חיבת לשפוך את הלב ולקבל את עזרתכם

לא

משום שעל החצי אחוז <נגיד ש> הזה הוא יחפש איפה להתקזז כדי לא להרגיש פראייר
ובתמורה ייצר לה עבודה פי ארבעה מהזמן שחסך
 

קריסטה

New member
אז אם זאת עבודה כל כך קלה ומהירה....

למה שהבעל לא יקח אותה על עצמו???
 

נומלה

New member
מה שלא תקחי לא יתנו לך

יש לך חוסר הבנה קלאסי. הזמן שאת משקיעה את מעריכה אותו לא הוא. את רוצה ערב בשבוע חופש? קחי אותו! תודיעי (אל תבקשי בטח אל תתחנני) לבעלך שבימי רביעי את בחוג יוגה, פילאטיס, נפגשת עם זרובבלה , בחוג ציור וכו ותצאי מהבית! אם תחכי "שהוא יפרגן לך" זה לעולם לא יקרה. הוא פשוט לא רואה את זה. זה פגם גנטי למי שאין שני כרומוזומים X. קשה לך לעשות את עבודות הבית? תודיעי לבעלך שבבית הזה כולם מלכלכים ולא רק את. שעת נקיון עולה 40 שקלים. הוא בהחלט יכול להחליט לקנות את השעות שלו. ואפשר לקחת עוזרת.אם יש בעיה כלכלית היא לא שלך היא שלו שיעבוד שעות נוספות לממן את העוזרת. למה לקחת על עצמך את תפקיד העוזרת?
 
אני חוששת שאת

ועוד הרבה נשים אחרות עדיין לא הפנמתן את עצם השינוי בעצמכן. גבר בבית שבו אישה עובדת לא אמור 'לעזור לאישה עם הבית', אלא צריך להיות שותף מלא באחזקת הבית שבו הוא חי במשותף עם בת זוגו וילדיהם. ההבדל בין הבית שבו אישה חושבת שבעלה 'צריך לעזור' לבין הבית שבו 'הוא אחראי באותו מידה' הוא בדיוק זה - על מי מוטלת האחריות. בבית שבו הבעל הוא שותף - מגיעים לחלוקת תפקידים ברורה, באופן שליו ואסרטיבי, כך שבסוף התהליך הוא יידע על אילו תחומים הוא אחראי באופן מלא, ולא עומד לבחינה של ועדת ביקורת. בבית של 'עוזרים' הרבה פעמים הבעל לא נוטל אחראיות באופן יזום ופעיל, ונשים 'מטילות' עליו ביצוע מטלות בתחומים שבהם הוא לא משהו, ומראש גוזרות על עצמן אומללות וחוסר שביעות רצון. כמובן שללא כל קשר יש לעשות אבחנה בין מטלות 'לטובת כלל התפקוד של הבית', לעומת שמירה על הסדר האישי. במקרה המתואר הברנש מצפצף על הגברת בכל הרמות מראש מגדל גבוה, לנוכח מערך הכוחות שהתקבע ביניהם.
 

I C E M A N 7

New member
"מערך הכוחות שהתקבע ביניהם"

הציפצוף הוא אקט מגננה. לגברת לא הפריע בעבר שהוא כזה, זה פתאום התחיל להפריע. ובכך היא מצטרפת לרוב הנשים (שמתפכחות אחרי הילדים, זוכרת?), שניהול משק הבית היה בשבילן אמצעי לפיתוח תלות של בן הזוג שלהן, ואז גילו שזה נטל לא פשוט. עכשיו צריך לשנות את הסטטוס קוו והצד השני מטבע הדברים לא ממש מתלהב מכך (במיוחד כשאין שום הצעת פיצוי 'שתפתה' אותו לכך). בכך היא בדיוק כמו אותם גברים, שמקטרים על נשותיהן שלא עוזרות בנטל הפרנסה ורק מרוקנות את העו"ש, וששכחו שהם אלה שדחפו אותן לפוזיציה הזאת כי זה העניק להם את חמימות השליטה באמצעות התלות של הצד השני. גארוטה עלתה בול על הנקודה. את שומעת רק את הקיטורים של היום, אבל סביר להניח שגיבור המחזה חווה מסכת דרישות שרק הלכה ותפחה, ועתה הוא מפעיל קונטרה כאמצעי הגנה. אם ראית 'רמזור', מדובר במקרה קלאסי של טקטיקת 'לקנות לא טוב'. הכותב מנהל באופן עצמוני לחלוטין את משק הבית שלו וזה אפילו לא מפריע לו, מה שהטריד לא פעם את בנות זוגו שחששו למעמדן.
 
