התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

אמיתי ר

New member
)k(401

רק לגבי הנקודה הזו - מס תשלם בכל מקרה, גם בגיל 60, 70 או מתי שתמשוך (בהנחה, שלרוב אנשים בוחרים, של הפקדה לפני מס). מה שמשתנה בגיל (וגם בנסיבות אישיות, קניית בית ועוד) זה האם תשלם קנס.
 

Boston Guy

New member
אמיתי צודק - ובמקרה שלך מדובר במיסוי של שתי מדינות.

עד גיל 59 וחצי - אם תנסה למשוך כסף מתכנית ה 401K שלך תצטרך לשלם "קנס" על הכסף קנס לממשלה הפדראלית של 10%, ובנוסף תצטרך לשלם על הכסף מס הכנסה אמריקאי לפי מדרגת המס הכי גבוהה שלך באותה שנה. אם לא תהיה נישום אמריקאי באותה שנה (כלומר - תמשוך את הכסף כמה שנים אחרי שתעזוב את ארה"ב ולא תהיה בעל סטטוס הגירתי שמחייב אותך לשלם מס לארה"ב) - ינכו לך מס הכנסה בגיזרת ה 20% בארה"ב.
אבל... אתה תהיה מחוייב בתשלום מס הכנסה על הכסף הזה גם לישראל - כך שלאחר כל "תאומי המס" (שמן הסתם גם יעלו לך כסף בתשלום לרואה חשבון שיגיש עבורך את הניירת לתיאום מס) די סביר שישארו לך פחות מ 60 סנט מכל דולר שחסכת ב 401K.

אם תמשוך את הכסף בגיל פנסייה - תשלם כנראה קצת פחות מס עליו, אבל עדיין תשלם מיסים גם בארה"ב וגם בישראל.

דרך אגב - אחרי שתעזוב את המעביד בארה"ב, די סביר שתרצה \ תצטרך לגלגל את הכסף מתכנית ה 401K של המעביד לתכנית IRA פרטית שלך.
לא מומלץ להשאיר את הכסף בתכנית ה 401K של המעביד אחרי שעזבת את מקום העבודה הזה - כי התכנית הזו נשלטת על ידי המעביד...
אם המעביד פושט רגל או שהחברה נסגרת - תכנית ה 401K נסגרת.
אם המעביד מחליט להחליף "ספק שרות של 401K" - הכסף שלך יעבור לספק שרות אחר.
 

מרנד

New member
אז

אז למה אנשים חוסכים ל401 ? מה היתרון בזה ?
אם אחרי גיל 60 אני משלם על זה מס ?
 

Boston Guy

New member
כי זה מה שיש בארה"ב? לא כל אמריקאי חוזר לישראל...

אתה בראש של "מבקר לזמן קצר" - אבל רוב מי שחוסך בתכניות 401k חי את כל הקריירה שלו בארה"ב וגם יצא לפנסייה בארה"ב. אין לו יותר מדי אלטרנטיבות.
 

מרנד

New member
לא הבנת אותי

מה היתרון שלי להפקיד כל חודש 2000 דולר ב401 ולא לשים את הכסף פשוט באפיק זהה בתיק האישי שלי ?
כי המעסיק גם מפריש ?
אז אני מקבל את ה4 אחוז שלו ?
איפה אתה מוצא יתרון בתכנית הזו ?
 

Boston Guy

New member
כי התאוריה אומרת שאחרי שתפרוש לפנסיה הכנסתך תקטן...

