חיבת לשפוך את הלב ולקבל את עזרתכם

אומללים הילדים

שהטיפול בהם נתפס כחלק 'ממטלות הבית'. אנשים חדשים שנולדים לזוג הורים הם לא כמו כלים שיש לעשות, וגם לא ספונג'ה! הם בני אדם שצריך לטפח ולהשקיע בהם כדי שיפרחו ויתנו פרי בבוא היום. ולכן, הדוגמא היותר נפוצה היא שבגלל ששכרו של הגבר בשוק גבוה יותר על אותו תפקיד ממש, ובכלל <ככה אתם הגברים מעדיפים את זה, אחרת אבוי לאגו ורצים להתגרש
>, בדרך כלל 'עושים החלטה משפחתית' לאפשר לו להתפתח כדי שירוויח יותר לתא המשפחתי, ואילו האישה 'שבמילא' משתכרת פחות נותרת 'לשחק' עם גמישויות ונוחיות המשרה שתאפשר גידול נאות של ילדים <משותפים!!!> במקביל. הנוסחא פועלת בהרבה מאוד מגזרים, וגם בהייטק, שם נשים למדו תחומים של מדעים מדוייקים והנדסה. מכירה גם לא מעט נשים משכילות שעם בוא הילדים עשו פשרות מקצועיות על מנת לאפשר לילדים ילדות עם נוכחות הורית משמעותית, עד כדי הישארות מוחלטת בבית לצורכי חינוך ביתי. הן הקריבו במודע את התפתחותן כנשות קריירה על מנת לגדל ילדים, בין היתר גם לבעליהן. מהו התמחיר על כל אלה? מהו התחשיב מדוייק לנטל? תרומת כספית? תרומה נפשית? פר פעולה? איך מחשבים את ערכה של האישה, קדימה ואחורה?
 
כמה דברים

1) שכר של גבר גבוה יותר על אותו תפקיד - שקר וכזב. כל הסטטיסטיקות לא לוקחות פרמטרים בחישוב כגון: א) האם הפערים הם בדיוק באותו תפקיד ב) האם הפערים הם בדיוק באותו תפקיד ובאותה חברה ג) האם יש ביטוי לתרומת העובד לחברה באותו סקר? (למשל אותו גבר שהרוויח יותר, אולי הוא הביא יותר עסקאות) ד) ועוד 2) ואם האשה הקריבה את ההתפתחות שלה כאשת קריירה למורת רוחו של בעלה? כלומר אם הוא רצה מטפלת עד שעה 18:00 כל יום, והיא לא. למה אוטומטית תתחשבי בדעתה ולא בדעתו?
 
אני יכולה לצרף לך כהוכחה כתבות

המאששות באופן גורף את הטענות שענית עליהן "שקר וכזב". שכר הגברים על פי הסקרים האחרונים בארץ, גבוה הרבה יותר (ב 20% נדמה לי מנשים) על אותו תפקיד. אוטומטית. הפערים באותו תפקיד? למה שיהיו קיימים פערים בתפקיד בגלל מגדר? מלבד זאת, אין שום עניין שיוכל להוכיח שגבר מביא הרבה יותר עסקאות מנשים אם מלכתחילה מציבים בפניהן תקרת זכוכית. קרא ולמד: http://capital-market.fav.co.il/index.php?dir=app_sites&page=news&id=35450
 

I C E M A N 7

New member
באף אחד מ-18 הסעיפים

אין הוכחה שנשים משתכרות פחות מגברים באותה משרה בדיוק.
 
זה כמו שתגיד לי שקיים חוזה

שמאשש את האי שיוויון שכולם מסכימים עליו. זה כתוב שם. תקרא בין השורות, בואו לא ניתמם.
 

I C E M A N 7

New member
כולם מסכימים עליו...

תתפלאי, אני מכיר אחד או שניים שלא... קראתי את כל השורות ומה שביניהם ולא נמצא שום זכר של הוכחה לטענה שלך. ואם תסתכלי טוב טוב בסעיף 16 ותשלבי את סעיף 15, תגלי שיש אפילו הפרכה של הטענה שלך. אם לא תצליחי להבין לבד, אני אשמח להסביר. להיתמם זה לקרוא את הכותרת ולנופף בה כהוכחה.
 
