חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי

מצב
הנושא נעול.

felixr

New member
==5==

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
==5==
 

felixr

New member
+ווידאו

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
+ווידאו
https://www.dropbox.com/s/xyr49gi9yg0aa1i/2013-08-09 14.39.28.mp4
 

easylivin

New member
ובמציאות הוא אמור להיות הרבה, הרבה יותר חלש.

הרעש מזכיר גם את הרק"ל (לא מפתיע)
ובמציאות הוא אמור להיות הרבה, הרבה יותר חלש.
משום מה מצלמות נוטות להגביר את הרעשים האלה בצורה קיצונית.
 
אני לא שמעתי את הרעשים באלה באוטובוס.

אני חולה על הסאונד הזה :)
ימי הSL העליזים בקינוח O405 וגם O305.

רק מהם הרעשים ששומעים ברקע כשהאוטובוס עומד? נשמע כמו מורס מוזר :)
אני לא שמעתי את הרעשים באלה באוטובוס.
לא יודע למה הם מופיעים בסרט.
 

olli3

New member
מנהל
לכן שאלתי, ראיתי את תגובתך בשרשור אחר

אני לא שמעתי את הרעשים באלה באוטובוס.
לא יודע למה הם מופיעים בסרט.
לכן שאלתי, ראיתי את תגובתך בשרשור אחר
על כך שלא נשמעו רעשים שכאלו. אולי מכל הקרינה החשמלית הגרעינית הטלפון קלט ככה הפרעות אלקטרומגנטיות :)
 
זה כמו ששמים סלולרי באיזור

לכן שאלתי, ראיתי את תגובתך בשרשור אחר
על כך שלא נשמעו רעשים שכאלו. אולי מכל הקרינה החשמלית הגרעינית הטלפון קלט ככה הפרעות אלקטרומגנטיות :)
זה כמו ששמים סלולרי באיזור
המחשב, לדעתי השראה מגנטית, לא נראה לי קרינה, לפחות לא כזו מזיקה.
 

olli3

New member
מנהל
כמובן שהגזמתי, לא סתם כתבתי גרעינית.

זה כמו ששמים סלולרי באיזור
המחשב, לדעתי השראה מגנטית, לא נראה לי קרינה, לפחות לא כזו מזיקה.
כמובן שהגזמתי, לא סתם כתבתי גרעינית.
זה בגלל כל אלו שכתבו שהאוטובוס הזה יסרטן אותם.
 

olli3

New member
מנהל
עד כאן! דרעקפון ואני לא הולכים ביחד.

האייפון שלך מונה גייגר
עד כאן! דרעקפון ואני לא הולכים ביחד.
המכשיר הכי זוועתי שיש לעולם לא יזכה לשהות שנייה אחת בכיס מכנסיי.

יש מכשירים בני עשור שיודעים לעשות דברים שהוא לא יודע. עלאק מכשיר חכם.
 
דווקא בנסיעה הקדמת אותי בשעה, וגם נתת דיווח

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
דווקא בנסיעה הקדמת אותי בשעה, וגם נתת דיווח
הרבה יותר מפורט ומלומד משלי.
בנסיעה שבה נסעתי היתה תצוגת תחנה נכונה לכל אורך הדרך, והיתה גם כריזת יעד בתחנות. רק כריזת התחנות הפנימית היתה חסרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
אתה אומר שהמזגן פעל בזמן עצירה?

הקדמת אותי

גם אני החלטתי לבדוק איך האוטובוס החשמלי, אני עליתי ב 14:30 ברכבת מרכז לכיוון המרכזית.
אכן בסידור העבודה הוא מופיע כ"10", והייתי סקרן לדעת כיצד הוא מופיע על הכרטיס. אך אבוי, אני בנסיעת המשך.
החלטתי "לשחק" קצת, וביקשתי מהנהג פירוט יתרות. לפי השעה כנראה מדובר באותו הנהג שאתה נסעת איתו. בהתחלה הוא אמר "לא עכשיו", וכששאלתי אותו בשנית התחיל להתלונן שהוא גם נהג, וגם קופאי, ושההתעסקות בכרטיס מסיחה את דעתו מהנהיגה. אמרתי לו שאני מבין אותו, ושהרשתי לעצמי לבקש רק כי אנחנו עדיין במסוף ולא בנסיעה.
על הכרטיס המספר הפנימי הוא 1111. נוסטלגי

