התאזרחות על פי חוק הסבא לאחר כניסה כתייר

Fellowship

New member
שאלת ויזה ושאלת GC

אנו בתהליך מעבר מ J ל H1B, קיבלנו פטור מחוק השנתיים (212e), בקרוב אמורים להגיש את הבקשה ל H1B (ללא הגרלה).
אנחנו מעדיפים להשאר על J (משיקולי אישור עבודה ל J2, פטור ממס פדראלי, סוג הביטוח הרפואי מה NIH ועוד),
עד כה ה DIS הבהיר לנו שכדי שרופא יוכל לקבל משרה מלאה (FTE) במקום מלגה,
וכדי שהוא יוכל לעבוד בנוסף בבית חולים מחוץ ל NIH (אך מטעמו), הוא חייב לעבור ל H1B.
לאחרונה גילינו שיש אולי אופציה לעשות את כל זאת ועדיין להשאר על J, הגורמים הרוונטים ב NIH בודקים זאת, בינתיים:

1. האם עצם העובדה שקיבלנו פטור מחוק השנתיים (212e) עלולה להיות לנו לרועץ אם אכן נשאר על J?
לדוגמא, כאשר נרצה (ונרצה) להאריך את ה DS-2019 ו/או לחדש את הויזה בדרכון (אם נרצה לצאת ולחזור לאחר שתוקפה יפוג)?
קראתי שעצם העובדה שמגישים בקשה לפטור מחוק השנתיים (או רק כאשר מקבלים את הפטור, אינני זוכר),
זה אומר שאנו מצהירים שאנו בעצם לא עומדים בתנאי הויזה שלנו, ולכן תאריכי ה DS-2019 מוקפאים ולא ניתן להאריכם,
וכנראה שאי אפשר להוציא שוב (לחדש) ויזת J1/J2 אם נרצה בהמשך, האם זה נכון?

2. ללא קשר לנ"ל, הציעו לנו לבדוק את האופציה ל GC דרך EB1/EB2.
עקרונית, נכון לעכשיו, אנו לא מעוניינים לעבור לארה"ב לתקופה ארוכה,
אנו כאן שנה (וקצת), מעוניינים להיות עוד כשנתיים (תוספת של שנה לתכנון המקורי) ולחזור לישראל, אבל כמובן שהחיים דינאמיים.
מישהו אמר לנו בשיחת מסדרון שאפשר לשמור GC למשך 10 שנים כל עוד נמצאים מינימום של שבוע בשנה בארה"ב.
להבנתי זה לחלוטין לא נכון, מעבר לכך שאין שום טעם להוציא GC (בהנחה ואפשר) אם אין תכנון להשאר לטווח רחוק,
להבנתי לאחר קבלת GC אסור לזנוח את מרכז החיים בארה"ב, אחרת מאבדים את ה GC.

א. האם יש מינימום זמן שצריך לשהות בשנה בארה"ב כדי לשמור על ה GC,
או שהמבחן הוא לא כמותי, אלא איכותי בנוגע למרכז החיים?

ב. הגשת בקשה ל reentry permit היא רלוונטית רק באופן חד פעמי/רק בהתחלה,
ולא יכולה להוות שיטה לשמירת ה GC לשנים ארוכות ללא מחייה בארה"ב?

ג. מה סדר גודל הזמן לקבלת GC במסלול EB1/EB2?

ד. האם יש הגיון כלשהו לעשות זאת (פרט לעלות הכספית) בבחינת "אם נתחרט ונרצה אז שיהיה ואם לא אז לא נשתמש/נוותר על ה GC/על התהליך"?
לדוגמא, האם הגשת בקשה ל EB1/EB2 במקביל לשינוי ויזה/חידוש ויזה וכו' יכול לפגוע בשאר המסלולים?
(לדוגמא, אם רוצים לחדש ויזת J, שהיא לא Dual Intent, נשמע לי בעייתי כאשר ברקע יש בקשה ל GC שבמהותו סותר את ה J).
 

