בדלנים, ותרבותם מחייבת אותם יותר מעמים אחרים (דוגמא: דרוזים). "ובקשר לזמן התהליך - הזמן מוגדר לפי סימנים - והם כולם הופיעו !!!! (כגון הפקרות, חילוניות, שואה, פריחת הארץ מחדש לאחר שהיתה שוממה ועוד ועוד...) " -> כל הדברים הללו הם דברים שיש סבירות רבה להתרחשותם במועד זה או אחר, ולמעשה הם קרו בעבר פעמים רבות (ועשויים באותה מידה לקרות גם בעתיד).
 

יובל199

New member
כל כך הרבה קישקושים בתגובה אחת

א) אני מדבר על הגלות השניה - לא הראשונה - לדעת כל החוקרים התורה נכתבה לפני חורבן הבית השני. ב) הפלסטיניים הם דוגמא גרועה - שהרי אין להם שום זיקה הסטורית אמיתית לארץ. ג) לא היה בתולדות האנושות תקדים שעם שמפוזר בכל העולם, הנלחם על חייו, יחזור לארצו לאחר תקופה של דורות רבים. * נראה לי שהסטוריה זה לא התחום החזק שלך.
 

00000000000

New member
"כל הפוסל"

"אני מדבר על הגלות השניה - לא הראשונה - לדעת כל החוקרים התורה נכתבה לפני חורבן הבית השני" -> זה מוכיח שוב ש"גלות" היא תופעה שחוזרת על עצמה וקל "לנבא" אותה. "הערבים הם דוגמא גרועה - שהרי אין להם שום זיקה הסטורית אמיתית לארץ" -> זה מה שאתה אומר, אבל הם טוענים אחרת (למעשה, יתכן שלא אכפת להם הטיעון של ה"זיקה ההיסטורית האמיתית" אלא יש להם טיעונים אחרים. הדוגמא שהבאתי לגביהם תהיה נכונה בכל מקרה). "לא היה בתולדות האנושות תקדים שעם שמפוזר בכל העולם, הנלחם על חייו, יחזור לארצו לאחר תקופה של דורות רבים" -> מה אתה מנסה להוכיח? "נראה לי שהסטוריה זה לא התחום החזק שלך" -> לא התרשמתי שיש איזשהו תחום שבו אתה חזק. אולי בפסבדו מדע.
 

יובל199

New member
לא נכון

הגלות הראשונה שונה מהותית מהשניה. בגלות הראשונה כולם הוגלו לאותה מדינה (בבל) ולא לזמן רב. לא ניסו להשמיד אותם ולסלף את תורתם. מסקנה: מתוך הגלות הראשונה לא ניתן ללמוד כלום על השניה. מה שכן ניתן ללמוד ש: א) לא סביר שהיהודים יופצו בכל העולם - זה לא קרה בראשונה. ב) אם יקרה הסביר והם יופצו לדורות רבים - לא סביר שהם יחזרו.
 

00000000000

New member
לא נכון.

אתה טוען שאחרי הגלות הראשונה הם חזרו? אז אתה רואה שזו תופעה שחוזרת על עצמה. לגבי הסבירות שהם "יופצו בכל העולם" -> עד קום המדינה (שאתה טוען כי זוהי השיבה מהגלות?) הם לא הופצו "בכל העולם".
 

00000000000

New member
אה, ואגב:

הידעת שבתנ"ך יש 333 נבואות שמוכיחות כי ישוע הנוצרי הוא אלוהים המשיח?
 

יובל199

New member
אם אתה מאמין

לנבואות על ישו (מה פתאום ישוע?) אז אתה בוודאי מאמין לכל שאר הנבואות שהם פחות חד משמעיות. דרך אגב אם אני לא טועה ה-333 "נבואות" מופיעות בתרגום אנגלי מעוות של התנ"ך במקור מספר ה"נבואות" הוא קטן בהרבה והם לא יותר מאשר ספקולציות. אם אתה מבין את יסודות המושג משיח ביהדות אתה מבין שאין מקום לישו (מה פתאום ישוע?) שם.
 

00000000000

New member
כן, אם אתה מאמין

לנבואות שבתנ"ך, אז אתה בוודאי מאמין לנבואות על ישוע (זה שמו). 333 ה"נבואות" מופיעות בעברית, והן ספקולציות בדיוק כפי שיהיו ה"נבואות" האחרות שבתנ"ך, אם תנסה לבסס אותן. אם אתה מבין את יסודות המושג משיח בנצרות אתה מבין שיש מקום לישוע (זה שמו) שם. ---- למעשה, אם אתה מאמין שספר בראשית מתאר את הבריאה כפי שהיא הייתה, כי אז אין לךם הרבה אפשרויות: *או שזה יסתור ממצאים מדעיים, ואז תוכל להיווכח במו עיניך בניסוי פשוט שזה לא נכון. *או שתמצא פתרון שהופך את כל מה שכתוב שם למשהו שאי אפשר להוכיח (עם טיעונים כמו: "אלוהים עשה את המבול, ואחר כך דאג להעלים את כל הראיות להתהוותו" (מעניין שבתנ"ך לא כתוב על מעשיו האחרונים). במקרה זה יהיה ברור שאין דרך להוכיח טיעונים דתיים מכיוון שכל הלוגיקה עשויה להיות מוסתרת על ידי רמאויות בניסים (ולכן יתכן שאלוהים אינו קיים, אלא אוייב האלים מהאסגארד דואג לרמות אותנו. או שאנחנו חיים במטריקס). *או שתטען שמה שכתוב שם לא אמור להיות מובן כפשוטו (כפי שלדברי החז"ל: "עין תחת עין" לא אמור להיות מובן כפשוטו). במקרה זה גם שאר התורה לא אמורה בהכרח להיות מובנת כפשוטה (כולל ה"נבואות") ולכן אינך יכול להשתמש בהן כהוכחה.
 

00000000000

New member
אגרא רמא כבר ענה במקומי.

כאן ואת התרברבויותיך האינפנטיליות תשמור לחבריך המחב"תים.
 

יובל199

New member
לא הבנת כלום כמו שחשדתי

אגרא רמא הוא לא מבובל כמוך. הוא פשוט אלים.
 

Igra Rama

New member
How old are you

and which school did throw you out from ? Listen asshole you have a problem here, The people are too educated for you to confront. Why don't you take your merchandice somewhere it can be appreciated such as the public latrines.
 
למעלה