חכמה בגויים תאמין.
ה"דעת אמת" ברוב קונטרסיו מרבה לתור אחר טעויות במדעי הטבע אצל חז"ל. חלק נכבד מהטעויות נמצאות ב"דעת אמת" ולא בתלמוד, אך אין להתעלם מכך שבכמה דברים הידע המדעי בזמננו שונה מהידע בזמן חז"ל. ה"דעת אמת" מנסה "לשתול" לתוך היהדות עיקר-אמונה שחז"ל ידעו את כל המדעים מתוך התורה, וזו לדעתו הוכחה שכל התורה אינה נכונה. ולפי שמר UUUAAA תומך נלהב בדעה שאין שום טעות בתלמוד, וחז"ל ידעו את כל מדעי הטבע, באתי להשיב על דעה נפסדת זו אשר רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה. אקדים, שתמוה בעיני שאדם המתמצא היטב באינטרנט, מציג עצמו כמהנדס אלקטורניקה ומשתתף בפורום זה, מציג דעות אשר מקובלות רק בחוגים אולטרא חרדים (רכסים?). תחושתי שטיעוניו נאמרים שלא בתום לב, וידעונותו בפסיקה מעוררת חשדות לכיוון מסוים. ראיות המצביעות שחז"ל שאבו את ידיעותיהם מלמוד בטבע, ולא בהכרח מהתורה: 1- במשנה בבכורות מפורש שחכמים למדו דין טריפה מתודוס הרופא. 2- בסנהדרין רב למד 18 חודשים אצל רועה בהמה, כדי לאבחן מומי בהמות. 3- במסכת פסחים הגמרא דנה בנושאים אסטרונומיים ומביאה את דברי חכמי הגויים, כמו את דברי התנאים והאמוראים. המעיין בסוגיא רואה שכללי התלמוד הרגילים אינם תקפים, וכל מי שמביא ראיה מהטבע דברים נשמעים. 4- רשב"י אומר בבראשית רבה שאין אדם היודע בדיוק כיצד מהלך המאורות ברקיע. כלומר אין קבלה לחז"ל בתחום הזה. 5- ישנן ראיות נוספות בתלמוד שסומכים על חכם גוי בתחום אומנתו.(קפילא) 6- בכל דבר שקשור למציאות נצפית, מקשים אמוראים על תנאים, וראשונים על הגמרא.... 7- ישנן מספר מחלוקות בתלמוד במדעי הטבע ובירור המציאות. ברור שמישהו מהמתדיינים טעה בבדיקותיו. (ישנן ראיות שלא הבאתי או קיצרתי בהן משום שלעת עתה הן לא נדרשות.) גם אם תראה לכמה מרבותנו שסוברים אחרת, זה בעיקר מפני חוסר אמונתם בידיעות החוקרים בזמנם. המדע לא היה מפותח בימי הביניים ואין שום סיבה שנדחה דעת חז"ל מפני סברת כרס של גוי.
ה"דעת אמת" ברוב קונטרסיו מרבה לתור אחר טעויות במדעי הטבע אצל חז"ל. חלק נכבד מהטעויות נמצאות ב"דעת אמת" ולא בתלמוד, אך אין להתעלם מכך שבכמה דברים הידע המדעי בזמננו שונה מהידע בזמן חז"ל. ה"דעת אמת" מנסה "לשתול" לתוך היהדות עיקר-אמונה שחז"ל ידעו את כל המדעים מתוך התורה, וזו לדעתו הוכחה שכל התורה אינה נכונה. ולפי שמר UUUAAA תומך נלהב בדעה שאין שום טעות בתלמוד, וחז"ל ידעו את כל מדעי הטבע, באתי להשיב על דעה נפסדת זו אשר רבים חללים הפילה ועצומים כל הרוגיה. אקדים, שתמוה בעיני שאדם המתמצא היטב באינטרנט, מציג עצמו כמהנדס אלקטורניקה ומשתתף בפורום זה, מציג דעות אשר מקובלות רק בחוגים אולטרא חרדים (רכסים?). תחושתי שטיעוניו נאמרים שלא בתום לב, וידעונותו בפסיקה מעוררת חשדות לכיוון מסוים. ראיות המצביעות שחז"ל שאבו את ידיעותיהם מלמוד בטבע, ולא בהכרח מהתורה: 1- במשנה בבכורות מפורש שחכמים למדו דין טריפה מתודוס הרופא. 2- בסנהדרין רב למד 18 חודשים אצל רועה בהמה, כדי לאבחן מומי בהמות. 3- במסכת פסחים הגמרא דנה בנושאים אסטרונומיים ומביאה את דברי חכמי הגויים, כמו את דברי התנאים והאמוראים. המעיין בסוגיא רואה שכללי התלמוד הרגילים אינם תקפים, וכל מי שמביא ראיה מהטבע דברים נשמעים. 4- רשב"י אומר בבראשית רבה שאין אדם היודע בדיוק כיצד מהלך המאורות ברקיע. כלומר אין קבלה לחז"ל בתחום הזה. 5- ישנן ראיות נוספות בתלמוד שסומכים על חכם גוי בתחום אומנתו.(קפילא) 6- בכל דבר שקשור למציאות נצפית, מקשים אמוראים על תנאים, וראשונים על הגמרא.... 7- ישנן מספר מחלוקות בתלמוד במדעי הטבע ובירור המציאות. ברור שמישהו מהמתדיינים טעה בבדיקותיו. (ישנן ראיות שלא הבאתי או קיצרתי בהן משום שלעת עתה הן לא נדרשות.) גם אם תראה לכמה מרבותנו שסוברים אחרת, זה בעיקר מפני חוסר אמונתם בידיעות החוקרים בזמנם. המדע לא היה מפותח בימי הביניים ואין שום סיבה שנדחה דעת חז"ל מפני סברת כרס של גוי.