התלבטות על חזרה אחרי שנתיים

beusv

New member
התלבטות על חזרה אחרי שנתיים

רקע קצר: לא ליקקנו דבש בקנדה, ואפשר לומר שככל הנראה חווינו אנטישמיות (תסמונת הקורבן, עזבו, לא בא לנו לחפור בזה).
נמצאים כמעט שנתיים בקנדה, ושוקלים לחזור.
קראנו אתמול קצת על ההטבות לתושבים חוזרים אחרי שנתיים, והאמת - לא מאוד ברור במה מסתכמות ההטבות.
אשמח לעזרה.
 
בעקרון לא הרבה הטבות, הכי טוב שתסתכל

באתר משרד הקליטה.
וכמובן חשובים שיקולים אחרים חוץ מכסף.
בהצלחה.
 

beusv

New member
תודה!

הסתכלנו אבל לא היה ברור מהי ההטבה במכס ובכרטיסי טיסה...
 

רזאי

New member
גם אנחנו מבררים את זה עכשיו.

ברור לנו שלא נהיה מוכרים כתושבים חוזרים. כבר ניצלנו את הזכות הזאת בעבר. נאמר לנו שבכל זאת תהיה לנו זכאות לפטור ממכס. אנחנו עוד לא גמרנו לבדוק, אז אני לא מתחייבת. כרגע נראה לנו ששהות של מעל שנתיים בחו"ל, אפילו רק יום אחד מעל לשנתיים, מספיקה.
נדמה לי שבכרטיסי טיסה זה יותר מסובך, וצריך אישור של משרד הקליטה.
בכל מקרה כדאי להתייעץ גם עם רואה חשבון. תצטרכו כנראה לשלם למס הכנסה ולביטוח לאומי על השנתיים האלה. לנו יש רואה חשבון שמטפל בעניינינו מאז שנסענו, כי ידענו שנחזור אחרי שנתיים.
 

eladogden

New member
הטבה במכס

אזרח ישראלי, ששהה מחוץ לישראל מעל שנתיים, וסך ביקוריו בישראל לא עלו על 4 חודשים בכל שנת היעדרות, זכאי לקבל מעמד 'תושב חוזר', הניתן על ידי המכס.
מעמד זה אינו קשור למעמד בשם דומה שניתן על ידי משרד הקליטה. זה שקיבלתם את התעודה ממשרד הקליטה לא מקנה לכם הטבה במכס.
עליכם להתייצב, עם חזרתכם, בבית המכס הקרוב למקום מגוריכם ולהציג במחלקת 'יבוא אישי' את הדרכונים הישראליים (בעל המטען ובן/בת זוגו) והוכחת מגורים בישראל (חוזה שכירות, נסח טאבו, מכתב מהקיבוץ שיש לכם יחידת דיור וכיו"ב).
זוג נשוי לא יכול לקבל חותמת בדרכון מהמכס ללא הצגת שני הדרכונים (במקרה שאחד מבני הזוג עדיין בחו"ל).
המכס מחתים את שני הדרכונים ומזין את תעודות הזהות במחשבי המכס. מרגע העדכון, רטרואקטיבית לתאריך חזרתכם, יש לכם 9 חודשים להביא 2 משלוחים בייבוא אישי בפטור ממכס, מע"מ ומס קניה.
מותר לכם להביא טובין חדשים או משומשים, מכל מקום בעולם. לא חובה מארץ חזרתכם.
מכשירי חשמל - מותר אחד מכל אחד, למעט מחשבים וטלוויזיות, מהם מותר להביא 2
אם ניצלתם זכות ליבוא מכשיר חשמל במשלוח הראשון, לא ניתן להביאו במשלוח השני.
אסור להביא:
- גריל גז - חדש או משומש - מכל סוג שהוא, גם אם נמכר בארץ;
- אופניים, סקייטבורד, קורקינט ממונע/ים בחשמל - חדשים או משומשים - מכל סוג שהוא, גם אם נמכרים בארץ.

הפטור הניתן, במידה וניתן, הוא על מכס (מכס, מע"מ ומס קניה) ולא על שאר הוצאות הנמל, שנגבות מכל משלח באשר הוא, לא משנה אם אתם בן אדם פרטי או יבואן מסחרי.

בברכה,
אלעד
 

רזאי

New member
עוד שאלה, כי נראה שאתה מכיר את הכללים.

אם אני רוצה לשלוח את המכולה כך שתגיע עוד לפני שחזרתי, ולפני שעברו שנתיים. כדי שהבית יהיה מאורגן לפני שנתיישב
אולי נחזור לזמן קצר כדי לסגור את ההובלה והארגון בישראל, ואז ניסע שוב לפני חזרתנו הסופית. בכל מקרה לא נהיה בארץ יותר מהזמן המותר. האם זה מבטל את הזכויות שלנו במכס?
 

eladogden

New member
תשובה...

