הסקסולגים הגדולים בעולם: "אל תשחיתו את גוף ילדכם"

trilliane

Well-known member
מנהל
מה הקשר? חיסון הוא רפואה מונעת מומלצת, הוא מגן על הגוף

לא מסיר ממנו חלקים ללא הצדקה רפואית. אף אחד לא טען שצריך להמתין עם החלטות רפואיות לשלב שבו הן לא יהיו רלווניות ובינתיים לסכן את הילד, זה בניגוד לאינטרסים שלו. אבל זה ממש לא דומה להסרת חלק מהגוף מטעמי דת, חלק מהגוף שיעצב את איבר המין שלו ואת חיי המין שלו לכל חייו. זו כבר החלטה שמגיע לו לקבל, אין שום נחיצות רפואית לבצע אותה בכלל, קל וחומר בגיל 8 ימים.
&nbsp
ואכן, יש הרבה דברים שהורים עושים לילדיהם בלי לשאול אותם. לכן צריכה להיות להם הצדקה, ולא כל דבר מותר להורה לעשות לילדו.
 
אכן, חיסון מגן על הגוף

מצד שני, יש בו גם סכנות.
והברית מגנה גם על הגוף (לפחות לדעת חלק מהרופאים) ובעיקר על הנפש היהודית.
כשבנותיי ביקשו חור לעגילים הן היו בנות 7-8. אני זוכרת שהן מאד רצו אבל אחת מהן אמרה לי "חבל שלא עשית לי חורים כשהייתי תנוקת. ככה לא הייתי צריכה לפחד". ואם על חור קטן באזניים ככה - מה לגבי ברית המילה?!
ילד יהודי שנימול ב- 99 אחוז לא יבוא בטענות להוריו על שמלו אותו.
ילד שלא נימול - ויחליט למול את עצמו מכל מיני סבות בהחלט יתרעם על הוריו שלא חסכו לו את התהליך הלא נעים הזה.
ואם הוא בכלל יחזור בתשובה - יקשה עליו מאד שלא מלו אותו בזמן. כי ביהדות יש חשיבות מאד גדולה למילה בזמן (מלבד במקרה שאי אפשר מבחינה בריאותית).
והסרת העורלה לא פוגעת כלל בחיי המין.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הסכנות בחיסון זניחות מאוד ביחס לסכנות מהמחלות שנגדן מחסנים

אחרת לא נותנים אותו לכלל האוכלוסייה. כשמדובר בחיסונים שאכן בעייתיים, כלבת למשל, לא נותנים אותם אוטומטית לכולם אלא רק במקרה הצורך (התמותה מכלבת ללא חיסון היא 100%, אז גם סכנה בחיסון מתגמדת לעומת מוות ודאי). גם חיסונים נגד מחלות שאינן נפוצות לא ניתנים בשגרה, אלא רק למי שנוסע למדינות שבהן הן קיימות. בשורה התחתונה, בחיסונים יש הליך בדיקה ופיקוח קפדניים ולא לחינם הם רפואה מונעת מומלצת. אין שום קשר בין חיסונים לבין ברית מילה, שהיא בראש ובראשונה טקס דתי.
&nbsp
לגבי חורים באוזניים, אני לא מסכימה עם בתך. אני ניקבתי את אוזניי בגיל 13 (אחרי תחנונים רבים להוריי) ולא פחדתי כלל. ולא, לא הייתי רוצה שינקבו את תנוכי אוזניי בינקותי, ולא הייתי רוצה שיכפו עליי דבר כזה. אני שמחה שיש לי חורים באוזניים, הם משמשים אותי יום-יום, עגילים הם התכשיטים האהובים עליי ביותר (יש לי עשרות) ועדיין לא היה עולה בדעתי לנקב לאף אדם אחר את תנוך האוזן, כי זו צריכה להיות החלטה שלו על גופו. אין שום סיבה לבצע אותה בינקות, ואין שום דחיפות בכך שתינוקות יענדו תכשיטים.
&nbsp
אנשים מבוגרים משנים את גופם ומתמודדים עם זה. החל מפירסינג וקעקועים, הסרת שיער לצמיתות, הסרת משקפיים, שיפוץ איברים כמו אף, אוזניים או שדיים, ועד ניתוחים מקיפים יותר לשינוי מהותי של הגוף, כמו למשל ניתוחים לשינוי מין. כשאנשים רוצים, הם עושים. כשזה חשוב להם לשנות את גופם, הם עושים זאת. אבל זה הגוף שלהם, והם הבעלים שלו, והם צריכים להיות מרוצים ממנו ולהחליט איך הם רוצים אותו. אין לאף אדם זכות לגזול מהם את ההחלטה הזאת.
&nbsp
ולידיעתך, יש לא מעט גברים נימולים (בישראל, בארה"ב ועוד) שממש לא מרוצים ממילתם ומתחרטים עליה. חלקם מצטערים אבל לא מתעסקים בכך, חלקם כועסים מאוד על הוריהם, חלקם מנסים לשחזר ערלה כדי להחזיר לעצמם חלק ממה שאיבדו. אז כשאת קובעת "ילד יהודי שנימול ב- 99 אחוז לא יבוא בטענות להוריו על שמלו אותו" את מדברת מתוך אי היכרות, זה הכול.
&nbsp
יש הרבה יהודים חילונים שלא מרוצים מכך, ולמעשה הרבה מאוד יהודים שלמים, כולל בני נוער וגם בוגרים, שלא נימולו ולא רוצים להימול ומרוצים מאוד מערלתם. ומי שלא, יכול לעבור מילה כפי שהוא יכול לעבור כל ניתוח פלסטי אחר, ועובדה שאנשים רבים עושים זאת (חרף הכאב). לגבי חזרה בתשובה, גם 99% מהחילונים הלא נימולים לא יחזרו בתשובה... אבל אם כן, ניתוח זה הדבר הקל ביותר בתהליך. הרבה יותר קשה לשמור מצוות יום יום (מצריך שליטה עצמית, התמדה, הקפדה ועוד) מלשלם לרופא על ניתוח חד פעמי שעושים בהרדמה.
 
