חיים בזבל.

למה שלא תבחר לך עם אחר, יותר 'נאור'?

הפלסטינים ישמחו לתת לך אזרחות, לצד בארנבוים. עם כל ההבדל ביניכם, האוטו-אנטישמיות משותפת לכם.
 
אתה משקר ומסלף את דברי ללא בושה. עיב../images/Emo70.gif

מעניין אם תמצא היכן אמרתי שהפלסטינים הם עם אחר, יותר נאור........ את השקרים והסילופים אתה ממציא מסיבה פשוטה: אין לך אפשרות להתחמק מהעובדה שאמצעי התקשורת הממסדיים קרובים הרבה יותר למצב של התייחסות באופן שווה לבני אדם באשר הם, מאשר רוב העם הצורך את חדשותיו ואת תרבותו מאמצעי תקשורת אלה.
 

עגייב

New member
מדינה שמהותה הנצחת רוב אתני

ודיכוי רוב אתני אחר אחר אינה מדינה שוויונית...בישראל יש חופש, יש חופש התבטאות=(בסימן שאלה), יש חופש עיסוק, יש חופש בחירה ...אבל אין שוויון , הדימוקרטיה בישראל היא חסרה, בן אדם אחד אינו שווה בנאדם אחר למרות שקול אחד שווה קול אחר...יש לנו דימוקרטיה פורמאלית, מאומצת ומאולצת ...אבל לא מהותית וצר לי שכך וחבל. כי זה כלל ידוע דימויים וחיקויים משרתים לפעמים את המטרה, אבל לא ביעילות ולא להמון זמן...
 
מהותה של מדינת ישראל אינה הנצחת רוב אתני אחד

ודיכוי מיעוט אתני אחר. הצגה כזו של המציאות היא אמנם לא שקרית (אכן ישראל אינה מדינת כל אזרחיה, כלומר אינה שיוויונית), אבל היא כן מעוותת מאד. זו מצגת שלוקחת בחשבון רק את מה שנוח וקל לצד הערבי לקחת בחשבון, אך מתעלמת בגסות מכל מה שלא כ"כ נוח לקחת בחשבון.... למשל, שלושה דברים שמהם התעלמת בגסות: 1. מידת הדיכוי של אותו מיעוט אתני נמצאת בירידה מתמדת אך עיקשת מאז 1948 ועד היום. ממשל צבאי, זוכר? ועדות חקירה שלא קמו, זוכר? אפס ייצוג באמצעי התקשורת, זוכר? היום הויכוח נסוב על השאלה האם מותר להפגין בגלוי בעד נסראללה/ערפאת/בן לאדן בשעת מלחמה, או לא, ובאיזו מידה של אלימות מותר לעשות את זה - ונראה שגם הויכוח הזה כבר הוכרע ונקבעו הסכמים שבשתיקה. 2. מידת ההתרסה של אותו מיעוט אתני כלפי הרוב (אותו רוב שמרגיש מאויים יותר משנה לשנה מסיבות שאינן בהכרח תלויות באותו מיעוט) נמצאת דווקא בעלייה מתמדת. 3. המיעוט אינו מבקש להתקבל כשווה בתוך הרוב, אלא מתעקש "לכופף" את הרוב להכיל דברים שהוא לא מסוגל להרגיש בטוח איתם.
 

