stratomaximus
New member
קו ראשל"צ מערב-הוד השרון סובל מאיחורים מעטים
ובעתיד זה לא אמור להשתנות, אלא אם המצב באיילון יגיע לקצה גבול הקיבולת שלו, כך שכל עיכוב של רכבת בקו יצור פקק בשאר הקווים.
רכבת זו לא אוטובוס שככל שמתארך המסלול שלו, הלו"ז מתבלגן.
רוב התחנות בקו הזה הן תחנות בלעדיות, וחוץ מהקטע בתל אביב, הרכבת נכנסת לכל תחנה ללא הפרעה, ולא תלויה באיחורים של רכבות אחרות שיפנו את המסילה, מה שמקטין את האיחורים למינימום.
קו ראשל"צ מערב-הוד השרון סובל מאיחורים מעטיםגם אם תחנת הסיום תהיה בהרצליה השאלה מה תהיה
תחנת המוצא.
הרכבת תצטרך להגיע למסילת הירקון מתחנת מוצא מסויימת וזו כנראה לא תהיה תחנת הרצליה אלא תחנת משה דיין.
אם הנוסעים מערי השרון יצטרכו להחליף רכבת בהרצליה אז המצב רק יהיה גרוע יותר - גם יצטרכו להמתין לרכבת שמוצאה במשה דיין וגם לאחר מכן יצטרכו להמתין לרכבת נוספת שמוצאה בנתניה או בבנימינה.
לא נשמע לי סביר כל כך, מלבד זאת שהנוסעים בערים הללו יראו בצורך בהחלפה הרעת שירות.
תחנה אחרת שיותר הגיוני שתהיה תחנה סופית ותחנת מוצא הן לרכבות המגיעות ממסילת הירקון והן לרכבות המגיעות ממסילת השרון זו תחנת ראש העין צפון.
יותר הגיוני שהצורך בהחלפה יהיה בנסיעות בין תחנות בני ברק ופתח תקוה לתחנות ערי השרון ולהיפך מאשר בנסיעות לתל אביב וממנה.
כך קו משה דיין יוכל להגיע דרך מסילת הירקון לראש העין ולהיפך בכוון השני וקו הראשונים למשל יוכל להגיע דרך מסילת השרון לראש העין ולהיפך בכוון השני.
אבל לא נראה לי שמתכננים במסגרת הפרויקט את הרחבת תחנת ראש העין צפון.
בעבר דובר על כך שאותה רכבת תגיע ממשה דיין, תחליף מספר בתחנת נורדאו ותמשיך חזרה למשה דיין (לולאה בשני הכוונים).
אם אכן הרכבת תעשה לולאה, אז הנוסעים מתחנות מסילת הירקון ומסילת השרון יהיו חשופים לעיכובים שעלולים להיווצר בדרך.
ובעתיד זה לא אמור להשתנות, אלא אם המצב באיילון יגיע לקצה גבול הקיבולת שלו, כך שכל עיכוב של רכבת בקו יצור פקק בשאר הקווים.
רכבת זו לא אוטובוס שככל שמתארך המסלול שלו, הלו"ז מתבלגן.
רוב התחנות בקו הזה הן תחנות בלעדיות, וחוץ מהקטע בתל אביב, הרכבת נכנסת לכל תחנה ללא הפרעה, ולא תלויה באיחורים של רכבות אחרות שיפנו את המסילה, מה שמקטין את האיחורים למינימום.