קראתי ועוד איך שקראתי...

ואני אישית עדיין חושבת שאוכל להביא לך את הסעיפים שיוכלו להוכיח אחד-אחד את הטענה שלי מבלי להשמע לך כל כך מתחכמת. אני לא באה עם איזו כותרת ומנפנפת לך אותה כהוכחה.. יפה אבל שניסית להדביק לי כל מיני "מחמאות" במקום להיות קונקרטי. מתאים לך.
 

I C E M A N 7

New member
אילו מחמאות הענקתי לך?

ניסיון התחמקות נאה, אך לא יצליח לך. בסעיף 16 רשום שחור על גבי לבן שבמקצועות גבריים (כלומר מקצועות רווחיים) השכר פר שעה של הגברים זהה לזה של הנשים (הבדל של אחוז שמתקזז בנטו ע"י מס ההכנסה), וזאת למרות שגברים עובדים 205 שעות בממוצע בחודש לעומת 177 שעות שעובדות הנשים (16% יותר). הנתון הזה עשוי אפילו לעורר טענה חדשה נגדית - נשים מרוויחות יותר מגברים במקצועות הגבריים! רצית קונקרטיות? קיבלת. נראה אותך מתמודדת עם זה.
 

nowonder

New member
יפה פה היום.

זה יפה איך מתוך רשימה ארוכה של עוולות מכומתות (מלשון כמות) כלפי נשים בשוק העבודה, מצאת את הטיעון היחיד (שמצביע בעיקר על שיפור, אבל לא על המצב הכללי) כדי לטעון שיש שיוויון ואין אפלייה. בגלל שאני מחבבת אותך, אני אייחס את זה לעובדה שאתה טיפוס אופטימי ולא לכך שאולי אתה מדבר מפוזיציה.
 

I C E M A N 7

New member
"עוולות מכומתות"

עוד מינוח שמכוון אל הבטן ולא אל הראש. זה עובד על רוב האנשים הרגילים, לא על אנשי קרח :) פערים בשכר הם לא הוכחה לאפליה בשוק העבודה. אני חוזר, פערים בשכר הם לא הוכחה לאפליה בשוק העבודה. לדוגמה, אני מבטיח לך שאם היו עושים את אותה בדיקה סטטיסטית על חילונים וחרדים, היו מוצאים פערים בשכר החודשי, במספר שעות העבודה ובשכר פר שעה, וכל הנתונים היו מצביעים על "פור" חילוני. האם ניתן להסיק מכך שחרדים מופלים? פערים בשכר יכולים לנבוע גם מפערים מנטליים וזה בדיוק מה ששיוויוניסט ואני טוענים. סעיף 16 עשוי להיות הוכחה לטענה שכשאישה רוצה להרוויח, היא עושה זאת כמו גבר ואף טוב יותר, ועוד ב"מגרש הביתי" של הגברים. מתי היא מרוויחה פחות? כשהיא מעדיפה לעבוד בעבודות "הנוחות" (בעיקר במגזר הציבורי). כל יתר הסעיפים לא מוכיחים שאישה מופלה בשוק העבודה ובטח לא את הטענה של הגברת דבקה. הם הובאו רק בשביל למסך את הטענה בעשן של הוכחה - אקט דמגוגי פר אקסלנס. כמו שאמרתי, זה עובד על הרבה אנשים, לא על אנשי קרח. ורק בגלל שאני מחבב אותך, אני מקדיש כל כך הרבה דקות על הבוקר לתגובה במקום את יודעת מה
 
אתה מתמם או מה?

