הנה חידה. כולכם מכירים את הסימן

nili6

New member
לשייקה- אני חושבת שאתה חצוף.

סגנון הדיבור שלך שכבר הוער עליו לא פעם בפורום לא נראה לי ראוי. ולעצם הדברים- כנאמר- איש באמונתו יחיה. נילי.
 

nili6

New member
ישנן תופעות נוספות שנוצרות באקראי

ואינן חסרות משמעות.
 
זה נכון שיש תוספות בנוצרות באקראי,

ויש להן חשיבות, אך לא במקרה של ארובות. הללו אינן הסימן עצמו אלא תוצאה של רווח מלים מאולץ, כאשר הכותב הגדיל לעשות מעבר לכפיה שיש ברווח עצמו, וגם הקפיד על יישור אנכי מאולץ. גם בלי להקפיד על כך, כפי שציינו, פה ושם היה יכול להיווצר קו, ואין לכך משמעות. אני מקווה שאת לא חושבת שאם באופן מקרי יצא לשתי התחלות מלים להימצא זו מעל זו, יש כאן אינדיקציה למשהו. הארובה היא מקסימום ספיח של רווח מלים מופרז, ויש בה אינדיקציה מסוימת כשהיא ישרה. אני לא רואה בה אופציה לפרשנות כאשר היא אלכסונית אבל בעניין זה אני לא רוצה להתחייב בוודאות, היות שלא ראיתי עד היום שום דוגמאות לכך.
 

nili6

New member
זאת אומרת , אודי, שאתה בעצם

מסכים איתי שהעובדה שתופעה נוצרת באקראי, אם להתייחס לרישא של דבריך, אינה הוכחה לכך שהיא חסרת משמעות?
 
הי נילי, אין לי רצון נוסף לעסוק בכך

נדמה לי שכל מה שהיה צריך להיאמר, כבר נאמר וזה בדיוק הזמן שכל אחד יבחר את מסקנתו ודרכו. להמשך הייתי מבקש להניח למורה שלך ולא להכניס יותר אותו ואת עמדותיו לדיונים כאן, דיונים שבסופם את מתחברת היטב לשוללי הגרפולוגיה. יתכן שיום אחד תספרי לנו, או שנדע לבד מי זה, אך בינתיים יש משהו צורם בכל ההתעסקות הזו ברמתו של המורה, בציון דברים שנאמרו בידיעה שזה מיד יזמין אש וביקורת, עד ש אני כבר לא בטוח האם את בעדו או נגדו. איננו יודעים אם דעתך משקפת אותו, אם זה מקובל עליו שאת מייצגת אותו כאן, אינני יודע לאיזה צורך את מזכירה אותו בתכיפות כזו ואני מאד מקוה שאת לא לוקחת את מה שנכתב כאן, במדה שזה סותר דברים שהוא אמר, כנקודת מוצא לוויכוח וניגוח מולו. בפרט שאת בכלל טוענת שאת מעלה לדיון נושא שהוצג כך, אך את אישית ספקנית וחולקת על הדבר, ולכן העלית זאת. כמובן, יתכן שאני טועה, והטופס יישלח לכל דרישה, אבל תחושת הבטן שלי איננה נוחה. אודי.
 

nili6

New member
אודי תירגע

אני לא מייצגת כאן איש, אלא באה עם הידע שלי שלמדתי. ותירגע אני לא הולכת אליו ומדווחת לו על הפורום הזה... (אני מבינה שהתשובה כאן היא במקום במסר האישי?) אתם אלה שנטפלים אליו בלי שהזכרתי אותו בכלל (מי זה שלימד אותך דברים כאלה? אני יכולה אם ארצה להוכיח מהארכיון שאתם אלה הראשונים שהזכרתם אותו ואילצתם אותי להתייחס אליו). ההתעסקות בו באה מצידכם , לא מצידי. צר לי. ואני מבינה בהחלט את אי הנוחות שלך, מניין היא נובעת והייתי חשה כמוך. אתם שוללים את מקור הידע שלי, אז ברור שאצא להגנתו של אותו מקור, ואין זה אומר כלום מלבד הגנה על העובדה שהדברים קיימים, אך לא סותר את היכולת והזכות והחובה לפעמים לפקפק בהם. ושוב הסר דאגה מליבך המורה לא יודע על הדו שיח שלי איתכם ולא כלום. וגם לא יידע. (אין לי מה לעשות, רק שייראה איך אתם מדברים כאן על מישהו שכלל אינכם מכירים|?) ואסיים בכך שאומר שוב כי הנכתב על ידי כאן משקף לחלוטין את מה שלמדתי , וחבל כי מישהו בכלל מטיל ספק בכך\ , חבל שאחרי זמן ככ ארוך שלי בפורום , אתה נימנה עם אותם מטילי הספק. אני ממש לא נימנית עם שוללי הגרפולוגיה, נו באמת.
 

