הבעיה היא בדיוק שאתה רוצה "להכריח" מישהו לעשות משהו.
הבעיה היא בדיוק שאתה רוצה "להכריח" מישהו לעשות משהו.זו לא עובדה ומחקרים הוכיחו זאת מספר רב של פעמים.
אנשים נהנים מהפריבלגיה לישון תוך כדי הנסיעה או להתעסק בדברים אחרים, דבר שהם לא יכולים לעשות כשהם נוהגים. מחקרים רבים מראים שאנשים מעידים על עצמם שהיו מעדיפים להשתמש בתחבורה ציבורית אם היא הייתה מתאימה לצרכים שלהם. ובכלל, כל יום אנשים מעדיפים את רכבת ישראל מאשר את הרכב הפרטי, למה? ולא מכל מקום לכל מקום פקוק בצורה שיש יתרון לרכבת מבחינת זמן נסיעה על פני רכב פרטי.
 
אנשים יעידפו תמיד לנסוע 3 שעות מבאר שבע לנהריה או שהם יעדיפו לקחת רכבת שלא ממש זולה? או שעתיים מבאר שבע לחיפה...
 
זה שתושבי רעננה וכפר סבא והוד השרון מעדיפים את כביש 531 לא אומרים שזה הדבר הנכון לעשות. יכולת לתת להם רק את רכבת ישראל בתוואי של כביש 531 בלי לבנות את כביש 531. זה נקרא להכריח את האזרח לעבור לתחבורה ציבורית וזה משהו שעושים בכל העולם. בדיוק כמו שנת"צ תפקידו לאפשר נסיעת תחבורה ציבורית מהירה יותר ולעודד אנשים לעבור לאוטובוס במקום לנסוע ברכב המזדחל.
 
זה כמו שבירושלים, בפסגת זאב נהייתה מצוקת חניה בסמוך לתחנות הרכבת הקלה כי אנשים שבעבר היו מגיעים עם הרכב עד היעד שלהם בירושלים, בוחרים כיום לחנות אותו בסמוך לתחנות הרכבת הקלה ולעלות על הרכבת הקלה ליעד שלהם.
 
בכל מקרה, התוצאה של שימוש מופרז ברכב פרטי ובניית עוד כבישים מהירים שמובילים אל מרכז המטרופולין היא רק תוספת פקקים למרכז המטרופולין. ומכיוון שגוש דן כל כך מבוזר - הפקקים מבוזרים גם כן ומהירות הנסיעה הממוצעת היא 5 קמ"ש.