והתקבולים מהחיסכון הזה יהיו בעצם חלק גדול מההכנסה שלך אז.
כלומר - זה יקטין את אחוז המס השולי שאתה תשלם על אותו דולר.
אם תיקח עכשיו 2000$ בחודש (מה שיביא אותך ל 24k בשנה שזה מעל התקרה הפטורה ממס, אבל נעזוב את זה כרגע) ותשים אותם ב 401k, אתה מוריד אותם מה top של ההכנסה שלך - ולצורך העניין יכול להגיד שעליהם היית משלם את אחוז המס של מדרגת המס הגבוהה ביותר שאליה אתה מגיע.
נגיד שזה 37%.
כלומר - אם לא תפריש אותם לפנסיה ובמקום זה תמשוך אותם במשכורת - תשלם עליהם מס הפדראלי, מס state, ביטוח לאומי וכיוצ"ב - ומ 2000$ ישארו לך בערך 1,200$. שאותם תוכל לחסוך בערוצים אחרים.
אבל גם בערוצים האחרים - על התשואה אתה תשלם מס רווחי הון...

לעומת זאת אם הפרשת אותם לפנסיה- גם הורדת את הברוטו שלך (לענייני מדרגות מס), וגם חסכת את כל ה 2000$.

כשתגיע לגיל פנסיה - אתה תחליט כמה כסף אתה מושך כל חודש מהפנסיות שלך כדי לחיות. סביר שתמשוך הרבה פחות ממה שאתה מרוויח היום - מה שאומר שתגיע כנראה למדרגת מס הרבה יותר נמוכה מאשר בשנות העבודה שלך.
אז מצד אחד - במשך השנים שמת יותר "קרן" בצד - מה שאמור גם לתת לך יותר פירות (ריבית דריבית וכיוצ"ב), ומצד שני סביר שתשלם אחוז מס נמוך יותר על כל דולר שתמשיך.

זו התאוריה. היא ממש לא חפה מפגמים לוגיים (מה יקרה אם ברני סנדרס יעלה לשילטון ויעלה את אחוזי המס במשך השנים ככל שהממשלה נכנסת יותר לדפיציט?).
 

guy56782

New member
רק לגבי הלו״ז

תכניות לחזור זה נחמד, אבל אם אתם רוצים להשאיר פתח לאפשרות להאריך את השהות בארהב - אתם צריכים לעבור לפני שהיא בת 16 (אחרת היא תהיה חייבת בגיוס).
 

ilanvag

New member
חסר המון מידע

1. האם אשתך הטרייה היא אזרחית אמריקנית? (זה לא מובן מאליו)
2. מתי בדיוק התחתנתם, היכן, ואיזה סוג של חתונה?
3. מתי הפעם האחרונה בה נכנסת לארה"ב, לאחר שהייה מחוץ לארה"ב?
4. בהנחה שאשתך אזרחית אמריקנית -- האם היא והמשפחה שלה חיים בארה"ב? (שואל כדי לוודא באם היא ו/או המשפחה שלה יכולים לשמש ספונסר כלכלי עבורך, שזו לעתים קרובות המשוכה הכי קשה שצריך לעבור -- בלי ספונסר כלכלי, לא תקבל גרין קארד)
5. האם אתה עדיין סטודנט בפועל? עד מתי הלימודים, קרי עד מתי ויזת הסטודנט שלך בתוקף? (אם הפסקת ללמוד, אזי ויזת הסטודנט שלך מבוטלת - גם אם המדבקה בדרכון מראה שהיא כאילו עדיין בתוקף).
&nbsp
בוא נתחיל מזה, ולאחר מכן נמשיך הלאה.
 

gigalala2

New member
תשובות

1. כן היא אזרחית
2. לפני חודשיים חתונה אזרחית, מסיבה נחגוג עוד שנה שיהיה קצת יותר כסף בכיס(למה זה אמרו לשנות משהו?)
3.כרגע אני בארץ לחודשיים וחוזר באוגוסט לארה״ב
4.כן הם חיים בארה״ב(היא בהתמחות של רפואה), ויכולים לשמש כספונסרים.
5.אני סטודנט עד דצמבר אבל הויזה נמשכת עד איזה חצי שנה אחרי.
&nbsp
תודה על העזרה
 

