התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

ilanvag

New member
מה המעסיק אומר?

יש לי תחושה שאתה שואל פה, בגלל שלעו"ד של המעסיק אין כל כך תשובות... וזה בגלל שאין תשובה טובה לשאלה הזו.

עבר די הרבה זמן מאז שעשינו את זה, אבל גם אנחנו היינו במצב דומה - מעבר מ-J לגרין קארד. מה שאני זוכר זה הנחיה מפורשת של עורכי הדין, שצריך להתחיל את התהליך הרבה זמן מראש, כדי שלא להיקלע למצב בו הוויזות פוקעות וחייבים לעזוב את ארה"ב... וזה היה בתקופה הרבה יותר טובה מאשר היום, בו התהליכים הלכו הרבה יותר מהר, והממשל לא תקע מקלות בגלגלים.

אגב, ניסו להגיש אותך ל-H1B באפריל?

מצטער שלא איש בשורות אנוכי -- לא לכל מצב יש פתרון
 

Galyv

New member
העו״ד הוא של המעסיק, ולא תמיד הוא מנדב תשובות ״בקלות״

כן התחלנו את התהליך קצת באיחור, סיבות שונות...לא ניכנס לזה עכשיו. בנוגע ל H1B, לא ניסו להגיש אותי. אני תוהה אם בכלל עדיף התהליך המהארץ, כביכול התהליך הקונוסלורי אמור להיות יותר מהיר, אבל מצד שני הוא יהייה יותר פרטני ולא יסתכם בשליחת מסמכים והמתנה.
דווקא חשבתי שזה תהליך כל כך פופולרי ולהרבה אנשים יהיו תשובות מניסיון עבר
 

guy56782

New member
אתה מבין שהוא לא יכול פשוט להעסיק אותך מהארץ?

מהתאור שלך אני מנחש שגם עניין ההעסקה מרחוק לא ממש מסודר. אתה צריך לדבר עם המעסיק שלך על מה שהולך לקרות בעוד חודשיים... הוא לא יכול להמשיך להוציא לך תלוש ״כמו לאמריקאי״ כי לא יהיה לך אישור עבודה. בשביל להעסיק אותך כישראלי, הוא צריך שתוציא לו חשבונית כעצמאי או שתהיה לו נוכחות מקומית בישראל. אתה הולך להיות מקרה מאוד יוצא דופן גם מבחינת המעסיק, אז כדאי שתעלה את הנושא מול הבוס שלך...
 

guy56782

New member
מה עושה הצד השני של האנחנו?

בן/בת זוגך עובד, או לומד, או יכול לקבל איזשהוא סטטוס שיאפשר לך להשאר?
 

Galyv

New member
בת הזוג על J2

אנחנו חשבנו על סטאטוס דרכה, אבל לא נשאר יותר מידי זמן. כם בשביל להתקבל ללימודים תאריך תחילת הלימודים אמור להיות תאריך שאתה עדיין נמצא בסטאטוס, כלומר אי אפשר לבחור תאריך עתידי ולהמתין בשקט עד לתשובה, וזמני הבקשות היום הם 4 חודשים בממוצע
 

oligomerization

New member
Get a strong lawyer or push your company…

So the bad news, you are super late to the game and your assumptions are too much optimistic (just to give you context - it took me years to get my PERM approved).

The good news, because the entire immigration system in the US is full of loopholes and gray area, a good lawyer can do magic!

So either (preferred option) tell your company that they need to start giving you 1on1 sessions with your immigration lawyer so you will discuss with the legal team about possible options on what to do (or in other words, tell your company to push your immigration lawyer to put more focus on your case and options) OR reach out on your own to another immigration lawyer and seek for their consult/suggestions/direction (and then you can provide those suggestions/tips to your company legal team).

It took my case (GC) years to get approved – lots of problems – and my lawyers had to pull all kind of tricks to extend my visa (stuff like counting the days that I have been outside the US/etc…).

In short, this forum has many great and smart people with tons of experience that can help the classic cases (and sometimes, the corner cases as well) – but in your situation, I think its best to consult a professional immigration lawyer. I wish you all the best and I hope that you will come back to the forum and report back on what was the solution in your case.
 