Fellowship

New member
מיקוד לשאלה קצרה בודדת

אנחנו על J, קיבלנו פטור מחוק השנתיים (212e) לקראת מעבר ל H1-B.
במידה ונתחרט ונשאר על J, האם עצם העובדה שקיבלנו פטור, תמנע מאיתנו להאריך את ה DS-2019 ו/או להנפיק ויזות J חדשות?
(במידה ונרצה לצאת ולחזור לארה"ב לאחר שתוקף הויזה הנוכחית תפוג)

הכי חשוב זה להבין האם נוכל להאריך את השהות/DS-2019 אם נשאר על J,
למרות שקיבלנו פטור מחוק השנתיים.
 

ArnoldWeber

New member
העברת חפצים ללא מכולה

היי, קודם כל תודה לכל המשתתפים בפורום המדהים הזה. אני נובר פה כבר חודשיים ובכל פעם נדהם מההיקף והעומק של המידע שנמצא כאן.

אם הכל יסתדר כמתוכנן בע"ה, אנחנו (שני הורים ושתי ילדות קטנות) אמורים לעבור למישיגן באוגוסט עבור שליחות. אנחנו מנסים למזער עלויות מעבר ככל האפשר ומתכננים להסתמך על מזוודות ושילוח אווירי בלבד.
קראתי את ההמלצות על משלוח של ארגזים (במקום המזוודה השניה) ותיקי גופות זולים במיוחד שאני עוד צריך למצוא איפה קונים, אבל יש לי כמה פריטים שאני עדיין לא בטוח איך נכון להעביר אותם -

1. גיטרות - יש לנו מספר גיטרות (קלאסית, אקוסטית, חשמלית ובס) שעברו איתנו כבר כמה בתים. הייתי שמח לקחת אותם איתי גם עכשיו.
2. פסנתר חשמלי Yamaha P-115 - קנינו אותו ממש לא מזמן ומבאס אותי למכור או להשאיר, מצד שני אין לי מושג איך מעבירים דבר כזה. אני יודע שאני צריך לברר קודם אם בכלל ניתן להשתמש בו מבחינת מתח וכדו', אבל בהנחה שאין בעיה.
3. ספרי ילדים וספרים בכלל - מה הדרך הכי מומלצת מבחינת משקל - ארגז? מזוודה? הייתי שמח להעביר כמה שיותר כי הילדות מאד קשורות אליהם (וגם אנחנו) וזה עשוי להקל על המעבר.
4. צעצועים - למלא מזוודה / ארגז? בטוח ניקח כמה בובות בשביל הערך הרגשי אבל השאלה אם כדאי להביא משחקי לוח בעברית?..
5. שני כיסאות ילדים לרכב - אפשר / כדאי לעלות איתם למטוס?
6. מחשב נייח - אמנם לא הכי חדש, אבל בכל זאת משמש אותנו נאמנה, יש הגיון בכלל להיסחב עם דבר כזה או שכבר עדיף לקנות חדש? ומה לגבי המסך (די חדש)?
7. דיסקים צרובים - אוקיי, זה סעיף קצת טפשי, כי הדבר הכי נכון זה פשוט להעתיק אותם לאיזשהו הארדיסק נייד אבל אני לא חושב שאספיק (זו כמות גדולה), בהנחה שאני מדבר על מדיה חוקית (סרט חתונה, מוזיקה שלנו וכדו'), תהיה בעיה להכניס לארה"ב? קראתי איפשהו שזה בעייתי.
8. אשמח לטיפים באופן כללי לגבי בגדים, נעליים וכדו' (חוץ משימוש בצ'ימידן ושקיות ואקום)

תודה רבה מראש!
 
יש לכם כתובת בארה"ב?

אם כן אפשר להתחיל לשלוח כמה ארגזים בדואר, מראש. זה מה שאנחנו עשינו בזמנו והם חיכו לנו ביעד כשהגענו.
ספרים, צעצועים ובגדים לילדות לא הייתי לוקחת יותר מידי, במיוחד בסעיף הבגדים - מזג האויר במישיגן שונה בתכלית מבישראל וכן הם קטנות ויגדלו ולכן הבגדים לא יהיו רלוונטים די מהר. ביגוד בארה"ב מאוד זול ולכן ממש לא משתלם מבחינת עלויות לשלוח מישראל. גיטרות - אני העברתי גיטרה אחת איתי באחת מהטיסות חזרה לארה"ב מישראל. 4 זה כבר סיפור, במיוחד בהעברה הראשונה שגם ככה יש מלא ציוד פלוס ילדות, פלוס כיסאות בטיחות ובלה בלה בלה. האם חייבים להעביר את כל ה 4?
מחשב נייח - לא הייתי מעבירה כלל. הסיכוי שהוא ינזק בדרך לא שווה את זה. אפשר לקנות מחשב יד שנייה בזול ביעד כשתגיעו, אם אתם מוגבלים בתקציב.
לגבי הפסתנר לא יודעת להגיד. לכמה זמן אתם מגיעים? אם זה זמן ממש מוגבל באופן יחסי, צריך לעשות חושבים אם זה באמת משתלם.
דיסקים - אתה שואל ברצינות?!
שיהיה בהצלחה
 

