כמו ש"חויית-הכחול" תוגדר כ"הברות חסרות מובן" ע"י עוור מלידה.
המקרה של בתו של רון ארד ניתן כאן כמשל בעלמא - לצורך רמיזה על הנמשל, אבל בהגדרה - שום משל אינו יכול אף פעם להיות זהה במאה אחוזים לנמשל שלו: לכל משל יש קליפות שאותם צריך לזרוק כדי שלא יפריעו לאכילת הנמשל; אלא שמשום מה אתה נצמדת יותר לקליפה של המשל ("נולדה לו גנטית") תוך שזרקת את תוכו.
בתו של רון ארד אינה מכירה את אביה עצמו, אף כי - ברמת הקליפה של המשל - היא אכן בהחלט מכירה את תמונותיו ואת הסיפורים עליו וכדומה; והנה, למרות שהיא לא מכירה את אביה, היא כן מכירה את מעמדה-כלפי-אביה - לא את מעמדה-כלפי-תמונותיו-וכלפי-הסיפורים-עליו, אוקי?
זה היה המשל, והנמשל הוא, שהאדם הדתי אינו מכיר את השם: לא ברמה הפיזית (שבזה דומה המשל לנמשל), וגם לא בשום רמה אחרת (שזו כבר רמה שבהחלט מבדילה בין המשל לנמשל אבל אני הרי ביקשתי להתעלם מקליפתו של המשל ולהתרכז רק בתוך); ובכן, למרות שהדתיים אינם מכירים את השם, הם כן מכירים את מעמדם כלפי השם.
אז מה יגיד עכשיו האתאיסט? שהדבר שבו מכיר האדם הדתי הוא "הברות חסרות מובן"? טוב, גם עוור מלידה יגיד אותו הדבר על ה"ירוק".
אז מה תגיד לי עכשיו? האמנם, שבתו של רון ארד כן מכירה בכך שבכל תא שבגופה יש 23 כרומוזומים בעלי מבנה ביוכימי הזהה לזה של 23 הכרומוזומים שיש בכל אחד מתאי גופו של זה אשר את מעמדה כלפיו היא מכירה? טוב, זה כמו שתגיד לי, שאתה מכיר בכך שמוצאך הגנטי הוא מהקוף, ושמספר הכרומוזומים שיש בכל תא שבגופך הוא אותו מספר כרומוזומים שיש בכל תא של אנטילופת-סוס-שחורה (כלומר 46 כרומוזומים). אבל ברור, שלא הפרטים הגנטיים האלה הם אלו שמכוננים את מעמדה כלפי אביה.