אני ניקבתי בגיל 10 ומאוד מצטערת על זה

אני כבר שנים לא עונדת עגילים ולנצח אשאר עם אוזניים מחוררות. אם יכולתי לחזור אחורה, הייתי מוותרת על זה. אם ההורים שלי היו מחליטים במקומי זה היה מכעיס אותי מאוד.

אם בעתיד בני יבחר למול את עצמו זה יצער אותי ואני אמשיך לחשוב שזו טעות אך לא רואה קושי מיוחד בלהסביר לו את הרצון שלנו להותיר את הבחירה הזו בידיו . זה די משעשע כשאנשים שמעולם לא שוחחו עם ילד או גבר שלם יוצאים בהכרזות נחרצות כאלה. זה פשוט לא הכיוון ,כבר בגיל צעיר בנים שלמים מאוד שמחים לדעת שההורים שלהם הגנו עליהם ולא הרשו לאף אדם לפגוע בהם ולחתוך להם חלקים מהגוף. ההנחה ש"בהחלט" הוא יבחר לפגוע במודע בתפקוד המיני שלו ולהסתפק בפחות מאיבר המין השלם והמושלם שהוא נולד איתו נשמעת לי די תלושה מהמציאות. אני מודה שקשה לי לדמיין גבר שיודע עד כמה חשובה העורלה בתפקוד המיני , מוותר עליה.

למרות שהדאגה לבני כל כך נוגעת ללב, הייתי ממליצה לדואגים להקדיש יותר מחשבה למה הם הולכים לענות לבן *שלהם* כשהוא יגלה שאת הבחירה שהם עשו עבורו ,לא ניתן להפוך.
 

kagome10

New member
בנוגע לעגילים ובכלל

 

trilliane

Well-known member
מנהל
לנצח מחוררות? החורים שלך לא נסתמו?


שלא לדבר על כך שאצלי לפחות, כשאני לא עונדת עגילים (והחורים שלי פתוחים) צריך להתקרב מאוד כדי לשים לב שיש לי בכלל חורים (אולי זה תלוי איך עושים אותם, ואם לא עשו אותם טוב נשאר סימן בולט יותר).
&nbsp
בכל מקרה אני חושבת שיש הרבה החלטות שאנחנו מתחרטים עליהן, גם בגיל מבוגר... וזה חלק מהחיים (ויש כמובן חרטות קשות ומרות בהרבה). אבל כל עוד אנחנו החלטנו בעצמנו, בחרנו מה שהתאים לנו בנקודת זמן מסוימת, וזה יכול להשתנות בעתיד, וזה חלק מכל החלטה שאנחנו מקבלים, וזה חלק ממי שאנחנו, לטוב ולרע.
 
