הקידומים בעמוד הבלוגיה ובעמוד הראשי של תפוז
שלום לכולם. אנחנו רוצים להעלות פה שוב נושא שכבר היה פה לא פעם ולא פעמיים. מדובר במדיניות קידום הרשומות של תפוז בעמוד הראשי ובעמוד הבלוגיה. הבעיה כמו שאנחנו מבינים אותה: קיימת מראית עין שמדיניות הקידומים בתפוז לא מאוזנת. ניתן לחלק לדעתנו הבעיה לשלושה חלקים: א. קידום "מטעמי רייטינג" - גם התחושות שלנו וגם לא מעט תלונות ששמענו מדברות על "הצהבה" יחסית של תפוז בגלל קידומים שמבוססים על שם הבלוגר ולא על איכות הכתיבה שלו, או לחלופין נושאים "צהובים" (מי אמר נינט ולא קיבל?) שמקבלים קידום מוגזם. ב. קידום מרובה של קבוצה קבועה של בלוגרים שבא "על חשבון" בלוגרים אחרים. ג. קידום מרובה של "עובדי תפוז" או מקורביהם שבא על חשבון בלוגרים אחרים. שוב, חשוב לנו להדגיש שאנחנו מדברים כאן על מראית עין שנוצרה, ולא על עובדות בשטח. יכול מאוד להיות שבפועל כל המקרים האלו קורים בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שזה נראה, אבל העצם העובדה שזה נחרט לאנשים בראש, ושיותר ויותר תלונות עולות בנושא מראה שמראית העין הזאת היא בעיה אמיתית ולא משהו שיש לזלזל בו. הפתרונות שאנחנו מציעים: א. להקשיח את הסטנדרטים של "קידום חוזר" של בולגרים. המשמעות של זה היא שאם בלוגר קיבל קידום בתקופה נתונה (שבוע/שבועיים/חודש) הוא לא יקבל קידום נוסף אלא אם כן יש לזה הצדקה מאוד מאוד ברורה. ב. להקשיח את הסטנדרטים של "קידום מקורבים". כל מי שיש לו קשר ברור לתפוז (בלוג פרטי של עובד תפוז, בלוג של מנהל פורום, בלוג של מנהל קומונה) ייקבל יחס קשה פי שניים מהסטנדרט של קידום חוזר. כלומר, לא יקודם יותר מאחת לשבועיים/חודש/חודשיים בהתאם. ג. להכיל בתפוז מדדים של "יוניק בלוגרס" שקודמו בעמוד הראשי/בבלוגיה בתקופה נתונה (שבוע/שבועיים/חודש). כלומר, לעורכי תפוז יהיה מספר של בלוגרים שהם יצטרכו לשאוף לקדם בכל תקופה נתונה, ואם יבצעו מעקב האם הם עומדים ביעדים או לא. ד. שקיפות מלאה עם הבלוגרים - פרסם מדיניות מוצהרת של תפוז בכל הנוגע לקידום לבלוגרים כך שהבלוגרים יוכלו לעקוב ולפקח שבאמת תפוז עושים את מה שהם אומרים. עכשיו, ברור לנו שהפתרונות האלו פוגעים גם באנשי תפוז וגם בחלק מהבלוגרים. הפתרון הראשון ייפגע מן הסתם בבלוגרים שכותבים בצורה איכותית ומושקעת וכותבים הרבה, כי אחרי הקידום הראשון יהיה להם מאוד קשה לקבל קידום נוסף באותה תקופת זמן. הפתרון השני ייפגע בכל מי שנחשב "מקורב" רק בגלל התפקיד שהוא לוקח בתוך מערכת תפוז. הפתרון השלישי יפגע בעורכי תפוז ויוסיף להם נטל עבודה. מעבר לעבודה של מציאת כמות רשומות מתאימה גם פיקוח עצמי. אבל, לדעתנו הפתרונות האלו יקדמו בסופו של דבר את כל עולם התוכן של הבלוגים בתפוז. קודם כל פתרון כזה יתן