ArnoldWeber

New member
אין עדיין כתובת..

אבל אמורה להיות לפני שנגיע, האם עדיף לשלוח בדואר מאשר במטוס?

אני מניח שלא חייבים את כל הארבע גיטרות, זה באמת מוגזם. לגבי הפסנתר אני ממש מתלבט כי הוא מאד חדש אצלנו בבית, ואנחנו (לפחות כרגע) מדברים על תקופה של שלוש שנים, אז הייתי שמח אם היתה דרך להעביר (אבל ממה שבוסטון כתב בהמשך כנראה שזה לא הכי ריאלי)

לגבי הדיסקים.. כנראה צריך לרדת מזה


תודה רבה!
 

Boston Guy

New member
קשה ל"מזער עלויות" כשרוצים להעביר לארה"ב תיזמורת...

מכיוון שהשתמשת במילה "שליחות" - ועל סמך אנשים שעברו כאן בפורום לפניך - אני נוטה להניח שאתה מדבר על משהו שקשור לתחום החינוך היהודי \ פעילות חברתית ציונית\יהודית או משהו דומה.
בהנחה ואני צודק, הפרופיל של האנשים שעברו כאן לפניך שהיו בדרך לאותו מקום היה כזה ש"מיזעור עלויות" היה הכרח וברמה קיצונית - יען כי השכר שהיה צפוי להם בארה"ב מלכתחילה לא מספיק כדי לקיים את היחידה המשפחתית שלהם.

הובלה טרנס- קונטיננטאלית היא דבר יקר. על נפח הציוד שאתה מדבר - אתה מן הסתם מסתכל על עלות בגיזרת ה 1000$. למזלך מדובר בפסנתר קטן יחסית וקל - אבל עדיין מדובר בכלי נגינה נפחיים יחסית שחייבים להיות במארז קשיח ומרופד כדי שישרדו את ההובלה בשלום. כדי להראות לך שאתה לא לבד בעניין - הינה לך קישור לשיר מפורסם מאוד (לפחות בארה"ב) שנכתב לפני כמעט 10 שנים...
[URL]https://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo[/URL]
מאז, דרך אגב, אותו זמר כתב עוד 3 שירי המשך לסאגה הזו, וגם הוציא לאור ספר על הפרשה.

מכיוון שאתה כתבת שהכוונה היא להטיס את המטען איתך - אתייחס רק לאופצייה הזו להובלה: כמטען חורג ב CHECK IN - שיטוס יחד איתכם.
אתם 4 נפשות (אני מניח), ואני מקווה שאתם קונים כרטיס טיסה לכל נפש (ולא מתכננים לטוס עם תינוקות על הברכיים). אם תבחרו חברת תעופה "נדיבה" שמאפשרת לכל נוסע 2 מזוודות בקצובת המטען (כמו התורכים ימ"ש או הרוסים יובטפויומאט) זה נותן לכם 8 מזוודות (או תרמילים. או ארגזים) של 20 קילוגרם כל אחד.
מעבר לזה - ניתן לשלם על "פריטי מטען נוספים" (למשל עבור המארזים של כלי הנגינה, או מזוודות נוספות) - וכאן מגיעים אותם 1000$ שעליהם אני מדבר, שיקנו לכם עוד 4 עד 6 פריטים נוספים.

