חברים יקרים מפז, מי יכול להרחיב על...

vinney

Well-known member
בטח התכוונת אליי? איזה רעש רצית?

בארץ ללא ספק שלטכניון יש שם הרבה יותר מוכר מכל אוניברסיטה אחרת בתחומים טכנולוגיים. מוצדק או לא זה עניין אחר. &nbsp בחו"ל כולם אלמוניים באותה המידה מחוץ לעולם האקדמיה (בתוך עולם האקדמיה העברית, כמה שזכור לי, מדורגת יותר גבוה).
 

סימבה8881

New member
פעם אם רק היו משבחים את הטכניון

היית אומר שאיכות הלימודים שם על הפנים כי המרצים מתרכזים רק בלחקור ולא שמים קצוץ על ללמד
 

vinney

Well-known member
זה עדיין נכון, אבל לצערי לא משתקף בתדמית של המוסד


 

סימבה8881

New member
לדעתי אתה טועה כי מספיק להיכנס לאתרי הקורסים שלהם

כדי לקבל שם את כל החומר כתוב וללמוד ממנו. &nbsp
 

vinney

Well-known member
בשביל זה לא צריך ללמוד בטכניון

הבעיה עם הטכניון היא לא שהם לא יודעים מה צריך ללמד, היא שהם לא יודעים ללמד.
 

סימבה8881

New member
זה לא בדיוק נכון

א. לא תמיד אתרי הקורסים פתוחים גם לאורחים ב. אם אני לומד במוסד אחר לא תמיד הקורס בטכניון זהה או דומה לקורס במוסד שלי, מה שהופך את החומרים שיש באתר הקורס של הטכניון לרלוונטיים חלקית או לכאלה שאני יכול להשתמש בהם בעיקר בסוף הקורס, אחרי שכבר סיימתי ללמוד את כל הנושאים ואני יודע מה רלוונטי אליי ומה לא. ג. תרגילים - זה אולי הדבר הכי חשוב בלימודים. מי שלא לומד בטכניון צריך להגיש את התרגילים שניתנו בקורס במוסד שבו הוא למד, והם תרגילים אחרים ממה שקיבל הסטודנט בטכניון. התרגילים בקורסים בטכניון לרוב ברמה מאד גבוהה. ד. הסגל האקדמי הוא בעל ידע רב מאד - שוב, לא בכל מוסד אקדמי יש סגל כך כך חזק מקצועית. ה. בנק מבחנים משנים קודמות - גם אם הוא קיים, הוא לא בהכרח תואם את המבחנים אליהם סטודנט במוסד אחר צריך להתכונן אליהם. &nbsp בקיצור, כדי שסטודנט מחוץ לטכניון יפיק תועלת מלאה מאתרי הקורסים של הטכניון הוא צריך ללמוד פעם אחת את הקורס שהוא לומד ופעם שנייה את המקבילה של הקורס הטכניוני. אני לא מכיר סטודנטים שיש להם את הזמן הפנוי לעשות את זה. &nbsp
 

vinney

Well-known member
זה לא משנה

אין באתרי קורסים של טכניון שום חידוש או סוד כמוס, החומר שצריך ללמוד הוא אותו החומר בכל מקום. &nbsp לגבי ״התרגילים בטכניון ברמה מאוד גבוהה״ אני לא מסכים, בתור מי שראה את התרגילים האלה ויכול היה להשוות למוסדות אחרים, אבל גם זאת לא הנקודה הכי חשובה. התרגילים לא באים לללמד, אלא באים לבחון ידע. &nbsp הסגל האקדמי הוא אכן בעל ידע רב בתחומו, אבל שוב - זאת בדיוק הנקודה: הסגל האקדמי הוא סגל של חוקרים ומדענים, לא מורים. בן אדם יכול לקבל פרס נובל אחרי פרס נובל - זה לא עושה אותו מורה טוב. &nbsp כל הדברים שאתה מעלה אפשר להגיד על כל מוסד בארץ, זה לא מסביר למה לטכניון יש שם מוכר במיוחד בתחומים טכנולוגיים, וזה גם לא מסביר למה בטכניון קיימים דברים כמו ״פקטור״ שמעידים שהם מזייפים הישגים של תלמידים כי הם לא מצליחים ללמד אותם כמו שצריך.
 

