וינוגרד: הצבא הוא האחראי העיקרי להחמצה

Ja Tomer

New member
הציטוט של שרה לא מדויק

חיפשתי בגוגל ומצאתי אותו. אך עדיין משהו בהודעה שלך נראה לי לא הגיוני והנה מצאתי. עשית פרובוקציה מציטוט שהיה בשיחת טלפון. אתה כתבת: "וכל מי שהיה נוכח למעמד הזה לא ישכח לעולם את מה שאמרה הגברת שרה נתניהו בוא ביבי נרד מהארץ ושהמדינה תשרף" רק שאף אחד לא היה נוכח במעמד הזה - כי זו הייתה שיחת טלפון בינה לבין פעיל ליכוד. בנוסף - היא לא פנתה אל ביבי כמו שכתבת "בוא ביבי". ואני מצטט מאתר FRESH : "ידיעות אחרונות מצטט הבוקר את שרה נתניהו,משיחה שהוקלטה ע"י פעיל הליכוד,שמשון דרעי : "המדינה הזאת קטנה על ביבי, אם חברי הליכוד לא יבחרו בו, נרד מהארץ ושהמדינה תישרף"" הנושא המדובר היה הפריימריז בין ביבי לאריק שרון, ובכלל לא הבחירות לראשות הממשלה. בקיצור, לקחת ציטוט, מעכת אותו, עיוותת אותו, עשית ממנו סמטוחה, כדי שיתאים לסיטואציה שלך.
 
טוב שאתה לפחות מודה שהיא כן אמרה את זה...

וכפי שכבר הסברתי, שרה נתניהו הספיקה כבר להתנצל על הדברים שאמרה. שכתבתי "כל מי שהיה נוכח במעמד הזה" לא התכוונתי למעמד שבו נתניהו הפסיד את הבחירות, כי אם להשמעת ההקלטה של אותו פעיל ליכוד, שהושמעה בטלויזיה וברדיו, וכל הארץ שמעה אותה אומרת את המילים הללו. גך שאין כאן שום מעיכה, שום עיוות, שום סמטוחה ושום בטיח.
 

Ja Tomer

New member
משחקי מילים

בגלל זה הוספת לציטוט את "בוא ביבי" ? כי לא התכוונת למעמד הזה? נו באמת.
 
אז לא דייקתי בציטוט, אבל במה שחשוב דייקתי.

ושרה נתניהו אכן אמרה את הדברים הללו. ואף הספיקה להתנצל בינתיים על הדברים שהיא אמרה. כך שתחסוך ממני את הקטנוניות שלך.
 

Ja Tomer

New member
זו לא קטנוניות

אם אתה מוציא דברים מהקשרם, ומעוות אותם כרצונך. כשתמצא טיעונים "עם בשר" ולא התבטאות של אשת ראש ממשלה לשעבר עם פעיל ליכוד, תחזור אלי.
 

ItsikH

Member
הפיקוד הבכיר אחראי - אכן אם וינוגרד מאמץ את דעתי האישית מי אני שאערער על כך? החיילים והקצינים בשטח - כתמיד, חיפו על מחדלי המפקדים. כל קרדיט שינתן להם לא יספיק. הפוליטיקאים - הם פוליטיקאים, לכאורה מנהיגים, בפועל נגררים. יש מה לבוא אליהם בטענות, אבל בסופו של דבר הם בחרו, כמו תמיד, לקבל את המלצות הפיקוד הצבאי, ובו יש לתלות את מירב האחריות.
 

chos

New member
לא נכון - הצבא עובד אצל הממשלה ולא להיפך

אם ראש הממשלה נגרר אחרי הצבא הוא נכשל. אם הצבא ממליץ המלצות לא טובות על ראש הממשלה לאפס אותו. אם הרמטכל מציע הצעות לא טובות - אולי צריך להזיז אותו.
 

timeless1

New member
הטענה שלך יכולה היתה להיות נכונה

אם למשל היה מדובר בברק שיש לו רקע צבעי, וקצת קשה "לעבוד" עליו. הרקע הצבאי היחיד שיש לאולמרט הוא בעיתון "המחנה". ואם כל הקצינים הבכירים מגיעים מאותה אסכולה אז יש קצת בעייתיות, במיוחד ששר הביטחון שלך הוא עמיר פרץ...
 

chos

New member
זה בדיוק העניין!

אולמרט כאדם שאין לו רקע צבאי ובטחוני היה צריך לדעת לא להגרר אחרי הצבא, להתייעץ עם גורמים אחרים ולשמוע דעות אחרות. היו דעות אחרות בממשלה. בנימין בן אליעזר קרא לכל אורך המלחמה לשנות כיוון לגיוס מילואים ולמהלך קרקעי נרחב.
 

ItsikH

Member
ואכן הזיזו אותו, ובצדק ואם יש מקום לבוא בטענות לראש הממשלה ולשר הבטחון - לדעתי זה על המינוי הכושל מלכתחילה.
 

chos

New member
התכוונתי להזיז אותו בזמן אמת.