nili6

New member
ולסיום

ולסיום מה שכתבתי לך (במסר) התייחס דווקא להזמנה שלכם בשעתו, ולכך שתשמחו מאוד אם הוא יופיע כאן אבל אני כנראה זוכרת, מה שאתה כבר הספקת לשכוח. בכל אופן תירגע, כאמור. הוא לא מעורב בזה.
 

nili6

New member
לתשומת ליבכם,

מן הארכיון מתאריך 19.4.04 נכתב על ידי מילה, ומצורף שם כתב יד: "ועוד משהו- מבחינה חברתית יש עדות לפגיעה רגשית ברמה של טראומה - לפי ה"תעלה", ("פס אש" כפי שאורסולה ללמנט מכנה זאת) - ברווחים שבסיום השורות- כאשר כל מילה נמצאת מתחת למילה שמעליה כאילו על מנת להיצמד למשהו בטוח ולא להסתכן ולהתקרב לזולת יותר מדי, כדי לא להיפגע שוב. וזאת למרות שיש רצון לקירבה- לפי הרוחב המשני המשמאיל וקירבת המילים בתחילת השורות. מה שנקרא "רוצה אבל פוחדת"".
 

graphein

New member
נילי, מה את עושה?

מה את מנסה להוכיח בזה? פסי אש/ערוצי נחל מוזכרים כאחד מסימני המצוקה אצל אורסולה ואם אני לא טועה הדבר כבר הוזכר כאן.
 

nili6

New member
גרפיין אני לא מאמינה שאת לא מבינה-

הרי כולם כאן כתבו פה אחד שפס אש אינו סימן לטראומה. מה לא ברור?!?
 

dafna yalon

New member
אורסולה לא דברה על טראומה

נילי וכולם, בתור מי שהיתה תלמידה של אורסולה וינקה ממנה במשך 15 שנה, אני יכולה להצהיר במאה אחוזים שהיא לא דברה על טראומה וגם לא דברה על "פסי אש". "פסי אש" הוא התרגום של יהודית נפתלי למושג "ערוצי נחל" שאורסולה השתמשה בו במקור, כפי שמקובל בגרמנית.את רואה, מתוך רישול ודמיון עשיר נוצרים שוב ושוב המיתוסים המוטעים.במיוחד בספר הזה התרגום מתחת לכל ביקורת ולעיתים אפילו הפוך ממה שכתבה המחברת. חזרתי לספר "הגרפולוגיה הדינמית" של אורסולה המתורגם לעברית, עמ' 111, ובדקתי גם במקור הגרמני. אכן אין שם אף מילה על טראומה. ההסבר של אורסולה לארובות שם מקסים בעיני, ואצטט (בתרגום חופשי שלי) מהטקסט המקורי ולא מן התרגום המרושל: "ארובות מראות פער בין החוסר בקרבה בלתי-אמצעית של מילים עוקבות מחד (החלל שביניהן), לבין ההסתמכות של מילה למילה שנמצאת בשורה שמעליה (ההתישרות לפיה) מאידך. כאן יכול להתבטא קונפליקט בין חולשת הקשר לצורך בהשענות/אחיזה. החורים שבין המילים וערוצי הנחל בפרט מצביעים על בעיות בקשר של הכותב לאנשים, לעניינים או לתמונת העולם של עצמו. המפתיע ביותר בהקשר זה הוא העדר התיקון לחורים הדיסהרמוניים הללו. העין, המכוונת את תהליך הכתיבה, הרי מבחינה בהם... הפרעות אלה שכיחות בגיל התבגרות, ובאופן בולט לעיתים קרובות. בהתבגרות משמעותן שייכת לתמונת האישיות המופרעת אז בקשריה הספונטניים עם הסביבה. תופעה זו חשובה עוד יותר בגיל הנעורים, כיון שאז הקשר עם הסביבה מושתת כבר על תמונת-העולם המתהווית של הצעיר." היתה טרומה?????? לא בבית ספרנו. דפנה
 
