חדשות מהיום הפתוח בי-ם

johngalt2

New member
כן. עשיתי את בגרות החורף האחרונה

ואני קצת פחות מברך על השינוי.
 

johngalt2

New member
כן, זה נכון...

אני משפר עכשיו במתמטיקה 5 יח', וראיתי שאלונים ישנים, והם לא קלים יותר. זה פחות או יותר אותו דבר. אולי ב- 3 יח' מקלים, כדי להעלות את אחוז הזכאים לבגרות, אבל בבגרויות היותר רציניות הרמה נשארה בערך אותו דבר. מה שכן - בטוח שיש המון העתקות. היום זה נחשב סטנדרטי לגמרי להעתיק בבגרות, וחצי מהבוחנים מעלימים עין. זה באמת משקף מצויין את הנורמות במדינה - מי שלא מעתיק פראייר, והקומבינטור הכי גדול, שמעתיק הכי הרבה, גבר. שמעתי את זה כבר כל-כך הרבה פעמים...
 

Ice1213

New member
נסי תסתכל על בגרות ב

מתמטיקה מלפני נגיד 15,10 שנים ותגיד לי עם יד על הלב אם הרמה אותה רמה...הרמה אפילו לא משתווה! הכל נהיה מסחרה ושוק אחד גדול של ציונים ותלמידים מטומטמים שמעתיקים ומוציאים 90+ בהכל...ובגלל זה אני שמח שיש את הפסיכומטרי שיכול לעכב אנשים לא ראויים כמו הנ"ל ושישאיר אותם בדיוק במקום אליו הם שייכים-מחוץ לאוניברסיטה...ואני בי"ב כך שאני כן אובייקטיבי בנוגע לרמת הבגרויות(אם כבר אז הייתי צועק ואומר שלא ושהן כן באותה רמה) ולזה שלמעלה שדיבר על המגזר הערבי- אנא! אל תעשה הכללות- אתה צריך לראות מה קורה בבית הספר שלי כדי לדעת טוהר בחינה מה הוא...
 

nightriders

New member
אם לא הובנתי, אני אבהיר

אני לא אומר חלילה שכל המשתייכים למגזר הערבי מעתיקים או שרק הם מעתיקים. אבל שם התופעה הזאת קיימת בקנה מידה גדול יותר. וכולם יודעים את זה, גם הקודקודים במשרד החינוך וגם ראשי האוניברסיטאות. יודעים ולא עושים שום דבר.
 

morancho1

New member
חבל לרתוח סתם../images/Emo8.gif

זה ידוע שהרמה של ישראל יורדת כל שנה. אם תחשוב על מה שישראל הייתה לפני 20 שנה זה פשוט יחריד אותך הפער. מזה אני כן רותחת, שהרמה פה כל כך ירדה.. איך יודעים שהרמה של הבגרויות צנחה? כי הרמה של ישראל ירדה, אבל הבגרויות נשארות כמעט אותו דבר. מכאן שיש שיפור מלאכותי שנעשה על ידי המדינה כדי שלא "נרגיש" שאנחנו הולכים ונהיים "טפשים" יותר ביחס לעולם. עכשיו כאחת ששיפרה בגרויות לאחרונה, אני יודעת מהי הרמה כי אני יכולה להשוות לזמן שהייתי בתיכון לעכשיו אחרי 4-5 שנים. הבגרות בספרות הייתה בדיחה למה? כי הייתה לך בחירה כזאת נרחבת, שיכולת ללמוד רק נושא אחד במקום 5 ועדיין לקבל מעל 90.. בגלל שהבגרות באנגלית הייתה ברמה נמוכה. במתמטיקה המבחנים קשים- אבל בוחנים "מעלימים" טעויות. זה קרה גם לי, לשמחתי, אז אחלה בשבילי, אבל באסה למדינה.. בקיצור המצב לא טוב. והאוניברסיטאות יודעות את זה.
 

mazuzboy

New member
לא מבין אותכם

אתם יודעים איזה קשה זה להתעיק בבגרות, במתכונות כמעט ף אחד לא מעתיק, בבגרות אני בחיים שלי לא ראיתי מישהו מהשכבה שלי מעתיק. וקה להשוות ניסיון העתקה בבגרות לבין פסיכומטרי, הרי בבגרויות (ברוב המכריע) אין שאלות אמריקאיות.
 
לא יודעת מה הולך בתיכון שלך

אבל עוד כשאני הייתי בתיכון, לפני יותר משש שנים (אוי, כמה שאני מרגישה זקנה עכשיו), היו לא מעט העתקות גם במגנים וגם בבגרויות. באחת הבגרויות אפילו אחד המשגיחים דאג שהמשגיחה השניה תצא מהכיתה ואז אמר לנו להעתיק חופשי.
 

mazuzboy

New member
זה די עגום

תאמיני לי המצב הוא בכלל לא כזה, אצלנו אם כבר המשגיחים עומדים על המשמר כמו איזה שני רוטווילרים. לגבי מגזרים אחרים אפשר להאמין שמה שהלך שם בבגרויות הוא "חוואה". אני מקווה שמה שאמרת תקף לגבי התיכון שלך ואולי למספר מצומצם של תיכונים אחרים, אחרת המצב בקאנטים...
 

morancho1

New member
המצב אכן בקנטים.

זה כבר נהיה "מנהג" שבוחנים עוזרים לנבחנים. או שהם עונים להם על שאלות או שהם עושים אפילו יותר מזה. שמעתי כבר על מקרה באזור שלי שהבוחן ניגש לנבחנת שאל אותה אם היא ענתה על שאלה 2 היא אמרה שכן אז הוא שאל אם אפשר ללוות ממנה את המחברת כדי לעזור למישהו בכיתה... ואתה שומע סיפורים כאלה בלי סוף. בפסיכומטרי למשל לא תשמע על דבר כזה. כי זה פשוט לא קורה.
 