אני רואה דברים אחרת ממך

האישה 'מתהפכת' אחרי לידה בעיקר כשאין הפנמה והסתגלות מתחשבת של הבעל לתנאיי המשחק החדשים. בשנה הראשונה תינוק מוסיף עם הצטרפותו למשפחה עוד משרה וחצי של התעסקות סביבו. אם, בגלל 'שהבעל לא מתלהב משינוי הסטטוס קוו', 90 אחוז מנטל הטיפול והגידול בתוספת עבודות הבית השגרתיות נוחת בסופו של יום על האישה - התוצאות לא מאחרות לבוא. היא גם קורסת תחת נטל, מה שמביא לה את הג'ננה <ואז גם "מה שלא הפריע בעבר פתאום מתחיל להפריע">, וגם היא 'כל היום מתעסקת בתינוק' במקום להיות כרוכה סביב התחת היקר של הבעל, מה שמביא לו את הקנאה וההתרחקות ומגה-טונות של כעס כבוש. זוגיות שורדת רק כשגם הבית וגם התינוק הופכים לפרוייקטים משותפים 'טו דו', כל אחד מתקתק את החלק שלו במסירות ואחריות ואז החיים נראים יחסית מאוזנים, ואפשר לחייך חיוך עייף אחד לשני במיטה בסוף היום. אפשרות אחרת לא לקרוס ולהישאר מבסוטים היא פשוט לא להעמיס על עצמנו יותר מדי, 'ולהזניח' את הבית, או/ וגם את הילד
, רק שהאופציות האלה לא מי יודע כמה מוערכות חברתית. בנוגע ליחסי כוחות שהתקבעו במקרה דנן - זה מקרה קלאסי של נסיון להכריע את המשחק באמצעים מדכאים, מנמיכים ומחלישים, ולייצר מצב של אדון - שפוטה. מעבר לחוסר הפנמה שיש תינוק בבית שמייצר עבודה סביב השעון, יש לא מעט זלזול <להשאיר בגדים מטונפים שלו באמצע החיים לטיפולה
זו מגננה?!> והתנשאות הרסנית. "תגידי תודה שאני נשאר איתך" זה משפט קאנוני לסחיטה רגשית מנמיכת ערך שמערערת בטחון עצמי ומרסקת את האגו, וגם פועלת נהדר כחוסם אורגזמה כרוני. הבעל עושה באופן יסודי <ולהגנתו אומר שרוב הסיכוי באופן לא מודע> הכל כדי להחליש אותה, וכשתהפוך סופית לסמרטוט - יקיא את נשמתו מגועל ויברח. אני מסכימה שתהליך לא התחיל מהיום. ברור יש לו שורשים עמוקים כבר בתקופות הזוהר, ואין ספק שלרקע האישי שלה יש מקום של כבוד באופן שבו מתנהלת התקשורת עם הברנש.
 
לא יודעת לגבי גברים אחרים אבל למרוח

זו המומחיות שלו. לשקר או לא להגיד אמת. לא לעמוד מאחורי הבטחות. להקשיב למה שאת צריכה ולא להיותו שם בשבילך ברגע האמת. הכי כואב זה כשהוא אומר "אני עדיין איתך וסובל את הקפריזות שלך אז תגידי תודה"....משהו בסגנון. כאילו איך את מעיזה לבוא עוד אליי בטענות. לעזור לאשה במטלות הבית לפחות חצי ממה שהיא עושה זה לא להיות ,עוזרתבית" אלא בעל שותף למטלות הבית. אנחנו לא במאה ה17. הגברים צריכים להתחיל לעזור ולא לצפות שהאישה תעשה הכל והם ימשיכו את חייהם כמו לפני הנישואים. לגבי הנושא השני התשובה כי כן, אכן ואין מישהו דומיננטי יותר.
 