זה לא מבטל, כי המכס לא יחתום לך על הדרכון אם לא חזרת עדיין ובטח לא אם טרם עברו שנתיים...
הזכאות היא לא אוטומטית, אתה צריך 'להפעיל' אותה ע"י התייצבות במכס.
זה לא מונע ממך לשלוח את המטען, אתה פשוט תשלם מכס ומע"מ ומס קניה ---על הכל--- שום דבר בחפצים אישיים לא פטור ממכס.
חלק משלם רק מע"מ
חלק משלם מכס ומע"מ
חלק משלם מכס, מע"מ ומס קניה...
 

רזאי

New member
אז אין ברירה אלא לדאוג

שהקונטיינר יגיע אחרינו? ננסה לשנות את התוכניות.
 

eladogden

New member
בכל מקרה הנוהל דורש שבעל הטובין יהיה בארץ

במעמד השחרור מן המכס. ואם יש להם (למכס) שאלות עבורכם? זימון לתחקיר...
נדיר שזה קורה (לא נתקלתי בזה ב-10 השנים האחרונות) - אבל עדיין, זכותם :)

שני דברים שמומלץ שתדע/י:
- אסור להביא גריל גז - חדש/משומש - מכל סוג שהוא, גם אם משווק בישראל;
- אסור להביא אופניים חשמליים (ודומיהם - קורקינט, סקייטבורד וכו') - חדש/משומש - מכל סוג שהוא, גם אם משווק בישראל.

המכס לא יאפשר כניסה של הפריטים האלו (הוראות של משרד הכלכלה/תחבורה) וידרוש לבצע 'נטישה'.
משמע - שולחים את המכולה לחצר הבדיקות, עושים בדיקה פיזית לאתר את החבילה בה ארוזים הפריטים האלו, מוציאים אותם מהמכולה, שולחים למחסן המכס באשקלון (נעמן) ומשם להשמדה.
הכל - על חשבונך. הלקוח האחרון שעשה את זה, למרות שנאמר לו לא לעשות, ספג כמעט 10,000 ש"ח בעלויות ניטול, סבלות, השמדה והאחסנות שנגררו מזה.
לא שווה להתעסק עם זה.
 

רזאי

New member
שמענו על גריל הגז.

לא שמענו על האופניים החשמליים, אבל בכל מקרה אנחנו לא מתכוונים להביא אף אחד משניהם. שמעתי על זוג אחד שחזרו לא מזמן ולא לקחו מהם את הגריל, אלא גבו מהם סכום גבוה כדי לממן בדיקה שלו. אמרו להם לא להפעיל אותו לפני שיגיעו הבודקים, אבל כבר כמעט שנה אף אחד לא הגיע.
מה ההגיון בהוראות האלה?
 

eladogden

New member
וזה הולך ככה

קודם כל, זה לא החלטה של המכס... זה החלטה של משרד הכלכלה, בהוראת מכון התקנים.
מכיוון שבחו"ל אין להם פיקוח על רמת התחזוקה של הגריל, הם החליטו לאסור ייבוא של גריל משומש באופן גורף, ומי שמביא גריל חדש, צריך להעביר אותו במכון התקנים בעלות של מעל 10,000 ש"ח (בדיקת אבטיפוס). בתחילת הדרך, לפני שהנהלים חודדו והיה בלבול, נוצר מצב שלחלק שחררו את המטען ואמרו להם שיבואו לבדוק... כיום - (נכון לספטמבר האחרון)...
משומש - אסור בכלל
חדש - חייב בדיקת אבטיפוס ---במכון התקנים עצמו--- לא בבית היבואן...

חשוב להבין - המכס אינו גורם שמחליט כאלו החלטות. הוא אוכף הוראות/חוקים/תקנות/צווים בשם משרדי הממשלה.
גם את ההחלטה על תעריף המכס ו/או נהלי מכס, לא הוא קובע, אלא משרד האוצר ו-וועדת הכספים... אין מה לבוא בטענות למכס הם רק ה-ש.ג.
 

רזאי

New member
אז כנראה שזה מזל שאנחנו פיינשמקרים

ולא אוכלים את הבשר שלנו עם טעם לוואי של גז. אנחנו מתכננים להביא גריל/ מעשנת פחמים. אני רק רוצה לוודא איתך שאין בעיה עם זה.
אני מבינה שהחברים של החברים שלנו פשוט הגיעו כשהנהלים החדשים רק התחילו להתגבש.
 

eladogden

New member
ההגבלה היא על גריל המופעל בגז ועל דומיו

אם המעשנת מופעלת באמצעות גז - לא להביא
אם מופעל באמצעות פחמים - אין שום בעיה...
מה שהרבה עושים זה ביום האריזה, מצטלמים ליד הגריל, כשאפשר לזהות את הפנים במדויק (ולהשוות לדרכון) וליד אחד הקרטונים עם הלוגו של חברת האריזה (זה הרי יופיע גם על הדפים של רשימת האריזה).... ואז אם המכס שואל שאלות - בבקשה, הנה אני ליד מעשנת ע"ב פחמים, וזה תקף ליום האריזה.
 