ספרקית

New member
אם אפשרי, הייתי מכוונת למעבר לשלוש שנים

חזרה בכיתה י"ב לארץ היא די בעייתית. למה לא לעבור לשלוש שנים ופשוט לאפשר לה לסיים תיכון בארה"ב?
אישית עברנו עם בת 15 לפני שנתיים. לא הייתי מחזירה עכשיו (בסיום י"א) לשנה אחת. אני יודעת שיש מסגרות בהן ניתן ללמוד את החומר מהארץ ולעשות בגרויות אבל בהנחה שתרצו לרשום אותה לביה"ס גם בארה"ב (כדי שתהיה לה מסגרת וסביבה חברתית כלשהי), העומס הלימודי עליה יהיה פשוט עצום.
 

aharonca

New member
אני לא הייתי עושה את זה

אנחנו עברנו לא מזמן עם ילדה בת עשר עם יכולות חברתיות מעולות וגם אני ידעתי שאם לא עכשיו אני כבר לא אעבור.
מכיר משפחה שעברה עם ילדים בוגרים וזה סיוט לפי מה שהבנתי, הראש בארץ, שעות של הארץ ורק מחכים לחזור לארץ.
כמובן שכל מקרה בפני עצמו ואתם מכירים את הילדים הכי טוב, אני לא הייתי עובר במצב כזה.
עד שיתרגלו לשפה יקח זמן, הם יאבדו קשר לחומר הלימוד בגלל ההשקעה באנגלית, לא יכירו חברות כי התיכון פה בלי הפסקות ואין כיתה שאיתה נמצאים, כמו אוניברסיטה. לא תהיה שפה משותפת, ההומור אחר, הרגלים אחרים , חברים בארץ, חושבים על צבא...
 

ספרקית

New member
זה תלוי גם לאן עוברים

באיזור שלנו (ברגן קאונטי, ניו ג'רזי) יש המון המון משפחות ישראליות ובכל קיץ מגיעים (ועוזבים) מתבגרים חדשים. הסביבה ה"ישראלית" מאוד מקלה על הקליטה. זה נכון שהם מחוברים לחברים בארץ אבל גם מחברים בין החברים שכאן לחברים בארץ. די מדהימות האפליקציות שיש היום
.
באיזור שלנו יש שבט צופים גדול מאוד (לדעתי, הגדול ביותר בארה"ב) והחיים החברתיים של המתבגרים עשירים מאוד. אז יש שפה ויש הומור ויש המון עזרה הדדית בהתמודדות עם הקשיים של הרילוקישן.
שוב, לחזור לארץ בי"ב אני לא ממליצה. אבל הגירה עם מתבגרת היא לחלוטין אפשרית. במיוחד לאיזור רווי בישראלים (יודעת שהחוויה בחוף המערבי דומה).
מצורף סרטון סיום שנה של שבט הצופים שלנו. כרגע נשמח במיוחד לכמה מתבגרים שיודעים לשיר

https://www.facebook.com/shevetmetzadanj/videos/1655693907819117/
 

meirotstein2

New member
זה ממש מגניב!

לצערי האיזור הזה הוא לא אופציה כרגע במקום העבודה שלי..
 

ספרקית

New member
זה לא האיזור היחיד עם סביבה ישראלית :)

הבת שלי תיקנה אותי בינתיים לגבי הצופים. מסתבר שהשבט שלנו לא הכי גדול, הוא רק הכי גדול בחוף המזרחי. גם בחוף המערבי אפשר למצוא די בקלות סביבה ישראלית תומכת.
 

KallaGLP

New member
נשמע גיל קשה בשביל התכנית הספציפית שלכם.

