זוכה תחרות קריקטורות אנטיש' באירן:

אני לא רוצה להכנס לויכוחים

ראשית אני לא מבין מה "הגאווה" הזאת במה יש להם להתגאות. נכון שבין קורבנות השואה היו הומואים ועל זה יש להצטער. וישו הטוענים כך. כואב שבירושלים יש ויכוח על נושא זה. הייתי שולח אותם לעשות "מצעד גאווה" בסדום, שם לא יהיה מי שיפריע. אבל אני נמנע מויכוחים.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אתה לא נמנע- כשאתה שולח אותם לסדום! העובדה שגם הנאצים היו שותפים לשינאה שלך להומוסכסואלים (ואולי גם לדיעה לגבי אופן הטיפול הרצוי בהם), אינה הסיבה היחידה בגינה השינאה הזאת- ככל שינאה לקבוצה שלמה של בני אדם, רק בשל היותם שונים- מסוכנת. השינאה הזאת, היא בדיוק הסיבה שטוב שהם צועדים. וכן- בעיר הקודש. חירות האדם, כבודו וזכותו להיות עצמו בכל מקום, היא עקרון מקודש לחלק מאיתנו.
 

talia olav

New member
נראה שאתה כן רוצה להכנס לוויכוחים,

שהרי אחרת לא היית כותב דברים כה בוטים. האם אתה רוצה שכשם שירושלים הפכה בפועל לבירת הציבור הדתי בלבד, גם פורום "שואה - הנצחה ותיעוד" יהפוך לפורום לציבור הדתי בלבד? אם כך כדאי לשקול את שינוי שם הפורום. ומעניין שהדברים מובאים דוקא ביום בו הקרע בין הפלגים מודגש ביתר שאת.
 
אני חושב שירושלים צריכה להיות

נטולת מריבות. מספיק ששלש דתות נאבקות על ירושלים. בירושלים יש רוב כזה שהיא שונה מתל אביב. נושא זה בירושלים (דווקא) רגיש ביותר (אני מאזור המרכז). מצעד הגאווה בעיני הוא פרובוקטיבי. אין לי בעיה לעבוד עם הומואים או לסביות ומקבל אותם כאישיות רגילה. אף פעם לא שאלתי מי הוא מה. כל הזמן אני עם אנשים. פעמיים בשבוע אני עובד בירושלים, אני רואה את ההתייחסות של האנשים שם בנושא זה. אף אחד מהם לא דתי. לא צריך לקשור נושא זה לשואה. שבשואה נרצחו הומואים לא זה נותן לגיטימיות למצעד בצורה כזאת(שלפי דעתי זה מגעיל). מותר גם להתנגד לתפישה זאת ולהביע את דעתי. לא מנעתי מאחרים להביע דעתם. חופש הביטוי חל גם על אנשים שמתגדים. כולם מוזמנים להשתתף בפורום.
 

ישרון

New member
בני פתחת בויכוח ואני לא אשאר אדיש

ראשית אדגיש כי לטעמי מצעד הגאווה הינו מיותר ולא רק בירושליים אלא גם בתל אביב ואפילו בסדום לא הייתי שותף למצעד. אני סבור כי הערפותיו מהמיניות של מי מאיתנו שמורות לו בלבד ומוטב להצניען.לא תמיד זה אפשרי מאחר וכאשר חיים בזוגיות ובת הזוג מתעברת הרי ברור לכל שהדבר לא קרה מרוח הקודש. שלושת הדתות המונוטאיסטיות החליטו להפוך את ההתנהגות המינית שאינה כדרך הטבע לעבירה מוסרית,עדיין לא הצליחו לשכנע אותי מדעית כי ההתנהגות הלא סטרייטית כלומר "הומוסקסואליות ולסביות" הינה תוצר של רצון וניתנת לתיקון. צר לי על אותם אנשים שכך נולדו אולם קצרו ידי מלהושיעם ואולי המדע ימצא להם דרך לתיקון בעתיד. למרות דעתי האישית אם מישהו בוחר להפגין את העדפותיו המיניות בראש חוצות ולהתפאר בהן קטונתי מלמנוע אותו מלעשות זאת. מצידי שירקדו ויפגינו לי זה בכלל לא משנה ואלימות כנגדם היא רעה חולה לא פחות מאשר המיפגן הזה.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ואני מקוה, שיום יבוא וימציאו תרופה נגד שינאה ודעות-קדומות.
 
שלושה יעדים להשמדה היו להיטלר ימ"ש

יהודים הומוסקסואלים וצוענים. שלוש קבוצות שנחשבות נחותות ואין הרבה גאווה להשתייך אליהן.
 
שיעשו את זה בעין חמד. בקסטל. בפארק

ושיקראו לזה "מצעד הגאווה ירושלים" אני לא מבין את ההתעקשות שלהם. זה יכול להסתיים בשפיכות דמים של איזה מטורף. וחבל.
 
