חדשות מהיום הפתוח בי-ם

הוא בוודאות לא יהיה נמוך יותר...

אותי הם כבר הספיקו לדחות (ואני כן עומד בסכם הזימון של אב"ג, נכון לעדכון על הורדתו בנקודה).
 
כי שיטות חישוב הסכם שונות..

אני מעריך שבסופו של דבר יהיה יותר קל לקבל זימון בעברית.
 
מה שאתה אומר לא נכון לוגית

שהרי אם לא ניתן להשוות את הסכמים כיצד ניתן להעריך שניתן יהיה יותר בקלות לקבל זימון לעברית.
 
להשוות לא

אבל אני אומר שאם ניקח קבוצה של 200 לדוגמא, מתוך כלל הנרשמים לאחת הפקולטות לרפואה, אני חושב שמספר המזומנים לירושלים לא יהיה רחוק ממספר המזומנים לבאר שבע. אולי בגלל שאתה מועמד לעתודה לא זימנו אותך?, הרי מרבית הסיכויים שאצלנו זה יהיה ריאיון פסילה רגיל, לא?
 
אני לא מאמין...

לדעתי העתודאים בעברית יזכו ליחס רגיל כיוון שהשיטה הזו אינה מצריכה השקעה כמו המו"ר (ולכן לא כדאי לזמן אליו עתודאים מבלי שישנו הסכם המלא שלהם כולל ציוני הבגרות), זה די דומה למה שקורה בב"ש. מה גם שאמרו לי שמתייחסים אליי כמועמד רגיל. אבל אין לי מושג, אם לומר את האמת
 
לא חסרים אנשים שלא נרשמו לירושלים

כי הסף שם היה הכי גבוה עד עכשיו והם לא חשבו שיהיה להם סיכוי. אז כן, יש אנשים שאם היו יודעים על השינוי הזה קודם, אולי לא היו משנים לגמרי את שיפור הציונים שלהם או את ההכנה לראיונות, אבל כנראה שהיו נרשמים גם לירושלים, ליתר בטחון.
 

Y a n i B

New member
אולי את הפסיכו הוא היה משפר,

את הבגרויות, לעומת מה שהיה עד היום - בחיים לא. בין 108 ל-112 יש הבדל שולי.
 

johngalt2

New member
רגע, רגע...

לפני שאנחנו מתחילים לערב את אמא של פגי באנדי וכו', תחשבו שנייה על המשמעות של זה. הרי היחידים שבאמת ייפגעו מהשינוי הזה הם אלו שהפציצו בפסיכומטרי, ורק בעקבות זה החליטו ללכת לרפואה. הרי זה מה שכל הזמן רצינו - שהקבלה לרפואה לא תקבע אך ורק ע"י פסיכומטרי בשמיים, אלא על ידי מכלול התכונות של המועמד. עכשיו (כך אני מעריך) תהיה הזדמנות גם לאלו עם פסיכומטרי בסביבות ה- 740, שלפני-כן יכולו רק לחלום על העברית. וחוץ מזה, לבגרות יש עדיין משקל גבוה כדי להגיע לחתך הזימון לראיונות. בסופו של דבר, מדובר פה בשינוי לטובה, שכל מי שבאמת רציני בכוונות שלו לגבי רפואה ולא הולך רק כי הוא רואה שאין לו בעיה להתקבל, צריך לברך עליו. אבל בכל אופן, אין ספק שזה ממש מגעיל מצידם לא להודיע לאף אחד שזה מה שקורה. בכלל, הם מאוד אוהבים לשמור על עמימות שם, בעברית. הייתי ממש מופתע שהצלחתי להוציא מהם את כל זה.
 
אנשים עם 740 יכלו להתקבל גם לפני

השיטה המגוכחת הזו, אין צורך להגזים. השיטה מאוד פוגעת בבעלי הבגרויות הגבוהות והפסיכומטרים הממוצעים, שהם כבר לא יוכלו אפילו לקבל זימון לריאון.
 

johngalt2

New member
לא, היא לא ממש פוגעת...

השינוי הוא מ- 70% פסיכו' ו- 30% בגרויות ל- 75% פסיכו' ו- 25% בגרויות. זה בסך הכל 5% הבדל. ונכון, אנשים עם 740 יכולו להתקבל, אבל הם היו צריכים בגרויות כמעט מושלמות. ואני אומר את זה על סמך המחשבון באתר של העברית. בשנה שעברה, כדי להתקבל עם 740, היה צריך בגרויות בערך 11.4 או יותר. ואם כבר אנחנו בודקים אם זה הגיוני או לא: ההבדל בין 11 ל- 11.4 הוא, עבור רוב האנשים, הבדל בין ציונים בסביבות ה- 85+ בבגרויות החובה, לבין 95+ בבגרויות החובה. ותגיד לי אתה - האם יש איזשהו קשר בין כמה שבנאדם חרש על הבגרות בלשון/תנ"ך לבין סיכויי ההצלחה שלו ברפואה? אם כן, אז קלוש ביותר.
 
על מה את מדברת?