עד לפני כמה שנים עדיין לא נסתמו

אבל לא ניסיתי כבר המון, המון זמן . אני לא יודעת אם אחרים שמים לב אבל עצם הידיעה שהם שם ... נכון שזה בסך הכל לא סוף העולם, אבל אם אפילו דבר פעוט שכזה יכול להפריע לי, אני מתארת לעצמי עד כמה הייתי כועסת על הוריי אם הייתי גבר ומגלה מה הפסדתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניחה שזה משתנה מאדם לאדם, ההצטלקות...

מכירה בנות שנסתמו להן די מהר, אבל זה כנראה גם תלוי בזמן השימוש לאחר הניקוב הראשוני. החורים שלי כבר בני 25 שנה (של שימוש די רציף), אני מניחה שהם לא יסתמו מהר אם בכלל.
&nbsp
לי ברור כמה זה מעצבן כשמישהו אחר מחליט דברים כאלה על הגוף שלך, לכן לא הייתי עושה זאת לאדם אחר (על אחת כמה וכמה אם הוא בחזקתי!). עם זאת אני לא חושבת ש"עצם הידיעה שהם שם" הייתה מצערת אותי לו הייתי מחליטה להתנזר מעגילים. זה משהו שבחרתי לעשות בתקופה מסוימת בחיי, אם הוא יפסיק להיות רלוונטי לחיי (כרגע לא רואה את זה קורה, אבל מי יודע?) פשוט אפסיק להשתמש וחסל.
 
זה לא בדיוק שזה מצער אותי כמו שהייתי מעדיפה שלא יהיו

עם השנים התפתחה אצלי אלרגיה לכל סוגי המתכות כך שזה לא היה לגמרי מבחירה כשהפסקתי עם העגילים. רק הניקובים נשארו כתזכורת הקטנה ומעצבנת .
 

MotheRonit

New member
שמעת על הגזע הארי?

גם הנאצים אמרו שהם מאוד מיוחדים. העם הנבחר פינת סגולה הם הביטויים הכי שחצנים ודוחים שיש. שלא לומר על הגזענות (כשעושים את זה כלפינו זה אנטישמיות אבל לנו מותר?) שנוטפת מהם. אנחנו בני אדם. יש טובים ויש רעים. כל אחד לפי בחירתו. אלא אם תספרי לי שאנחנו לא הולכים לשירותים בדיוק כמו בני שאר העמים אז אשאר משוכנעת שאנחנו חלק מהזן האנושי בדיוק כמו כל אחד אחר.
ומספיק עם ברבורי הדת. מן הסתם מי שויתר על הברית או מתלבט לגביה - ענייני האמונה ומושגיה רחוקים מלבו ותפיסת עולמו. אז למה לייגע? אני לא באה לחברה שלך ומטיפה על הפגם (הרי בכל מקרה תספגו אותו בשמחה למען תכלית עליונה וחשובה יותר שהיא קיום המצווה והחיבור הרוחני לעשייה) אז אם את מתעקשת לפנות לקהל מסוים, לפחות תדברי בשפתו. אחרת בלי שום בסיס משותף זה סתם קווים מקבילים. ואם את לא מסוגלת אז תגלי סובלנות, תקבלי את זה שיש יותר מדרך אחת להיות יהודי, ותמשיכי הלאה. שיהיה יום טוב לך גם אם לא טוב לך.
 
וואלה, עכשיו שכנעת אותי!

