התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

Taifta

New member
לא עשיתי את התהליך לגמרי בעצמי אבל אני זוכר דבר או שניים

מההיכרות עם הנושא, המעכר שקידם את התהליך שלנו המליץ לנו קודם כל לקבוע פגישה בג'רזי כיוון שזה ששם התיקים מתקדמים הכי מהר, וכך הייה, הוא שלח את המסמכים וקיבלנו תוך פחות מחודש מועד לראיון, הגענו לשם וזה ערך חצי שעה, לא התבקשנו להציג שום מסמך מקורי והסבתא\סבתא לא היו צרכים להגיע, קיבלנו את שבועת ארה"ב טפסים לבקשה לפספורט שאותם הגשנו בארץ, כל זה בערך לקח 3-4 חודשים.

לא ניסינו בשום שלב להתאים את הראיון לנסיעה שלנו, קבענו טיסה לחופשה כאשר התקבל מועד הראיון.. אך בראייה לאחור הנושא גמיש וניתן להזיז תאריכים לכאן או לכאן, כל ההתנהלות התבצע במייל מול פקיד נעים ונוח

בתום הראיון צריך להמשיך למשרד ביטוח הלאומי (נמצא באותו בניין במקרה של ג'רזי יש גם בניויורק) להנפקת SSN *חובה*
 

JochaSchwartz

New member
תשובה

זה משתנה ממשרד למשרד.
בדטרויט יש לי ניסיון טוב מהזמן האחרון, קיבלתי תאריך לראיון בטווח של חודש, בדיוק את התאריך שביקשתי.
 

Taifta

New member
יש לי נסיעה מתוכננת שבוע לאחר הראיון, מה עלי לעשות?

במידה ו- GC מאושר, עלי להשאיר את הפספורט בשגירות והוא ישלח אלי בהמשך, מישהו בעל נסיון יכול להגיד כמה זה לוקח?
 

doronf65

New member
לדחות, ללא ספק

לכמה זמן? אין בטחון בשום דבר, אם את לא רוצה עוד נזקים, קבעי רק כשתקבלי את הדרכון חזרה, או קחי טווח ארוך מאוד (חודש?)
 

shol21

New member
גרין קארד דרך נישואין

שלום אני אזרח ארה״ב ואני רוצה להוציא לאישתי (קנדית) גרין קארד רציתי לדעת אם אנחנו מתחילים את התהליך כשאנחנו בארה״ב האם עד שיאושר היא יכולה להישאר שם מעבר ל 6 חודשים שמותר לה כתיירת הבנתי שיש סטטוס בטיפול וכל עוד לא ענו לי היא תוכל להישאר
ומה קורה אם רוצים לצאת באמצע הטיפול לקצת זמן ? זה אפשרי ?
ואם בסוף לא יאושר זה נחשב חריגת שהיה ?
 

waseemfd

New member
עניינים כספיים בארה"ב

שלום. איך ניהלתם את העניינים הכספיים לפחות בתחילת התקופה שעברתם לארה"ב? האם העברתם כסף בין הבנק בישראל לחשבון שבפתחם בארה"ב? (אם זה אפשרי בכלל) האם לקחתם כסף מזומן ועד כמה מותר?
 

ilanvag

New member
זה הרבה יותר פשוט ממה שאתה חושב.

קצת כסף במזומן בשביל הימים (נניח שבוע-שבועיים) הראשונים, ויש גם כרטיסי אשראי.
&nbsp
חשבון בנק פותחים ביום הראשון בארה"ב, זה לוקח בדיוק רבע שעה.
&nbsp
ברגע שיש חשבון, נותנים הוראה לבנק הישראלי להעביר כספים לחשבון האמריקני (מכינים מראש את הסניף בישראל לכך שתגיע הוראה שכזו... ועדיף מראש להמיר את הכסף לדולרים, בשער אטרקטיבי ותוך מיקוח בסניף עצמו על השער, לשמור את הכסף בחשבון דולרי, ולהעביר מהחשבון הדולרי; ברגע שאתה כבר בארה"ב, וממיר מרחוק מחשבון עו"ש שקלי, אתה מאבד כל יכולת מיקוח מול הסניף).
 

