עמוד השדרה
New member
כי הקו האדום כבר כיום צפוי להגיע קרוב לקצה קיבולתו כאשר
ייפתח ואתה רוצה להוסיף לו עוד עומס נוסף של אנשים שיסעו ברכבת המקודשת שלך בכביש 4 במקום לנסוע ממוצאם ליעדם ברכבת בציר האיילון.
אתה רוצה לשייך את קווי הרק"ל לרשת של רכבת ישראל, אבל רכבות קלות אינן רכבות כבדות.
רשת הרבה יותר הגיונית זו רשת של קווי רוחב של רכבת כבדה (שחלקה כבר קיים היום) ואיזשהו אמצעי רב-קיבולת בציר האורך של כביש 4, לא בהכרח רכבת כבדה.
דווקא בכביש 4 שאין לו מקבילה נמירית-בגינית-מסגרית כפי שיש לציר האיילון, יש יתרון לאמצעים אחרים שאינם רכבת כבדה, שהגמישות התפעולית שלהם יותר גדולה ויכולות להיות להם הרבה יותר תחנות מרכבת כבדה.
אבל אני לא מצפה לשכנע אותך כי אתה נעול על יצירת תל אביב ב' ושום הסבר לא יסיט אותך מהחזון הזה שלך.
כי הקו האדום כבר כיום צפוי להגיע קרוב לקצה קיבולתו כאשראתה מוכן בבקשה להסביר מדוע קווי הרק"ל לא יתפקדו?
אני מציע שפשוט תבדוק את הנתונים
קח את השעה העמוסה ביותר , ביום העמוס ביותר , בתחנה העמוסה ביותר באיילון.
תבדוק כמה יורדים בתחנה , תניח , לפי היעדים האפשריים, כמה יעדיפו מסילה בכביש 4. (לא כל מי שיורד באוניברסיטה ממשיך לאוניברסיטה, חלק לא מבוטל ממשיך לרמת החייל להם יהיה עדיף כביש 4)
מאלא המעדיפים מסילה בכביש 4, תניח היכן הם ירדו וכיצד יגיעו ליעד (ברגל / אוטובוס / רק"ל)
אותו תרגיל יש לבצע לעולים באותה שעה ולהבין כיצד הגיעו לתחנה (ברגל/ אוטובוס /רק"ל)
תפחית את היורדים המשתמשים ברק"ל מספר העולים המשתמשים ברק"ל (אלו שמעדיפים כביש 4) לאותו כיוון - ותקבל את תוספת העומס נטו על הרק"ל כתוצאה מהסטת תנועה לכביש 4.
תגלה שאפילו בשעת העומס הגדולה ביותר , המספר זניח ביחס לקיבולת הרכבת הקלה.
זכור, לא מסיטים את כל התנועה הבינעירונית מאיילון - רק 50% , והרצליה, בת ים ממילא מקבלות שרות מהרק"ל (!!!) - אנו לא היום, אנו בעוד 10 שנים.
ייפתח ואתה רוצה להוסיף לו עוד עומס נוסף של אנשים שיסעו ברכבת המקודשת שלך בכביש 4 במקום לנסוע ממוצאם ליעדם ברכבת בציר האיילון.
אתה רוצה לשייך את קווי הרק"ל לרשת של רכבת ישראל, אבל רכבות קלות אינן רכבות כבדות.
רשת הרבה יותר הגיונית זו רשת של קווי רוחב של רכבת כבדה (שחלקה כבר קיים היום) ואיזשהו אמצעי רב-קיבולת בציר האורך של כביש 4, לא בהכרח רכבת כבדה.
דווקא בכביש 4 שאין לו מקבילה נמירית-בגינית-מסגרית כפי שיש לציר האיילון, יש יתרון לאמצעים אחרים שאינם רכבת כבדה, שהגמישות התפעולית שלהם יותר גדולה ויכולות להיות להם הרבה יותר תחנות מרכבת כבדה.
אבל אני לא מצפה לשכנע אותך כי אתה נעול על יצירת תל אביב ב' ושום הסבר לא יסיט אותך מהחזון הזה שלך.