אייבורי

New member
את ממשיכה לפספס את הנקודה

גברים במאה ה20 לא צריכים לעזור הם צריכים להיות שותפים שותף הוא גם בעל דעה, מתי וכמה ואם בכלל יש צורך לנקות. מאחר ומין הידוע שגברים זקוקים להרבה פחות ניקיון מנשים יוצא שנשים מציקות לגברים בנושא כאילו הם מחוייבים לרמת הניקיון שהן רוצות. אם את רוצה לשנות את המצב, ראשית הפסיקי להיות אחראית על הניקיון וקבלי שיש לו זכות מלאה להחליט שבית פחות נקי זה בסדר. אם חשקה נפשך בבית נקי ברמת ניקיון ליגה לאומית קחי עוזרת בית. בנוגע לבעיה השניה, בעיני היא קשורה לראשונה, חלוקת הכוחות בינכם לא התקבעה, לכן אתם ממשיכים במלחמת כוחות גם במיטה. דווקא פה כדאי שאחד יקח פיקוד והשני יזרום.
 

niva99

New member
שיר בלב יקרה

המצוקה ששטחת כאן ממש נוגעת. לפי עניות דעתי יש לפניך שתי אפשרויות : ללכת לטיפול זוגי יחד עם בעלך- היות וכל בקשותיך נופלות על אוזניים ערלות - ואיזשי קומוניקציה מקרבת צריכה לקרות ביניכם - גם אם זה באמצעות איש תיווך . או שדרכיכם יפרדו...לפי תיאורך זו רק שאלה של זמן ...היות ונוכחותו עולה לך על העצבים בגלל כל הסיבות שפרטת ... רצוי לנסות את ההדרך הראשונה קודם. מחזקת אותך ומאחלת לך שתתגברו יחד על המצב.
 

chenby

New member
יקירתי

בעלך לא אשם ברקע שממנו באת. והעניין הזה של "אני דורשת" כבר יוצר בעיתיות כלשהי. את לא הבוסית שלו, את לא אמא שלו, את אשתו. לכל אדם בעולם יש זכות בחירה, גם אם הוא לא עשה כלים באותו הרגע, האם זה בהחלט הדר הכי נורא שהאדם יכול לעשות? לא לעשות כלים אחרי שעבד הרבה שעות ועוד אומר לך- אני עוד לא ישבתי היום - האם את מקשיבה לו? או שאת רק רואה את ה8 שעות שלך? כל עוד אין הערכה אחד לשני ויש דרישות, זה המצב אליו תגיעי. תקנו מדיח! תיקנו מייבש כביסה, כל דבר שיוכל לעזור לשניכם גם לנוח יותר וגם להפסיק לריב. ולגבי העבר ההרוס שלך - עד שלא תתיידדי איתו ותעשי איתו שלו, הוא ימשיך להפריע לך. אגב, את כן יכולה לבקש ממנו לשים את בגדי הכדורגל שלו בכביסה - אבל האם זה חייב להיות בעצבים? תזכרי באיזו דרך את רוצה שהוא ידבר איתך. ותדברי ככה בעצמך.
 
chenby אני למשל לא רואה את הדברים כמוך

כי זה שהיא מבקשת ממנו לעזור לה, לא עושה אותה הבוסית שלו או אמא שלו. אלא באמת אשתו. אם לה הוא לא יעזור במטלות הבית, מי יעזור? למי יעזור? הוא שם כי הוא רוצה, וככל שהוא רוצה, הוא צריך להיות באמת שותף ולא איזה שייח' שצריכים לשרת אותו. היא לא העוזרת הבית, היא אשתו. ואיך שהוא יעזור לה, כך היא תיראה גם חיצונית ופנימית. אין פה אפס, האישה נראית ומורגשת כלפי חוץ בדיוק כפי שבעלה מתייחס אליה. (וגם הפוך). אז הוא מתקלח לו בבוקר, מתבשם לו, מתלבש לו נורא יפה, יוצא לעבודה (ואם הוא גם צריך, עוזר לקולגות שלו בעבודה, כי היי, אם הוא לא יעזור, אז הוא סוציומט שלא יודע לעבוד בעבודת צוות ואז מי יתקרב אליו ומי יקדם אותו?), חוזר הביתה, מניח את הרגליים שלו על השולחן עם איזו בירה ואיזה יופי, הבית מסודר... מי ניקה? מי סידר? אז אשתו באה אליו כולה סחוטה ומבקשת ממנו באם יוכל לעשות את הכלים... אבל לא, כרגע זה לא נוח לו. מחר יהיה לו נוח אבל גם ב"מחר" הזה הכלים לא ייעשו כי הוא צריך לעשות דברים אחרים ואז יהיה "מחר חדש". אני פה שואלת את כל הנשים שקוראות בפורום הזה: אם קולגה מאותה מחלקה, שעובד איתו באותו משרד, יבקש ממנו לערוך בדחיפות איזה מסמך כדי לקדם רעיון/פרוייקט.. והגבר הזה יענה לו כל פעם "מחר" = מה יחשוב עליו הבוס? ולמה עדיפ/ה קולגה בעבודה מאשר בן/בת הזוג שלך? עם מי בחרת לחיות? כשחיים יחד, צריך להבין שזו עבודת צוות לכל דבר. ניהול משק בית משותף הוא כמו עסק לכל דבר. אם אין עבודת צוות, לא מתקדמים לשום מקום, דבר שמוליד אט אט רובד על רובד = תסכולים, עצב, ריחוק ובריחה. או שמבינים שצריכה להיות חלוקת תפקידים או שמגיעים למים עד נפש כפי שהאישה הזו הגיעה. מה היא צריכה לעשות? לעשות בדיוק באותה רמה שהוא תורם. יום אחד הוא יבין לא?
 