סימבה8881

New member
אני אגלה לך סוד שבכל המוסדות יש

פקטור. המטרה היא לא לזייף הישגים, אלא לפצות סטודנטים למקרה של מבחן קשה מידי. מבחנים במקצועות מדעיים לא בודקים ידע, אלא את היכולת לממש אותו ולפתור בעיות. הבעיות שניתנות במבחן צריכות להיות סבירות לסיטואציה של מבחן. לכן, מרצים הרבה פעמים טועים בהערכת הסבירות של המבחן. בגלל זה יש פקטור. אני חושב שמה שקובע את איכות המוסד זה רף הקבלה, רמת התרגילים והמבחנים שהסטודנטים מקבלים וכן הלוגיסטיקה של הקורס מבחינת חומרי לימוד מסודרים, משוב על תרגילים וכו'... איך המרצים מלמדים בכיתה זה פשוט לא רלוונטי, כל עוד החומר מסודר בצורה כתובה בספר או חומרים מטעם המוסד. מהיכרותי עם כמה אוניברסיטאות בארץ, לא בכולן יש את האמצעים האלה (תרגילים ברמה גבוהה, חומר מסודר וכו'...). בהיבט הזה, הטכניון, תל אביב והעברית בולטות לטובה. אני לא חושב שלטכניון יש איזה יתרון על תל אביב והעברית.
 

vinney

Well-known member
לא, לא בכל המוסדות.

לא קיבלתי פקטור אף לא פעם אחת בלימודיי לשני התוארים שלמדתי אליהם באוניברסיטה הפתוחה. בקורסים שלקחתי להנאתי בקולג׳ המקומי בקליפורניה גם לא הכירו מושג כזה ״פקטור״. &nbsp למה אתה מזייף ציונים זה לא משנה, עובדה היא שהציונים מטכניון הם מזוייפים וחסרי אמינות. הם לא באמת משקפים את הידע של הסטודנט כי {הכנס תירוץ אהוב עלייך למה הם לא צריכים}. &nbsp אני מציע שנעצור פה, אם אתה רוצה לפתח שירשורפלצת על טכניון ואיכות ההוראה בו - אולי תמצא פורום יותר מתאים לזה.
 

סימבה8881

New member
אולי בפתוחה אין פקטורים

אבל אני מבטיח לך שיש פקטורים בכל האוניברסיטאות. אני לקחתי כמה קורסים בפתוחה ולצערי המון מבחנים שם ממוחזרים. לבחון אותך על שאלה שכבר ראית ואתה מכיר כמעט בעל פה את הפתרון זה גם סוג של לזייף ציון.
 

bismark1

New member
*לא קיבלת פקטור?

נו, אז בפתוחה לא מצהירים עליו רשמית אבל יש קורסים שבהם הבדיקה עצמה נעשית בצורה שתעלה מלאכותית את הציון (ע"ע לוגיקה שם אפשר לקבל ניקוד מלא על שאלה במבחן על תושבה שהיא נכונה ב-20%). בארה"ב אין פקטורים? איך אתה קורא לקביעה בסוף הסמסטר של ה-cutoff ל- letter grade? אני עוד לא ניתקלתי במוסד לימודים שבאף קורס בו לא הפעילו מניפולציה זו או אחרת לעיצוב הציון. (לגבי איכות הוראה, פתח עכשיו את הקבוצת פייסבוק של האו"פ בפייסבוק, שולחים שם אנשים ללמוד אלגברה מהרצאות של צילג בטכניון וחישוביות מהרצאות של יונתן אומן בבר אילן. That being said, אני עדיין חושב שאיכות ההוראה באו"פ בממוצע גבוהה יותר). * מה רע בשרשורפלצת, מה אתה רוצה שארנשים יעשו? יעבדו?
 

