החניון הקטן
של תחנת הרצלייה ואולי עוד כמה חניות מאולתרות מסביב ממש לא מעידים על כך שכל העיר נוסעת ברכבת. ההפך הוא הנכון - זה מעיד על מיעוטי מעט שבוחרים בפתרון הזה.
החניון הקטןאנחנו כנראה חיים ביקומים מקבילים
תחנות הוד השרון וכפר סבא רייקות למדי?!?
עובדתית, לא סובייקטיבית או תחושתית או מחשבתית אלא עובדתית אתה טועה ובאבו אבוה טועה.
לפי הסטטיסטיקות שרמי נק (דמתקרא רמי'ש) ו/או בועז לוי דמתקרא בועז ל מביאים לפה בתחנת הוד השרון (כנראה סוקולוב)
יש 90,000 נוסעים בממוצע חודשי ואילו מראש העין יש 89,000 נוסעים. כלומר טיפ טיפה פחות מאשר מראה"ע.
בתחנת כפ"ס (סביר להניח נורדאו) יש עפ"י אותה הסטטי' 66,000 נוסעים, ובסך הכל משתי התחנות שמרוחקות זו מזו 10 דקות הליכה (או דקה ורבע נסיעה ברכבת) יש כמעט 160,000
נוסעים בחודש, כמעט כפול מאשר מראה"ע.
ולגבי ההגעה ברכב במקום ברכבת לכל מקום. או קיי. חוץ מהפקקים אל תשכח שיש גם בעיות חניה קשות.
אצלנו בעבודה לא כולם מקבלים חניה בחינם. חלק לא מבוטל מן העובדים נאלצים לשלם משהו כמו 300 עד 700 ₪ לחודש עבור הזכות להחנות את מכוניתם.
מי שגר ביישוב הסמוך לאחת מ-35 תחנות רכבת ישראל שאינן במטרופולינים גדולים יכול בנסיעה קצרצרה ברכבו להגיע לרכבת, להחנותו בחיני חינם (או כפי שהמצאתי את הביטוי בחינם חינמוביץ')
ושלאק טרח, לנסוע בלי פקקים ובלי לחפש חניה ובלי לשלם חניה אל העיר הגדולה בה הוא עובד או לומד.
ביום ממוצע אחד כזה, ימי חול א' עד ה' יש בכל רחבי ישראל מעל ל-10,000 איש שונים שנוסעים ברכבם לרכבת, מחנים אותו ולוקחים רכבת ליעד הסופי.
עשרת אלפים איש כאלו בכל יום ויום. ממש לא מדובר על מתי מעט או על פריקים או על מוזרים או על הזויים או על בזויים. אנשים רגילים, הגיוניים, הגונים, נורמטיביים לחלוטי חלוטין.
של תחנת הרצלייה ואולי עוד כמה חניות מאולתרות מסביב ממש לא מעידים על כך שכל העיר נוסעת ברכבת. ההפך הוא הנכון - זה מעיד על מיעוטי מעט שבוחרים בפתרון הזה.