chenby

New member
כן רק

שהיא לא מבקשת. לדבריה היא דורשת. תגידי לי מי יכול לדרוש ממך משהו EVER.. אם היתה תקשורת והיה שיתוף פעולה והיה רוך וחום.. התוצאות היו קיימות באופן טבעי. מה היא צריכה לעשות? להתרכך ולהפסיק להתחשבן. זה לא יוביל אותה לשום מקום חוץ ממרמור וכעס עליו - וכתוצאה מזה, גם נישואין מתפרקים. וזה לא שאני אומרת שהוא טלית שכולו תכלת, אני אומרת שאין לה דרך לשנות אף אחד אחר אלא את עצמה ואת הגישה שלה ודרך הפעולה שלה. אי שפיות להגדרת אלברט איינשטיין - לעשות שוב ושוב את אותה פעולה, ולצפות לתוצאה חדשה.
 
לא נראה לי שדוגמת מונח איינשטיין

יכולה להתלבש נכון להסבר ההתנהגות שלה כלפיו. (אגב, הוא אמר שטירוף הוא אותו מונח ולא אי שפיות)... אני בהחלט מסכימה איתך על התנהלות שונה שלה כלפיו אבל לא באופן כפי שאת מציגה את זה. במקום מסויים, נשמע שהיא כן הפעילה בקשות ברוך, הוא ענה לה ודחה אותה על הסף. מה גם, שנשמע שהשתלבה שם עם הזמן נימת זלזול בתשובות שלו אליה כשביקשה ממקום של חוסר אונות כשדחה את עשיית אותה מטלת בית (שטיפת כלים לא?) למחרת וגם אז לא עשה. במקום מסויים, כשמישהו מבקש ומבקש ומזלזלים בו... הבקשה עוברת לדרישה.. מפעילים אסרטיביות. אבל נשמע שגם אז הוא שם עליה פס כי נשמע שהצרכים שלו באים קודם לצרכי הבית ולכבוד ההדדי בינו ובין אשתו. גם בינינו, מה בסך הכל היא ביקשה ממנו? לשטוף כלים. זה נשמע כאילו שמבקשים ממנו לעשות פאנלים בכל הבית עם שירותים ואמבטיה/מקלחת... גם אם יקנו מדיח, זה לא יעזור.. אני לא ראיתי דרישות בציווי ממנה אליו. וגם אם זה כך, עם בקשה בצורה אחרת, גם אז אני מתערבת שהוא לא יעשה את הכלים. הוא יודע שהיא סחוטה מעייפות וכמה מילים אסרטיביות הן אלה שמונעים ממנו לעשות את הכלים?! ורגע, את המצב רוח של הבוס הוא כן סובל? את המצב רוח של הקולגות שלו הוא כן סובל ויודע להתעלות? - אז גם את הבקשה המינימלית של אשתו הוא יכול לסבול בכל נימה שהיא במידה וזה רק מה שהיא מבקשת ממנו. אבל נשמע שהוא מאד מרוכז בעצמו עד שהוא דוחה אותה באדישות ויודע שהיא לא באמת תעמוד מולו אסרטיבית. כי סך הכל, היא הגיעה למצב הזה שהגיעה לא כי היא ידעה לדרוש ממנו בציווי או כי היא באמת יכולה להשפיע עליו והוא הרגיש כי היא שולטת או רוצה לשלוט עליו אלא כי הוא יודע לכופף אותה איך שבא לו. אחרת, מזמן הוא היה עושה את הכלים + פאנלים כמו גדול. היא צריכה להוריד ממנו ציפיות ולהראות לו שממש לא אכפת לה. במידה והיא זו שרוצה את הבית בצורה X , שתעשה את הדברים בזמן שלה לאט לאט ורק מה שחשוב לה ביותר. אם היא תרצה בכל זאת לשלב אותו בזה, שתתן לו כל פעם משהו קטן אחד לעשות, שלא כל כך חשוב לה מתי ייעשה, בזמן שלו, שהוא יבחר.
 