אין לי שום בעיה שהמורה שלך ידע

וישתתף באופן אישי, להיפך, מה יש לי להיות מודאג מזה ? אני מתחיל להיות מודאג כאשר את מייצגת אותו בלי ידיעתו והסכמתו ומעוררת עניינים שספק אם הוא היה מעורר אותו. איך אנחנו מדברים עליו? את חיה בפנטסיה, היחידה שמזלזלת ופוגעת בכבודו זו את, ומבחן התוצאה קובע. הצלחת בנושאים שהעלית, ובצורה שהבאת לגרום לאנשים לבקר את שיפוטו ( בלי לשמוע אותו ) בעוד שבעקיפין את רומזת לנו שגם את סבורה שאולי אין ממש בדברים שהוא העלה. את פשוט עושה לו "שרות דוב". אין לך שום זכות לשרבב את שמו, דעתו, מקורותיו לדיון שלנו, כאילו בעלמא, בטבעיות, בנושאים שאולי גם הם נבחרו שלא בכדי. לו אני הייתי המורה שלך, והייתי שומע 'בדלת האחורית' איך כיכבתי כאן בכל מיני דיונים בלי שהבעתי מלה אחת, הייתי נעלב וסבור שעשית משהו מכוער, ולא יעזרו הטיעונים שהכול זה לנושא, שזה 'הם'. ברור שאם מחר תגיחי ותכתבי ש: שורה ישרה מראה על אדם שנתון לחילופי מצב רוח קשים, ויבוא שנים ויומרו לך שאין ממש בדבר, ואת תיתעקשי שזו קביעה מפיו של מורה הכי מקצועי, אולי הכי טוב שיש, שאת סומכת בעיוורון על קביעותיו, ייתכן שיהיה מי שיומר, אם באמת הוא חושב כך, אז כדאי שיבדוק את עצמו, או שאולי הוא לא כזה רציני וכד'. ואז את תרמזי לנו שגם את לא שלמה עם הקביעה אבל רצית לשמוע אותנו, אולם משניגחנו/זלזלנו/ירדנו/קטלנו אותו לא נותרה לך ברירה אלא להגן. בקיצור, חוללת מהומה, פגעת בכבודם של אחרים שאינם כאן ואת רוחצת ואולי גם מאמינה באמת ובתמים בניקיון כוונותיך. עד כאן.
 

nili6

New member
אודי אם לא שמת לב המורה שלי הוא כבר

לא הנושא מסתבר שיש עוד גרפולוגים , שמוכרים לכם, ומקובלים עליכם, שסוברים אחרת מכם. עד כאן.
 
נילי, מרוב מאמצים לחפש סתירות

איבדת לגמרי את הפרופורציות, קודם עוד היה לדיון רמה כלשהי, וכעת גם זה לא. אולי תסבירי לי במלים פשוטות היכן זהית חילוקי דעות? גם אני לא הבנתי מה רצית לומר בציטוט הניתוח שעשתה מילה ? אולי תסבירי שגם אני אבין ? ואם יש אחד שמייחס לארובה משמעות כזו והשני חושב שחבל בכלל להקדיש אנרגיות לנושא, מה את מסיקה מכך ?
 

nili6

New member
תגובה לאודי

לא חיפשתי את זה תאמין או לא זה בא לי באקראי . ב. מה שבאתי לומר- מילא המורה המוזר שלי שמוכר לי דברים בזול וכו', וכל שאר מה שכתבתם עליו, לא צריך ללכת הרבה אחורה זה בשירשור הזה, אבל הנה כאן גרפולוגית שמקובלת עליכם גם היא חושבת אחרת מכם חילוקי דיעות זה דבר לגיטימי. אבל אם תקרא את השירשור, גם את זה בנושא שלוש התמונות, תראה את מידת הזילזול וההתנשאות שלכם- איך אתה היית מגיב לו היו מציגים את דבריך באור כזה- כאילו- מי המציא את זה בכלל, וכו',- תקשיב לנו ולא למורה המוזר שלך, והיו שם פנינים רבות נוספות שלא כדאי לחזור עליהן,- כאילו הדברים שאני מביאה הם חסרי שחר ואין להם על מה להתבסס. אז הנה, הפעם מישהי "מכם", לא עוד המורה המוזר והמסתורי והווירטואלי שלי.
 
בנושא של ארובות וטראומה אין מחלוקת

ברור כשמש שמי ששרד את קורס הוויכוחים אתך, עתיד לפתח תוך פרק זמן קצר תופעות טראומטיות קשות, וכתב ידו עתיד להצמיח ארובות ישרות ונוקשות. יש להניח ש ארובות האש יהיו צמודים במיוחד לצד ימין, אות ל טריות של הטראומה, פה ושם יהיו גם ארובות אלכסוניות מתפתלות - אות לגמגום שתקף את הנפגעים. נילי יקירתי, אנחנו לא על אותו ערוץ אז אני מציע שנסיים בזאת. לילה טוב.
 

nili6

New member
לא כל טראומה יוצרת ארובות, אני

מזכירה לך. לילה טוב.
 
למעלה