שים לב לכך שיש מגבלת גודל (אורך+רוחב+גובה) על כל פריט מטען, ומעל ומעבר לזה יש מגבלת משקל. אני לא יכול להגיד לך כמה פעמים ראיתי בשדות תעופה אנשים ב CHECK IN (במיוחד בטיסות מארה"ב למדינות בדרום אמריקה) שחברת התעופה מסרבת לתת להם לשלוח את המטען שלהם כי הם הגיעו עם תיקי BODY BAGS ענקיים שחורגים גם בגודל וגם במשקל.
הדבר הכי חשוב שאתה צריך להשיג זה משקל מזוודות וסרט מדידה - זה יכול לחסוך לך סיוט בשדה התעופה. זה יפתיע אותך איך מזוודה יכולה להיות חצי ריקה - ועדיין לחרוג במשקל ממה שמותר.

אז: כל פריט מטען (למשל - גיטרה) שאתה לוקח איתך כמטען חורג יעלה לך כ 200$. לכיוון אחד.
במקומך - החשבון שאני הייתי עושה הוא:
1. האם הפריט שאני רוצה לקחת שווה 200$ ? אולי אני יכול לקנות ביעד פריט כזה (משומש, דרך "קרייגסליסט" או EBAY או לח המודעות השכונתי) בפחות כסף?
זו התשובה לשאלות שלך לגבי פריטים כמו מחשב נייח, מסך של מחשב וכיוצ"ב.
לדעתי האישית - אלא אם זו תחנת עבודה עם ביצועים יוצאי דופו, ואלא אם כן מדובר באיזה מסך אולטרא-יקר - אין הצדקה. תוציא את הדיסק הקשיח מהמחשב וקח אותו איתך (ארוז היטב), ותבנה לך מחשב חדש בארה"ב.
זה לא רק העניין של המחיר של ההובלה - זה גם הסיכוי שהציוד יפגע בהובלה ואז תצטרך להוציא כסף כדי לתקן \ להחליף.

2. האם לפריט הזה יש ערך סנטימנטאלי ששוה לי את אותם 200$? גם זו סיבה ראוייה. לפחות בעיניי. אם יש אלבום תמונות משפחה שאתה לא יכול לחיות בלעדיו שנתיים שלוש, או איזה ספר ממשפחת "ארון הספרים היהודי" כמו למשל הסידור של סבא רבא שלי שעובר במשפחה משנת 1882 - לפעמים יותר חשוב להביא אותו איתך מאשר עוד זוג נעליים.

3. אחרי שכל זה נכתב - עדיין צריך לשקול אם יש אלטרנטיבה לחפץ שאתה רוצה להעביר. למשל ספרי ילדים. זה ידהים אותך כמה מעט ספרי ילדים נכנסים בארגז ששוקל 20 קילוגרם. ובהתחשב בעובדה שלספרים היום יש אלטרנטיבה - טאבלט (כדוגמת קינדל, או IPAD) שיכול להכיל אלפי ספרים - אני לא בטוח שב 2018 יש הצדקה לסחוב ארגזים של ספרי ילדים. לא אומר לא להביא אף ספר כזה -אלא לחשוב על כך שהספר מן הסתם עלה לך פחות ממה שיעלה לך להוביל אותו לארה"ב.

לגבי בגדים, נעליים וכ"ו - זה מאוד תלוי לאן בדיוק אתה עובר, ומה גודל הקהילה המקומית. יש מקומות (כמו למשל המקום שבו אני גר) שבהם יש פעילות ערה בשוק "מסירת הבגדים" ממשפחה למשפחה. נפוץ בעיקר באזורים שבהם אנשים חיים בצורה חסכנית - כמו קהילות אקדמאיות ליד אוניברסיטאות (סטודנטים תפרנים לתארים גבוהים) ובקהילות דתיות. זה יכול לצמצם את מה שאתה צריך לסחוב איתך - ואת כמות הכסף שאתה תצטרך לשרוף כדי לצייד את משפחתך לחורף. אתה עובר למישיגן, שהיא מדינה די קרה. מן הסתם כל הבגדים והנעליים שיש לכם בישראל לא יהיו בגדי "חוץ" בטמפרטורות של מישיגן בין אוקטובר למאי.