עגייב

New member
כל ההישגים של המיעוט במדינה הזאת

שכולם יחד הם ממש מעטים ואפסיים הושגו בכוחות המיעוט...פסק דין קעדאן להזכירך (למרות שההלכה שלו לא יצאה לפועל) הוא פרי עמלם והזעתם של המיעוט...ההחלטה להקציב קצת (טיפה) יותר תקציבים בתחום החינוך ( שגם אותה הקצאה היתה חד פעמית ואינה מכפרת על כל שנות הקיפוח והדיכוי) היתה פרי עמלם של המיעוט, ההחלטה למנות נציג או שניים ערבים בוועדת המנהל ( שגם אותם 2 אינם מייצגים 20% מאזרחי המדינה והשניים שמונו היו מקורבי שלטון קרי שני ערבים שהיו ליכודנקים) היתה פרי עמלם של המיעוט...ההפניה והתשומת לב שערבים מנסים לקבל היא רק פרי עמלם וכתוצאה מהמאמצים שלהם לקבל קצה של שוויון , גופים כמו עדאלה ומסאוואה ושאר עמותות למען האזרח , הם גופים שערבים הקימו למענם, וגם אותם גופים סובלים מהמון דחיה וסלידה מהרוב המדכא...אז עם כל הכבוד , הקרידיט אם יש כזה , הוא רק של המיעוט שנאבק..ולא למדינה... ומהותה של המדינה היא כן הנצחת רוב אתני על חשבון מיעוט אתני אחר, אפשר שהמדינה תשמור על רוב אבל בצורות דימוקרטיות כשהיא מבטיחה למיעוט וויטו ועצמאות ניהולית, אבל כוח למיעוט אינו אופציה במדינת ישראל, ומי שמנסה לכופף את המיעוט אליו זה הרוב השרירי . על עובדות לא מתוכחים.
 

shm490

New member
דברים מעורפלים

מה זה " כשהיא מבטיחה למיעוט וויטו ועצמאות ניהולית " ? יש שוויון בהקצאות המדינה לכל תלמיד הבעיה שחלק מהחינוך הוא במימון הרשויות המקומיות והראשויות הערביות לא ממנות את החינוך בתחומן . אתה כנראה לא רוצה להבין שבדמוקרטיה הרוב קובע ויש מוסדות שתפקידם להגן על זכויות המיעוט אם הוא נפגע , ויש בישראל בג"ץ שמאפשר למיעוט לפנות אליו ואכן עדאלה פונה לשם לעיתים קרובות ( מענין,בפסיקה האחרונה כשבג"ץ פסק נגד עדאלה הם התרעמו על פסק הדין כאילו בג"ץ אמור באופן אוטומטי לפסוק למענם ) . השימוש במילים " הרוב המדכא" לא במקום אתם לא מיעוט מדוכא אתם בוחרים ונבחרים אתם לומדים בכל הרמות אתם מקבלים שרותים סוציאלים ושרותי בריאות ככל האוכלוסיה אין עליכם איסור תנועה או עבודה ואין עליכם חובת שרות הבטחון (להבדיל מציבור הרוב) יש לכם נציגים בבית הנבחרים בבתי המשפט במערכת הבריאות ואפילו בממשלה אז זה לא מיעוט מדוכא .
 

עגייב

New member
לא נכון

יש שוויון בהקצאות המדינה לכל תלמיד נתונים הוכיחו שזה משפט לא נכון והיתה עתירה על החלטת משרד החינוך למיין איזור A B C כש A מגיע לו הכי הרבה, ומתוך 500 ישובים A נבחרו רק 5 ערבים , למרות שישוב A יהודי היה שכן לאיזור C ערבי והישוב הערבי היה זקוק ליותר כסף ( תבין זקוק ליותר ולא רק לאותו סכום על מנת לכפר על שנות דיכוי) אבל אפילו סכום שווה הוא לא קיבל. כנ''ל היתה עתירה דומה בענייני תקציבים נגד מה שהיה פעם משרד הדתות כשרק 2% (או אחוז דומה) מהתקציב של משרד הדתות הקציאו אותו לדתות שאינן יהודיות, קרי במדינה יש מספר דתות מוכרות, בוא נדבר רק על 4 , מוסלמים נוצרים דרוזים=2% מהתקציב , והשאר נחש למי? (יש עוד מלא מקרים ותחומים דומים שנוגעים לכל תחומי הניהול,החל מייצוג הולם ועד הקצאת משאבים שוויונית שהמיעוט הערבי סובל מפיגור משמעותי לטובת הרוב היהודי) ואכן בג''ץ הוא מקום מענה לציבור הערבי אבל אל תשכח שבג''ץ אינו גוף פוזיטיבי בפועל והמון החלטות שלו אינן מיושמות ביחס למיעוט ( להזכיר לך את עקורי ברעם ואיקרית' ?) וגם ככה בג''צ סובל מהנסיונות של המחוקק והממשלה להחליש את כוחו ועצמאותו..נא עיין במלמה שמתנהלת נ' בייניש(שנתמכת על ידי אהרון ברק) ...
 

shm490

New member
ומה עם השאלה ?