vinney

Well-known member
לא ברור לי מה ניסית להגיד

הפקטורים בטכניון ובמקומות אחרים מתבצעים אחרי שכבר התקבלו תוצאות הבדיקות, כי הם מצפים התפלגות ציונים מסויימת. באוניברסיטה הפתוחה, לפחות באף קורס שאני עשיתי, לא הייתה שום ציפיה לשום התפלגות, ולכן גם לא היו פקטורים. לא ברור לי איך אפשר לקבל "ניקוד מלא על תשובה שהיא נכונה ב20%", ואין לי מושג למה אתה מתכוון, אז אין לי גם איך להתייחס לזה. &nbsp מה זה " ה-cutoff ל- letter grade"? אני עשיתי קורס וקיבלתי בו ציון, איזה cutoff בסוף סמסטר? זה נכון שהשסקלה שם הרבה יותר גסה, אבל עדיין לא אומר שמשנים ציונים כדי להתאים להתפלגות קבועה מראש, לפחות לא במכללות בהם אני לקחתי קורסים (מכללות מסונפות לUC וCSU). ההמרה של הציון באחוזים לסקלה באותיות היא קבועה, אין איזה cutoff. בגליון הציונים הסקלה מודפסת מאחורה בתדפיס קבוע, ומשתנה פעם באי אילו עשרות שנים. אם ציון בין 90 ל 100 מתורגם לA - אז כל מי שקיבל בין 90 ל100 יקבל A בגליון הציונים, אין איזו קביעה כל סמסטר איפה עובר הגבול. שוב, זה נכון למכללות בהם לקחתי קורסים, אולי במקומת אחרים זה אחרת. &nbsp לגבי דוגמאות בודדות - לא מכיר את השמות האלה, אבל חיפוש מהיר בויקיפדיה מראה שבן אדם בשם "צילג" שהיה איש סגל בפקולטה למתמטיקה בטכניון נפתר לפני כמעט עשור. את מי בדיוק שולחים אליו?
 

bismark1

New member
בדוגמא הספציפית שנתתי

לוגיקה בפתוחה מועבר בצורה מזעזעת, הפתרון הוא לתת ציון שרירותי בבדיקה של השאלות במבחן, מן הסתם יש לזה השפעה על הציון הממוצע בקורס (האם הבדיקה נעשית בצורה פוסטריורית? אין לי מושג). &nbsp לגבי ארה"ב, בקורסים שעשיתי הציון בקורס תורגם לאות לפי סף מספרי: בחלקם הוצהר בתחילת הסמסטר מה יהיה הסף (>90 ל-A וכן הלאה), בחלקם הסף נקבע רק אחרי שהקורס הסתיים (קרי, מקבלים בסוף הודעה בסגנון, "קבענו את הרף ל-A כ- 87.3"). &nbsp דוגמאות אנקדוטליות: צילג מת, הקורס שלו באלגברה צולם לפני (כי לצלם את זה אחרי פחות יעיל מבחינת למידה וגם קצת קריפי). התשובה הסטנדרטית בפייסבוק של האו"פ ל"איך ללמוד לאלגברה?" היא ללכת לראות את הוידאו של צילג. &nbsp מה שאני טוען בשורה התחתונה: הטכניון לא חריג לטובה או לרעה בעניין הזה בנוף האקדמי.
 

vinney

Well-known member
כשאני לקחתי את הקורס הזה שלחו לי קלטת וידאו גם

זה לא היה צילג, זאת הייתה אישה (לא זוכר את השם, אחת החברות סגל של האו״פ). כך שזה שהם שולחים לצילומים של הרצאות זה לא חדש, וזה שהם צילמו גרסה חדשה זה דווקא מעודד. אלגברה לינארית כמה שזכור לי היה הקורס היחיד שבו שלחו לי קלטת וידאו, בחלק מהקורסים האחרים היו הקלטות וידאו באתר. רוב חברי הסגל של האוניברסיטה הפתוחה הם גם חברי סגל במוסדות אחרים. המנחה שלי בסימנר לתואר שני הייתה אשת סגל מאוניברסיטת חיפה, אחד המועמדים להנחיה בתיזה שלי היה מאת״א (וגם אחראי על כמה קורסים באו״פ), מי שהתחיל את המחלקה למדעי המחשב באו״פ היה דוד הראל, ממכון וויצמן, כך שצילג מהטכניון הוא לא יוצא דופן. מה שמאחד את כולם הוא שכולם באוניברסיטה הפתוחה בשביל ההוראה. הרבה מעבודות הדוקטורט והפוסט דוקטורט שנעשות באו״פ מתרכזות בפיתוח קורסים, תרגומי והתאמות ספרים, ובניית תוכנית למידה מרחוק. הטכניון אולי לא חריג, אבל האו״פ בהחלט כן, ויכול להיות שזה מעלה לי את הציפיות מכל השאר. אבל את הטכניון מהללים ולכן זה מייצר אצלי אנטגוניזם, כי ההילולה הזאת בעייני לא מוצדקת. בטכניון יש חוקרים ומומחים בעלי שם עולמי, אבל זה לא משפיע כהו דה על היכולת שלהם להעביר חומר לסטודנטים צעירים, ולמעשה - משפיע באופן שלילי כי הם רואים בכך הכרח, עונש.
 

