הפלות- בעד/נגד?

גם אני6

New member
הפלות- בעד/נגד?

מה דעתנו בנידון? בעד? נגד? זכותה הטבעית, המולדת של האישה? רצח? זכותו של הגבר לדעת? בחירתה של האישה- זכותה של האישה לבחור? אבל מחובתה המוסרית ליידע? האם זו החלטתה (הסופית) בלבד? וכו' וכו' וכו', להמשיך כיד הדמיון.
 

Lion_Heart

Well-known member
שאלה ענקית שאין לי עליה תשובה כלל

זכותה של האישה על להחליט על גופה וזה ברור(לי זה ברור בכל מקרה) רצח? ולדעתי האישית אישה במערכת יחסים רצינית לא תסתיר דבר משמעותי כמו הפלה מבן\בת זוגה...רק דעתי,...
 

Thumpers

New member
לא ולא.

תראי, אני לא חושבת שיש מישהו בעולם הזה שהוא בעד הפלות. בסופו של דבר, הפלה הינה אירוע טראומתי לכל המעורבים בדבר. לדעתי זו זכותה של האישה לבצע הפלה. אם היום הייתי נכנסת להיריון - סביר להניח שאפילו הייתי עושה זאת בעצמי. אני אומנם חושבת שלגבר ישנה אמירה בדבר, אך בסופו של דבר - זהו גופה של האישה, ולכן לה המילה האחרונה. מצד שני, אם רק אחד מההורים רוצה את הילד - והשני לא... יש מקום לדיון. לא יודעת, נושא נורא מסובך.
 

גם אני6

New member
צודקת- לא "בעד" אלא "מסכימים"

גופה של האישה וזכותה- כן. יד עם זאת- האם יש לה בעלות על חיי עובר, ייצור אנושי המתפתח בו? על אף המצאו בתוך גוף זה, השייך לה? מי מגן על זכויותיו, בין השאר זכותו על חייו וזכותו לקיום? (גם בארץ יש וויכוח על הנושא. לא לכל אחת הרי מותירים הפלה] יאפ, מסובך:) שרירים ניתנו שנשתמש בהם, נכון?(מוח, לב וכו')
 

Thumpers

New member
תראי...

מבחינה מדעית, עד שלב מסויים - הוא אפילו לא... "לא ירגיש" - את ההפלה. (העובר) אני לא יודעת, ברגע שזכויות של שני אנשים, או במקרה הזה של שני גופים, מתנגשות - צריך להתחשב בשניהם. במידה ואי אפשר? צריך לעשות את הדבר הפרקטי ביותר.
 

גם אני6

New member
זה ההרהור, זאת השאלה

כל אחד וה"פרקטיות" שלו. מה שפרקטי עבור מישהי אחת- לא כזה עבורך. האם בשבילך פרקטי לבחור לשמור על חיים של עובר? האם להביט עליו כעל אוסף מולקולות? וכו' וכו'
 

Thumpers

New member
גם על אדם בוגר אני מביטה כעל אוסף מולקולות...

כי זה מה שאנחנו, אבל... השאלה אם לראות מעבר לזה. השאלה אם *יש* משהו מעבר לזה. עד גיל מסויים, שאני לא זוכרת אותו כרגע, העובר בכלל לא... לא במודע. ככה שעד שלב מסויים זה קצת מוזר להתייחס אליו כאל יותר מסתם אוסף של מולקולות - כי הוא לא.
 

גם אני6

New member
כל אחד והראיה שלו:)

כנ"ל הדרך של קביעת "זה ככה" "זה לא ככה". זאת עובדה בעינייך. לא האמת האוניברסלית:)
 

Thumpers

New member
זאת לא "האמת שלי"!!! זו קביעה מדעית!

נעשו על כך מחקרים!
 

גם אני6

New member
אז?

זה שזאת קביעה מדעית לא הופך את זה ל"אמת":) אתבוחרת בזה כאמת שלך, שנוחה לך ומתאימה לך:) ותואמת את ראיית העולם שלך. יש אנשים שמאמינים אחרת- וגם לאוסף המולקות הזה, עוד ברגע ההתעברות יש נפש, נשמה ורגשות/מטען שמתחילים להתעצב. על כל מחקר- יש מאות מחקרי נגד. אז?:) שוב, כל אחד והדרך שלו:) כל אדם והראיה שלו ומה שהוא בוחר בשבילו- להאמין בו.
 

Thumpers

New member
אבל את הולכת כנגד קביעות מדעיות!

את רוצה להגיד לי שזה שהעולם הוא עגול זו "רק דעה אחת"?! עד גיל מסויים עוד אין לו רגשות, עוד אין לו הכרה בכלל, אז כן - הוא סתם אוסף של מולקולות.
 

גם אני6

New member
שני דברים שונים(והעולם הוא כדורי, לא עגול)

זה לא כמו לכתוב שהעולם כדורי- זה כמו ההבדל בין עובדה מוחשית, לבין משהו שאת לא יכולה לדעת מפני שאין לך כל דרך. לדעת את זה. אז כאן זה שוב- ענין של לבחור לך מחקר כזה או אחר שתואם יותר או פחות את מערכת האמונות והמוסר, המצפון שלך(וכל מחקר תמיד מגיע מנקודה סובייקטיבית של עורך המחקר). אין דרך לדעת על רגש, נפש, נשמה ומטען רגשי/פסיכולוגי של עובר, עוד בשניה שהוא מתעבר.
 
על סמך מה אמרת שיש נפש\רגש אם לא ניתן לבדוק?

