הפלות- בעד/נגד?

OnlyLeigh

New member
שרשרתי לא נכון, התכוונתי שאני בעד הפלות

באשר לאקסיומה חברתית באשר להפלות ממתי? רוב המדינה הזו דתית ומסורתית ונגד הפלות. נשים מאגודות נגד הפלות שולחות מכתבים לבנות שהולכות לועדות הפלה ומשכנעות אותן ללדת ושהן יקחו את התינוק ויטפלו בו ויעניקו לו בית. כל אלה נובעים מרצון טוב אבל דוחים אותי.
 

innocence

New member
יקחו את התינוק..

ומה עם ההריון? הם יעברו איתה יחד את התקופה הקשה הזו? ילכו איתה לבדיקות אצל הרופא? יחזיקו לה את היד בחדר הלידה? יביאו לה אבטיח באמצע החורף?
 

OnlyLeigh

New member
../images/Emo45.gif

אוף זה מעצבן אותי. יש לאנשים מושג בכלל מה העמדה של חלק מהרבנים כלפי עובר ממזר? עוברים שיש להם פוטנציאל למומים קשים? הכל צביעות.
 
ברור שאין בחירה

ילדה בת 16 עדיין תחת חסות ההורים והם אלו שמחליטים. אין צורך לציין שזה הכי נכון בעולם לעשות את ההפלה כי ילדה לא יכולה לגדל ילד. בכלל אני לא חושבת שצריך להביא ילדים לעולם עד שאין ריפוד כלכלי עבורם. יש לי חברה.. שהתחתנה בגיל 20.. אחרי כמה זמן נכנסה להריון, כשהילד היה בן כמה חודשים הם כבר התגרשו והיא לא הצליחה לגדל את הילד כמו שצריך (כלכלית כן?) כי היא לבד, לא עובדת, חיה על כלום כסף.. הייתי נותנת לה כסף שיהיה להם לאוכל לבית תקופה מסויימת ועוד תינוק זה בכלל הדבר הכי יקר שיש...אפילו בגיל העשרה לא מוציאים על ילדים סכומים כאלה בחודש..יש לה מזל שתפסה אחד עשיר עכשיו שיכול לפרנס אותה. אבל תמיד היה לה יותר מזל משכל אז היא לא פונקציה.. אבל כמה כאלו עם סוף טוב כבר יש?
 

svety

New member
ברור שבעד.

אי אפשר להכריח אף אחת לסחוב בגוף שלה במשך 9 חודשים יצור חי אחר, כשהיא לא מעוניינת בכך. ההחלטה הסופית היא בידי האישה, לא משנה אם האב רוצה או לא רוצה את הילד. בהמשך להודעה של אפונה וגבר, ברור שהבחירה הסופית היא לא חופשית מהלחצים של החברה, אבל רוב אם לא הבחירות שאנחנו עושים הן כאלו, גם אם הן לא במודע.
 

innocence

New member
עזבי 9 חודשים,

מה עם לחיות עם ילד לא רצוי כשאין לך את הרצון/אמצעים לזה? ולמסור את הילד לאימוץ זה קשה מאוד, וגם לא בהכרח טוב יותר לילד שיגדל במשפחה אומנת (במקרה הטוב) או בבתי יתומים (במקרה הרע).
 

Thumpers

New member
../images/Emo45.gif

ההריון עצמו הוא החלק הכי פחות קריטי... זה השנים שאחרי כן שהן בעייתיות...
 
זה תמיד בעייתי.

לא משנה מה תעשי - ברגע שהגעת לסיטואציה כזאת, זה דופק לך משהו בחיים. לתמיד. בעברי עברתי שתי הפלות. טבעיות. אחת מהן היתה מזל גדול - הייתי אז בת 21, אחרי צבא, בדיוק הפסקתי לקחת גלולות מסיבות מסויימות וחשבתי שהמערכת ההורמונלית שלי סתם משתגעת מהסיבה הזו. אפילו לא ידעתי שאני בהריון, ואפילו לא ידעתי שעברתי הפלה, עד הרבה שנים אחר כך. ההפלה השניה היתה כשכבר כן ניסינו להכנס להריון. הצלחנו דווקא די מהר, אבל הוא לא החזיק מעמד. ההפלה הזאת כבר לא קרתה מעצמה, והצריכה אשפוז, הרדמה וכל מה שעושים שם. יש לי ילד בן שנתיים. ועדיין, שתיהן מלוות אותי עד היום. ברור שהשניה, שבה ההריון היה מאוד רצוי והאובדן שלו היה מאוד כואב, חקוקה די עמוק. אבל גם הראשונה, זו שאני צריכה ממש לשמוח שככה היא קרתה, ואני אכן שמחה כי היה לי מאוד קשה ללדת ולגדל ילד בשלב ההוא של חיי (שלא לדבר עם השלב ההוא בחיי האקס שלי), תמיד נמצאת שם. אמנם אז לא ידעתי מה הוא, אבל היום אני יודעת שזה הריון שלא התפתח, שזה ילד שלא נולד. וזה לא כיף. גם כשהפלה זה הדבר הכי נכון לעשות, זה יפגוש אותך במקומות אחרים בחיים. אז נכון, הריון זה בעייתי, ולגדל ילד זה בעייתי, ואני לרגע לא אומרת שאני מציעה פתרון טוב יותר, אבל גם הפלה זה לא תרופת פלא לכל המצב הזה. זה לא מחזיר את הכל לאיך שהוא היה קודם.
 