Ice1213

New member
אז זהו ש

אחד מהכיתה שלי העתיק המון בפסיכומטרי מאחת מהכיתה שלי(חכמה) כי בפסיכומטרי בשפה הערבית(אני עשיתי בעברית) אין כמה וכמה נוסחים כמו בעברית ולכולם אותה בחינה והוא קיבל 664...והוא טיפש כמו נעל...אז כנראה שגם בפסיכומטרי יש יוצאים מן הכלל ויש כאלה שמוכנים לקחת את הסיכון הזה...
 

morancho1

New member
כנראה שיהיו תמיד מעתיקים..

השאלה היא בתדירות. אבל מי יודע? אני מכירה הרבה "נעליים" שקיבלו ציון גבוה בפסיכומטרי.. לפעמים נדמה כאילו המבחן הזה בוחן את מידת ה"נעליות" שלך במקום האינטילגנציה.
 
בהחלט שינוי ענק.

כנראה ששיטת הסכם פשטה את הרגל. שיטת ראיונות ייחודית בבאר שבע, מו"ר בתל אביב, שינוי נוסחאות בטכניון ובעברית, ועכשיו 'כיווץ' משקל הסכם ל25 בלבד. מבחינת הבגרויות-אין ספק שהשיטה דפוקה. למה לכל הרוחות אנשים שישלימו מקצועות חובה יקפיצו את הממוצע בצורה משמעותית, רק בגלל שעשו מקצוע הומני. ולמה לכל הרוחות מי שעשה 5 יחידות במוסיקה, קיבל אותו תוספת לסכם כמו מי שעשה 5 יחידות ביולוגיה? ובכלל, האם הפסיכומטרי יכול לשקף הצלחה?, אחרי הכל גם במחקר הכי עדכני שמפרסם המרכז באתר, מקדם ההתאמה של הפסיכומטרי גבוה ממש בקצת ממקדם ההתאמה של הבגרויות 'הבעייתיות'. אז נכון שקשה לנבא את תפקודו של אדם בלימודי הרפואה, ונכון שהשקעה-מכל סוג שהיא, בין אם זה פסיכו' ובין אם זה בגרויות, מעידה על מוטיבציה גבוהה ודבקות במטרה, אבל מדוע שלא ינסו שיטה חדשה?, אולי היא יותר טובה, אולי בה יהיו פחות 'נפגעים' שיכלו להתאים אבל נדחו בגלל כלי סינון לא יעיל כל כך. כמועמד לעתודה סביר שעלי לא יכול השינוי הזה, וכנראה שאצלנו יהיה ריאיון רגיל של פסילה, אבל אני שמח שסוף סוף יש שינוי, בין אם הוא יהיה טוב ובין אם הוא יהיה רע. כנראה שהמדינה בכלל, והאוני' בפרט משקיעות משאבים רבים בסטודנטים לרפואה, ולכן חשוב להן למצוא את השיטה 'הכי פחות גרועה', נראה איך מכאן זה יתפתח.
 

adva sharon

New member
זה לא כזה דרמטי כמו שעושים מזה

הרי כדי לקבל זימון לראיון צריך לעמוד ברף מסוים של סכם, אם אני לא טועה 70% פסיכומטרי ו-30%, אז מה כבר ההבדל?
 

lernery

New member
פתח להמון המון בעיות

קודם כל גרוע מאוד ששיטת השינוי הדרסטי חלחלה גם אל האוניברסיטה. אם שאלתם את עצמכם פעם למה הבריטים כל כך רגועים ובריטניה עסוקה בעיקר בצילומים של ראש ממשלת גרמניה, לעומת צרפת שבה הכל מבולגן - ואם אתם יודעים שהדמוקרטיה עובדת לא פחות טוב ואולי אף הרבה יותר טוב בבריטניה מאשר צרפת - הסיבה פשוטה. הבריטים משנים כל דבר במנות קטנות, בודקים איך השינוי, ואם הוא טוב ממשיכים הלאה. הצרפתים - שיטת השינוי הדרסטי. מספיק להסתכל על תולדות צרפת במאה ה-19 - מהפכה ודיקטטורה של האסיפה הכללית (1789) - עוד כמה דברים בדרך, ודירקטריון - דיקטטורה קיסרית (1798 - נפוליאון, אני לא סגור על השנה) - אחר כך מלוכה (לואי ה-18), אחר כך עוד משהו באמצע, מלוכה קונסטיטוציונית (לואי נפוליאון), דמוקרטיה, דיקטטורה (נפוליאון ה-3), דמוקרטיה (1878) - זה רק תוך פחות מ-90 שנה. כשמשנים דברים מהר מקבלים חרא של תוצאות, כשמשנים דברים לאט ובמידה - כמו אנגליה שהיא מלוכה כבר 1200 שנה בערך - מקבלים תוצאות טובות. חוץ מזה ישנו פתח עצום ומטורף לכל מיני שחיתויות של קבלת בנים-של וכו' וכו'. אם כבר מו"ר או ריאיונות אין ספק שעדיף המו"ר, ולו רק בגלל שיש שקיפות לגבי הציון בו והעובדה שהוא נעשה על ידי המרכז הארצי שהוא גוף מושפע פחות מועדות קבלה למיניהן. וזה עוד לפני שחושבים על כל שאר הבעיות למיניהן. שאלה לסיום - מישהוא יודע כמה זמן כבר שיטת הקבלה של ב"ש עובדת במתכונתה הנוכחית?
 
למעלה