מנכ"ל העיריה בעצמו, לאחר ביקור בבית הספר
הוריד את האופציה. הוא הבין שבית ספר דמוקרטי הוא לא "נושא". הוא דרך חיים, והשתלבות בתוך בית ספר קיים כמסלול, פשוט לא רלוונטי. לא בשם הבידול. בשם היות בית הספר מה שהוא, למשל רב גילאי. למשל עם "רשות שופטת" ו"רשות מחוקקת", עם בחירה מלאה של מקצועות הלימוד, עם יוזמות למקצועות לימוד, עם העובדה הפשוטה, שכשנציג החטיבה התורנית באותו יום עובר עם הפעמון במסדרונות ובחצר, חלק מהילדים נכנסים לשיעור, וחלק ממשיכים פעילות במרכז, וחלק ממשיכים לשחק. את מדמיינת לך שילוב של זה בבית ספר קיים? שעם השמע הצלצול תלמידי הזרם הדמוקרטי שאין להם שיעור באותו זמן ימשיכו לשחק, ועמיתיהם מהחינוך שאינו דמוקרטי יכנסו לכיתה? ומה יקרה במצב של ריב? האם הילדים משני הזרמים השונים יגיעו אל המנהלת, או לועדת משמעת שלנו? האם יקבעו חוקים באספת הפלג הדמוקרטי, ויחייבו רק את הילדים הדמוקרטיים, ומאידך יתקבלו חוקים סותרים על ידי מנהלת כלל בית הספר? חינוך דמוקרטי זה לא שם של שיעור במערכת. זו תפיסת עולם שמכתיבה דרך חיים שלמה. ויש לה מקום בחינוך הממלכתי. עובדה. מצורף קישור מאתר משרד החינוך. יותר ממלכתי מזה אי אפשר, נכון?