האוטובוס אכן שקט כמעט לחלוטין בעמידה (שומעים את המזגן), אך לדעתי בנסיעה מעל 30 קמ"ש הוא רועש יותר מNL חדש.
בעמידה כמובן שגם לא מרגישים שום רעידות, אך בתחילת נסיעה מרגישים רעד קל, כמו זה שאופייני לגיר רובוטי. יש בכלל גיר למכונה הזו?
המזגן דווקא די חזק, ישנם פתחים מלבניין דקים, ובנוסף מעל כל זוג מושבים פתחים אישיים עגולים הניתנים לסגירה - כמו באוטובוס בינעירוני.
מספר המושבים באמת קטן - 29 מושבים רגילים +2 מתקפלים, מאונכים לכיוון הנסיעה (כמו בספרינטרים).
אך הבעיה האמיתית היא לא במספר המושבים, אלא במקום העמידה - פשוט אין מקום לעמידה! בחלקו הקדמי של האוטובוס ישנם תאי סוללות (אני מניח?) משני צדי המעבר, והוא צר. אחריהם יש רביעיות מושבים עד הדלת האחורית. מול הדלת האחרוית יש מקום לנכה / זוג מושבים - אך לצידם מדבקה המורה שמקום זה אינו מיודע לעמידה! (ראו תמונות בהמשך). בהמשך האוטובוס - מדרגה. להערכתי האוטובוס יכול להכיל 46 אנשים בסה"כ כולל עמידה צפופה.
איכות ההרכבה ואיכות החומרים נמוכה - הריפודים ירוקים (למעט 2 זוגות המושבים הראושנים מצד שמאל, המיודעים לאנשים עם מוגבלויות, שהינם בצבע אדום), ונראים פשוטים ודקים. למושבים שליד המעבר יש ידית מתקפלת (שוב, כמו באוטובוס בין-עירוני) - נחמד, אך לא פרקטי באוטובוס עירוני עם תחלופת נוסעים גבוהה. הדיפון הפנימי של צדי האוטובוס הוא לוחות פלסטיק כתומות פשוטות. לי הן מזכירות את הזדלות של אגד שפעלו באמצע שנות התשעים (בקווי 524/5, למשל) - שוב נוסטלגיה. (מישהו יכול לצרף תמונה? אולי זכרוני מטעה אותי. הייתי בן 5-7).
עמודי האחיזה מתכתיים ולא-צבועים (החוק שחייב את דן לכער את העמודים במכונות הישנות, ולצבוע אותם בצהוב-מאולתר אינו חל על האוטובוס הזה?) על רובם יש משטחי אחיזה מגומי שחור - דווקא יתרון לדעתי. העמוד עצמו קר, מה שעלול להפוך את האחיזה ללא-נעימה בחורף (משום שמדובר במתכת חשופה).
פעמוון הצלצול נשמע חלש ומקרטע, ישנן 3 נורות אדומות ברחבי האוטובוס (אחת מעל הדלת האחורית), ושלט STOP קטן מקדימה, שבקושי נראה. להפתעתי, באחורי האוטובוס ישנו שלט "עוצר" ישן, ממש כמו ב SLים. נוסטלגיה? "עיצוב רטרו"?

המכונה כמובן מצויידת במכשיר-תיקוף לצד הדלת האחורית, אך בניגוד למכונות האחרות המצויידות ב 3 מצלמות, ובמספר מדבקות אזהרה, כאן החליטו לחסוך / לתת אמון בנוסעים.
גם בנסיעה שלי, כפי שכתבו כבר לפני, הכריזה לא פעלה. השילוט האלקטרוני היה תקוע על "התחנה הנוכחית רכבת מרכז". בחוץ ישנו שילוט מלא גם בצד האוטובוס, ולא רק מקדימה.
לפני שאסכם, חשוב לציין שהביקורת שלי היא אך ורק מנקודת מבטו של נוסע. התכונות החשובות באמת של הרכב הניסויי הזה (שאין באפשרותי לבדוק) הן הנסועה בין 2 טעינות, אמינות הרכב, ואורך חיי הסוללה. צריך לבחון האם הסוללה יכולה להחזיק יום עבודה שלם, גם אם האוטובוס עמוס, והמזגן דלוק על עוצמה מירבית, ובנסיעה בשעות שבהן אין פקקים (בניגוד לאוטו דיזל, כאן התצרוכת נמוכה בפקקים, וגבוהה בנסיעה מהירה).אולי לקו 5 הוא מתאים, אבל לא בהכרח לקווים כמו 89/66/...
עבור הנוסע ההדיוט, שלא באמת משנה לו כיצד האוטובוס מונע, מדובר, לדעתי, ברכב צפוף ומיושן. הרכב מנם שקט בעמידה, אך רועש יותר בנסיעה. בכל מקרה - תחושה חדשנית / עתידנית הוא לא שידר לי, ואף להפך - זה מרגיש כמו "ירידת מדרגה" יחסית לNLים. לדעתי - מקומו של הרכב הנ"ל בקווים הפרבריים של מושבי השרון, שבהם פועלים כיום מכונות מדגם BMC PROBUS - הוא אפילו כבר צבוע בצבעי נתיב אקספרס.
אתה אומר שהמזגן פעל בזמן עצירה?
 