גארוטה

New member
דבר אחד אני יכולה

לומר לך, וזה לא יהיה נחמד, אבל ממש לא נעים לחיות במחיצתך ובהחלט אפשר להבין את חוסר שיתוף הפעולה של בעלך כי כשאת דורשת ממנו במקום לבקש ממנו להיות שותף פעיל, כשאת משתגעת ומתרגזת ברמות על מסדר ונקיון, כשאת שונאת אותו ולא יכולה לסבול את נוכחותו אל תצפי שהוא יבוא לקראתך כי זה לא יקרה לעולם. את החלטת שהדרך היחידה שהוא יכול להראות לך אכפתיות זה לעשות בדיוק מה שאת מבקשת, מתי שאת מבקשת ובדרך שאת בוחרת וכל סטיה מהקביעה שלך הופכת אותו באופן אוטומטי לבעל לא מתחשב, שנוא, דחוי והכל "בגלל זוג כלים מזורגגים..." את פריק קונטרול בכל מה שקשור לתחזוקת הבית והתכונה הזו משפיעה גם על מה שקורה ביניכם במיטה. את לא מסוגלת להשתחרר, לאבד שליטה וכנראה שזו הסיבה העיקרית לכך שאת לא מסוגלת לגמור, כי זה חייב להיות בזמן שלך, בדרך שלך, כשאת רוצה, כשלך מתאים וכשהגמירה שלך תלויה בו אז את לא תתני לו את הסיפוק שהוא "הצליח" במשהו בטח לא במשהו שקשור אלייך. 3 שנים את במלחמה שלא משיגה תוצאות, לא הגיע הזמן להפסיק להילחם, להרפות ולנסות טקטיקה אחרת? לצאת מהמקום הקורבני של האשה העובדת שגם מגדלת ילדה וגם מתחזקת בית? תנסי, מקסימום תצליחי.
 

לרנה

New member
ממליצה לך לקרוא את הספר "תחזוקת בעל" של סוזן

מאוסהרט, היא כותבת על חלוקת התפקידים בבית ועל פיקציית החלוקה השוויונית של התפקידים בפועל, גם מנקודת הראות האישית שלה (כמי שהגיעה למסקנה שעם בעלה הראשון זה הרבה יותר עומס מאשר בלעדיו והתגרשה) וגם מסקירת מחקרים שמציגים סטטיסטיקות איך יש מיתוס שוויון ופערים עצומים בפועל. סליחה על הניסוח הלא מדעי, אבל לדעתי לא פלא שאין לך חשק כשמתנהגים אלייך חרא. זה הרי לא זוג כלים מזורגגים, זה מישהו שאמור להיות הכי קרוב אלייך ובפועל רואה אותך סובלת ומעדיף את הנוחות האישית שלו. ההמלצה שלי היא לפנות איתו לטיפול זוגי,כדי להסדיר את חלוקת התפקידים בבית ואת היחסים ביניכם ואם זה לא הולך אז לשקול בחיוב טיפול אישי כדי לראות איזה אופציות את רואה לפניייך, ומתוך האופציות האפשריות לך מה את מעדיפה.
 

מלכוד 42

New member
שיעזור במה שהוא יכול או במה שאת רוצה?