בכל הנוגע למשרות עם אגוזים שמנים במגזר העסקי יש העדפה ברורה לגברים, גם אם לא תמיד נאמרת בקול רם וצלול מפאת חשש לצעקות על הפלייה. כשכבר לוקחים נשים אז העדפה מיידית לנשים רווקות. נשואות הן תמיד אוכלוסיה בעייתית כי הן 'עלולות לחפוץ' בילדים, להיכנס להריון רחמנא לצלן ולהפוך לפחות פרודוקטיביות בעליל. לא מעט מהן 'נפלטות' בשל אותה טענה של תרומה ופרודוקטיביות כבר לאחר הלידה הראשונה, ולא שבות למקומן היות שהפרוייקט 'המשיך' בלעדיהן. התעשייה הישראלית ברובה נגד חיי המשפחה וילודה, וגם הממשלה למרבה הפליאה. לגבי הסוגיה השניה, חבר יקר, לא הכל נמדד בכסף. איכות החיים הרגשיים של בני הבית, ובעיקר הילדים, והיחסים בין ההורים הם הראשונים להיפגע על מזבח הרדיפה הלא מרוסנת אחרי עושר. כבר ראינו איזה מחיר משלמים במגזר שלם - עובדי ההייטק - שמכרו את נשמתם תמורת מזדה3 ואי אילו אפסים שנוזלים לחשבון. כ80 אחוז מהעובדים עד מאוחר שלא רואים את המשפחה, ומתקשים ליטול חלק פעיל בחייה מתנכרים, מתרחקים ובוגדים, המשפחות מתפרקות וילדים שבאמצע אוכלים אותה גם כשהדייסה בושלה בסיר שנרכש ב MALY'S. הכל בחיים זה עניין של סדר עדיפויות, אז אם הוא רוצה למסור את הילדים לאימוץ כדי שגם היא תהפוך לסוסת עבודה פורייה יותר <אם אין כורח הישרדותי של ממש, קרי סכנה של איבוד משרה כולה בתנאי אי וודאות בשוק>, רוב הסיכויים שאגיד שהוא אבא מנותק שאין לו יד ורגל בצרכים הבסיסיים של הילדים.
 
ואולי את מתממת

על כמה משרות כאלו את מדברת (אגוזים שמנים)? 1000 בכל המשק? את מנסה לקבוע נוסחה למיליון בתי אב, ומדברת על אלפית מהבתים? וגם למשרות הללו יש נשים שהצליחו להסתנן, לדוגמה בבנקאות - גליה מאור, סמדר ברבר-צדיק וכו'. איך הן עשו זאת? האם הן הצליחו לפרוץ את "תקרת הזכוכית" כי הן יחידות סגולה? אולי, אבל אני בטוח שהסיבה העיקרית היא שהעט לא נפל אצלן בשעה 16:00 לאחר שנולד להן ילד. רוב הנשים לא רוצות להתקדם אחרי שנולד ילד - בלי קשר לבעל שלהם ולבית השיוויוני או פטריאכלי שלהן - יכול להיות שאת לא היית מספיק בשוק העבודה. אז מצד אחד הנשים רוצות לעבוד פחות, ובכך גם תורמות פחות כסף לבית, ומצד שני הן רוצות שהבעל יבצע בבית הכול שווה בשווה. אי אפשר להחזיק את החבל משתי קצותיו.
 
