חכמה בגויים תאמין.

גוססי2

New member
כן, כך התורה אומרת

התורה שבכתב מבחינה בין שלושה מעמדות: האזרח - הוא בן לעם ישראל הגר - הוא מי שאינו ישראל אבל נולד בקרבם הנכרי - מי שבא לגור בקרב ישראל מארץ אחרת ע"פ תפיסתה של התורה הגר נמצא במעמד קרוב מאד לזה של האזרח, גם בזכויותיו וגם בחובותיו ("תורה אחת יהיה לאזרח ולגר הגר בתוככם"). פעמים רבות כתוב "כי גרים הייתם בארץ מצרים" כדי להדגיש את היחס ההוגן והכמעט שוויוני שיש להעניק לגר. יתר על כן, התורה מפרטת את הדרך בה גר יכול להתאזרח (מה שנקרא כיום "גיור"): "וכי יגור אתך גר ועשה פסח ליהוה המול לו כל זכר ואז יקרב לעשתו והיה כאזרח הארץ".
 

uuuaaa

New member
אבל

איך תסביר את הסתירה ? מצד אחד יש גר שאוכל נבלות. ומצד שני רואים שהגרים שומרי מצוות כמו יהודים ! הבאתי לך את הפסוקים הרלוונטים.
 

גוססי2

New member
איזו סתירה אתה רואה?

הגר חייב בחלק מהמצוות ופטור מאחרות. ברור שיש כאן גישה שונה לגמרי מזו של חז"ל, אבל אנו כבר יודעים שחז"ל ראו עצמם חפשיים להתעלם מהתורה שבכתב כל אימת שמצאו זאת לנכון.
 
לא יפה לדבר כך על חז"ל.

מפורש בתורה שגר חייב במצוות כאזרח הארץ, אבל אינו נקרא "קהל ה'". אם אתה רוצה נביא הוכחות.
 

פלסטיק

New member
להיפך, זה לזכותם

חז"ל התקדמו עם הזמן והמוסר זו היהדות האמיתית הקפיאה על השמרים עכשיו היא עוות היהדות
 
יש התקדמות ויש התקדמות.

יש התקדמות שהיא רפורמה במהות המצוות: אי שמירת שבת , נידה וכו'. יש התקדמות שהיא בחינה מחדש של דברים נצרכים: דיני ממונות, מעמד האשה (רבוי נשים), יחס לחילוניים ועוד. אין מדובר בשינוי ההלכה, אלא המציאות שבבסיס ההלכה השתנתה.
 
כל דין שאינו תלוי במציאות אין לשנות

כמעט כל הדינים שבתורה לא ניתנים לשינוי משום שאינם תלויים במציאות משתנה. מסקנה: אף אחד לא קובע מה מותר לשנות, כי לא משנים שום דבר מהותי. ישו מוחמד וענן הקראי "הורידו" תורה חדשה ולכן בכוחם לעשות ככל העולה על רוחם. לנו יש תורה שניתנה מפי ה'.
 

Igra Rama

New member
You have only a mythology

comparable to christianity and islam. Get it through your thick skull. Yahweh and his whore Ashtoret do not exist. And any believer is either an idiot or a liar.
 

uuuaaa

New member
טוב, בוא נדבר על השבת

"שֵׁשֶׁת יָמִים, יֵעָשֶׂה מְלָאכָה, וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן קֹדֶשׁ, לַה'; כָּל-הָעֹשֶׂה מְלָאכָה בְּיוֹם הַשַּׁבָּת, מוֹת יוּמָת" (שמות, לא,טו). (מפרשת הבר-מצווה שלי) האם אתה מוכן להסביר לנו מהי מלאכה ? היכן היא מוגדרת ? אם אני מזיז את היד בשבת אני חייב מיתה ? ואם אני מגרד בראש ? אולי אם אני הולך בחוץ ? יש כאן עונש מוות. זה לא צחוק. צריכה להיות הגדרה ברורה מהי מלאכה ! איפה היא ?
 