לדעתי, אם לעבור בגיל כזה, אז לתקופה יותר ארוכה. שנתיים זו תקופה מאוד קצרה ועד שהיא תתרגל ותיכנס לתלם מבחינה לימודית, חברתית ותרבותית (ובגילה זה לרוב יותר קשה ולוקח יותר זמן מאשר בגיל צעיר יותר), כבר תצטרכו לחזור, והיא תצטרך להסתגל מחדש לחיים וללימודים בארץ. לא שזה בהכרח בלתי אפשרי, והרבה תלוי בה ובאישיות שלה, אבל יש בזה לדעתי סיכון גדול יותר ממה שאני אישית הייתי רוצה לקחת. גם אם היא תעמוד בזה, זה עלול להיות טראומטי, וסביר שזה יפגע ברצף ומרקם של בנייה ותחזוקה של הקשרים החברתיים שלה, שמאוד חשובים בגיל הזה. מילא לשבור את המרקם ולקטוע את הרצף פעם אחת, אבל פעמיים בתוך תקופה כה קצרה נשמע לי בעייתי מאוד.
מעבר לזה, האם אתם מודעים לענייני המיסוי ועלויות המעבר הגבוהות עבור מי שעובר לשני הכיוונים בתוך תקופה כה קצרה? אתם עלולים למצוא את עצמכם מופסדים מבחינה כלכלית.
 

John the Savage

New member
הטפסים ל-adjustment of status הם אותם טפסים

ולא משנה אם אתה עושה שינוי סטטוס מויזת סטודנט או ויזת תייר. בגדול מה שאתה צריך זה טופס I130 וטופס I485 ואת כל הטפסים הנלווים אליהם. אם אתה מסתכל על כל מיני צ'קליסטים באינטרנט, שים לב שמדי פעם משנים קצת את הטפסים ואת הדרישות לטפסים נלווים, וחלק מהצ'קליסטים כבר לא מעודכנים. לכן מה שמומלץ לעשות זה לקרוא בעיון את טפסי ההוראות המצורפים לשני הטפסים שציינתי ולראות מה הדרישות העדכניות. ראה כאן:
https://www.uscis.gov/i-130
https://www.uscis.gov/i-485

נושא אחד שיש לציין זה שאלת התזמון של הגשת הטפסים. קודם כל, בתהליך שינוי סטטוס אתה חייב להיות פיזית בארה"ב בזמן הגשת הטפסים. בנוסף לכך, שים לב שויזת סטודנט אינה ויזה למטרת הגירה, ובכל פעם שאתה נכנס לארה"ב עם ויזת סטודנט אתה למעשה מצהיר שאין לך כוונת הגירה. כניסה לארה"ב כסטודנט בזמן שיש לך כוונה קונקרטית להגר (preconceived intent) עלולה לפגוע בתהליך. לרשויות ההגירה יש כללים שקובעים שאם עבר זמן מסויים מאז הכניסה לארה"ב, מניחים שלא היתה לך "כוונה מראש". הכללים של ה-USCIS קבעו שלאחר 60 יום מהכניסה כבר לא חושדים בכוונה מראש. אלא שלפני קצת פחות משנה מחלקת המדינה שינתה את הכללים ל-90 יום. הכללים של מחלקת המדינה לא מחייבים את ה-USCIS, ועד עכשיו אחרי כמעט שנה עדיין אין אינדיקציה אם ה-USCIS מתכוונים גם הם ליישם את כלל ה-90 יום. בנוסף, בסיטואציה הספציפית שלך אני מאמין שהסיכון בכל מקרה נמוך יחסית היות ואתה אכן לומד בארה"ב כסטודנט וזו היתה באמת מטרת הויזה שלך. אבל אם אתה רוצה לנקוט בזהירות מירבית ואין סיבה לחיפזון, הייתי מציע כן לחכות 90 יום מהחזרה לארה"ב ועד שליחת הטפסים.

ולגבי אשרת עבודה: לחבילת הטפסים מומלץ לצרף גם טופס I765 (בקשה לאשרת עבודה) וטופס I131 (אישור נסיעות). כעקרון אמור לקחת כ-3 חודשים מהגשת הטפסים ועד קבלת אישור העבודה. אבל קח בחשבון שבשנה האחרונה היו עומסים אדירים בטיפול בכל סוגי הבקשות שקשורות להגירה, ויש אנשים שמדווחים שלקח להם 4 ואף 5 חודשים לקבל את אישור העבודה.
 

Boston Guy

New member
אני חושש שבנית את "הקפיטרייה בטברייה".

