חברים כולם כאן סביבי....איך יכול לה

ירח41

New member
"מורה מוסמך"

תודה על ההצעה. בשביל להודות לך, אני אציע לך מורה מוסמך אם אתה רוצה לקרוא את הספר "שלגיה ושבעת הגמדים" או "כיפה אדומה". אך, כך או כך אני לא צריך מורה מוסמך בשביל לקרוא ספרים. לסיטואציות קשות יש לי קאסוטו. תודה.
 

I S A A K

New member
לו היה לך מורה כמוני

היתה מבין שכל הבילבולוציה שטות אחד גדול
 

I S A A K

New member
כי לכל התחלה יש מתחיל

עכשיו תשאל מי התחיל א'ההתחלה,שים לב מהיכן היתחילה ההתחלה
 

I S A A K

New member
עיין זאת

יהודי יקר. מסתמן שהנך בדרך הנכונה להגיע אל יעד חקירתך ולכל המשמעויות הנלוות מכך. יישר כוח. קח נא מעט אויר לנשימה והתכונן לצלילה העמוקה... אצייד אותך בזוג סנפירים ובבלון חמצן חדש ומרענן, ומכאן מובטח (בעהי``ת) שתגיע בשלום למעוז חפצך האמיתי... דרך צלחה. כעת, נא אחוז מהשאלה לקמן לעניין כל ההתעסקות הלוגית בנוגע לתפיסת היסוד (או להפיכין, מעניין אי היכולת האנושית לתפוס) מציאות של בורא לעולם: נשאל: האם ייתכן שבורא עולם הוא מוגבל? יהיה זה שיאמר: כמובן שאינו מוגבל! הרי הוא כל יכול, בורא עולם ומלואו! נענה לאותו האחד: האינך חושב שאתה מגביל במחשבתך את בורא-העולם בכך שקבעת שאינו יכול להיות מוגבל? משמע: בתור הכל-יכול, הקב``ה מוגבל ואינו מוגבל גם יחד... אינו מוגבל במוגבלותו, ומוגבל באי מוגבלותו. אינו מוגבל באי מוגבלותו, ומוגבל במוגבלותו. הקב``ה הוא הכל והכל הוא, ואין עוד מלבדו בכל הרבדים של היקום, והכל עומד כלא חשוב בהשוואה אליו יתברך: אחד! אלופו של עולם בכל ח` הרקיעים, הארץ וארבע רוחות שבעולם. ``אל עולם``: שהוא העולם והעולם זה הוא!, ואין שום דבר נפרד ממנו; שגם הנבראים הם אחד עמו. ולא חלילה וחס, ``אל העולם``, לאמור: שיש עולם וישנו הקב``ה, ושהוא האל (מלכו) של העולם המופרד כביכול ממנו... ורק הוא להחליט האם לחשוף את הדרו בפני יצירי כפיו או להיות נמצא ואך בהסתר מהם! נבין: א.למי שיש סוֹף -- יש לו התחלה •התחלה שהייתה מאז ומעולם -- לא הִתחילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּהתחלתה •התחלה שמעולם לא הייתה-- לא התחילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להתחִיל את עצמה » אין התחלה שהתחילה את עצמה » כל התחלה החלה ע``י מתחִיל (שקדם לה) » למתחיל אין התחלה -- שאם לא כן, יהיו מוּתחלִים בלי מתחיל » למי שאין התחלה -- אין לו סוף ב.למי שהוא נִברא -- יש לו בּרִיאה •בריאה שהייתה מאז ומעולם -- לא בּראה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּברִיאתה •בריאה שמעולם לא הייתה -- לא בראה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי לִברוא את עצמה » אין בריאה שבראה את עצמה » כל בריאה החלה ע``י בּוֹרא (שקדם לה) » לבורא אין בריאה -- שאם לא כן, יהיו בּרוּאים בלי בורא » למי שאין בריאה -- אינו נברא ג.למי שהוא מוּגבל -- יש לו מוּגבלוּת •מוגבלות שהייתה מאז ומעולם -- לא הִגבילה את עצמה -- שהרי כבר הייתה קיימת מלכתחילה ואין צורך בּהגבלתה •מוגבלות שמעולם לא הייתה -- לא הגבילה את עצמה -- שהרי לא הייתה קיימת מלכתחילה כדי להגבִּיל את עצמה » אין מוגבלות שהגבילה את עצמה » כל מוגבלות החלה ע``י מגבּיל (שקדם לה) » למגביל אין מוגבלות -- שאם לא כן, יהיו מוּגבלים בלי מגביל » למי שאין מוגבלות -- אינו מוגבל כל טוב...
 