האמת שמקומו של הדיון הזה כלל איננו כאן. אני אפילו חושב שזה עוול לכרוך את הדיון סביב מילה, גבולות הסמכות ההורית והאוטונומיה שמגיעה לילד על גופו, עם דיונים והגות אתאיסטית. שומרי מצוות כנראה ימשיכו למול לפחות עוד דור או שניים, ולהוציא ילדים שינטשו את אורח החיים הדתי בבגרותם, אני לא חושב שרבים צפויים לבוא בטענות להוריהם הדתיים בשל מילתם.
אני לא רואה צורך וגם לא רואה סיכוי לשכנע אדם מאמין לא לחתוך את הילד שלו. יש כבר יותר סיכוי לשכנע אותו שאין אלוהים מאשר לשכנע שלא יחתוך את הילד. הרבה יותר מפריע לי לשמוע הורים חילוניים למהדרין, בולסי טרפות ובועלי נידות, חותכים את הילד כדי שלא יציקו לו במקלחות בבית אבות.
אבל לעניין שציינת "אנחנו לא סתם "בני אדם". אנחנו עם מאד מאד מיוחד. אין עם כזה בכל העולם" אני בכל זאת רוצה להתייחס. שטיפת המוח שעברת היא היסוד התודעתי והמעשי לגזענות, לשנאת האחר, ובהמשך ובמקרים הקיצוניים שלה גם למעשי איבה. כי אנחנו העם הנבחר, וכל היתר נחותים (כן כן, אני יודע, אלוהים שלך אוהב גם אותם. ברור, אבל אותך יותר).
ובכל זאת, אני מבקש גם להתייחס לאשליה הזו במובן האופרטיבי. אם העם הנבחר של יהוה צבאות נשאר אלפי שנים ושרד נגד כל היגיון אנושי, ובכל מקום רדפו אותו, התנכלו לו, ניסו להשמיד אותו ובמקרים לא מעטים גם רצחו את בניו באכזריות שטנית בשל השתייכותם אליו, אז לא נותר לנו להסיק מכך שיהוה ככל הנראה לא קיים או לכל הפחות שאנחנו לא העם הנבחר שלו. לשיטתך, את הסינים לא שחטו ככה ואותנו כן. כך אלוהייך נוהג בעם הנבחר שלו? אם כך הוא שומר על בני העם הנבחר שלו - אבוי לנו. אה, כן, אני יודע, נסתרות הן דרכי השם. זה כשהוא טובח בנו בהמונינו. כשהוא מבקש להפריד צלחות ולשמור 6 שעות או לחתוך איברי מין - אנחנו יודעים בדיוק מופלא בדיוק מה הוא רוצה עד אחרון הפרטים הגרפיים למרות שזה לא באמת כתוב בשום מקום. אז דרכיו לא נסתרות כלל. הכל ברור וידוע.
מניתוח פרופיל האישיות של אלוהייך והתנהלותו ב-2000 שנות גלות, עולה תמונה של אל נקמן, רשע, אכזרי ומטורף. מכאן לא נותר לי להסיק שבני האדם בראו את אלוהים בצלמם ובדמותם - רדוד, נקמן, כפוי טובה ושתלטן. יהוה כפי שמשתקף מהתנ"ך וממאמיניו הוא, לצערי, טיפש והזוי מכדי להיות אל אמיתי. צר לי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
דווקא באלפיים שנות גלות?
מה שכתוב במקרא לא מספיק?

 
לא, לא מספיק

בעיקרון, גם לפי תיאורי המקרא יהוה הוא ללא ספק אל רשע, נקמן ואכזרי שלא יודע לשלוט בכעס שלו.
אבל בשאלה האם אנחנו העם הנבחר ובמיוחד בשאלה האם יש אלוהים (לפי התפישה הדתית של הגדרתו כמובן), זה קצת פרדוקס להתייחס למקרא כמקור. אם אנחנו מקבלים את האמור במקרא כתיאור עובדתי - הרי שאלוהים קיים ואנחנו עמו הנבחר (אך עדיין אפשר בהחלט לקבוע שהוא אל אכזרי ומטורף בהתאם לכתוב). אם אנחנו לא מקבלים את האמור ביצירה הספרותית המרשימה הזו - הרי שאין אנו יכולים להשתמש בו כדי לדון בשאלה הזו...

וקצת היגיון - יהוה יצר את בני האדם, גילה עניין מופתי וחריג בקבוצה קטנה שלהם שהתמקמה מזרחית לים התיכון, העניש אותם ברעב, שלח אותם למצרים. המצרים הם למעשה מענישיו של העם הנבחר על חטאיו. הם בעצם שליחי האל. אז אם יהוה החליט לחון את עמו ישראל ולהחזירו לארצו, בשביל מה הם היו צריכים לברוח? למה זה לקח 10 מכות לאל כל יכול? למה הוא היה צריך לפתוח להם את הים? למה המצרים רדפו אחרי עמו הנבחר ולמה הוא הטביע את שליחיו בים? יהוה הכל יכול, בורא האדם, לא יכול לשלוט על העם המצרי שברא והוא למעשה שליחו? לא ברור.

והחלק המטריד ביותר בספר שמות (טו ד): "מרכבות פרעה וחילו ירה בים ומבחר שלישיו, טובעו בים-סוף". הוא שלח את השלישות לים סוף??? איזה מצביא דגול שולח ג'ובניקים לשדה הקרב??? טוב, זה כבר באמת לא קשור לאתאיזם.