יכול להיות במשרד הדתות (שאיננו ,קיים לא ברור) .זה לא עושה את המדינה עושקת את המיעוט הערבי .
 
נכון, על עובדות לא מתווכחים - על פרשנות כן

קודם כל לפני שאני מתחיל להתווכח אני חייב להבין משהו: איך אתה רואה את היחס בין מדינה - כל מדינה ולאו דווקא ישראל - לאזרח של אותה מדינה? לפי הפרשנות שלך כנראה שאתה רואה זאת כיחס בין לקוח לארגון נותן שירות. כלומר: האזרח הוא לקוח שתאגיד או ארגון בשם "מדינה" אמור לתת לו שירות, והלקוח או האזרח מחזיר בתמורה את מה שסוכם איתו מראש באיזשהו "חוזה" שתנאיו ברובם נכפים עליו. למשל מיסים, שירות צבאי, שמירה על החוק והסדר. אלא ש... נתחיל מזה שהעובדות קצת שונות (ועוד לא הגענו אפילו לישראל!): האזרח אינו רק לקוח שבא, מקבל שירות והולך הביתה - אלא גם חבר בארגון! בין אם הוא רוצה בכך ובין אם לא (ובד"כ הוא כן כי לא כ"כ פשוט לעבור מחברה לחברה כמו בסלולרי...). אז בידיעה שהאזרח הוא גם לקוח וגם חבר בארגון, ברור שהוא זה שאמור להוביל שינויים. בפרט כשמדובר בבעיות פנימיות של המיעוט הערבי בישראל - שרובן, תתפלא לשמוע, לא מוכרות לציבור היהודי כלל - מי אתה מצפה שיטפל בבעיות או יעורר אליהן מודעות? יהודים שרובם לא מודעים לאותן בעיות? יהודים שחלק לא קטן מהם מתקשים להבין מה עובר לערבים בראש ובטוחים שהערבים פשוט רוצים לזרוק אותם לים? כך שתשומת הלב, השינויים וההישגים שהמיעוט הערבי מוביל ומקבל הוא *בעיקר* פרי עמלו - וכך בדיוק צריך להיות. זה לא סותר את העובדה שגם למדינה מגיע קרדיט, והרבה - כי המדינה היא זו שמבצעת בסופו של דבר את השינויים למען אזרחיה. או בהרחבה: אם המיעוט הערבי מוביל שינויים שמביאים תועלת למדינה - את הפירות קוצרים בסופו של דבר כולם, כלומר המדינה, והיא גם זו שגורפת את הקרדיט - וגם זה, כך בדיוק צריך להיות. נ.ב. אני לא מסכים איתך שכל, (כלומר 100%) השינוי ביחס כלפי המיעוט הערבי הושג אך ורק ע"י ערבים. מהסייפא של דבריך נראה שאתה דוגל בהרחבה של המודל הליברלי כך שגם ערבים יוכלו להשתלב בו. אם כך אני בדעה שלך, ואינך יכול להתעלם מיהודים רבים שמחזיקים בדעה כמו שלך ומפעילים לחץ משלהם כנגד בעלי אינטרסים מנוגדים (שזה הלאומנים ו/או רוב הדתיים משני הצדדים). נ.ב.2 על הטענה שלך כאילו "מהותה של המדינה" היא הנצחת רוב אתני ע"ח מיעוט, אפשר גם לבוא בטענה הפוכה על אותו עיקרון: המיעוט מעוניין לשמר בכוח מודל שבטי-חמולתי שאינו מסוגל להתאים את עצמו למודל הכלכלי והליברלי המודרני. מהותה של מדינה מודרנית המבוססת על המודל הליברלי היא לצמצם ולדחוק את רגלי המסורת החמולתית. לא רק למיעוט הערבי עשתה ישראל ועושה זאת, אלא לכולם כולל הכפריים האשכנזים.. נ.ב.3 כל עוד המיעוט הערבי לא יגדיר את עצמו חד משמעית כשייך לארגון שנקרא "מדינת ישראל", אלא יתייחס אליו בהסתייגות - אין להתפלא שהיחס שיקבל חזרה יהיה מסתייג. נראה לי שזה בעצם אינטרס משותף וסמוי, בין לאומנים ציונים לראשי חמולות ערביים. תחשוב על זה. לאלה ולאלה אין אינטרס לראות את המיעוט הערבי משתלב ממש בתוך הרוב היהודי - כל צד וסיבותיו.
 