ספרקית

New member
יציאה מהארץ לאחר דחיית שירות בשל מגורים בארה"ב

שלום לכולם,

אנחנו מתגוררים בארה"ב ובקיץ הקרוב בת ה- 17 שלנו מתוכננת לטוס לארץ ובחזרה לבד.
כשקיבלנו צו ראשון, טיפלנו בנושא דחיית הגיוס בקונסוליה ויש לנו מכתב המאשר את דחיית הגיוס.
אני תוהה האם יש צורך לצייד אותה במסמך נוסף מעבר למכתב הזה? אולי מכתב מהתיכון בו היא לומדת?
הנערה אזרחית ישראלית ואמריקאית (לא נראה לי שזה משנה).
מה דעתכם?
 

Boston Guy

New member
האישור מהקונסוליה מספיק. רק לא לאבד אותו.

הבת שלי טסה כך בשנה שעברה ולא נרשמו בעיות.
תדאגי רק שבקר\ית ביקורת הגבולות י\תחזיר לכם את המכתב ולא י\תשכח אותו אצלו\ה.
 

liat1271

New member
אצלנו, כשהבת טסה לארץ עם האישור

מהקונסוליה, בביקורת הדרכונים בארץ, אמרו לה שהיא צריכה לטפל בנושא הצבא, ועוד אמרו, שהם לא מכירים במסמך שהקונסוליה נתנה. שלחתי אימייל לקונסליה ואחרי מס' ימים, הם שלחו לי מייל שהכל מסודר. ביציאה מישראל לא אמרו לה כלום.
 

The Other One

New member
עקרונית היא אמורה להיות רשומה במחשב של משרד הפנים

הבן הגדול שלי איבד את המכתב, וטס לישראל. הייתי בטוח שלא יתנו לא לצאת, אבל לא הייתה שום בעיה. לא שאני ממליץ לטוס בלי המכתב...
 

tkamin

New member
ממיר מתח מומלץ?

שלום
מחפשים להזמין מראש לפני המעבר ממיר מתח איכותי (עדיף דרך אמזון)

המטרה לשמש למוצרי החשמל הקטנים במטבח שנרצה להביא איתנו, אחד לטלויזיה, ובעדיפות גם יוכל לשמש בכיוון ההפוך בחזרה למוצר אמריקאי בארץ

תודה!
 

Boston Guy

New member
רעיון ממש לא מוצלח - לשני הכיוונים

מכשירי מטבח "קטנים" מתחלקים לשני סוגים: כאלו שיש להם מנוע וכאלו שצורכים הספק גבוה.
שני הסוגים בעייתיים מאוד במעבר בין ישראל לצפון אמריקה - כל סוג מסיבותיו שלו.

אלו שיש להם מנוע - ברובם המכריע המנוע שלהם הוא מנוע AC שמיועד לתדר הרשת הספציפי המקומי. תדר החשמל ברשת של ארצות הברית גבוה ב 20% מהתדר של רשת החשמל בישראל. כלומר - גם אם תמיר את המתח שהמכשיר צורך מ 110V ל 220V, עדיין המנוע לא ימצא ב"נקודת העבודה" שעבורה הוא מתוכנן.
מה קורה כשמנוע לא נמצא בנקודת העבודה שאליה תכננו אותו?
1. הוא הרבה פחות יעיל בהמרת אנרגייה - כלומר הרבה יותר מהאנרגיה שהוא צורך תהפוך לחום במקום לאנרגייה מכנית. זה אומר שהוא יתחמם הרבה יותר ממה שהוא מתוכנן להתחמם. במקרים רבים - זה מקצר את חייו, והוא יתקלקל בשלב מסויים. כמה שהמכשיר פחות "איכותי" ו OVER DESIGNED - כך הוא יתקלקל יותר מהר.

2. הוא מסתובב במהירות יותר גבוהה ממה שהוא מתוכנן להסתובב... מה שגם משנה את צורת הפעולה שלו וגם שוחק אותו.