ואני רק רוצה רק להבהיר מראש.. לא... אני לא תוקפת
(זוכרת שהבטחתי סמיילי?) פשוט מה שאת אומרת תקף ל2 הצדדים ולא רק כדי לשלול את הדעה השניה... בכל מקרה,אני גם מאמינה שעד שלב מסויים הוא באמת אוסף של מולקולות כי אם אני אלך בקו הזה אז גם לכל זרע וביצית יש נפש. בנוגע לרגש, כדי שיהיה רגש, צריך להיות קיים. אז על רגש אפשר להתווכח... נפש בכלליות זה מושג מאוד מופשט שתכלס אי אפשר לדעת. כי בשורה התחתונה אי אפשר להוכיח שנפש קיימת וזה ישמע לך מטומטם... אבל את יכולה גם להסתכל על עצמך כמכונת כביסה... את עובדת יופי כל החיים עד שאחד מהחלקים החשובים בך מתקלקל ואי אפשר לתקן ואז הלאה לחיריה\מיחזור (גלגול "נשמות?" חח) או במקרה שלנו לאדמה להמשיך להעלות חלודה ועובש לכל שאר החלקים שכביכול כן תקינים אבל לא מספיקים כדי להעביד את הגוף. הכל בסופו של דבר ראיית עולם בנושאים האלה מכיוון שאי אפשר לבדוק אותם מדעית. לכי תוכיחי שיש אלוהים...אי אפשר..כי מדובר בדברים שאנשים המציאו ולא ניתן לבדוק אותם. (וכן אני מאמינה שמישהו המציא את אלוהים ורצה לעשות מהפך\להקים דת להיות איזשהו מנהיג... לא חסר כאלה... לכי תדעי אולי משה עבד על כולנו בעיניים)
 

גם אני6

New member
זה בדיוק מה שכתבתי:)

שתינו אומרות(כותבות) בדיוק את אותו הדבר:) לא כתבתי את מה שאני מרגישה, במקרה הזה. כתבתי שיש אנשים שמאמינים כך ויש שמאמינים כך. לא ניתן להוכיח לא את זה ולא את זה:) בדיוק כמו שכתבת. כמובן שגם אנחנו אוסף של מולקולות:) כשם שיום- זה "כמה שעות":) ושבוע זה "ימים". אני די עייפה, אבל נדמה לי שאנחנו מסכימות
 
מהמשפט הזה זה נשמע קצת אחרת

"גם לאוסף המולקות הזה, עוד ברגע ההתעברות יש נפש, נשמה ורגשות/מטען שמתחילים להתעצב"
 
אני אישית נגד, אבל לא שואלים אותי

וגם לא צריכים, כמובן. אני לא חושבת שאני הייתי מסוגלת לבצע הפלה, אבל לכל אחת יש את החיים שלה ושהיא תעשה את מה שהיא רואה לנכון ואת מה שהיא יכולה להצדיק לעצמה. עם זאת, אני חושבת שלא תמיד יש החלטה אמיתית וכנה, בחברתנו המערבית ומלאת הציפיות מכל אחד. מעטות האמהות שיגידו לילדתן בת ה-16 שנכנסה להריון "את יכולה לעשות הפלה, אבל את יכולה גם לא. זאת החלטה שלך ושל החבר שלך, וכל החלטה שתגיעו אליה היא לגיטימית". אם אפגוש את ההורים שמוכנים לשים את הציפיות שלהם מהילדה בצד ולתת לה להתבגר כפי שהיא רואה לנכון - אני אתן להם תעודת הוקרה. רוב האמהות יגררו את בתן לגיניקולוג הקרוב ויוודאו שמסבירים לה איך אפשר לגמור עם זה כמה שיותר מהר. ולא רק אמהות, גם חברות, בני זוג וכו'. זאת מן אקסיומה כזאת בחברתנו שהריונות לא רצויים בגיל הזה - מפסיקים אוטומטית ולא שואלים יותר מדי. ואני לא אומרת שזה לא צריך להיות ככה, אלא שאין כאן בחירה של ממש. ובינתיים, בצד השני של המתרס - אשה עם שני ילדים נכנסת להריון לא רצוי. כן, מבעלה. כן, הם מאושרים יחד. אבל לא מתאים לשניהם עוד ילד כרגע. לא בא להם להכנס שוב לעוד סשן של חוסר שינה בלילה, חיתולים להחליף וכו'. עליהם כבר יסתכלו מאוד לא יפה אם משפחתם וחבריהם ידעו שהם עושים, במודע, הפלה. זה לא ממש כמו במקרה הקודם, כי כן יש לא מעט אנשים שיבינו ולא יתערבו, אבל תמיד יהיה את הצדיק שיגיד שזה ממש לא בסדר. ובכלל לא בטוח שהם יעשו את ההפלה הזאת, כי זה איכשהו נחשב לא לגמרי לגיטימי לבוא בגיל 30 ומשהו או 40 לגיניקולוג ולהגיד לו בפה מלא "ההריון הזה לא רצוי, איך אנחנו מפסיקים אותו". אז יאללה, ממשיכים עם זה. שיהיה. עוד ילד. זכותה של האשה לבחור? בהחלט כן. האם באמת מתבצעת כאן בחירה? אני לא בטוחה בכלל.
 
קראתי בעיון רב,

אגב אני כבעלת ילדות מכוערת די נוטה לתמוך בהפלה בכל מקרה בו קיימת התלבטות, אולם חומר נהדר למחשבה - תודה לך על הפרספקטיבה החדשה
! לפני שצץ לנו כאן איזה חיב"ס מתלהם: מעולם לא ביצעתי הפלה, לא הפלתי באופן טבעי ובכלל מעולם לא נכנסתי להריון.
 
למעלה