עגייב

New member
חס וחלילה אני לא מתייחס למדינה

כמוסד רווחה שנותן שירות כמו שאתה מגדיר את זה....אני מדבר על חילוק משאבים בסיסי של המדינה ,קרקעות,תקציבים בכל התחומים, וייצוג הולם...המשאבים האלה אינם תלויים בשירות צבאי של האזרחים הערבים, אל תשכח שעל מנת שמשרד הבטחון יממן את ניהולו ויוכל לתפקד ולגייס חיילים ולתת להם מענקים בסיום השירות,הוא מקבל תקציב מקופת המדינה, וכנ''ל כשמשרד החינוך או כל גוף ממשלתי אחר שרוצה לממן את פעולותיו הוא פונה לקופת המדינה....אותה קופת מדינה שערבי הארץ תרמו 20% מכספה...אנחנו גם משלמים מסים שהולכים לקופת המדינה...אני לא בא לדרוש את המענקים שהמדינה נותנת לחיילים בדיוק כמו שאני לא יכול לדרוש לקבל שכר של פקיד מס הכנסה שהמדינה משלמת לו... והבעיות של המיעוט הערבי הם תוצאה מהאפליה של אותם גופים ממשלתיים שיושבים בהם נציגי הרוב, כשאנחנו מוחים על אפליה בתקציב ועל ליקויים, אלה ליקויים שיש אנשים אחראים וגורמים להם...לכן כשאני אומר שהמיעוט מדוכא זה כי הרוב מחליט מי ישב באותם גופים,ואותם גופים שמחליטים הם אלה שכופים דיכוי הזה..ולמדינה קרי לממשלה לא מגיע שום קרדיט,כי אנחנו מוחים ועותרים נגד החלטות שלהם להקציב ליהודי יותר מאשר לערבי... אנחנו 20% מהמדינה,מגיע לנו 20% מהכוח הניהולי שלה וגם כן מהמשאבים שלה...בתחומים מסוימים כמו בחינוך למשל מגיע לנו יותר מ 20% מהתקציבים כי 60 שנה של קיפוח ואפליה יצרו המון פערים ולהחליט פיתאום לתת לנו 20% מהתקציב זה לא יצליח לכסות פערים שנוצרו כל השנים , אבל רוב העתירות והבקשות שלנו הן שיתחילו לתת לנו לפחות את ה20% יחס שגם אותו אנחנו עדיין רחוקים מלקבל!
 
אני מסכים איתך לגבי הכל כמעט...

אין סיבה ליחס מפלה כלפי שום אזרח. יש לי בעייה עם משפט אחד כביכול שולי: "המשאבים אינם תלויים בשירות צבאי של האזרחים הערבים". תיאורטית אתה צודק, אבל מעשית יש כאן בעייה. אתה מציג זאת כאילו ישנו סוג מסויים של ג'וב, עבודה בזכר, שנקראת "שירות צבאי". מי שמבצע אותה מקבל מענקים - ומי שלא, לא. בדיוק כמו למשל עבודה במס הכנסה או בביטוח לאומי... אלא שבין אם הדבר ידוע לך ובין אם לא, השירות הצבאי ברוב המקרים איננו ג'וב אלא חובה שנכפית על אזרחי המדינה, למורת רוחם של רבים. האזרח המשרת נכנס ל"כור ההיתוך" בגיל 18, ויוצא לרוב בגיל 21. תמורה? חוץ מההרגשה של שותפות גורל, אין שום תמורה שיכולה להזכיר את מה שמקבל אדם שעובד לפרנסתו באותו זמן. מענקים? שווה ערך אולי לחודשיים שלושה של עבודה, בטח לא 3 שנים. מדוע לדעתך צריכים הערבים לקבל פטור גורף מהחובה המעיקה הזו? תן לי טיעון ענייני מדוע אני כאזרח "פראייר" צריך לשרת ואתה כאזרח אחר ושווה זכויות, לא? הבעייה בעצם סבוכה יותר - המאבק של הציבור הערבי כנגד שירות צבאי או אפילו לאומי, הוא כנראה חלק מאותו הלך רוח של הסתייגות ברורה כלפי עצם החברות בארגון שנקרא "מדינת ישראל". וכנראה שגם כאן יש אינטרס משותף של בדלנים יהודים וערבים, ששניהם מודעים לעובדה ששירות חובה של ערבים, יכול לצמצם בסופו של דבר במידה משמעותית את היחס העויין של שני הצדדים. ("שותפות גורל"). אז כאמור - מי שמשתייך לארגון מסויים ומתייחס אליו בהסתייגות, שלא יתפלא שעליו לעבוד קשה יותר כדי לקבל יחס שיוויוני ולא מסוייג.......
 