חוץ מזה - אף אחד לא הזיז אותו. הוא פרש מיוזמתו.
 

suprman373

New member
טוב שהם לא מקורבים

הריי ידוע שאולמרט ווינוגרט מקורבים עוד מימים עברו על תשכחו אולמרט היה עורך דיין טוב לפני ראש ממשלה וכמובן המערכת המשפטית בארץ הן ממשחטות שהיו לנו כולל המשטר בקיצור חבל על הזמן מה שהולך כאן נקווה לטוב
 

ביפו

New member
מלחמת לבנון השניה- לא נראית לי כמלפפון כבוש-

אלא כמלחמה שנויה במחלוקת חריפה -גם לאחר פרסום דוח וינוגרד הסופי. בתשובה ל timeless1 -וינוגרד: הצבא הוא האחראי העיקרי להחמצה. =================================================== וינוגרד: - "בדקנו רק את פעולות הדרג הצבאי, את עניין פתיחת המלחמה והכניסה למבצע הקרקעי". ומכיון שבדקו רק את הדרג הצבאי - לא מצאו רבב בדרג המדיני - כי לא עשו על דרג זה ביקורת.... זה ממש "כושר לאולמרט"(לפני פורים,לפני פסח). לדעתי - אם שכחתי את מה שוועדת וינוגרד דיווחה בדוח הביניים - בא דוח זה- והזכיר לי. אם שכחתי מה שקראתי כפנסיונר ונכה ללא צורך בגיוס למילואים ,בעיתוני הזמן של המלחמה ושכחתי - בא דוח וינוגרד הסופי - והזכיר לי. אם שכחתי את ההדלפות מהדוח מאז דוח הביניים של וינוגרד - דברי אולמרט, דברי ברק שר הביטחון מאמש הזכירו לי. לעניות דעתי - דוח וינוגרד הסופי - הוא סופי מבחינת הבדיקה של הוועדה, אך אינו סופי מבחינת ממשלה שו, וימים יגידו. יהיו שינויים גדולים והפתעות. בדוח הביניים לא הוזכר כלל "המימשק" שכשל בניהול המלחמה. תמהני עכשיו מי זה "המימשק" ולמי הכוונה בדוח הסופי... אם הכוונה היא לתקשורת בין הדרג הצבאי למדיני - איני חושב כי עד היום למד מר אולמרט את הבעיה ותיקן אותה. בודאי שאיני יכול לטעון שמר ברק או מר נתניהו כאחד - למדו,הפנימו ותיקנו את יכולתם בתקשורת עם הדרג הצבאי... עדיין אני זוכר שבזמן המלחמה קראתי בעיתונים, וגם מיד לאחר המלחמה- את תיאורי החיילים והמפקדים בשטח, על הקרבות בבינת' ג'ובייל ושאר העיירות הלבנוניות ליד הגדר, שהיו למעשה ביצורים ובונקרים מתחת הקרקע- של החיזבאללה. בדוח וינוגרד הם נעלמו כולם. כאילו שניתן היה לנצח ת המערך הזה של החיזהאללה בדרך שנהג צה"ל... והשטות היא , לדעתי שבמשך הרבה ימים ופעמים חזרנו על אותה שיטה נפסדת והחיזבאללה חזרו בכל קרב על הניצחון בקרב וכך מנעו מצהל את ההכרעה בלוחמת הקרקע... מעשהו של מר אהוד(נכון - אהוד ברק) כשניכנס לכיסא שר הביטחון - ב"דחיפה החוצה" של חברו להנהגת מפלגת העבודה- והתנהגותו כיום לאחר פרסום דוח וינוגרד - כמי שדבק ומודבק בדבק-מגע לכיסא שר ביטחון, ועצם התנהגותו כאילו הוא הקובע את התקציב למשרד הביטחון ולממשלה כולה , וכאילו הוא-הוא ראש הממשלה גם מכיסא שר הביטחון - מעידים כאלף עדים שלא למד את דוח וינוגרד וספק אם מוגל ללמדו... ומעשיו של מר אהוד(נכון, אולמרט) בהדליפו מהדוח ותמיכתו בקצינים בכירים בצבא אל מול הרמטכל היוצא דן חלוץ , גם הם מוכיחים לי כי בעצם המשיכו כראש ממשלה ללא כל צורך להתפטר - כי עדיין אינו מכיר בטעויות המלחמה וגם לא בביקורת של ועדת וינוגרד. אך כיהודי וישראלי אני תקוה כי העם במדינת ישראל יתאחד עם המסקנות של ועדת וינוגרד ויביאם אל המטרות הנכונות ויבוא שלם על מדינת ישראל בימינו.
 

n i e m a n d

New member
ההודעה שלך ברוח ההודעה שאני כתבתי, ושאתה

תקפת אותי כחיה פצועה ומורעבת. מה אתה מנסה לעשות בדיוק?
 

ביפו

New member
תודה על תגובתך המהירה. עניתי כר - ואיני צריך

להוסיף. בתשובה ל niemand - ההודעה שלך ברוח ההודעה שאני כתבתי, ושאתה תקפת אותי... =================================================================
 
למעלה