Galyv

New member
שאתה מדבר על ״ but in your situation״

למה בדיוק הכוונה, איפה ״הבעיה״ היוצאת דופן במקרה שלי? האם זה בכלל שבאמצע התהליך אנחנו נחזור לארץ ולהמשיך את התהליך הקונסולורי ? נשמע לי מוזר שמכל המקרים הרבים בפורום אף אחד לא נתקל במקרה דומה, הרי התרחיש יכול בהחלט לקרות.

בנוגע לעורך דין, אני מדבר איתו 1-1 ועדיין לא נראה שיש תשובות מספקות, זה שחור על גבי לבן. אחד הדברים שיצא לי להבין (לא שיותר מידי פניתי לעורכי דין בארץ) זה שהם ממש ממש לא מקצועיים, משיחות עם 2 עורכי דין התשובות שקיבלתי ממש-ממש שונות ולא בהתאם לחוקים הפורמלים והלא פורמלים של השנים האחרונות, נראה ש immigration זה נושא שהם ממש לא עוקבים 100% אחריו וכל אחד מתמצא בחלק קטן למרות שטוענים לכולם.

אם אתה מכיר ויכול לשתף את אותם הטריקים שעורכי הדין שלך ניסו אשמח לשמוע ולהתאים בהתאם. בנוגע לימים שספרו לך, מאז שהגענו לא עזבנו כך שתוקף הויזה מנוצל 100%.
 

oligomerization

New member
Overall you are right - Few points

1. I haven’t seen a single case of GC based employment with the Consular process in this discussion board… but maybe I missed it, worth using the search functionality, but more importantly, once you finish the process (successful) – please come back and share your knowledge and experience.

2. When I say, in your situation, you are in a unique situation not only because of the consular process but also because you haven’t started your PERM process and your J visa is going to expire in 2 months… so if I connect the dots…regardless of what you are planning to do in the next phase, if you don’t complete the PERM process on time in the coming weeks, you will be dropped from the GC process… correct me if I am wrong…
 

Boston Guy

New member
אני הכנתי (עבור ילד של "צד שלישי" שטס אלינו) שני מסמכים

מסמך אחד שבו כל אחד מההורים (פרטי זיהוי מלאים של ההורה) נותן אישור שהוא מרשה לילד (פרטי זיהוי מלאים של הילד כולל ת"ז \ מס' דרכון) לנסוע למקום A, בתאריך B, מלווה על ידי אדון Z (פרטי זיהוי מלאים של המלווה).
מכיוון שהתכנית היתה להוציא את הילד לכמה טיולים מעבר ל STATE LINE של המדינה שבה אנחנו גרים - באישור כתוב שההורה מרשה לילד לעשות נסוע לסטייט D, בתאריכים הרלוונטיים, לנסוע לסטייט E בתאריכים הרלוונטיים וכיוצ"ב.
וכמובן - מפורטת גם הדרך חזרה (מתי, בליווי של מי).
ביקשתי מההורים שיחתמו על המסמכים הללו בפני נוטריון וישלחו לי צילום באי-מייל, ואת המקור יצמידו לילד שיהיה לו מה להראותבמקרה ואיזשהוא פקיד או שוטר בדרך ישאל שאלות.
המסמך השני שהכנתי היה אישור שההורה מאשר לי (המארח) לקחת את הילד לטיפול רפואי במקרה הצורך - כיד שאם חס וחלילה יהיה צורך לא יעשו לי בעיות במרפאה \ מרכז רפואי (שהצוות הרפואי לא יכנס ללחץ כי "אין לך את הסמכות לאשר לנו לגעת בילד הזה"). זה ענין של כסת"ח אמריקאי.
 
