כן, כך התורה אומרת
התורה שבכתב מבחינה בין שלושה מעמדות: האזרח - הוא בן לעם ישראל הגר - הוא מי שאינו ישראל אבל נולד בקרבם הנכרי - מי שבא לגור בקרב ישראל מארץ אחרת ע"פ תפיסתה של התורה הגר נמצא במעמד קרוב מאד לזה של האזרח, גם בזכויותיו וגם בחובותיו ("תורה אחת יהיה לאזרח ולגר הגר בתוככם"). פעמים רבות כתוב "כי גרים הייתם בארץ מצרים" כדי להדגיש את היחס ההוגן והכמעט שוויוני שיש להעניק לגר. יתר על כן, התורה מפרטת את הדרך בה גר יכול להתאזרח (מה שנקרא כיום "גיור"): "וכי יגור אתך גר ועשה פסח ליהוה המול לו כל זכר ואז יקרב לעשתו והיה כאזרח הארץ".
התורה שבכתב מבחינה בין שלושה מעמדות: האזרח - הוא בן לעם ישראל הגר - הוא מי שאינו ישראל אבל נולד בקרבם הנכרי - מי שבא לגור בקרב ישראל מארץ אחרת ע"פ תפיסתה של התורה הגר נמצא במעמד קרוב מאד לזה של האזרח, גם בזכויותיו וגם בחובותיו ("תורה אחת יהיה לאזרח ולגר הגר בתוככם"). פעמים רבות כתוב "כי גרים הייתם בארץ מצרים" כדי להדגיש את היחס ההוגן והכמעט שוויוני שיש להעניק לגר. יתר על כן, התורה מפרטת את הדרך בה גר יכול להתאזרח (מה שנקרא כיום "גיור"): "וכי יגור אתך גר ועשה פסח ליהוה המול לו כל זכר ואז יקרב לעשתו והיה כאזרח הארץ".