קח בחשבון שבגד "דחוס" שוקל בדיוק כמו בגד לא דחוס. אתה יכול לכווץ מזוודה מלאה בבגדים לחצי מהנפח שלה על ידי וואקום - אבל זה לא יורד את המשקל של המזוודה בגרם.
טיפ לאריזת נעליים - ממלאים אותן בגרביים מגולגלות ותחתונים "דחוסים" כדי שישמרו על הצורה שלהן ולא "יתרסקו" בדחיסה, ומלבישים גרב על כל נעל ממולאת כדי להגן עליה משיפשופים ושריטות.
עוד טיפ - דברי ערך (תכשיטים וכיוצ"ב) - אף פעם לא במזוודה. לא כשעוברים דרך נתב"ג.

ולסיום - לגבי דיסקים צרובים, "גונבות" ושאר פריטים שעלולים לגרום לך לעוגמת נפש וסיבוכים בביקורת מכס אם "עולים" עליך. ההמלצה האישית שלי היא להימנע מזה. אתה תגיע לביקורת המכס בשדה התעופה בארה"ב עם כמות עצומה של ציוד ומזוודות (לדעתי תצטרך לשכור שרותי סבל בהגעה כי אני לא רואה איך אתם מסתדרים עם שני ילדים קטנים והר כזה של מטען). זה לא בלתי נתפס שפקחי המכס יחליטו לבדוק את המטען שלכם בהתחשב בכמות שלו.
 

ArnoldWeber

New member
הרגת אותי עם התזמורת והשיר של דייב קרול


יש פה כמה טיפים ממש חשובים עם הגודל של התיקים והמשקל של המזוודות הריקות (הייתי בטוח למשל שדחיסת הבגדים זה טריק מתוחכם שמנצח את השיטה, אפרנטלי נוט..) תודה!

כן, אנחנו מוכרחים לחשוב על העלויות ואחרי כל מה שקראתי כאן אני חושב שאוותר על המחשב הנייח וחלק ניכר מבגדי החורף. לגבי המסך הוא אמנם לא אולטרה-יקר אבל ממש חדש ולא כזה גדול, אני מניח שאם הייתי מצליח לדחוף אותו למזוודה זה עדיין היה חוסך את הכמה מאות שקלים שהוא עלה?..
אבדוק את עניין המארז של הפסנתר, אולי שווה את ההשקעה.

אפשר להעלות גיטרה על המטוס? במידה וכן האם עדיין ההובלה שלה תעלה 200$ או שזה נחשב למשהו שדומה לתיק יד בטיסה?

לגבי הדיסקים כמובן שהתכוונתי לדיסקים עם חומרים שלנו (משפחתיים / אישיים) אבל זה באמת טפשי ומיותר להסתבך.

ממש תודה נתן לי הרבה כיוונים למחשבה.
 

Boston Guy

New member
צריך להסתכל על התמונה הכוללת...

האם יתנו לך לעשות BOARDING עם גיטרה?
בוא שים את עצמך בנעליים של דייל הקרקע בשדה התעופה, שמולו עומד נוסע שרוצה לעלות למטוס עם:
ארבעה תיקי יד
ארבע CARRY ON
2 כיסאות רכב
עגלת ילדים (?)
מן הסתם יהיו שם עוד כמה שקיות (אוכל, משחקים לדרך...),
ולקינוח - גיטרה.

וזה כשחברות תעופה היום מגבילות נוסעים בצורה חמורה לפריט אחד או גג שניים.

זה לא שאתה בא רק עם גיטרה. אתה רוצה לקחת איתך ל CABIN גיטרה בנוסף לכל הציוד שאתה צריך כדי לשרוד טיסה טרנס-אטלנטית עם שני ילדים קטנים...

אותו דייל קרקע מסתכל בך ואומר לעצמו - "הבחור הזה הולך לתקוע את תהליך ה BOARDING של המטוס לפחות לשעה, כי יש לו פי 4 ציוד ממה שהוא מסוגל לסחוב".

הסיכוי שבהתחשב בתמונה הכוללת יתנו לך להוסיף גיטרה ל CARRY ON הוא מאוד מאוד קרוב לאפס.

המצב שאני מתאר לך אינו דמיוני - ב 30 השנים שאני טס הלוך ושוב לישראל ראיתי את הסצנה הזו עשרות פעמים. כשהילדים שלי היו קטנים - לפעמים עמדתי במצב הזה בעצמי... ואצלי זה לא היה "רילוקיישן" - אלו היו סתם נסיעות טרנסאטלנטיות עם שני פעוטות לביקורי משפחה.