תודה ועוד כמה הבהרות

קודם כל תודה. יש לי כמה שאלות הבהרה-
1. מי אמור לחתום על המסמך. מניחה שעו"ד ישראלי זה לא לעניין. שאתה אומר נוטריון הכונה היא לנטריון עם הרשאת חתימה בארה"ב?. אני אצטרך לברר איפה מוצאים אותם.
2. חלק מהזמן הילדה תהיה במחנה וכבר חתמתי שמותר לפנות אותה לטיפול רפואי. איך אני דואגת שהמסמך הרפואי שלי לא מתנגש בהרשאה של הקמפ.
3. לגבי מסלול הטיול. הכוונה למסלול הטיסות? כי אני רוצה להשאיר למשפחה המארחת את החרות לנסוע למקומות נוספים.
4. לגבי ההזדהות שלנו ושל הילדה מול בי"ח במקרה בצורך. חיינו באזור אליו היא נוסעת שנים רבות כך שיש מצב שאם היא תגיע לבי"ח המקומי היא "תעלה במחשב". האם זה עלול לגרום לצרות? אנחנו לא אזרחים (וגם לא תושבים) אם כי היה לנו (או יש לנו) SSN מזמן שהותנו.
רב תודות!
 

Boston Guy

New member
במקרה שלי האורח גר בארה"ב

והנוטריון היה מן הסתם איזו ספרנית בספרייה העירונית של מקום מגוריהם... כמעט בכל ספרייה עירונית או בית עירייה יש מישהו עם רשיון נוטריון שנותן שרותים לציבור, וזה עולה דולרים בודדים.
בישראל- אני מניח שהייתי מחפש נוטריון ישראלי. בסך הכל מדובר בנסיון לתת למי שיצטרך לקבל את המסמך הזה הרגשת ביטחון באמיתות המסמך... והאמריקאים מורגלים לרעיון של "חותמת נוטריונית".

אני לא חושב שיש עניין של "התנגשות" בין ההרשאות הרפואיות - את רוצה שגם לאלו וגם לאלו תהיה את האפשרות להרשות עזרה רפואית לילד. בדיוק כמו שהורה אמריקאי ששולח את ילדו לקמפ לא מוותר על הרשות ללכת עם הילד לרופא בתקופה שהאישור לקמפ בתוקף.

לגבי מסלול הטיול - כנראה שאני חושש יותר מדי, אבל אני פרטתי ברמת ימים איפה מותר לילד להיות. לא בטוח שזה באמת נחוץ או משמעותי, אבל הייתה לנו תכנית ברורה אז למה לא?

ולגבי זיהוי הילד - בניגוד לישראל, אין כאן את עניין "בסיס הנתונים הארצי" שקיים במערכת הרפואה בישראל (המחשב של ביטוח לאומי) שאליו כל ספק שרותים רפואיים מחובר ולכן יכול בשנייה לקבל אינפורמציה על החולה.
הדרך היחידה ש"עבר" של חולה עלול לצוף היא אם החולה קיבל טיפול בעבר באותו מוסד רפואי, והמידע עליו נמצא כבר במחשב של המרפאה או בית החולים (יש לו כבר "מספר לקוח" במערכת ניהול הלקוחות של המרפאה או רשת בתי החולים הספציפית).
 

יוניצור

New member
תודה על ההבהרה!

עכשיו מה עושים ?
מה ההליך מהארץ? יש הליך מקוצר?
מגישים i-130 בנפרד או יחד עם i-485?

כמה זמן התהליך אמור לקחת?

תודה!
 

יוניצור

New member
איפה להגיש?

אנחנו עדיין מחזיקים בכתובת אמריקאית , השאלה אם ניתן להגיש מתוך ארה״ב ?
האם הבן יצטרך להכנס על ויזת תייר ולהשאר בארה״ב או שיוכל לצאת חזרה לישראל?

מה היא דרך המלך הנכונה והפשוטה ביותר עבורנו?
 

doronf65

New member
ביקשת את הנוהל ל- CG דרך השגרירות בארץ

נתתי לך את הלינק.
כל מה שאתה שואל לא רלוונטי...

&nbsp
מציע שתקרא, יש שם את כ-ל ההסברים למצבך.
&nbsp
 

doronf65

New member
כן.

ואם אתה רוצה עצה... אל תחפש לקצר ע''י לא לקרוא מה שאנחנו אומרים לך לקרא... קרא בעיקר את כל הנהלים האמריקאים ופעל לפיהם.
&nbsp
ברגע שאתה שואל אני יודע שלא קראת...
 
למעלה