נגעת כאן בהרבה רבדים של זוגיות, וכפי שאני יכול להבין ולהסיק ממה שכתבת, נראה לי שהבעיה העיקרית כאן היא חוסר בתקשורת. עובדתית זה כנראה נכון שהוא לא עוזר (מספיק?), אבל אם הצלחתי להבין ממה שאת בעצמך כתבת, הרי בעלך דווקא חושב שהוא עוזר לא מעט.. אז למרות כל מה שאת כותבת כאן, אולי האמת האוביקטיבית היא איפה שהוא באמצע? אולי הוא באמת עוזר.. אבל לא מספיק לטעמך.. ויותר מדי לטעמו? קראתי את מה שכתבו לך אחרים, ואני מסכים לחלוטין עם מה שנכתב, שיש כאן ענייני "שליטה" ביניכם במערכת היחסים. את רוצה שהוא יעזור... אבל... עזרה בזמן שאת מבקשת ועזרה בדיוק של מה שאת מבקשת.. אבל למה בעצם? למה את צריכה להיות זאת שתחליט בדיוק מה ומתי צריך לעשות? הרי כל עזרה מצידו אמורה לעזור. והפתרון הוא ממש פשוט.. אולי תדברי איתו על זה שיקח מטלה כלשהי או כמה מטלות והוא יהיה אחראי עליהן? ואחריות לא אומרת שהוא חייב לבצע.. הוא פשוט אחראי על זה שהמטלה תבוצע. יתכן גם מצב שלפעמים הוא יבוא אליך ויבקש את עזרתך.. ולמרות זאת, גם אם הוא יבצע את המטלה רק פעמיים שלוש בשבוע.. וביתר הימים יבקש ממך... זאת גם תהיה עזרה עבורך, לא כך? כי הוא בכל זאת עזר עם המטלה מספר פעמים בשבוע.. כי זה באמת לא חשוב איזה מהמטלות יהיו תחת אחריותו. אבל הכי חשוב, תתני לו להחליט מה המטלה שהוא מוכן לקחת עליה אחריות. זאת חייבת להיות החלטה שלו\ וככה הוא גם יבצע את המטלה עם הרבה יותר מוטיבציה. ואני לא מדבר על מטלה ספציפית שתפתור צורך מסויים ברגע מסויים.. אני מדבר על זה, שכל עזרה שתקבלי ממנו תגרום לך להיות פחות עייפה, וכתוצאה מכך גם פחות כועסת עליו.. ואולי זה גם יעזור במישורים אחרים.
 
כמה את תורמת לפרנסה של הבית?

תתרמי כמוהו, תבקשי שיוויון גם בעבודות הבית. בלי שיוויון חובות, אין שיוויון זכויות.
 
תגיד, מה דעתך

אם שניהם עובדים משרה מלאה, והוא מרוויח נניח 10, והיא 6 על אותו הזמן שהם מעבירים מחוץ לבית - האם היא צריכה 'כפיצוי' על השתכרות נמוכה יותר 'לשלם' בנטל גדול יותר בעבודות הבית? נניח חלוקת הנטל של 80:20 זה פר לדעתך? ואיך מתמחרים טיפול בתינוק? של מי הוא <התינוק והטיפול>?
 
שאלה מצויינת

דבר ראשון - טיפול בתינוק הוא חלק ממטלות הבית (ואני לא נכנס למה שקשור להיריון שאותו נושאת האשה ולא הגבר- זה נושא בפני עצמו) בשביל תמחיר אמיתי (שיגרום לחישוב מדויק של חלוקת הנטל), צריך גם להסתכל אחורה על ההשקעה של כל אחד מבני הזוג. אם אחד מבני הזוג לא כיוון את ה"קריירה" שלו למסלול רווחי, ובן הזוג השני כן עשה זאת - צריך לקחת זאת בחשבון (השקעת זמן, כסף וכו'). דוגמה נפוצה - אשה הלומדת מדעי הרוח/חברה להנהתה ולאחר מכן הולכת לעבוד בתפקיד פקידותי, ולעומת זאת גבר שהשקיע במהלך 5 שנים לימודי ראיית חשבון ע"מ להיות רואה חשבון/חשב/מנהל כספים וכו'. נקודה נוספת - לבנות מודל מקורב למציאות יהיה יותר קל אם 2 בני הזוג עובדים במגזר הפרטי ולא הציבורי. לכן - התשובה הספציפית לשאלה שלך - תלוי.
 
למעלה