גם אצל הגשש החיוור קודם כל בנו את הקפיטרייה בקומה ה 20, ואחר כך בנו את הבניין מתחתיה...

1. איך אישתך יכולה להיות ה IMMIGRANT? היא הרי אזרחית ארה"ב. "מהגר" בהגדרתו הוא אדם שאינו אזרח המדינה שבה הוא מבקש לגור.

2. יש את אישתך, אותך, ועוד 3 ילדים. איך שלא סופרים את זה - זה יוצא 5 נפשות. הסיבה שיוצא לך גודל HOUEHOLD של 6 נפשות זה הכשל שלך בסעיף 1 - כשל שקצת מדאיג כי הוא עלול לרמז על קשיים בשפה האנגלית.

3. הויזה שאתם מבקשים היא ויזת "איחוד משפחות". האזרח - אישתך - מבקש להתאחד אתכם. אם היא תצהירה ש"מרכז החיים שלה ומקום מגוריה" הוא ישראל - אין לרשות ההגירה שום צורך, סיבה או הצדקה להוציא ויזות הגירה עבורכם לארה"ב. אתם לא צריכים כאלה כדי להתאחד איתה בישראל.
ההצדקה היחידה מבחינת רשות ההגירה לתת לך ולילדים ויזות הגירה היא אם אישתך מצהירה (ומוכיחה) שמרכז החיים שלה ומקום המגורים שלה הוא בארה"ב, ושכדי להתאחד איתכם אתם צריכים לקבל רשות לחיות בארה"ב יחד איתה.
אז כן - בסעיף של country of domicile לרשום ארה"ב ולהוכיח domicile בארה"ב. ואם אישתך אף פעם לא הייתה בארה"ב - זו בהחלט בעיה.

4. ראה סעיף 3. כדי לקבל גרין קארד אישתך צריכה להראות שהיא מסוגלת לפרנס משפחה של 5 נפשות בזמן שהיא חיה בארה"ב, גרה מגורי קבע בארה"ב ומתפרנסת בארה"ב. אם כדי לקבל הכנסה בישראל היא צריכה לגור בישראל - אז ההכנסה הזו לא תתקיים כשהיא גרה בארה"ב, ואי אפשר "לספור אותה" לצורך הספונסורשיפ. לכן, אם אין לה הכנסה בארה"ב - אז אין לכם הכנסה לדווח עליה.

לגבי "להתבסס על שווי הדירה שבה אנחנו חיים כרגע" כסכום שספונסור נדרש להציג כהוכחה לכך שיש לו את האמצעים לפרנס את המשפחה:

הנכס צריך להיות בבעלות של הספונסור... האם הבית שלכם הוא על שמה?

125% מקו העוני הפדראלי למשפחה בת 5 נפשות זה ב 2017 היה כ 36,000$. אישתך צריכה להראות שיש לה מספיק משאבים לממן 3 שנים כאלו - כלומר להראות שיש לה סכום של כ 108,000$. בשקלים זה יוצא כ 400,000 ש"ח.
 

איתוי

New member
טופס i-864

תודה על התשובות, אבל חבל שאתה תוקף ויורק אש תוך כדי, כשאתה בכלל לא מכיר אותי..

1. בכל אופן, אני מבין כרגע שאנחנו צריכים למלא טופס i-864 עבור כל אחד מבני המשפחה בנפרד כי הגשנו i-130 בנפרד עבור כל אחד. בסעיף של ה family member אנחנו לא ממלאים כלום. ז"א בכל טופס, ה principal immigrant יהיה פעם אני ופעם כל ילד וילד. מה שלא ברור לי זה שבכל טופס מס' הנפשות יהיה 2 ולא יהיה כתוב להם בשום מקום שמס' הנפשות הוא 5. או שהם יסכמו מכל הטפסים. האם אני צודק?

2. לגבי הבית, הוא רשום על אשתי ועלי ביחד. הוא לא רק על שמה. זו בעיה?

3. חשבתי שצריך להכפיל את המספר מקו העוני ב- 5 ולא ב-3.
 
למעלה