כשצעיר פוחז טס לו בלי מטען (מקסימום עם תרמילון על הגב) וגיטרה - לפעמים, אם הטיסה לא יותר מדי מלאה, נותנים לו לעלות ל CABIN עם גיטרה.
ואם יש דייל רחום (או דיילת רחומה) - הם יכולים לעזור לו לאחסן גיטרה ב"ארון הבגדים" שיש במטוסים גדולים. אבל זה מאוד תלוי בטוב הלב של אותו איש צוות. ואם לא - ואין מקום ב OVERHEAD BIN או שהוא קטן מדי והיא לא נכנסת לשם - הגיטרה תמצא את עצמה בסופו של דבר בתא המטען בין כל עגלות התינוק כי לא היה לה מקום ב CABIN של המטוס.
אני חושב שמיותר לציין מה אני צופה שיקרה אם משפחה תנסה לעלות למטוס עם ארבע גיטרות ופסנתר...

ולגבי המסך: כרגע הצצתי באחת מהחנויות האינטרנטיות. מסך 23 אינץ' ברזולוציית HD של חברה סבירה לחלוטין (סאמסונג) עולה 50$.
אני לא יודע מה זה עבורך "לא כזה גדול" - אבל אם זה 23 אינץ' או פחות אני לא ממש רואה את ההגיון של לסחוב את המסך - אלא אם כן זה מסך מקצועי עם רזולוציית 4K ומעלה עם פיצ'רים כמו G-SYNC, קצב תמונה אולטרה-גבוה ופאנל IPS או יותר.
האם אין משהו יותר חשוב, ששווה יותר מ 50$, שעדיף לסחוב במזוודה?
 
אני חושבת

שזה בעיקר הלחץ שמדבר והרבה פחות הגיון.
בתור מי שהיתה פעם בסיטואציה דומה מאוד (עם ילדים קטנים וללא מכולה) רוב הדברים שהוא רוצה לסחוב פשוט לא הגיוניים.
דיסקים עם חומרים אישיים? כמה כבר צופים בדיסק של החתונה?
4 גיטרות?
פסנתר חשמלי?
מסך מחשב?

ההתניידות ככ קשה בטיסה, בשדות התעופה ..יש כלכך הרבה מה לסחוב, ועם כל הלחץ והעייפות, לא רואה איך סוחבים גם דברים שהם לא מאסט.
גיטרה אפשר להביא באחד מהביקורים הבאים (מה שאני עשיתי).
מסך מחשב קונים חדש.
פסנתר? וואלה. מתמודדים. צריך לעשות סדר עדיפויות, וכרגע, לפחות בעיני, הוא לא בחמישייה הפותחת.
זה מסוג הדברים שחושבים שחייבים ומגלים שעלות המעבר שלהם כלכך גדולה ומסובכת, שזה פשוט לא משתלם וצריך לעשות פשרות ולוותר.
מי שיודע שעובר לתקופה מאוד ממושכת, או שמשלמים לו מכולה - יש לו את הפריבילגיה להעביר דברים שרוצים, ולא חשובים.
השאר, אנחנו, פשוטי העם, צריכים להחליט החלטות קשות.
 

Boston Guy

New member
אני לא חושב שאת מבינה את הסיטואצייה עד הסוף

אם אני קולט את המהות של הנסיעה הזו נכון - לא יהיו "הביקור הבא בישראל".
לפחות לפי ההתנהלות של קודמיו באותו מסלול - לא יהיה את הכסף ל"ביקורים בישראל".
לקודמיו במסלול לא היה את הכסף לטיסה פנימית בסוף המסלול שלהם... הם נהגו ברכבם הפרטי ממישגן לניו יורק.
 

liat1271

New member
כשאנחנו הגענו לארה"ב לפני הרבה שנים עם

10 מזוודות + תיקי יד, ברגע שהגענו לקאסטום, הם נופפו לנו ביד, שנמשיך ללכת.
 