עגייב

New member
זה דיון שאינו קשור

בתפקוד מנהלי שווה ולא מפלה...המדינה לא יכולה לפטור אזרחים מלעשות צבא ומנגד לנקום בהם שלא עושים. חוצמזה למדינה יש אינטרס הרבה יותר גדול לפטור את הערבים מהשירות מאשר האינטרס של הערבים לא לשרת...בוא לא ניתמם בעניין. המדינה כן רוצה התנדבות וכן רוצה שירות לאומי כדי שכביכול תצדיק את הכריכה שלה במתן שירות זה על מנת לקבל שירותים אחרים ממנה , אני בעד שנלך לצבא , אבל לא כשאנחנו האוייב,בוא נחזיר את האדמות לבעליהם, בוא נחזיר את הפליטים לעריהם, בוא תחזיר את המגורשים לכפריהם (תעשה איתי צדק) ואז נבקש מהם להגן על המולדת...אתה חושב שזה יעיל שהמדינה תדרוש מהאיום האסטרטגי והדימוגרפי שלה ללכת לצבא?!?! בוא ניצמד לעובדות ולאמת שאנחנו חיים בה...הערבים שנשארו כאן הם חלק בלתי נפרד מהערבים שגורשו מכאן , ואלה שגורשו מכאן הם באמת הסיבה לעוינות של מדינות ערב שרק גוברת עם הזמן ובגלל עוינות זו , הצבא של ישראל צריך להתחזק...זה כבר דיון מרחיק לכת , והעניין של הצבא קשור לאופן שבו הקימו את המדינה..הרי באותה מידה שאתה שואל למה אני אהיה פרייר ואלך לצבא כשערבים לא הולכים, אז הערבי ישאל למה אני אהיה פרייר ואלך לצבא כשאין לי זכות עליה?! אז תאמין לי המעמד שלך הרבה יותר גבוה מהמעמד של הערבי שלא משרת,גם אם 3 שנים מחייך הלכו לטובת המולדת.
 

עגייב

New member
בשפה פשוטה

תן לי זכות עליה,תחזיר אותי לכפר שממנו גורשתי, ואני אהיה הראשון שבגופי אגן על המולדת שלי ואעמוד בקדמת החזית נ' חיזבאללה וכל מי שיעזר לפגוע בבני המולדת שלי.... רק שמה, לי אין מולדת ולך יש אז תעשה צבא ותן לי להיות אזרח שווה.
 

mike00

New member
אתה מתכוון לכפר שממנו ברחו הוריך או הוריהם...