השואה שנשכחה

היהודים אפו מצות מילדים וגם להומוסקסואלים קשרו כתרים: "לאחר חיסולו של רוהם, היטלר הורה לטהר את הצבא מהומוסקסואלים. חוק חדש נחקק וביסודו ההוראה לטהר מהחברה הגרמנית הומואים, חולי רוח, אפילפטיים, מכורים לסמים, עיוורים ונכים. עד 1935, כ-56 אלף איש ואישה היו לקורבנות החוק. הומוסקסואלים עברו עיקור. בהמבורג פשטו הנאצים על מקומות בילוי של הומוסקסואלים לקראת האולימפיאדה ותוך לילה אחד כשמונים הומוסקסואלים פונו למחנה ריכוז. הירשפלד, שייסד את הליגה לזכויות האדם, מת בצרפת, ופעילי הארגון נאסרו או הוענשו. בפיקוחו של הימלר, מחלקה מס' 2 היתה אחראית לשליטה ב"מפלגות וארגונים, ליגות וקבוצות כלכליות לא-חוקיים, ריאקציונרים והכנסייה, 'בונים חופשיים' והומוסקסואליות". עד 1937 טיהר הימלר את ה-SS מהומוסקסואלים בעודו מתאר הומואים כחולים, פחדנים, שקרנים, בוגדים, בלתי-נאמנים ובלתי-אחראיים."
 
את צודקת גם ההומואים נפגעו בשואה

אבל זה לא מצדיק פרובוקציה דווקא בירושלים. אני לא נמנה שם עם שום אוכלוסיה. אבל לרוב האוכלוסיה הירושלים זה בנפשם. יותר מפסיקה של כל בית משפט. יכול לגרום למהומות. אותו דבר בדתות אחרות. מעניין לראות מצעד כזה ברומא. אני חושש על שלום ירושלים.
 
לא מזמן נסענו בלילה לגוש קטיף

לעזור בפינוי משתלות. כאב גדול היה שם, על העקירה של השתילים הרכים.. הרבה על עצם ההתנתקות, אבל הרבה יותר על היחס... על האזניים האטומות לכאב של האנשים. על זה שהממשלה משתמשת בא/נשים ככלי משחק על לוח. נסענו כדי להפגין נגד זה. לעזור. להראות שיש מי שאכפת להם. ככה גם כאן: הומוסקסואלים ולסביות רוצים לעמוד מול הממשלה הכנסת בית המשפט הגבוה לצדק ולהגיד: "מפלים אותנו לרעה במדינה הזו!". למה אתה חושב שזו פרובוקציה, לבקש שהשלטון , שהממשלה, תקשיב לאזרחים בכאבם?
 
תראי מהמצעדים הקודמים

קשה לי לראות שני גברים חצי ערומים ומתנשקים בפרהסיה. זה נראה לי כזילזול ברוב הדומם. כשהיה בתל אביב מצעדים לא הגעתי ולא הרגיז אותי, התעלמתי (אני גר קרוב לתל אביב). בצנעה שיעשה כל אחד מה שרוצה. אם היתה הפגנה רק עם שלטים כמו כל גוף שנאבק, אין בעיה. אף פעם לא הרגשתי שמפלים מישהו בגלל שהוא כזה, אני כבר עובד באותו מקום מעל 37 שנה ועם לקוחות. לא היה מושג של הפליה. התעלוכה והביגוד למשל "ביקיני ואודם לגברים" באמצע הרחוב, זה דבר נורמלי, זה יוסיף למאבק. זה מרתיע ומרחיק הרבה המציבור. לא הייתי רוצה שילדי (עכשיו נכדי) יראו זאת.
 
אני חושבת לא היית באף מצעד

ואתה ניזון מהתשקורת. המצעד הוא ממש לא מה שאתה מדמיין... וזה באחריות... אני הולכת לשם עם 3 הילדים שלי, ותאמין לי שאם היתה סכנה שיחשפו לפורנוגרפיה - לא הייתי הולכת. יש פה ושם קבוצות שוליות בקצה המצעד, שצריך ממש לחפש בין מאות אלפי הצועדים כדי לראות אותם. כמובן שצלמי העיתונות מוצאים אותם, וזה מה שאח"כ רואים בעיתון. אל תאמין.
 
רואים בטלויזיה

וכל פעם תמונות בעתונות ובאינטרנט. דבר שני, אני מתנצל אם פגעתי במישהו בנושא זה.
 
../images/Emo32.gif

לפני חודש, התפרסם תרגום שלי מיידיש לסיפור של בשביס ב"הארץ".
 
הנה הציטוט במקור:

"צייטלס פאָטער, ר' ישראל בענדינער, איז שוין אין מיין צייט געווען אַ זקן פון אַכציק יאָר....." מתוך: יצחק באשוויס-זינגער, "דער שפיגעל און אנדערע דערציילונגען", מאגנס, ירושלים, תשל"ט, ז' 88.
 
למעלה