ירח41

New member
צללתי, וברחתי במהירה,

כדי לשפוך בפניך את הטעויות שחשפתי. אולי לא שמת לב אליהם. זה בלתי אפשרי להיות מוגבל וגם לא מוגבל בו זמנית. דבר מוגבל, הוא מוגבל, כלומר יש משהו שעושה אותו מוגבל, לכן הוא לא יכול להיות לא מוגבל, שהרי כבר טענו שהוא מוגבל. זה היגיון פשוט, אני לא מבין איך לא הבנת אותו. זה בלתי אפשרי להיות גם מינוס וגם פלוס. אי אפשר להיות שלם, וגם לא שלם. אי אפשר להיות מחוץ לבית, וגם בתוכו. אי אפשר לפתוח עיניים, בזמן שהם עצומות. בקיצור, אי אפשר לבצע שתי דברים ניגודיים באותו זמן, ואי אפשר להיות שתי דברים ניגודיים באותו זמן. למתחיל אין התחלה -- שאם לא כן, יהיו מוּתחלִים בלי מתחיל מה הקשר בכלל? מה שאתה אומר: למתחיל אין התחלה, בגלל (כולנו מחכים לסיבה, אולם) - שאם יהיה למתחיל התחלה, אז יהיו מותחלים בלי מתחיל. כלומר, המשפט השני אומר שאם משהו יוצר את את היוצר, אז יהיו כאלה שנוצרים בלי יוצר. המשפט הזה פשוט לא הגיוני. שהרי אמרנו בהנחה בסיסית שיש משהו שיוצר את היוצר, ככה שבלתי אפשרי לומר שנוצרים בלי יוצר, מפני שזה נוגד את ההנחה הבסיסית שהנחנו כשפתחנו במילה "אם". רוב המשפטים פה מאפיינים את אמנון יצחק: אוסף של קשיים לוגים אשר נאמרים מהר, ובכך קשה למצוא את הטעות אשר חבויה בהם. אין כל היגיון ברוב המשפטים האלה.
 