מעטים מאוד המקומות מהם באמת הבריחו וגירשו את התושבים הערבים,רובם הלכו בעקבות ההנהגה שלהם וברחו עד ירגעו הרוחות.... כשאתה אומר "אני בעד שנלך לצבא , אבל לא כשאנחנו האוייב,בוא נחזיר את האדמות לבעליהם, בוא נחזיר את הפליטים לעריהם, בוא תחזיר את המגורשים לכפריהם (תעשה איתי צדק)",אתה בעצם מבקש לתת לך/לכם את האפשרות לנסות לגרש מפה אותי/אותנו היהודים,או במילים אחרות לעשות לנו נכבה.... ואי אפשר לדבר על צדק בנושא ערבים-יהודים,זה בערך כמו להתווכח למי יש יותר גדול... יש מצב שבו אנחנו חיים,לא מצב רצוי אבל זה מה שיש,מכאן צריך להחליט אם אנחנו רוצים להתקדם או להמשיך לעמוד במקום,כפי שזה נראה הערבים מנסים להנציח את המצב בדיוק כמו שהם עושים כבר 60 שנים... בתור מיעוט יהודי במדינת פלסטינית רצוי להכין חבל תלייה מוכן ומזומן ליום שבו הרוב הפלסטיני יקבל את הג'ננה ויתקוף אותי כמו שעשה בכל פעם שהיתה לו הזדמנות שכזאת.... אני גם לא ממש מעוניין לחיות לפי חוקי השריעה כמו ברשות הפלסטינית,מצרים ושאר השכנים שלנו.... אני בתור יהודי לעולם לא אקבל מחצית מהזכויות שיש לך ולשאר המיעוט הערבי,וכן יש לאן לשאוף מבחינת שיפור במצב הערבים בישראל,אמנם לא כפי שאתה מתאר זאת,אבל בכל זאת יש מקום לתיקונים נקודתיים... מצד שני גם המיעוט הערבי יכול לעשות הרבה כדי שלי יהיה הרבה יותר קל "להבין את סבלו" או "להזדהות" איתו.. בינתיים כל מה שאני רואה זה מלחמה פנימית נגד האוייב הציוני,במצב שכזה לא רק שלא בא לי להזדהות איתכם אלא שגם ממש לא אכפת לי מ"המצב" שלכם....
 
ומי אמר שאני נגד זכות עלייה גם לערבים?

