Ccyclist
Well-known member
זה כבר נוגע לשאלת גהה ומקומה במערכת.
קו פרברי בגהה שמתחבר ללולאת השרון מחד ולראשונים מאידך תוך הקפדה על תחנות החלפה בקו הראשי (שפירים עתידי? לוד, הרצליה) תאפשר גישה נוחה מהקו הראשי לשדירה השנייה של גוש דן בדומה למערכות פרבריות דומות.
 
חשבתי שתתקיל אותי על קנה המידה של לונדון שבה ישנם לפחות 50 קווים פרבריים בעיר ובסביבתה הקרובה בעברה המיידי של האטוסטרדה ההיקפית . גוש דן הוא שליש או חצי לונדון אז קנה המידה של הפרברית בגוש דן, כ 5 קווים מדרום ו 2 קווים מצפון (שהינם חלק מקווים מסויימים מדרום) הוא רבע או שליש מקנה המידה הנדרש לתא השטח ולאוכלוסייה.
זה כבר נוגע לשאלת גהה ומקומה במערכת.שים לב להבדלים בין מטרופולינים ענקיים כמו פריס ולונדון
שם בהחלט ניתן לראות רשת של רכבת פרברית בתוככי מרכז העיר, לבין מטרופולינים קטנים יותר כמו מילאן, ברצלונה, מינכן ועוד ששם אתה תראה שהרשת הפרברית עוברת במרכז בציר יחיד. במטרופולין בגודל ביניים כמו מדריד או ברלין כבר אפשר לראות זליגות מהציר(מדריד) או ציר משני נוסף צפון-דרום(ברלין). זה נובע מהגודל והנפח של המרכז, ככה שהמטרופולין גדול יותר ככה השטח של המרכז שלו גדול יותר ולכן אי אפשר להסתפק בכיסוי על ידי ציר יחיד.
קו פרברי בגהה שמתחבר ללולאת השרון מחד ולראשונים מאידך תוך הקפדה על תחנות החלפה בקו הראשי (שפירים עתידי? לוד, הרצליה) תאפשר גישה נוחה מהקו הראשי לשדירה השנייה של גוש דן בדומה למערכות פרבריות דומות.
 
חשבתי שתתקיל אותי על קנה המידה של לונדון שבה ישנם לפחות 50 קווים פרבריים בעיר ובסביבתה הקרובה בעברה המיידי של האטוסטרדה ההיקפית . גוש דן הוא שליש או חצי לונדון אז קנה המידה של הפרברית בגוש דן, כ 5 קווים מדרום ו 2 קווים מצפון (שהינם חלק מקווים מסויימים מדרום) הוא רבע או שליש מקנה המידה הנדרש לתא השטח ולאוכלוסייה.