I S A A K

New member
חזור בחזרה לצלילה

לריענון, נא קרא שוב בעיון רב יותר את פרק א`, ומשם נמשיך בקצרה... נקודת המוצא בדיון היא בהשגת המושג: ``כל-יכול``. מאוחר יותר ננסה להבין, מה הוא בכלל רוצה מאיתנו? בשביל מה הגענו לעולם הזה בכלל? שהרי למעשה בכלל לא בחרנו להגיע לכאן מלכתחילה... הרי שפשוט ``הנחיתו`` אותנו כאן... ``כל יכול``= הכל הוא יכול. אם ``הכל-יכול`` יכול הכל, מהגדרתו מובן יהיה שאין לו כל בעייה של ממש ``בלהזיז אבנים``! רק שהשאלה היחידה היא: האם הוא חפץ בכך? מסתבר שלא! מכאן נגזרת שאלה מציקה עוד יותר והיא: מדוע אם כך, או איך זה שהוא אינו מראה לנו את ``יכולתו המופלאה`` בלהזיז אבנים? או: האם ישנה דרך בה נוכל להייטיב להשיג את שיעור גדולתו ``ככל יכול`` בדרכים אחרות? או: שמא, ואין לנו כל יכולת, אפשרות או סימנים כלשהם להשיג בנוגע ליכולתו? ... היה אחד שבא לאחד מחכמי התלמוד ואמר לו: ``תראה לי את הקדוש- ברוך-הוא. נו, תראה!`` אמר לו: ``אין בעיה, בו איתי...`` לקח אותו החוצה. אמר לו: ``אתה רואה את השמש? תביט עליה``. הסתכל למעלה, הסתנוור ולא יכול היה להביט בה. אמר לו: ``תסתכל טוב``. אמר לו: ``לא יכול להסתכל...`` אמר: ``אם על אחד הַשַׁמַשִׁים שלו אתה לא יכול להסתכל, אותו אתה רוצה לראות?`` נתחיל דווקא בעדותם הדוממת של גרגרי החול... מה הקשר בין לוגיקה- רציונל- מדע למושג אמונה? כדי להבין זאת צריך קודם כל להגדיר מהי אמונה. אמונה: נגזרת בין היתר מהמושג אמון/ אמינות (עניין של חוזק). מילים אלו אינן מרמזות ועוסקות באמונה ערטילאית. הטענה שלנו היא שדווקא הבסיס לאמונה הוא הכיוון הרציונאלי- מדעי. זהו השלב הראשון בסולם. ביהדות, הסולם הזה תחתיתו על הארץ וראשו עד השמיים... נמצא שהמצווה הראשונה שמונה הרמב``ם ב- ``יד החזקה`` היא: דע את ה`! לא להאמין כי אם לידע (לדעת) את השם. והוא פותח את ספרו במשפט הבא: ``י-סוד ה-יסודות ו-עמוד ה-חכמות לידע שיש שם מצוי ראשון, והוא ממציא לכל נמצא, וכל הנמצאים בשמים ובארץ ומה שביניהם לא נמצאו אלא מחמת אמיתת המצאו, והוא לבדו האמת! ואין לאחר אמת כאמיתתו!...`` מה זה לדעת? לדעת- זה קודם כל משהו לוגי... שהאמונה היא נכונה. אחרי שהשתכנענו (אחרי שהשתמשנו בשכל) רק אז אפשר לעלות בשלבים בסולם האמונה. זוהי גישת היהדות. והאדם המצוי בדרגה מאוד גבוהה של אמונה בבורא, האמונה הגבוהה היא תוצאה של תהליך ארוך של עבודת השם. נשאל: אבל היכן היא מתחילה? האמונה צרכה לבוא מאיזשהו בסיס! קודם כל צריך להתחיל עם השכל הישר. צריך קודם כל להכיר את נושא האמונה מבחינה שכלית (את האמיתות של התורה בצורה שכלית). ואז, אם השתכנענו אפשר לעלות למעלה בדבקות, ע``י למידה, עשייה, תפילה, תיקון מידות וכו`... רק אז מגיעים לדרגות מאוד גבוהות של אמונה. אך אם אדם לא איכפת לו בכלל למה הוא פה. זה פשוט לא מעניין אותו. על אף שיהיה מוזר הדבר ולא טבעי מבחינת תפיסה בסיסית של בן- אנוש, אי אפשר להתווכח עם אדם כזה. זהו רצונו. שהרי אי אפשר להכריח אדם להתעסק בשאלות מפתח אלמנטאריות המתבקשות של האם יתכן שישנו בורא לעולם? ; ``מאין באתי ולאן אני הולך?``; ומה אני בכלל עושה בעולם הזה (או אמור לעשות...?) כל אותם ``120-80-70 שנה`` עד מתי `שיקחו אותי` מפה?! שאם סוגייה זו אינה מעניינת כלל את בן- האנוש, אזי מה מבדיל אותנו משאר בעלי- החיים או גרגירי החול...
 

ירח41

New member
טוב אני אגיד לך מה אני חושב.

הדיונים איתך זה לא דיונים, זה לקרוא מאמר ולהגיב עליו, ואז לקרוא עוד מאמר ולהגיב עליו, ואז לקרוא עוד אחד,, אין פה דיון. כל פעם שאנחנו נתפסים בנושא מסויים, אתה משנה מיד את הנושא, ובורח אל המאמר הבא. אני לא יודע כמה מאמרים אתה עוד מחזיק בשרוול, אבל עד שלא נפתח דיון רציף ונורמאלי, לא נוכל להגיע למסקנה סופית. אני לא מתפלא שאני יכול לענות לך כמעט על כל נושא, וכמובן גם על רוב הדברים מגוכחים שהצגת, כשתרצה לדבר איתי על נושא אחד ומסוים, אני אחזור, עד אז, כל טוב.
 

ירח41

New member
תודה אבל

אני אוהב בנות. מעבר לכך, אני לא מעוניין להיפגש עם אנשים זרים שזורקים בפניי טענות ליפני שאני יכול לבדוק אותם לעומק.
 

I S A A K

New member
מה הקשר לבנות.אני לא הומו

יש לי אישה וילדים בפגישה נדבר בניחותה,נעמיד א'הדברים על השולחן בדייוקן כמובן אתה מוזמן להביא חברים
 

ירח41

New member
חח זה היה בצחוק

לא חשבתי שאתה כן. תודה אני לא מעוניין. בן כמה אתה? אני בן 17, אם יש לך אישה וילדים אתה צריך להיות די מבוגר.
 

I S A A K

New member
בן 30

חבל אתה יכל לבא אם כל החברה שלך תארגן מפגש בכל מקום שתירצה
 

ירח41

New member
תודה, לא מעוניין.

פשוט מצטער, אין לי ספקות אפילו בקשר לדעה שלי.
 
למעלה