מבחינתי אדרבה, שרת בצבא, הכרז על עצמך כחבר מן המניין בארגון שנקרא "מדינת ישראל" וקבל כל מה שאני מקבל. רק אל תשכח שלי אין זכות עלייה שאני יכול לממש בפועל, כי אני פה וכל משפחתי פה. אני מניח שכנ"ל גם לגביך ולגבי משפחתך הקרובה. נו, אז ליהודים בארה"ב וברוסיה יש זכות להגיע לכאן, שחלק מהם גם מממשים אותה. לא ממש ברור לי מה אני מרויח מזה יותר ממך. מצידי, אם תשכנע את האליטות של ערביי קטאר ואבו דאבי לעזוב את הנפט ולהגיע לכאן ולהכריז על חברות מן המניין במדינת ישראל כמוני וכמוך, תוך שמירה על האינטרסים שלה באזור - אהלן וסהלן. למה לא? שיהיה עוד קצת גיוון אתני פה. מהשירות הצבאי, לעומת זאת, כל אחד ואחד מפסיד 3 שנות חיים שלמות, וזה במקרה הטוב. אין תחליף שווה ערך לשירות צבאי מבחינת מילוי חובות למדינה, חוץ אולי משירות לאומי שגם אם זה ימומש זו עדיין פריוילגיה אדירה לטובת הציבור הערבי. צדק אמיתי מהבחינה הזו הוא לתת לכל אזרח לבחור בין שירות צבאי לשירות אזרחי, בלי קשר לדתו. ביקשת לא להיתמם - ואני לא מיתמם. ברור לי - וגם ציינתי זאת - שעובדת אי-שירותם של ערביי ישראל בצבא נובעת מאינטרס משותף של נציגי שני הצדדים. לעומתי אתה בוחר בכפל לשון: אתה מדבר רק על האינטרס של המדינה כביכול בנושא, ומצד שני הפכת את עצמך לנציגם של כל הערבים שסבלו כתוצאה מהקמת מדינת ישראל לדורותיהם. בכך אתה בעצם מודה בין השורות שבמציאות הנוכחית לא רק שאין לך שום אינטרס לשרת בצבא, אלא אתה רואה בכך דבר המנוגד לערכי המוסר והצדק האנושיים. אז סיכמנו שהאינטרס הוא משותף, לא? אלא שיש מכשול: האינטרס הזה להנציח הבדלים בין האוכלוסיות הוא משותף *לבדלנים וללאומנים* שבשני הצדדים, לא למי שמבקשים להפוך את ישראל לליברלית יותר. ולמה אני מתכוון? נתחיל מזה שאתה מספר על כפר ממנו גורשת. בוא לא ניתמם - לא אתה גורשת אלא הדור של סבך (בהנחה שאתה לא בן 60 ומעלה). אני מסכים שהציבור היהודי צריך להכיר בסבל שעבר על הערבים פה, וצריך להקשיב לסיפוריהם מתוך אמפתיה ולא כאילו מדובר ב"אוייב". אחרי 60 שנה של חיים משותפים אין סיבה שלא לעשות את זה. גם אני נולדתי וצמחתי מתוך נראטיב עצוב, והרבה יותר מפלצתי מאשר הנכבה הפלסטינית - אבל העולם הערבי וגם הציבור הערבי בישראל, מתוך פרינציפ מסרב להכיר בכך. כך ש... יש לי הרבה מושג כיצד מרגיש אדם שמסרבים מתוך פרינציפ להכיר בסבל האמיתי שהוא עובר. נמשיך...... נניח שמהיום ישראל, בשיתוף פעולה עם הציבור היהודי, מנציחה את סיפורי הנכבה. למשל, תלמידי בתי ספר מבקרים בשרידי כפרים נטושים, ניצולים מספרים את סיפוריהם, ואפילו מקדישים לכך יום זיכרון מיוחד עם צפירה. דרך אגב, אני בעד מהלך כזה, בדיוק כמו שאני בעד לימוד הנראטיב של השואה היהודית בעולם הערבי. אבל האם זה יספק אותך? בעצם אין סיבה לשאול - אתה מראש טוען שלא!! אתה מבקש להחזיר את הגלגל לאחור, להפוך את תוצאות המלחמה ולמחוק 60 שנה של היסטוריה. "תחזיר את האדמות, תחזיר את האנשים" - טוב שלא ביקשת שגם אחיה את המתים כדי שתואיל בטובך להרגיש שייך! הדרישה הזו "להחזיר", כשהכוונה היא כמעט להחזיר את גלגל הזמן לאחור, באמת נראית לך כ"כ הכרחית וצודקת? או שכל כך התרגלת לשמוע אותה שפשוט לא חשבת על זה יותר מדי? בוא לא ניתמם - אי אפשר להיות מצד אחד נציגם של כל הערבים הסובלים מהקמת ישראל, ומצד שני לא להשמיע אפילו מילת ביקורת אחת כלפי הפושעים האמיתיים - המדינות הערביות שעד היום, במשך 60 שנה, מפלות בשיטתיות בין "פלסטינים" לבין ערבים אחרים בני המקום. בעצם אפשר, אבל אז ברור שהמטרה היא להנציח התבדלות בכל מחיר, כביכול בשם הצדק. אבל ביני ובינך - זה צדק זה??
 

עגייב

New member
זה חלק מהוויתורים ומצד שני הפריבילגיות להיות

שייך למולדת...אתה אולי בעד, אבל המדינה לא.
 

mike00

New member
ולמה שתהיה??

כשהמדינה רואה את ערביי ישראל מארגנים עצרות תמיכה באירגוני טרור ומדינות שקוראות להשמדתה או מארגנים אזכרות לזכר מחבלים שרצחו באזרחיה למה שהיא תרצה להיות בעד?? כמו שאמרתי בהודעה הקודמת שלי,"בינתיים כל מה שאני רואה זה מלחמה פנימית נגד האוייב הציוני,במצב שכזה לא רק שלא בא לי להזדהות איתכם אלא שגם ממש לא אכפת לי מ"המצב" שלכם...."
 
אוקיי, אני בדעת מיעוט ואני מודע לזה ../images/Emo4.gif

אבל אני לא מסכים עם האמרה "המדינה לא". המדינה היא אזרחיה ולהיפך. ברגע שהאזרחים ירצו - המדינה תתקפל. יש לומר את האמת - רוב האזרחים משני הצדדים כנראה לא רוצים. אינטרס משותף להנציח התבדלות. אמרנו?
 
הנה ערבי 48 שלא מתבייש לומר את האמת

שיש לו בעיה עם קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודים והוא לא מפסיק לחלום על היום שבו היא תפסיק להיותכ זאת
 
למעלה