העולם וקפיטליזם

מה זה עושר?

עושר הוא כלום הוא רק כמה ניירות הספקת לאסוף . אושר לא תלוי בעושר אך לצערי סבל כן.
 
עושר זה הכל בחיים

עושר זה אופציות, דלתות. ככול שיש יותר עושר יש יותר דלתות/אופציות. אנו חייים בעולם חומרני וכסף זה החומר הכי נזיל שיש כסף יכול להפוך לדירה/בית למכונית ואפילו לטיפול רפואי כסף זה הכל, בלי כסף אין חיים (או יותר נכון אין חיים נורמאלים)
 
ובדיוק בגלל זה הקפיטליזם

אשר שם את הכסף לפני האדם יוצר את הסבל , העוני , ההזנחה והניצול.
 
האדם יוצא את הסבל

אין אחר אשם מלבדינו הקפיטליזם רק שומר על המעמדות, שומר את העשירים עשירים והעניים שימשיכו לעבוד (כן, בשביל העשירים)
 

antreprize

New member
הקפיטליזם לא משמר כלום.

האנשים הם אלה אשר משמרים את המעמדות.
 
צודק

האנשים המציאו את הקפיטליזם ואת הכסף האשם בכל דבר בעולם הוא לא אחר מהאדם
 

asmati

New member
תסתכל על זה אחרת

העשירים נותנים מקומות עבודה לעניים, בכך הם עוזרים לעצמם ולעניים.
 
עוד צורה להיסתכל

העשירים צריכים עובדים, כי אם אין עובדים הם יצתרכו לעבוד בעצמם. אז הם עוזרים רק לעצמם , לא אכפת להם אם האדם הוא עני או עשיר בור או משכיל, העיקר שירוויח לנו (לעשירים) יותר כסף. המצב היום שיש כמות ענקית של "עניים" ולעשירים יש פריבילגיה לסנן ולבחור את העניים הטובים ביותר, ולכן היום יש לך קבוצות סינון וחברות השמה שמסננים בשביל העשירים את העובדים.
 

antreprize

New member
אתה אפילו לא ידוע מה זה קפיטליזם.

קפיטליזם היא שיטה כלכלית שבה הממשלה לא שולטת בכלכלה. אין לקפיטליזם שום קשר לשטויות שאתה אומר ששיכות קלפיטליזם, הם אולי מתלוות לקפיטליזם, אך הם לא חלק ממנו.
 

antreprize

New member
"ובדיוק בגלל זה הקפיטליזם

אשר שם את הכסף לפני האדם" המשפט הזה מראה טוב מאוד שאתה לא יודע מה זה קפיטליזם ושכן רשמת מהו קפיטליזם.
 

antreprize

New member
אם לא התכוונת לכך שהקפיטליזם שם את הכסף

לפני האדם, למה כתבת את זה? כן, זה לא נכון, הקפיטליזם לא שם את הכסף לפני האדם, להפך, הוא שם את האדם במרכז. הדבר הכי חשוב בקפיטליזם הוא הזכות של האדם להחזיק ברכוש משלו.
 
ועל כן הדבר החשוב בקפיטליזם הוא בעצם

הרכוש! במדינה קפיטליסטית כמו ארה"ב לדוגמא אדם שאין לו מספיק רכוש ,כסף, לא יכול למשל לקבל שירותי רפואה סבירים אם בכלל . אז האדם באמת במרכז במצב כזה ?
 

antreprize

New member
הדבר החשוב בקפיטליזם הוא הזכות

של האדם לרכוש, הרכוש לא חשוב, מה שחשוב הוא הזכות של האדם להחזיק בכזה. מה שחשוב זה האדם והזכויות שלו, שלממשלה אסור לשלול. אדם שאין לו רכוש או כסף גם לא יכול לקנות מכונית או בית, אז מה? האדם הוא במרכז, זה שאין לו יכולת לספק לעצמו שירותי רפואה אינה משנה את העובדה הזאת.
 
לצערי עד כמה זה יפה בתאוריה

הזכות וכל זה אולי הם באמת כל הקפיטליזם אבל החברה ומה שמושלך עליה בגלל הזכות הזו יוצרת את המצב שבו לאנשים אין אוכל , אין רפואה ובגלל שהם כל כך זקוקים לאותו כסף כדי לקבל את המינימום מנצלים אותם ועושים כסף רב יותר על גבם. בגלל זה אני בעד סוציאל דמוקרטי . במדינות האלו נשמרה אותה הזכות לרכוש ולקנין אך יש איזון מהצד השני למען האדם ורווחתו- כחברה אחת ולא כיחידים.
 

antreprize

New member
...

אתה לא יכול להשליך מקרים כאלה על הקפיטליזם. אי אפשר לצפות מחברות תרופות לספק תרופות במחירי הפסד, זה רק יגרום למוות של יותר אנשים(כי מי ירצה לייצר הפסדים? אף אחד, אז יצור של תרופות יפסק). אי אפשר לקחת כל מקרה עצוב ולהאשים בו את הקפיטליזם. סוציאל דמוקרטיב אולי עובדת, אבל השם שלה מטעה-היא שיטה לא דמוקרטית. איך אפשר לקרוא לשיטה שממסדת את השדידה דמוקרטית? מה דמוקרטי בלהעניש אנשים חפים מפשע מעבר לדרוש?
 