שנה שעברה אנשים מהקומונה התקבלו עם נתונים של 716 ו-113.34 לעברית (זה היה מיאס אם אני לא טועה). שנה שעברה חישוב הבגרות היה 50% ולא 30% כמו שאת טוענת. כך שמשקל הבגרות הצטמצם בחצי, וזה כן מהותי. וכן יש קשר בין כמות החרישה בתיכון לבין ההצלחה ברפואה, לאו דווקא קשר עם מקדם מתאם חזק, אבל ללא ספק יותר גובה מהמו"ר לגבי דמות הרופא בעתיד. את באמת מאמינה שלאחר שבע שנים שעברו על הסטודנט מאז שהשתתף במו"ר האישיות נותרה אותה אישיות, את באמת חושבת שלא ניתן להתכונן למו"ר ע"י פגישות עם פסיכולוג אירגוני/קליני וקבלת עיצות ואימונים התנהגותיים?
 
אממ

"אבל ללא ספק יותר גבוה מהמו"ר לגבי דמות הרופא בעתיד"? אין שום נתון שמעיד על כך. אני משער שהאוני' האחרות עקבו אחרי השגי נבחני מו"ר וראו שיש מקדם התאמה די גבוה ביחסית לסכם הרגיל של הבגרויות והפסיכו', ולכן החליטו לאמץ שיטות דומות/את מו"ר. מה שבטוח-שמשהו דפוק בשיטת הסכם הרגילה, הרי 'נוסחה מנצחת לא מחליפים'.
 
איך הם יודעות עם מקדם המתאם

אם עדיין לא היה מחזור אחד שהשלים את לימודיו ושהתקבל בעזרת המו"ר? כמו שנאמר, זו אופנה, שתשתנה בראייה כוללת של שנים מספר. כל אוניברסיטה מנסה להמציא את הגלגל, ולהראות על מקוריות, אבל בסופו של דבר כל השיטות הללו רק מגדילת פערים במקום לצמצם אותם.
 
לפי הממוצעים השנתיים...

אני לא חושב שזה עיניין של אופנה, הן פשוט מנסים 'שיטות חדשות', כי השיטה הנוכחית לא מוכיחה את עצמה. איך אתה חושב שיגדלו הפערים?, אם יזמנו פי 2 מועמדים?, שיוכיחו את האישיות שלהם בלי 'לשלם על טעויות העבר'?, או לשלם על זה שבכיתה י' הבית שלהם לא הציע להם להשלים מקצוע חובה?, או לשלם על זה שבעיר שלהם אין מכוני הכנה לפסיכומטרי?
 

nightriders

New member
שיוכיחו את האישיות שלהם????

ואני נמצא מספיק שנים באקדמיה כדי לומר שהאוניברסיטה אוהבת אופנות. זה יכול להתבטא בשינוי שמותיהם של קורסים לשמות אטרקטיביים יותר בלי לשנות כלל את התוכן, או "להמציא" מסלולים לא ממש חדשים. דוגמה לזה למשל זה המסלול לביואינפורמטיקה שהוא למעשה שילוב של מדעי המחשב ומדעי החיים (בתל אביב). מה שמצחיק שמסלול דו חוגי של מדעי המחשב ומדעי החיים היה קיים קודם לכן, אבל כש"חנכו" את המסלול לביואינפורמטיקה הרף שלו זינק לשמים ולמשך מחזור אחד אף עקף את הרף לרפואה. אבל תוך זמן קצר זה ירד לערך נורמלי יותר, כי אנשים כאן קלטו את העניין. אוניברסיטאות אוהבות את הקטעים האלה. להראות שיטות חדשניות יותר, קורצות יותר, או שנראות איכותיות יותר. בחלק גדול מהמקרים זה למראית עין בלבד. אז יש כאן תחרות- כל אחד רוצה להראות ששלו יותר גדול. דרך אגב, גם השיטה הבאר שבעית שהיא די ותיקה בענין של ראיונות לא הוכיחה את עצמה כמנפקת רופאים טובים יותר.
 
תראה, גם כאן זה עניין של זמן עד שיק

שיקום מכון הכנה למבחני המו"ר. ישנם כ-2000 מועמדים בשנה, אוכלוסייה יפה לעשיית כסף. כבר היום יש אנשים שהולכים לייעוץ פסיכולוגי, וזה הרבה הרבה יותר יקר מבגרויות. אני בעד מה שעשה הטכניון, קרי להכניס את מו"ר בהיקף קטן של 30% ועדיין להשאיר לסכם תקפות, אך מה שקורה בכל השאר הוא ממש לא צעד בכיוון הנכון (וזו דעתי האישית, כמובן).
 

johngalt2

New member
ציטוט מהאתר

תנאי קבלה לשנה א' תנאי הקבלה וכן שקלול מרכיבי הקבלה מפורטים בפרק. 1. קבלה על סמך ציון משוקלל. בחישוב הציון המשוקלל ניתן לבחינה הפסיכומטרית משקל של 70% ולתעודת הבגרות משקל של 30%. אם מישהו התקבל עם הציונים שאמרת - כנראה המחשבון שם פשוט לא נכון.
 
למעלה