עוד יתכן עד מאד
שבמה שאתה קורא לו בבל"ת טהור וליבוביץ קורא לו אלילות מוצאים אחרים הבנה גדולה מאד בטבע העולם והאדם. אתה אומנם בדעה שבסיפורי חז"ל אין ממש, ואולי אתה חושב כך גם באשר לסיפורי המקרא, אולם תסכים אתי שיש רבים מאד שקוראים טקסטים אלה שכאילו אין הם בדותות כלל, הם מתייחסים במלוא הרצינות ל"פשט" הכתוב שכאילו היה. כל מורה הנבוכים נכתב עבור אנשים כאלה וכך גם אי אלו כתבים של ל'. במילים אחרות זה כבר עניינו של הקורא כיצד הוא מגיב לכּתוּב וגם אתה יכול לנסות - יכול, לא חייב חלילה - להפיק מהסמלים הקבליים משהו על טבע העולם והאדם אם רק תרצה להעיז. יתכן שחכם כ'משך החכמה', ולא רק הוא, הצליח בזה יותר ממך וכלל לא ראה בזה עסוק בשטויות.
אין זה כלל נכון ש-ה- קבלה לוקחת אותנו מלכתחילה לעולמות אחרים שאנשים מחזיקים מהם אמת לאמיתה. גם את זה אפשר לדעת רק אם לומדים קצת מפי מומחים לתחום.
אני חוזר ומדגיש. אין לי עניין בפרופגאנדה. אני כן מואס ביותר בקלות הבלתי נסבלת מבחינתי שבה אנשים פוסלים ומגנים דבר מבלי שהם יודעים עליו אלא את מה שאמר השכן. זה פשוט רדוד בעיני מבחינה אינטלקטואלית.
שבמה שאתה קורא לו בבל"ת טהור וליבוביץ קורא לו אלילות מוצאים אחרים הבנה גדולה מאד בטבע העולם והאדם. אתה אומנם בדעה שבסיפורי חז"ל אין ממש, ואולי אתה חושב כך גם באשר לסיפורי המקרא, אולם תסכים אתי שיש רבים מאד שקוראים טקסטים אלה שכאילו אין הם בדותות כלל, הם מתייחסים במלוא הרצינות ל"פשט" הכתוב שכאילו היה. כל מורה הנבוכים נכתב עבור אנשים כאלה וכך גם אי אלו כתבים של ל'. במילים אחרות זה כבר עניינו של הקורא כיצד הוא מגיב לכּתוּב וגם אתה יכול לנסות - יכול, לא חייב חלילה - להפיק מהסמלים הקבליים משהו על טבע העולם והאדם אם רק תרצה להעיז. יתכן שחכם כ'משך החכמה', ולא רק הוא, הצליח בזה יותר ממך וכלל לא ראה בזה עסוק בשטויות.
אין זה כלל נכון ש-ה- קבלה לוקחת אותנו מלכתחילה לעולמות אחרים שאנשים מחזיקים מהם אמת לאמיתה. גם את זה אפשר לדעת רק אם לומדים קצת מפי מומחים לתחום.
אני חוזר ומדגיש. אין לי עניין בפרופגאנדה. אני כן מואס ביותר בקלות הבלתי נסבלת מבחינתי שבה אנשים פוסלים ומגנים דבר מבלי שהם יודעים עליו אלא את מה שאמר השכן. זה פשוט רדוד בעיני מבחינה אינטלקטואלית.