ליל מנוחה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מספיק למשפט שכתבת ואליו התייחסתי –

"מניתוח פרופיל האישיות של אלוהייך והתנהלותו ב-2000 שנות גלות, עולה תמונה של אל נקמן, רשע, אכזרי ומטורף". על כך תהיתי מדוע נדרשות אלפיים שנים אם זה מופיע כבר בטקסט המקראי...
&nbsp
ולגבי "שליש", זו הייתה בדיחה? (אם לא, ממליצה לך לזכור שיש מילים שמשמעותן במקרא שונה מזו המקובלת בעברית החדשה...).
http://www.milononline.net/value.php?vldid=980091
 

MotheRonit

New member
יהודי לא חותך יהודי

מי שלא מבין את זה שלברית אין חשיבות/משמעות מיוחדת/רוחנית עבור מי שחילוני ועבורו זאת עוד מצווה לא לקיים.
מי שלא מבין שיהודי עדיין יהיה יהודי גם עם עורלתו.
מי שטומן את קיומו של העם היהודי בתוך המכנסיים של הבנים והבנות (אה רגע. פוס. מה עם הברית שלהן?) שלנו, מביא עלינו בושה.
כן סתם יהודים חרפו נפשם. עובדה.
גם שמענו על עולים שדיווחו אחרת, אז? ואלו שמלו עצמם. יופי להם - זו בחירה שלהם על גופם (ואף מילה על הריצוי הפסיכולוגי של התוצאה שתתקבל) בכל מקרה הניתוח הזה בתינוק הוא מיותר ולא מוסרי.
ואני דווקא שמעתי שאת מבחן הצלייה היהודים עברו בהצלחה וסירבו לעולל את זה לבנים שלהם.
 

מרציפן5

New member
בהחלט המילה "זכתה" בדם על קידוש השם ע"פ הכתובים

אבל יש עוד הרבה מצוות כאלה, למשל שמירת השבת, קריאה בתורה, אי אכילת חזיר, נטילת לולב, אי הסכמה להצבת פסלי הקיסר בימי המרד הגדול ועוד...

הרבה יהודים שנצטוו לתורת חיים (תורה המקדשת את החיים) ולמסור את נפשם רק בשלושה מיקרים (עבודה זרה, גילוי עריות ושפיכות דמים) העדיפו למות גם בגלל דברים אחרים, בין היתר כריתת עורלות לתינוקות הם הזכרים. אבל זו ממש לא המצווה או האיסור היחידי עליו נשפכו דמים (בעיני זה מנוגד לכתובים, כי יש רק שלושה מיקרים שצריך להעדיף את המוות ולא לעבור עליהם אבל זה דיון אחר)

ונסיים במכילתא על שמות כ', פסוק ה':

רבי נתן אומר: "לאוהבי ולשומרי מצותי" אלו ישראל, שהם יושבין בארץ ישראל, ונותנין נפשם על המצות:

מה לך יוצא לישרף? - על שקראתי בתורה.
מה לך יוצא ליצלב? - על שאכלתי המצה.
מה לך לוקה מאפרגל? - על שנטלתי את הלולב.

(נכון שיש שם גם מילת תינוקות אבל את זה הרי אנחנו כבר יודעים..)

הנושא הזה בטח עולה כאן הרבה, אני חושבת שכדאי לסכם את המקרים חוץ ממילה שהיו עליהם מיתות על קידוש השם. עשיתי על זה פעם-פעם-פעם עבודה בבה"ס, היא לא נשארה אבל אפשר למצוא מקורות היום די בקלות ברשת על קידוש השם.
 
רעיון מצויין! אשמח למקורות שאת מוצאת או זוכרת

וכל מי שיודע על מקורות בנושא מוזמן להוסיף

&nbsp
אפשר גם לשים שאלה בפורומי 'שאל את הרב' ולהגיע לעוד מקורות שגוגל לא מכיר.
&nbsp
כשיאסף חומר אוסיף אותו לערך חדש במילון שלנו, שיקרא 'קידוש השם ומילת תינוקות'.
&nbsp
אפשר גם להוסיף שאלות בפורומי 'שאל את הרב' השונים ברשת וגם כאן בתפוז, ולראות שאנחנו מקיפים את הנושא בצורה ראויה (אין לי שום כלים לשפוט כי אני באמת לא מכירה את הנושא..)
 
למעלה