yblumann

New member
this is a standard 12m long bus

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
this is a standard 12m long bus

i.e. the same length as the MANs or Mercedes buses used by Dan/Egged.
bear in mind that the battery must have some storage space somewhere on the bus, so this reduces the seating capacity from 35 to 31.

regards
 
מילא אם זה היה רק seating capacity

this is a standard 12m long bus

i.e. the same length as the MANs or Mercedes buses used by Dan/Egged.
bear in mind that the battery must have some storage space somewhere on the bus, so this reduces the seating capacity from 35 to 31.

regards
מילא אם זה היה רק seating capacity
אבל גם לעמוד יש מעט מאד מקום. המעבר צר יותר מאוטובוס רגיל, וגם באיזור הדלת האחורית יש הרבה פחות מקום עמידה.
 

Ccyclist

Well-known member
נראה גדול ומרווח יותר מהמונית החשמלית בשוויץ.

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
נראה גדול ומרווח יותר מהמונית החשמלית בשוויץ.

אני בתחילת "שיעורי בית" של רצפים, והרצף הבא עומד לעסוק בכלי רכב חשמליים, אבל נראה לי שכבר עשיתי אחד בסוף השירשור השוויצרי האחרון.

תודה על העידכון המעניין.
 

yblumann

New member
you would be able to see it in London soon

נראה גדול ומרווח יותר מהמונית החשמלית בשוויץ.

אני בתחילת "שיעורי בית" של רצפים, והרצף הבא עומד לעסוק בכלי רכב חשמליים, אבל נראה לי שכבר עשיתי אחד בסוף השירשור השוויצרי האחרון.

תודה על העידכון המעניין.
you would be able to see it in London soon
two BYD buses arrived for Red Arrow routes 507/521.
those are identical to the one in Israel, save for the right/left hand configuration.
Unfortunately the BYD electric buses were plagued with operational 'issues' ' and were not as reliable as expected.
The 10 examples for Hong Kong were due to enter service in July 2013, and only one so far has been delivered.
regards

Yoram
 

amit1270

New member
הוא באמת נראה פחות מרווח מאוטובוס "רגיל"

חוויות מנסיעה מיוחדת במינה באוטובוס החשמלי
מכירים את זה שיש תקלה באוטובוס, הנהג מכבה את המנוע ולפתע משתרר שקט מופתי? זאת עוצמת השקט שמשתרר כל פעם שהאוטובוס החשמלי הראשון של דן עוצר בתחנה או ברמזור. בזמן העמידה בתחנה האוטובוס כה שקט שאפשר לשמוע בבירור כל לחשוש ממרחק של כמה מושבים. גם כשהאוטובוס עוזב את התחנה ומתחיל להאיץ, המנוע שקט מאד - בניגוד גמור לשלב ההאצה באוטובוס רגיל. רק כאשר האוטובוס נוסע במהירות של יותר מכמה קמ"ש בודדים המנוע מרעיש, ורעשו מזכיר יותר רעש של טרוליבוס מאשר של אוטובוס, רעש קצת מעצבן אם לא רגילים אליו, אבל להערכתי עדיין שקט יותר מאוטובוס רגיל.

האוטובוס קטן מאד; יש בו רק 31 מושבים והרבה פחות מרחב פנוי לעמידה מאשר באוטובוס רגיל של דן. לשם השוואה, לא רק שבאוטובוס רגיל יש 35 מושבים (תקנו אותי אם טעיתי), אלא שבחלק הקדמי התחתון יש 3 מושבים בכל שורה, מה שמשאיר הרבה מקום לעמוד. באוטובוס החשמלי יש 4 מושבים בכל שורה ואם איני טועה שתי שורות מושבים פחות, מה שגורם לצפיפות והתחושה היא שנוסעים במידיבוס. אם דן מתכוונת להמיר 25% מהצי שלה לאוטובוסים כאלה, מן הראוי שזה יבוא בד בבד עם תגבור משמעותי מאד בתדירות, אחרת זה רק יחמיר את הצפיפות הנוכחית באוטובוסים. לחילופין, הגיוני להכניס אוטובוסים חשמליים קטנים שכאלה בקווים שכונתיים כמו 23, 22 ו-17.