הטיפים שלי

2. פסנתר כזה עולה בארה"ב בסביבות 600$. יכול להגיד לך שלפני שאנחנו עברנו, כל דבר גדול (נפח ו\או משקל) עשינו שיקול, כמה יעלה לקנות בארה"ב מול כמה אפשר לקבל מולו בארץ. יצא שאת כלי העבודה שלי מכרתי בארץ ובתשלום תמורתם קניתי פה דגמים טובים יותר.
3. אנחנו הבאנו ספרי ילדים, בעיקר כי חשוב לנו שהילדים ידברו עברית.
4. אנחנו לקחנו מזוודה שלמה של צעצועים (והשאר היה במכולה). אני מניח שאם לא הייתה לנו מכולה, לא היינו לוקחים הכל
5. כן כן וכן. אנחנו לקחנו 2 כסאות רכב לטיסה, וזה ממש הציל אותנו. הילדים ישבו בכסא שלהם בטיסה, ישנו כמעט כל הטיסה (14 שעות) בזכות זה שהיה להם נוח ותמיכה לראש. בנוסף, כל עוד הכסא רכב מאושר לטיסה (מדבקה של מטוס ו\או כיתוב) - אפשר לעלות אותו למטוס לא עלות נוספת. (אנחנו לקחנו 2 כסאות + עגלת תינוק ככה).
 

ArnoldWeber

New member
אולי באמת למכור ולקנות שם חדש

זה רעיון לא כל כך גרוע..

לגבי ספרי הילדים, כמה לקחתם? גם לנו זה מאד חשוב, הבעיה שהכמויות הן גדולות באופן בלתי סביר אולי להובלה וזה עוד לפני שדיברנו על הספרים שלנו.

תודה רבה! טוב לדעת על הכיסאות לרכב, אחפש את המדבקה.
 
לנו הייתה מכולה

אז בסופו של דבר מה שלא נכנס למזוודה הלך למכולה. אתם יכולים לשלוח משלוח ימי מהארץ (אותו מחיר כמו להוסיף מזוודה - אבל לא תהיה בעיית משקל).
בנוסף, כל פעם שבאים לבקר אותנו (ממוצע של פעמיים בשנה), מביאים לנו ספרים לילדים.
 

ilanvag

New member
בדיוק כך - למכור/להיפטר בארץ, ולקנות חדש בארה"ב


פסנתר חשמלי בשום מקרה לא הייתי מביא אתי (לא בטוח שבכלל המתח מתאים - הקלבינובה שלי בישראל תמך רק ב-220V, והקלבינובה פה בארה"ב תומך רק ב-110V; אבל אפילו אם המתח מתאים, זה לא שווה להיסחב איתו, כי יעלה פחות למכור בארץ ולקנות חדש פה).
&nbsp
גיטרות, אותו כנ"ל. אלא אם יש גיטרה ספציפית שהיא מאוד נדירה ו/או יקרה, אולי שווה להביא רק אותה. אבל להביא כמה גיטרות? ממש לא.
&nbsp
לגבי ספרים, מחשבים, ביגוד וכל השאר -- קרא בעיון את מה שבוסטון גיא כתב לך, אלו עצות ששוות זהב.
&nbsp
בהצלחה
 

ilanvag

New member
ורק להבהיר -- המחירים בישראל של כלי נגינה הם מטורפים.

היבואנים (כלי זמר וכדומה) יושבים על מתח רווחים מטורף, וכמעט ואין תחרות בתחום.
&nbsp
בשביל להבין על מה אנחנו מדברים, פתח במטותא אינטרנט ובדוק כמה עולה הפסנתר שלך בארה"ב. מקבלים עודף מ-600 דולר, ובמבצעים אפשר גם לקבל *הרבה* עודף. כלומר, בסביבות 2000 שקל, וזה לאחר שהמוכר כבר גזר את הרווח שלו.
&nbsp
אז רק מתוך סקרנות, כמה שילמת עליו בישראל? תן לי לנחש -- מן הסתם בסביבות 3000 שקל וצפונה, כלומר מחיר אשר גבוה בכ-50%, ומתח רווחים שגבוה יותר בהרבה הרבה יותר. מטורף, כבר אמרתי?
 

BI USA

New member
כיסאות רכב?

ידוע לך אם זה סטנדרט בכל חברות התעופה שלא לוקחים על כיסא עלות נוספת? הכוונה היא למקרה שבו הכיסא הנו בנוסף למספר המזוודות שמותר לנו על פי מספר נפשות.

תודה
 
למעלה