בטח שאפשר להאשים את

הקפיטליזם , אני לא מאשים את חברת התרופות אלא את המדינה שמשאירה אזרחים שלה ככה בגלל אותה מדיניות קפיטליסטית . ואני לא רואה את זה כעונש , אני רואה את זה כחברה מתפקדת כהלכה , לא כל אחד לעצמו כמו בטבע , אנחנו יצרנו לנו מערכת חיים חדשה שבה הפרט הוא אחד מתוך חברה רחבה יותר אשר תתקים בביטחה ובהרמוניה כאשר אותה חברה לא תקבול את "העשיר" אלא תספק מינימום לכל אנשיה - אשר יחזירו לאותה חברה באותו מטבע אחרי השכלה שניתנה להם כאשר הם רוצים יותר מן המינימום . אני לא תומך בסוציאליזם , שיוויון מוחלט או כל הדברים האלה . במקום שהעוגה תתחלק 50% לשיכבה שמהווה 1% מהאוכלוסיה , שלכל אחד תהיה מינימום חתיכה מהעוגה שיכולה רק לגדול . חבל שאתה רואה זאת כגנבה ממך.
 

antreprize

New member
אתה לא יכול להאשים את קפיטליזם כי

הקפיטליזם לא אשם, הקפיטליזם לא אשם במחסור בתרופות, בתאונות דרכים או לשלג. אתה לא יכול להאשים את המדינה בגלל זה, למה שהמדינה תהיה אשמה במחירים הגבוהים של התרופות? איך היא קשורה לזה? למה שלא נאשים אותך? או את הצפרדעים? אתה אולי רואה את זה כחברה שמתפקדת להלכה, אבל אתה לא יכול לשנות את העובדה שכל מערכת רווחה בנויה על אפלייה וניצול של אזרחים. אין לך או למדינה שום זכות להכריח אנשים שעבדו למען הכסף שלהם להשתמש בו למטרות לא הכרחיות. מי החליט שמגיע לכל אחד לקבל חלק מהעוגה? מי החליט שמותר לגבות מאדם כסף על מנת לשלם על טיפול(או במקרהיותר גרוע-קצבת אבטלה) לאדם אחר? למה זאת אשמתו? זה שהחיים קשים לא אומר שמותר או שצריך לדפוק את כולם בצורה שווה. אותו 1% הרוויח ביושר את החלק שלו בעוגה, אין לך או למדינה או לכל גורם אחר רשות לקחת ממנו כסף למטרות שאינן הכרחיות לקיום המדינה.
 
יושר?

תגיד את זה לכל העובדים במפעלים ותשאל אותם כמה הבוס הגדול שלהם עשה זאת ביושר. אולי זו נקודת המפנה פה . בשבילי מערכת של המדינה קמה בשביל תושביה , כחלק מזאת יש לה גם אחריות על רווחתם למה?- כי הרווחה הכללית של כל המדינה והחברה תלויה ברווחת היחידים הנמצאים בה . לא האשמתי את הקפיטליזם עצמו , לא ניתן להאשים שיטה אלא את מי שמשתמש בשיטה . אני מאשים את ארצות הברית שכל כך הרבה עניים שם לא מקבלים שום טיפול רפואי , אך אני לא מאשים את הבעלים של וול מארט ואחראים בניצול נוראי של בני אדם "ביושר" לרווחתם . אני לא מאשים את האחים עופר שמנצלים ומחזיקים בכוח משפחות שלמות אשר תלויות בפרנסת האם והאב במפעלים בים המלח אלא אני מאשים את מדיניות הקפיטליסטית של ארצות אלה שנותנות לדבר כזה - לאזרחים שלהן לקרות . המדינה לא אשמה במחירים היא אחראית לתושבים שלה , לחברה שעומדת ביסודה ואם היא לא מנסה לעזור ליחיד מתוכה היא מתנערת מהאחריות כלפיו . בנוסף החברה עצמה גם היא מורכבת מיחידם אשר יוצרים גוף אחד . למה הם לא יכולים לחיות בהרמוניה למה צרכים להיות כאלה שיהיו בראים וכאלה שלא ? את האמת זה לא ענין של צרכים זה ענין של עד כמה אותה חברה אנוכית . אם היא אנוכית היא תתמוך בקפיטליזם שמוביל לאותו מבוך של עוני , שכבות קשות יום ואלפיון עליון - מזל שנפל בחלקם של כמה . למה לתת למזל לשלוט בידינו ? ואם זה לא מזל זה עדיין לא משנה את העובדה שזה יחידים , ואותם יחידים יעשו הרבה כדי לא לחלוק את העוגה שלהם עם עוד . זהו לא ניצול כי הרי גם הם מקבלים או יקבלו במקרה שיצטרכו - אין אפליה כי זו מערכת לכולם . אין "מישהו" שיחליט זו הבעיה , אז יש כאלה שגוזלים חלקים כמה שיותר גדולים ולמה ? בלי שום סיבה את האמת . זה ענין של חברה ואחריות מדינית וחברתית . חברה שתתבסס על עיקרונות אלה תוכל לחיות בהרמוניה - בלי פגיעה בחופש הקנין ומהצד השני הגנה על החלשים וחסרי "המזל"
 
למעלה