מוטיבציה לעורכים של תפוז למצוא עוד ועוד בלוגים איכותיים. זה נורא יפה לטעון שיש בתפוז עשרות אלפי בלוגרים, אבל זה מאוד קשה למצוא מתוך זה את האיכותי והראוי לקידום. לבקש מבלוגרים לקדם את עצמם, או לקדם אחרים זאת אמנם שיטה שחוסכת זמן ומאמץ, אבל זאת לא שיטה שאפשר להיבנות עליה. יותר מידי בלוגים טובים באים והולכים מבלי שאף אחד הספיק לשים לב אליהם אף פעם. זאת צריכה להיות העבודה של עורכי התוכן כאן. הם צריכים להיות אלו שיציפו לנו את הבלוגים האלה. אם הם יהיו צריכים לעמוד בפתרונות הנ"ל, לא תהיה להם ברירה אלא להשקיע מאמצים גדולים יותר בחיפוש ובנבירה בתוך ערימת הקש הענקית הזאת כדי למצוא את אותן מחטים נדירות. בנוסף, הפתרונות הנ"ל יצרו תחושה גדולה יותר של שיוויון הזדמנויות בין הבלוגרים, מה שיעודד את הבלוגרים הפחות מוכרים/ידועים להשקיע יותר בתוכן שלהם כדי להיות ראויים לקידום. היום רבים מהבלוגרים האלה מרגישים שאין להם למה להשקיע, כי אין להם סיכוי לקבל את הקידום בכל מקרה. ברור לנו שזה מקשה על העבודה של עורכי התוכן של תפוז, ושזה מצד אחד יגדיל את כמות העבודה שלהם ומצד שני יסים עליה מגבלות מסוימות, אבל לדעתנו זה מה שדרוש כדי ליצור פה עולם תוכן טוב יותר... אז מה דעתכם? חשוב שיהיה פה דיון אמיתי, ושיהיו פה תגובות, כי אחרת זה ייגמר ב"אם יש לכם רשומות שלדעתכם שוות המלצה, תגידו לנו" וזאת ממש, אבל ממש לא המטרה כאן.
שלום לכולם. אנחנו רוצים להעלות פה שוב נושא שכבר היה פה לא פעם ולא פעמיים. מדובר במדיניות קידום הרשומות של תפוז בעמוד הראשי ובעמוד הבלוגיה. הבעיה כמו שאנחנו מבינים אותה: קיימת מראית עין שמדיניות הקידומים בתפוז לא מאוזנת. ניתן לחלק לדעתנו הבעיה לשלושה חלקים: א. קידום "מטעמי רייטינג" - גם התחושות שלנו וגם לא מעט תלונות ששמענו מדברות על "הצהבה" יחסית של תפוז בגלל קידומים שמבוססים על שם הבלוגר ולא על איכות הכתיבה שלו, או לחלופין נושאים "צהובים" (מי אמר נינט ולא קיבל?) שמקבלים קידום מוגזם. ב. קידום מרובה של קבוצה קבועה של בלוגרים שבא "על חשבון" בלוגרים אחרים. ג. קידום מרובה של "עובדי תפוז" או מקורביהם שבא על חשבון בלוגרים אחרים. שוב, חשוב לנו להדגיש שאנחנו מדברים כאן על מראית עין שנוצרה, ולא על עובדות בשטח. יכול מאוד להיות שבפועל כל המקרים האלו קורים בתדירות הרבה יותר נמוכה ממה שזה נראה, אבל העצם העובדה שזה נחרט לאנשים בראש, ושיותר ויותר תלונות עולות בנושא מראה שמראית העין הזאת היא בעיה אמיתית ולא משהו שיש לזלזל בו. הפתרונות שאנחנו מציעים: א. להקשיח את הסטנדרטים של "קידום חוזר" של בולגרים. המשמעות של זה היא שאם בלוגר קיבל קידום בתקופה נתונה (שבוע/שבועיים/חודש) הוא לא יקבל קידום נוסף אלא אם כן יש לזה הצדקה מאוד מאוד