אחרי שנולד הילד

נשים 'לא רוצות' להתקדם לא כי הן מאוהבות בכביסה וספונג'ה, אלא כי אז הן עומדות בפני דילמה - אם האבא עובד עד מאוחר, וגם האמא - אז מי יגדל את הילד? למי ילדנו אותו? למטפלת? למעון? לאמא מאמצת? לילדים, להבדיל מכביסה וספונג'ה, יש צרכים שהורה טוב דיו צריך לספק כדי שיגדלו לאנשים נורמליים. שום חוג או אומנת או מסגרת חילופית לא יכולים להחליף את החום וההכוונה של הורה מסור ואוהב, לא יקנו לילד הרגשה של מסגרת משפחתית וטיפול עקבי ורצוף ומוכוון אליו כמו הוריו. זה שהדילמה הזאת מוכרעת רוב הזמן לטוב הילד על חשבון האמא לא אומר שאין זה רצונה להתפתח מקצועית. זה אומר שהיא הפעילה סדר עדיפויות לא אנוכי, אחר. לבוא ולהגיד שכעת, משהיא תורמת פחות כסף כי היא 'בחרה' להיות אמא שמשקיעה בגידול הילד <של בעלה!!>, יש 'להעניש' אותה ביותר עבודות בבית - זה להרביץ לה עם המקל עם שני קצותיו. אכן יש את הנשים שבחרו בקריירה, ונעזרות בגדודים של מטפלים וצי תומך גידול צאצאים. בסוף היום הן אכולות רגשות אשם כשהן נחשפות לבדידות איומה של הילד המתגעגע, או לכעס שאין לו הורים שזמינים עבורו, והאמיצות שבהן גם אומרות בפה מלא ששום כסף בעולם לא מחפה על המחיר הרגשי שילדים משלמים על היעדרות כמעט מתמדת של ההורים מחייהם. כשהבעל תורם את חלקו באחזקת הבית בלי התחשבנות קטנונית, הוא מפגין שותפות, מפגין חברות, ומפגין נוכחות תורמת וחיובית במרחב הביתי. נוכחות שמוערכת לעיתים יותר ממה שנכנס לחשבון הבנק. ואם הוא לא תורם מאום לחיי הבית חוץ מהמשכורת, לא פלא שהוא מרגיש אחר-כך מנוכר ולא יותר מארנק מהלך.
 
הכל מתחיל ונגמר בהתקטננות של האשה

אם האשה לא הייתה קטנונית ורוצה חצי חצי בעבודות הבית עד פירור האבק האחרון - גבר לא היה צריך להתגונן ולהיכנס לחשבונאות כמו שאני נכנסתי. ושוב פעם - את רוצה לחייב את הגבר לעבוד יותר בגלל שאת רוצה לטפח את הילד? אולי נתחלף בתפקידים? הסדר עדיפויות כן היה אנוכי, ועוד איך היה - אני כגבר מעדיף לעבוד פחות ולגדל יותר את הילדים, וגם הרבה גברים אחרים, ובגלל שרוב הנשים הישראליות מראש לא חושבות על פרנסה (חושבות שאחרי שאבא משלם עליהם, עכשיו הבעל משלם עליהם) - הן מלכתחילה לא הולכות ללמוד מקצועות שאפשר להתפרנס מהן בכבוד, או שמורידות הילוך בעבודה. כמה נשים רק שמסתובבות בקניונים והולכות לסדנאות "העצמות נשים" וקשקושים אחרים והילד בכלל אצל הסבתא - ממש עלק כולן חושבות על כמה שהן רוצות לטפח את הילד - בחלומות הלילה - לי לא תמכרי את הבולשיט הזה.
 
אתה צריך להתפקד

במשרדו של מיזוגן. כבר התחלתי לדאוג ששורות התנועה התחילו להידלדל. עכשיו אני יכולה להירגע.
 
או שאת תעברי

לכתוב בפורום פמיניזם באופן קבוע. הדיעותך שלך בוודאי שיתקבלו שם בברכה (כבר יש לך פור בגלל שאת ממין נקבה)
 

נומלה

New member
להיפך: הכל כן נמדד בכסף

העובדה שהשכר של גברים נשואים גבוה משכר גברים לא נשואים (בניכוי פרמטרים רלונטיים כמובן) מספרת שיש בהחלט השפעה ברת כימות על השכר של הגבר שאיננה מועברת ישירות לאשתו ואשר צריכה להיות מחושבת כתרומה שלה לגובה השכר שלו. קצת קשה לגברים שלהו לעכל?
 
סיבה ותוצאה

אולי גברים שמרוויחים יותר כסף - מוצאים בת זוג לנישואין יותר בקלות? על זה חשבת? אולי דווקא האשה גרמה להם להרוויח פחות?
 

I C E M A N 7

New member
ואולי

1. גברים נשואים בממוצע מבוגרים יותר מגברים רווקים, ולגיל יש מתאם חיובי עם רמת ההכנסה. 2. גברים נשואים צריכים לעבוד יותר שעות כדי לממן את משפחתם. לרווקים יש פחות מחוייבות ועל כן פחות 'דרייב' לעבוד יותר.
 
למעלה