vinney

Well-known member
קראתי את המאמר על צילג, באמת נשמע כמורה מצויין

אז אין פלא ששלחו תלמידים לשמוע את הרצאותיו. הבן אדם היה מורה בתיכון הצעירותו, מי שמצליח ללמד מתמטיקה לתיכוניסטים הוא מורה בנשמה ואין לי ספק שכל פרסי ההצטיינות שהוא קיבל הגיעו לו. &nbsp אבל זאת דוגמא אחת. על אחד כזה יש 20 פרופסורים שמתייחסים לשעות הוראה כעונש, מעבירים הרצאות שחצי מהתלמידים בכלל לא מגיעים אליהן והחצי השני נרדמים, ומדלגים על חצי מהחומר כי "נגמר הזמן". &nbsp אותו צילג, מסתבר, גם כתב את ספר הקורס של אלגברה לינארית, כך בויקיפדיה. אין לי את ספר הקורס שלי לבדוק אם למדתי לפי הספר שהוא כתב או לא, אבל בהחלט הצלחתי לא רע באלגברה לינארית בזכות ספר הקורס שקיבלתי מהאוניברסיטה. ולא רק באלגברה לינארית - רוב הקורסים למדתי רק מהחומר שקיבלתי מהאוניברסיטה - בתואר הראשון הפסקתי ללכת להנחיות בערך כשסיימתי את קורסי החובה, ובתואר שני בכלל כמעט ולא הלכתי להנחיות. &nbsp האם סטודנט בטכניון יכול לסיים את התואר רק עם החומר שהוא מקבל מהאוניברסיטה בלי ללכת להרצאות? אני בספק. חלקם (רובם) גם עם ללכת להרצאות לא מצליחים, הפסקתי לספור לכמה אנשים הלוותי את הספרים שלי כי לא הצליחו לקבל אותם בספריה.
 

bismark1

New member
זו אכן אנקדוטה

ובתור מי שלמד בשני המוסדות, בפתוחה קל יותר ללמוד באופן חד משמעי. לגבי רמה או "מה הציון בקורס אומר על רמת הידע של הבנאדם", אני לא רואה הבדלים משמעותיים, בשני המוסדות יש קורסים שמועברים בצורה רעה באופן עקבי והציון בהם חסר משמעות בעיניי.
 

ipv6

Member
עשיתי קורסים של תואר ראשון גם באת"א וגם בטכניון

בטכניון המבחנים משמעותית קשים יותר. באת"א זה תמיד היה דומה למה שעברת בהרצאה \ בתרגול עם שוני קל אולי חישוב קצת יותר מסובך. בטכניון בהרבה מבחנים אתה מקבל שאלה של 30 נק' על מקרה קצה שהזכירו בחצי מילה באחת ההרצאות ואתה צריך להמציא את הגלגל במבחן. לא למדתי באו"פ אבל פגשתי "הרבה" אנשים שסיימו תואר שם ממוצע גבוה (נגיד 90+) והיו דיי גרועים גם מקצועית וגם תיאורטית. חלקם מרחו את התואר על פני הרבה שנים, מה שמקשה להשוות למשהו שלומד 4 שנים במשרה מלאה.
 

vinney

Well-known member
וזה בעינייך נחשב לטוב?

״בטכניון בהרבה מבחנים אתה מקבל שאלה של 30 נק' על מקרה קצה שהזכירו בחצי מילה באחת ההרצאות ואתה צריך להמציא את הגלגל במבחן.״ - זאת בדיוק הבעיה! &nbsp
 
למעלה