Thumpers

New member
צודקת.

אני ממש לא ממעיטה בערך ההפלה. אני מצטערת אם מדבריי זה נשמע כך. אני פשוט חושבת שזה לא הדבר הכי גרוע בעולם. כלומר, יש מקרים שעדיפה ההפלה (לילד ולאימא) מאשר שהילד יוולד לתוך סיטואציה מסויימת.
 
ברור, אין לי ספק בזה

מה שניסיתי להגיד יחד עם התגובה הקודמת שלי הוא שעל פניו, יש צ'ק ליסט מאוד מסודר של דברים שלכאורה צריך לעשות במקרה של הריון לא רצוי. בפועל, זו לרוב פעולה מתוך פאניקה ולא מתוך מחשבה של ממש, וזו בטח לא התלבטות שבה מעלים את כל הבעיות האפשריות של הבחירה המובילה. יש כאלו שהפלה זה הפתרון העדיף בהרבה עבורן, וזה מצויין שקיימת האופציה בימינו. ויש כאלה שאחרי 10 שנים ימצאו את עצמן דופקות את הראש בקיר מסיבה זו או אחרת. ואת לא צריכה להצטער, לא חשבתי לרגע את ממעיטה בערך העניין (לא שיש לו מי יודע מה ערך קדוש. עוברים דברים מבאסים בחיים, וזה אחד מהם. כולנו נמשיך לחיות. אממ, רגע, תלוי איך מגדירים 'כולנו'...).
 

Thumpers

New member
לא ערך קדוש,

אבל אני גם לא מזלזלת בנזק הרגשי שזה גורם לאימא. ואני שמחה שאנחנו על אותו קו מחשבתי :p
 

innocence

New member
הפלה היא עסק מסובך ולא נעים,

גם מהבחינה הגופנית וגם מהבחינה הנפשית, אין בזה ספק. ומצד שני, עם כל הכאב, יש מקרים (ולא מעט מהם) שההפלה והכאבים האלו עדיפים על פני כאבי ההישרדות של אמא וילד שפשוט אין להם איך.
 

innocence

New member
רק רציתי להבהיר את זה,

שאין בי זלזול כלפי ההליך, ואין לי ספק שזה משהו שצריך לשקול בכובד ראש, ועדיין זה הדבר הנכון לעשות בהרבה מהמקרים:)
 
יש היום כל כך הרבה אנשים שמחכים רק לילד

מאומץ בתור וברשימה ומחכים שנים כדי לקבל ילד...לא סתם הרבה מאמצים מסין ילדים כי שם הם רק מחפשים להיפטר מהם וההליך הרבה יותר זריז. מדינת ישראל לא מאשרת אימוץ לכל פלוץ שרוצה להיות הורה. צריך להוכיח הרבה דברים ולעבור כל מיני "מבחנים". ואת זה אני יודעת ממקור ראשון-אני ילדה מאומצת וקיבלתי את המשפחה הכי טובה בעולם. וכמובן שכולם מעדיפים לאמץ תינוקות שזה עוד "פלוס"...אני בספק אם יגיע לבית יתומים...לרוב בבתי יתומים ימצאו ילדים נטושים או ילדים בוגרים. אבל הטכנולוגיה היום השתפרה פלאים (בכל זאת עברו 23 שנים..) ויש טיפולים שמאוד מאוד עוזרים כדי להיכנס להריון(וגם זה אני יודעת מקרוב בגלל ההריון של גיסתי)... אבל נגיד אישה עקרה או גבר עקר אין מה לעשות אלא רק לאמץ (או תרומת זרע או אם פונדקאית אבל אני לא בטוחה כמה זוגות ילכו על האופציה הזו)
 

innocence

New member
אני לא אומרת שאין,

אבל רוב האנשים יעדיפו טיפולי פוריות על פני אימוץ, כי כולם רוצים ילד "שלהם" ולא של מישהו אחר. זו גם עובדה שאנשים, אם כבר בוחרים לאמץ, ירצו תינוק ולא ילד. ומה לעשות שילדים גדלים והם לא יכולים להישאר תנוקות עד שמישהו יחליט לאמץ אותם? בכל מקרה, זה שיש אנשים שעובדים קשה ונורא רוצים ילדים עדיין לא אומר שזה בסדר ללדת ילד שאתה לא רוצה כי "יהיה בסדר ומישהו כבר יאמץ אותו".
 

גם אני6

New member
ועוד תהיה- לו הייתם גבר

היה משנה לכם לדעת שהאישה שהכרתם עשתה הפלה? האם קרה לכם? או לאחר שכבר מיסדתם את הקשר- לגלות את זה? (האם היה עליה לספר?) ולגלות שאמכם, למשל, עשתה הפלה?
 
למעלה