רזאי

New member
לא היינו חושבים על זה בלעדיך.

המון תודות.
זה תקף רק לגריל, או שצריך הוכחה כזאת גם למכשירים חשמליים ודקורציות יקרות?
 

eladogden

New member
אין מגבלות על מכשירי חשמל וקישוטים לבית

אז אין צורך להוכיח שום דבר לאף אחד
 

רזאי

New member
שאלה חדשה-

חברות השילוח שולחות בשיטות שונות. יש כאלה שבונות קופסה מסביב לחפצים שלנו, ויש כאלה שבונות קיר בין משלוח למשלוח באותו קונטיינר. כל אחד מלכלך על השיטה של השני.
מנסיונך, יש הבדל מבחינתינו בין שיטות האריזה?
 

eladogden

New member
אחת השאלות הכי חשובות...

בוא נתחיל ככה... כל מטען ימי נשלח במכולה. חלק מהמכולות הן של בן אדם אחד (FCL) וחלק מהמכולות מלאות במטענים של שני אנשים ויותר... קוראים לזה גרופאז', קוראים לזה קונסולידציה, קוראים לזה איחוד מטענים... הכל אותו שם. עכשיו... להבדיל אלפי הבדלות מאירופה, ארה"ב, אוסטרליה וקנדה... שם כנגד ערבות בנקאית ועמידה בתנאים יכול כל משלח בעל רישיון להפוך את המחסן שלו למחסן ערבות (בונדד), למשוך את המכולה כולה (טרם שחרורה מהמכס) אליו למחסן, לרוקן אותה, למיין את כל המשלוחים ואז לשחרר אחד אחד... בארץ זה לא קורה. באשדוד פועלים 3 מסופי ערבות (אוברסיז, קונטרם ו-207) שרק להם מותר לרוקן מטענים טרם שחרורם... אם המשלח בונה קופסה על משטח ובתוכה החפצים שלך, בעת הריקון של המכולה והמיון לא בעיה לאתר את הקופסה, היא מסומנת... אם הוא שולח את הכל בתפזורת, ורק מחלק באמצעות מחיצות... אתה באמת רוצה לתת לסבלים שאתה לא מכיר, במסוף שאתה לא יכול להכנס אליו, להתעסק ולמיין כראוי מטענים שכל אחד מהם מכיל עשרות פריטים? אתה מודע לגובה הסיכוי של הנזק שיכול להיגרם? כמו המכולה שבה נמצא המטען שלך יש עוד עשרות באותו יום והם צריכים להספיק לרוקן כמה שיותר...
ארגז עץ מהווה עוד חיץ בין שן של מלגזה לשבירים שלך... אם אין ארגז עץ או קרטון תלת-גלי (טרי-וול)... הסיכוי לנזק אפילו ממעידה של סבל בנמל על הצרור שלך... גבוה יותר.
 

רזאי

New member
עזרת לנו להחליט


אנחנו חמש משפחות ישראליות שחוזרות מכאן הקיץ, וכולנו מתלבטים יחד.
כל מה שאמרת נשמע מאוד הגיוני, וברגע זה הורדת לנו את רוב ההתלבטויות.
 

eladogden

New member
דרדסבא אמר פעם לקונדסון

אין שאלה מטופשת...
אני יוצא מנקודת הנחה שלי, כסוכן מכס/משלח יש את כל הידע
לך יש כמעט כלום כי זה לא ההתעסקות שלך..
צריך למצוא את נקודת האיזון... שבה תלמד לאיזה הליך אתה נכנס עם המטען שלך, ברמה שתרגיע את נפשך - זה הליך שהוא לא רק לוגיסטי, בשבילך הוא גם פסיכולוגי...
כל הדברים שלך 'בני ערובה' של זרים מוחלטים במשך חודש, או יותר אפילו.
כמה שתשאל יותר, ותדרוש הסברים... ותקבל לפחות מושג בסיסי של ההליכים ככה פחות תופתע... ותהיה מוכן מראש... וזה יעשה חיים קלים גם בשחרור מן המכס...
 

רזאי

New member
אולי במקרה שלי זו דווקא שאלה מטופשת.

זה הרילוקיישן השלישי, והקונטיינר השלישי שאנחנו שולחים.
להגנתנו אפשר להגיד שהפעם האחרונה היתה ב97, אז אנחנו לא ממש זוכרים.
 
למעלה