גוססי2

New member
אני יכול להסביר לך מלאכה מה היא

אבל מדוע שאטרח? אתה הרי תבטל את דעתי בנימוק היחיד שהיא אינה תואמת את פירושי חז"ל. בסופו של דבר אינך רוצה הסבר הגיוני; כל מה שאתה חפץ בו הוא קביעה שרירותית של חכם כזה או אחר, ואותה תכתיר אוטומטית כפסיקה הנכונה היחידה.
 

uuuaaa

New member
נלך שלב שלב

האם אתה מסכים שחייבת להיות הגדרה ? האם ייתכן שה' גזר עונש מוות על מי שעושה מלאכה, אך לא הגדיר מהי ? ה' לא רוצה שכל אחד יפרש את המצוות כראות עיניו, זה הרי מובן מאליו, כמו שנאמר "משפט אחד יהיה לכם" (ויקרא כד), או "כי יפלא ממך דבר... ובאת אל הכהנים הלוים, ואל השופט אשר יהיה בימים ההם... ועשית על פי הדבר אשר יגידו לך" (דברים יז).
 

גוססי2

New member
בסדר גמור

מקובל עלי שצריכה להיות הגדרה מדוייקת ככל האפשר, שכן בלעדיה לא ניתן לאכוף חקיקה ולשפוט את העבריינים. זה הבסיס לכל מערכת משפטית מסודרת ותקינה, ואין מחלוקת בענין זה. הבעיה היא שהפסיקה ההלכתית נטפלת למילים מסויימות בטקסט המקראי (ובמיוחד "מלאכה") וחוגגת עליהן באופן שרירותי וללא שום קשר לרוח המצווה שמדגישה דוקא את ענין המנוחה.
 

uuuaaa

New member
טוב

אז היכן נכתבה ההגדרה הזאת ? ההגדרה צריכה להיות מפורסמת ונתונה בידי כל העם, כדי שיוכלו להשמר מעונש המוות. אז היכן ההגדרה ?
 

גוססי2

New member
ההגדרה ל"מלאכה" הומצאה ע"י חז"ל

וזה בדיוק מה שהם היו אמורים לעשות, אבל הגדרתם שרירותית ואינה תואמת את רוח המצווה. לפי הפירוש שלהם אדם יכול לבלות את כל השבת בעבודה קשה מבלי שיעשה כל מלאכה אסורה, ולא זאת היתה כוונת המצווה המקורית.
 

uuuaaa

New member
אבל היכן ההגדרה ?

לטענתך משה קיבל רק את התורה שבכתב. אז היכן ההגדרה לפי שיטתך ?
 

גוססי2

New member
אומר שנית:

ההגדרה אמורה להקבע ע"י חכמי כל דור בהתאם לצרכי החברה בזמנם. חז"ל החליטו על הגדרה מסויימת (ונעזוב כרגע את השאלה אם הגדרתם עונה לצרכים), מתוך הנחה שבעתיד ממשיכי דרכם יעשו את אותו הדבר. הנחה זו התבדתה משום שהיהדות החליטה, מסיבות שלא ניכנס אליהן כרגע, "להקפיא" את תהליך החקיקה כמעט לחלוטין.
 

vizini

New member
וחזרנו לשאלה המקורית:

אם העניין כל כך חשוב, למה לא נכתב?
 
התורה שבכתב היא לא ספר הלכות.

התורה היא יותר "ספר הברית" יש בה חלקים הכתובים במבנה לירי, מעשי אבות, דברי מוסר וכל דבר שיש צורך להכתב לדורות. חלקים מועטים בתורה מוקדשים לפירוט הלכתי ממשי. רוב הדינים נכתבו כתזכורת קצרה. משה היה על הר סיני וקבל תורה שבע"פ. מה יותר פשוט מזה?
 
למעלה