ואלו שצורכים הספק גבוה - כל דבר עם גוף חימום, מקומקום חשמלי ועד טוסטר או תנור מיקרוגל - סובלים מכמה בעיות:
1. כמה הספק אפשר לקבל ממעגל חשמלי אחד. בישראל, בגלל מתח החשמל הגבוה יותר, ההספק של צרכן חשמלי שמתחבר לתקע יכול להיות הרבה יותר גדול ממה שאפשרי בארה"ב. מעגל כח חשמלי ביתי בישראל הוא לרוב עם מפסק של 16 אמפר - שבמתח של 220 וולט נותנים הספק של כ 3,500 וולט-אמפר.
בארצות הברית המתח הוא 110 וולט, ומעגל כח סטנדרטי (בעיקר בדירות שכורות וכיוצ"ב) הוא עם מפסק של 15 אמפר או 20 אמפר. זה אומר שההספק המקסימאלי של צרכן חשמלי שמתחבר למעגל כח סטנדרטי לא יכול להיות מעל 1650 - 2200 וולט-אמפר.
כמעט כל מכשיר חשמלי שתקנה בארה"ב יהיה מוגבל ל 1,500 וואט.
בישראל נפוצים קומקומים חשמליים ושאר סוגי מכשירי מטבח קטנים שצורכים 2,000 וואט, ואפילו 2,500 וואט... מכשיר כזה פשוט "יקפיץ את השאלטר" אם תנסה להשתמש בו במטבח בארה"ב - בטח ובטח אם גם יש ממיר מתח בדרך שגם הוא צורך הספק.
מה עושה מי שבכל זאת רוצה להשתמש במכשיר בעל הספק גבוה? מזמין חשמלאי, פותח קירות, עושה שינוי בארון החשמל - ומתקין קו חשמל ייעודי (שזה לא דבר סטנדרטי בארה"ב). כך עשיתי, למשל, כשהתקנתי במטבח שלי תנור מיקרוגל עתיר הספק. פרישת קו החשמל עלתה פי 3 מהמחיר של תנור מיקרוגל רגיל בחנות.

2. ממיר מתח להספק של אלפי וואטים (שאינו ממיר ממותג - אלו ממש אינם מומלצים כי בהספקים כאלו הם יעשו לך RFI בכל הבית) זה קופסה בגודל קופסת נעליים בערך, כבדה (כמה קילוגרמים) - ושאינה מתוכננת לעבוד במקומות רטובים (כמו למשל שייש של מטבח).
גדול, מכוער - ואתה מוצא עצמך עם כבלים מאריכים במטבח.

כל העניין הופך לעוד יותר מגוחך שכמתחשבים בזה שהמכשירים המטבחיים הקטנים האלו באמת אינם יקרים מדי בארה"ב... אלר אם אתה מדבר על מוצרי יוקרה מהשורה הראשונה.

להעביר מכשירים אמריקאיים לישראל זה קצת פחות פרובלמטי (למעט עניין התדר - שהפעם יגרום לכך שהמנועים לא יסתובבו מספיק מהר כי התדר נמוך ב 20%).
ועדיין - העניין של "לחזור עם קונטיינר מלא מכשירי חשמל" שהיה מאוד מקובל בשנות ה 70 וה 80 פס מהעולם כי המיסוי על מכשירים כאלו ירד לכמעט אפס, והפרש המחירים בין ישראל וארה"ב הצטמצם עד לרמת חוסר כדאיות.
 

תומר75

New member
שים לב למה שרשום מאחורי המכשיר

מכשירים רבים מגיעים מהמפעל כשהם מותאמים לשני המתחים. קניתי בארה"ב טלוויזיה גדולה והיא מחוברת בארץ ישירות לשקע, ללא שנאי (רק מתאם), כנ"ל גם מאוורר קטן.
על שניהם מצויין 110-240.
 

zach78

New member
תדר

כמו שתומר75 כתב, אבל צריך להוסיף לזה את התדר, 50/60hz
 
למעלה