ברורה. ב. להקשיח את הסטנדרטים של "קידום מקורבים". כל מי שיש לו קשר ברור לתפוז (בלוג פרטי של עובד תפוז, בלוג של מנהל פורום, בלוג של מנהל קומונה) ייקבל יחס קשה פי שניים מהסטנדרט של קידום חוזר. כלומר, לא יקודם יותר מאחת לשבועיים/חודש/חודשיים בהתאם. ג. להכיל בתפוז מדדים של "יוניק בלוגרס" שקודמו בעמוד הראשי/בבלוגיה בתקופה נתונה (שבוע/שבועיים/חודש). כלומר, לעורכי תפוז יהיה מספר של בלוגרים שהם יצטרכו לשאוף לקדם בכל תקופה נתונה, ואם יבצעו מעקב האם הם עומדים ביעדים או לא. ד. שקיפות מלאה עם הבלוגרים - פרסם מדיניות מוצהרת של תפוז בכל הנוגע לקידום לבלוגרים כך שהבלוגרים יוכלו לעקוב ולפקח שבאמת תפוז עושים את מה שהם אומרים. עכשיו, ברור לנו שהפתרונות האלו פוגעים גם באנשי תפוז וגם בחלק מהבלוגרים. הפתרון הראשון ייפגע מן הסתם בבלוגרים שכותבים בצורה איכותית ומושקעת וכותבים הרבה, כי אחרי הקידום הראשון יהיה להם מאוד קשה לקבל קידום נוסף באותה תקופת זמן. הפתרון השני ייפגע בכל מי שנחשב "מקורב" רק בגלל התפקיד שהוא לוקח בתוך מערכת תפוז. הפתרון השלישי יפגע בעורכי תפוז ויוסיף להם נטל עבודה. מעבר לעבודה של מציאת כמות רשומות מתאימה גם פיקוח עצמי. אבל, לדעתנו הפתרונות האלו יקדמו בסופו של דבר את כל עולם התוכן של הבלוגים בתפוז. קודם כל פתרון כזה יתן מוטיבציה לעורכים של תפוז למצוא עוד ועוד בלוגים איכותיים. זה נורא יפה לטעון שיש בתפוז עשרות אלפי בלוגרים, אבל זה מאוד קשה למצוא מתוך זה את האיכותי והראוי לקידום. לבקש מבלוגרים לקדם את עצמם, או לקדם אחרים זאת אמנם שיטה שחוסכת זמן ומאמץ, אבל זאת לא שיטה שאפשר להיבנות עליה. יותר מידי בלוגים טובים באים והולכים מבלי שאף אחד הספיק לשים לב אליהם אף פעם. זאת צריכה להיות העבודה של עורכי התוכן כאן. הם צריכים להיות אלו שיציפו לנו את הבלוגים האלה. אם הם יהיו צריכים לעמוד בפתרונות הנ"ל, לא תהיה להם ברירה אלא להשקיע מאמצים גדולים יותר בחיפוש ובנבירה בתוך ערימת הקש הענקית הזאת כדי למצוא את אותן מחטים נדירות. בנוסף, הפתרונות הנ"ל יצרו תחושה גדולה יותר של שיוויון הזדמנויות בין הבלוגרים, מה שיעודד את הבלוגרים הפחות מוכרים/ידועים להשקיע יותר בתוכן שלהם כדי להיות ראויים לקידום. היום רבים מהבלוגרים האלה מרגישים שאין להם למה להשקיע, כי אין להם סיכוי לקבל את הקידום בכל מקרה. ברור לנו שזה מקשה על העבודה של עורכי התוכן של תפוז, ושזה מצד אחד יגדיל את כמות העבודה שלהם ומצד שני יסים עליה מגבלות מסוימות, אבל לדעתנו זה מה שדרוש כדי ליצור פה עולם תוכן טוב יותר... אז מה דעתכם? חשוב שיהיה פה דיון אמיתי, ושיהיו פה תגובות, כי אחרת זה ייגמר ב"אם יש לכם רשומות שלדעתכם שוות המלצה, תגידו לנו" וזאת ממש, אבל ממש לא המטרה כאן.