הנסיעה השקטה נותנת תחושה של חו"ל, שמועצמת בזכות הנוסעים הרבים שעולים בדלת האחורית ומתקפים את הרב-קו עצמאית (זה מתחיל לתפוס תאוצה משמעותית, הרבה יותר נוסעים עלו מאחור מאשר בכל נסיעה קודמת שלי בקו 5), ובזכות הצפצוף הרם שנשמע לפני הסגירה האוטומטית של הדלת האחורית (תכונה שלמיטב ידיעתי היתה עד היום רק במפרקיות). זאת הפעם הראשונה שנסעתי במזוכיזם-מה בקו 5 מקצה לקצה, אך הנסיעה היתה מהנה מאד.

במהלך הנסיעה אירע דבר שלא חוויתי מעולם בנסיעותיי באוטובוסים: תאונה בין האוטובוס שבו נסעתי לרכב פרטי. אם תראו את האוטובוס החשמלי של דן בימים הבאים, תשימו לב בנקל לנזק פח בפינה השמאלית הקדמית. ובכן, זה קרה היום בסביבות 15:45. מיד לאחר תחנת אלנבי/כיכר המושבות בכיוון צפון יש צומת מרומזר בפינת יהודה הלוי. האוטובוס החל בנסיעה לאחר העצירה בתחנה, ומיד התנגש בצידו הימני של רכב פרטי לאחר שזה חתך במפתיע מהנתיב השמאלי לימני והשתחל בין האוטובוס שעמד בתחנה לבין רכב שעמד ברמזור בנתיב השמאלי. לא ברור למה לנהג הרכב הפרטי היה דחוף כל כך לחתוך כדי לעמוד ראשון ולא שני בתור לרמזור, אך הניסיון הזה לחסוך בזמן הביא לכך שבמשך כרבע שעה שני הנהגים צילמו תמונות והחליפו פרטים. נראה שהרוח הטובה של נהג הרכב הפרטי הרגיעה טיפה את נהג האוטובוס העצבני, ועם זאת, אולי עקב אותו ארוע, הוא לא היה נחמד לנוסעים (לדוגמה, הוא נזף בנוסעת מבוגרת שהסתירה לו את שדה הראייה בפנייה ימינה מדיזנגוף לנורדאו). בזמן שעמדנו האוטובוס הבא בקו 5 עקף אותנו ולאחר מכן עמד ממש לפנינו בתחנות בדיזנגוף, דבר שבדיעבד יצא לטובה כי הנסיעה באוטובוס הצעצוע היתה פחות צפופה מהמתוכנן.

אגב, באחד הרמזורים ברוטשילד לאחר העצירה האוטובוס החל להידרדר אחורה. האם ייתכן שההיגוי באוטובוס הזה שונה והנהג עדיין לא רגיל? אולי זאת גם הסיבה לתאונה.

עוד ארוע מעניין שקרה באיזור דיזנגוף/ארלוזורוב: מישהי פיספסה את התחנה והתלוננה לנהג על כך שהיא חיכתה לכריזה אך הכריזה לא נשמעת באוטובוס. לאחר שהנהג התנער מאחריות ופרק עליה את התסכול של היותו גם נהג, גם קופאי וגם איש מודיעין, הוא פנה לנוסעים ושאל אם אכן לא שומעים את הכריזה, ואחת הנוסעות אישרה שזה המצב. זה לא חדש שיש בעיות בכריזה בדן, אבל נדיר שלנהג אכפת.

לגבי המספר הפנימי שעליו דנּו בשרשור אחר, אמנם על האוטובוס עצמו לא מופיע מספר, אבל בסידור העבודה מופיע המספר 10, וכך גם על הלוח האלקטרוני ברציף המוצא בתחנה המרכזית.
הוא באמת נראה פחות מרווח מאוטובוס "רגיל"
מישהו יודע כמה נוסעים האוטובוס הזה יכול להכיל בישיבה ועמידה (וכמה אוטובוס רגיל)?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה