חמש יחידות באנגלית יותר חשוב מחמש יחידות במתמטיקה. נקודה. סוף סיפור.

  • פותח הנושא 32235
  • פורסם בתאריך

32235

Member
איך הגעת למסקנה?
אנחנו רואים את זה לדוגמה ברמת המדעים. לפי החלוקה המקובלת והנפוצה ביותר, יש שלוש סוגי מדעים, כאשר כל אחד מהם, בערך ובקירוב, מכיל שליש מכל המדעים שקיימים כיום: המדעים הריאליים, מדעי החברה והמדעים ההומאניים, כאשר בכמעט כל המדעים הריאליים קשה להסתדר בלי חמש יחידות במתמטיקה (כלומר שליש מכל המדעים הקיימים כיום), ובכמעט כל המדעים החברתיים והמדעים ההומאניים (כלומר שני שליש מכל המדעים הקיימים כיום) קשה להסתדר בלי חמש יחידות באנגלית.

את עדיפות חמש היחידות באנגלית על-פני חמש היחידות במתמטיקה אנחנו מוסיפים ורואים גם ברמת שוק העבודה. קודם כל ולפני הכול, העבודות שיש מהן הכי הרבה אלו עבודות שלא מדרישות לא רמה גבוהה של מתמטיקה ולא רמה גבוהה של אנגלית, כך שעבורן הדיון של "חמש יחידות במתמטיקה או אנגלית" הוא לא רלוונטי בכלל. מעבר לעבודות האלו, יש את כל העבודות שצריך עבורן כישרון מיוחד או ידע מסוים. ברמת העבודות האלו, יש יותר עבודות שצריך בשבילן אנגלית ברמה גבוהה מאשר מה שיש עבודות שצריך בשבילן מתמטיקה ברמה גבוהה, ושוב פעם הוכחה עדיפותה של האנגלית או המתמטיקה.

אפילו עבור החיים עצמם, למען השם, כמו סתם לטוס לחו"ל או לדבר עם מישהו מחו"ל או לראות טלוויזיה מחו"ל כשאין כתוביות בעברית, יותר חשוב חמש יחידות אנגלית מחמש יחידות במתמטיקה.

חמש יחידות באנגלית יותר חשוב מחמש יחידות במתמטיקה. נקודה. סוף סיפור. תודה רבה לכולם.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
חמש יחידות באנגלית יותר חשוב מחמש יחידות במתמטיקה.
מסכים. לימודי מתימטיקה ברמה גבוהה טובים למי שמתכננים מקצוע שמחייב את התחום הזה ברמה גבוהה. רוב רובם של המקצועות אינם כאלה. אנגלית לעומת זאת טוב לדעת ולהכיר ברמה גבוהה ללא כל קשר למקצוע המתוכנן בעתיד.
 

אבי בן 1231

Well-known member
מסכים. לימודי מתימטיקה ברמה גבוהה טובים למי שמתכננים מקצוע שמחייב את התחום הזה ברמה גבוהה. רוב רובם של המקצועות אינם כאלה. אנגלית לעומת זאת טוב לדעת ולהכיר ברמה גבוהה ללא כל קשר למקצוע המתוכנן בעתיד.
זה נכון. אומנם ספרדית מדוברת ביותר מדינות מאשר אנגלית אך האנגלית עדיין שפה חשושבה יותר מאשר הספרדית.
אך , לדעתי, עדיין מתמטיקה יותר חשובה להרבה מקצועות טכניים.
אפילו לעורכי דין, למשל, על מנת לחשב את הסכום המגיע להם עבור תביעה שבה קבעו שכר טירחה של 25%+מ.ע.מ למשל!
;) :cautious:
 

Harrington

Well-known member
מנהל
זה נכון. אומנם ספרדית מדוברת ביותר מדינות מאשר אנגלית אך האנגלית עדיין שפה חשושבה יותר מאשר הספרדית.
אך , לדעתי, עדיין מתמטיקה יותר חשובה להרבה מקצועות טכניים.
אפילו לעורכי דין, למשל, על מנת לחשב את הסכום המגיע להם עבור תביעה שבה קבעו שכר טירחה של 25%+מ.ע.מ למשל!
;) :cautious:
זה חשבון, לא מתימטיקה. חשבון שאגב, לומדים במגזר החרדי גם בלי להזדקק ללימודי ליבה.
 

32235

Member
וחשבון זה לא מתמטיקה|תוהה|
חשבון זה נושא בודד אחד בתוך המתמטיקה. החשבון כנושא בודד, חשוב יותר מהאנגלית בשלמותה, זה נכון. אבל המתמטיקה בשלמותה, חשובה פחות מהאנגלית בשלמותה.

החשבון הוא הנושא החשוב ביותר במתמטיקה כמו גם נושא יחיד. הוא לא דוגמה בשביל להדגים, להראות ולהוכיח שמתמטיקה חשובה יותר מאנגלית.

זה עצם זה שיש פי 2 יותר מדעים ועבודות שמדרישות אנגלית ברמה גבוהה מאשר מתמטיקה ברמה גבוהה שמוכיח לנו שאנגלית חמש יחידות זה חשוב יותר.
 

32235

Member
ברור שכך!!!
ללא היסטוריה אין סיכוי שתצליח לגמור בהצלחה במגמות:
אוירונאוטיקה, אדריכלות, הנדסת מבנים, רפואה ועוד!!
הצלחת בהיסטוריה ואתה כבר חצי מהנדס אוירונאוטיקה!!!
דיברתי על אנגלית. לא היסטוריה. אתה מנסה כאילו לזלזל על-ידי עצם כך שאתה אומר "היסטוריה" כי אפילו אתה מכיר בחשיבותה האדירה של האנגלית.

רוב האנשים הם לא מהנדסי אוירונאוטיקה (בלשון המעטה). רק הוכחת שיש הרבה יותר עבודות במשק שצריך בשבילן אנגלית מאשר מתמטיקה, כי כדי לטעון עבור הצד של המתמטיקה, היית צריך לדבר על עבודה מאוד שונה ומיוחדת. כדי לדבר על עבודה שצריך בשבילה חמש יחידות באנגלית, לא נצטרך להרחיק עד כדי כך.

בנוסף, תקרא את מה שכתבתי לשמלת תחרה1.
זה נכון. אומנם ספרדית מדוברת ביותר מדינות מאשר אנגלית אך האנגלית עדיין שפה חשושבה יותר מאשר הספרדית.
אך , לדעתי, עדיין מתמטיקה יותר חשובה להרבה מקצועות טכניים.
וכמה מקצועות טכניים יש לעומת כמה מקצועות שמדרישים אנגלית?

זהו.
אפילו לעורכי דין, למשל, על מנת לחשב את הסכום המגיע להם עבור תביעה שבה קבעו שכר טירחה של 25%+מ.ע.מ למשל! ;) :cautious:
זה לא מתמטיקה. זה חשבון. וכן, זה נכון שחשבון יותר חשוב מאנגלית, אבל חשבון הוא נושא בודד בתוך המתמטיקה ולא הנושא הנידון. הנושא הנידון הוא המתמטיקה בשלמותה, עם דגש על כזאת שהיא ברמה של חמש יחידות.
 

32235

Member
מסכים. לימודי מתימטיקה ברמה גבוהה טובים למי שמתכננים מקצוע שמחייב את התחום הזה ברמה גבוהה. רוב רובם של המקצועות אינם כאלה.
נכון. וזה בדיוק כל הסיפור. אף-אחד לא זלזל חלילה בחמש יחידות במתמטיקה וזאת לא הייתה הכוונה שלי אם חלילה זה היה הרושם שהתקבל. אני רק אומר שאנגלית חשובה יותר. זה המקצוע היחיד שחשוב יותר.
אנגלית לעומת זאת טוב לדעת ולהכיר ברמה גבוהה ללא כל קשר למקצוע המתוכנן בעתיד.
נכון. כי זה לא רק שיש פי 2 יותר מדעים שצריך בשבילם אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות, ופי 2 יותר עבודות שצריך בשבילן אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות, אלא אפילו יותר מזה, אנגלית, כמו חשבון, אנחנו צריכים לחיים עצמם, ובניגוד למתמטיקה 5 יחידות, שקריטית לפי 2 פחות מדעים מאשר האנגלית, פי 2 פחות עבודות, ואינה קריטית לחיים עצמם כלל וכלל.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
נכון. וזה בדיוק כל הסיפור. אף-אחד לא זלזל חלילה בחמש יחידות במתמטיקה וזאת לא הייתה הכוונה שלי אם חלילה זה היה הרושם שהתקבל. אני רק אומר שאנגלית חשובה יותר. זה המקצוע היחיד שחשוב יותר.

נכון. כי זה לא רק שיש פי 2 יותר מדעים שצריך בשבילם אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות, ופי 2 יותר עבודות שצריך בשבילן אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות, אלא אפילו יותר מזה, אנגלית, כמו חשבון, אנחנו צריכים לחיים עצמם, ובניגוד למתמטיקה 5 יחידות, שקריטית לפי 2 פחות מדעים מאשר האנגלית, פי 2 פחות עבודות, ואינה קריטית לחיים עצמם כלל וכלל.
זה לא רק ה5 יחידות. כל מקצוע המתימטיקה מיותר בעיני בשלב התיכון. דורות של תלמידים מפחדים מהמקצוע הזה, עד כדי בריחה מהלימודים בכלל רק מחשש שלא יעברו את המתימטיקה. כל זאת כי מישהו פעם החליט שזה מקצוע חשוב. למה הוא חשוב? אף אחד לא יודע לומר. אז ברור שיש מקצועות (במובן של מקצוע ממש, בעולם המבוגרים) בהם יש צורך בלימודי מתימטיקה ברמה כזאת או אחרת. אבל מכאן ועד ללחייב את תלמידי התיכון במקצוע היחסית לא קל הזה, יש פער וחבל שאיש לא חושב עליו.
 

32235

Member
זה לא רק ה5 יחידות. כל מקצוע המתימטיקה מיותר בעיני בשלב התיכון. דורות של תלמידים מפחדים מהמקצוע הזה, עד כדי בריחה מהלימודים בכלל רק מחשש שלא יעברו את המתימטיקה. כל זאת כי מישהו פעם החליט שזה מקצוע חשוב. למה הוא חשוב? אף אחד לא יודע לומר. אז ברור שיש מקצועות (במובן של מקצוע ממש, בעולם המבוגרים) בהם יש צורך בלימודי מתימטיקה ברמה כזאת או אחרת. אבל מכאן ועד ללחייב את תלמידי התיכון במקצוע היחסית לא קל הזה, יש פער וחבל שאיש לא חושב עליו.
תקשיב, יש משהו בדבריך, ולמען האמת, אז אם כבר, אז עבור הרוב הגדול של האנשים בהמשך הדרך והמשך החיים, כל המתמטיקה של החל מכיתה ז' והלאה מכך היא מיותרת, אבל אנחנו הרי לא באמת יכולים עכשיו לדחוף שש שנים של מתמטיקה לאוניברסיטה כי אז תואר ראשון במתמטיקה יימשך תשע שנים.

מה שכן אפשר לעשות, לדעתי, זה לחלק את הלימודים בבית-ספר החל מכיתה ז' והלאה מכך לשני מסלולים. מסלול הומאני ומסלול ריאלי, כאשר כל קבוצה של תלמידים לומדת את מה שמתאים לה, מה שהיא צריכה, מה שהיא טובה בו, ומה שהיא באמת תצטרך בהמשך החיים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
תקשיב, יש משהו בדבריך, ולמען האמת, אז אם כבר, אז עבור הרוב הגדול של האנשים בהמשך הדרך והמשך החיים, כל המתמטיקה של החל מכיתה ז' והלאה מכך היא מיותרת, אבל אנחנו הרי לא באמת יכולים עכשיו לדחוף שש שנים של מתמטיקה לאוניברסיטה כי אז תואר ראשון במתמטיקה יימשך תשע שנים.

מה שכן אפשר לעשות, לדעתי, זה לחלק את הלימודים בבית-ספר החל מכיתה ז' והלאה מכך לשני מסלולים. מסלול הומאני ומסלול ריאלי, כאשר כל קבוצה של תלמידים לומדת את מה שמתאים לה, מה שהיא צריכה, מה שהיא טובה בו, ומה שהיא באמת תצטרך בהמשך החיים.
אני לא יודע מה הפתרון ואגב אני גם לא בטוח שאי-אפשר "לדחות 6 שנים" וכו'. הרי מי שלומד את זה בשלב האוניברסיטה מעוניין ללמוד את זה ומן הסתם גם יש לו את הראש לזה, אחרת לא היה ניגש למסלול הזה לכתחילה. ר"ל ששש שנים בתיכון אינן בהכרח מחייבות שש שנים באוניבסריטה.
בכל מקרה אפשר לחשוב על פתרונות שונים. הבעיה שלאף אחד אין אומץ לומר שמתימטיקה לא מחויבת המציאות בשלב התיכון. כל עוד זה המצב, מאומה לא ישתנה.
 

32235

Member
ר"ל ששש שנים בתיכון אינן בהכרח מחייבות שש שנים באוניבסריטה.
צודק. התבלבלתי. עמך הסליחה. בבית-ספר ששת השנים של המתמטיקה בין כיתה ז' ל-י"ב זה לוקח שש שנים כי מלמדים באותו הזמן עוד מלא מקצועות אחרים. בפועל ועבור אדם בגיר, שיש לו ראש לזה, שזה התואר שהוא בחר ללמוד אותו ושזה גם הדבר היחיד שהוא לומד במהלך השנים האלו (מתמטיקה), אז את ששת השנים האלו אפשר לצמצם לכדי שנה נוספת לכל הפחות ועד לשנתיים נוספות לכל היותר, מה שיהפוך את התואר הראשון במתמטיקה לכזה הנמשך בין ארבע לחמש שנים, ויש גם תארים ראשונים גם באורכים כאלו, כמו לדוגמה אדריכלות, ואז זה כבר באמת לא כזה בעייתי. אתה צודק. רעיון טוב. את ששת שנות המתמטיקה שלאחר כיתה ו' יש להעביר אל תוכנית הלימודים של התואר הראשון במתמטיקה. אם כך אז אנחנו מסכימים :)
בכל מקרה אפשר לחשוב על פתרונות שונים. הבעיה שלאף אחד אין אומץ לומר שמתימטיקה לא מחויבת המציאות בשלב התיכון. כל עוד זה המצב, מאומה לא ישתנה.
גם ברמת חטיבת הביניים. ברגע שמתחילים עם האקס וואי זית (כאמור-בסמסטר הראשון של כיתה ז'), זה כבר מיותר עבור הרוב של התלמידים מבחינת מה שהם ייצטרכו בהמשך החיים.

זה גם לא רק המתמטיקה. כמעט כל המקצועות שמלמדים בבית-ספר מיותרים החל מרמה של כיתה ג' והלאה מכך. בכיתה א' כמעט שום דבר לא מיותר. בכיתה ב' כמעט שום דבר לא מיותר. בכיתה ג' שיעור לשון כבר הופך למיותר כי אם בכיתה א' למדנו לקרוא ובכיתה ב' שיפרנו את קריאתנו, בכיתה ג' אנחנו כבר מתחילים עם כל מיני שטויות קטנות, דקדוקיות ודקדקניות. המתמטיקה נשארת לא-מיותרת עד סוף כיתה ו', כאשר בשנה הראשונה של כיתה ז', זה כבר הגיע לרמה המיותרת עבור רוב האנשים. באופן כללי כמעט הכול מאז כיתה ז' והלאה מכך מיותר.

כפי מה שהצעתי במקום אחר, החל מרמה של כיתה ז' והלאה מכך, ולפי דעתי, יש לפצל את תוכנית הלימודים לשני מסלולים, כאשר כל תלמיד לומד אחד מהשניים-מסלול ריאלי ומסלול הומאני, לפי כישרונותיהם ונטיות ליבם של התלמידים.

תלמידי המסלול הריאלי ילמדו מתמטיקה מתקדמת (מתמטיקה של כיתה ז' והלאה מכך), פיזיקה, כימיה, מחשבים, הנדסה, אנגלית ופילוסופיה (כן, פילוסופיה, מסיבות שאסביר מיד).

תלמידי המסלול ההומאני ילמדו ספרות, היסטוריה, פסיכולוגיה, אנגלית ופילוסופיה.

תלמידי שני המסלולים צריכים ללמוד אנגלית כי זה המקצוע היחיד שהוא באמת חשוב עבור כולם ממש עד סוף הדרך.

בנוגע לפילוסופיה, תלמידי המסלול הריאלי צריכים ללמוד פילוסופיה כי זה המדע הבסיסי ולכן החשוב מכולם. זה המדע של כל הרעיונות הכי פשוטים של איך הכול עובד ומתקשר יחד, ולכן לדעתי חשוב גם עבור תלמידי המסלול הריאלי.
 

אבי בן 1231

Well-known member
אנגלית חשובה יותר מהטעמים שדיברתי עליהם בהודעות אחרות בשרשור זה. פשוט יש יותר מקומות, יותר מדעים ויותר עבודות שבהן נמצא את עצמנו זקוקים לאנגלית ברמה של חמש יחידות, ואנגלית בכלל, מאשר מקומות, עבודות ומדעים שבהם נמצא את עצמנו זקוקים למתמטיקה ברמה של חמש יחידות או מתמטיקה בכלל. היחס של העדיפות של האנגלית על פני המתמטיקה במדעים, המדעים בכלל, באופן כללי, הוא בערך 2 ל-1. היחס של העדיפות של האנגלית על המתמטיקה בשוק העבודה, הוא שוב פעם, בערך, 2 ל-1. היחס של העדיפות של האנגלית על המתמטיקה בחיים עצמם, הוא עצום עד כמעט אינסופי. הרבה יותר מיחס של 2 ל-1.
זה לא רק ה5 יחידות. כל מקצוע המתימטיקה מיותר בעיני בשלב התיכון. דורות של תלמידים מפחדים מהמקצוע הזה, עד כדי בריחה מהלימודים בכלל רק מחשש שלא יעברו את המתימטיקה. כל זאת כי מישהו פעם החליט שזה מקצוע חשוב. למה הוא חשוב? אף אחד לא יודע לומר. אז ברור שיש מקצועות (במובן של מקצוע ממש, בעולם המבוגרים) בהם יש צורך בלימודי מתימטיקה ברמה כזאת או אחרת. אבל מכאן ועד ללחייב את תלמידי התיכון במקצוע היחסית לא קל הזה, יש פער וחבל שאיש לא חושב עליו.
אין לי מושג מהיכן המידע ש"דורות של תלמידים מפחדים מהמקצוע הזה"|תוהה|
בכל שנותי בבית ספר המקצועות האהובים והקלים ביותר עבורי היו דווקא מתמטיקה ואנגלית.
אפילו נתתי שיעורים פרטיים בשני מקצועות אלה!!
גם בספרד נתתי שיעורים פרטיים באנגלית!
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אין לי מושג מהיכן המידע ש"דורות של תלמידים מפחדים מהמקצוע הזה"|תוהה|
בכל שנותי בבית ספר המקצועות האהובים והקלים ביותר עבורי היו דווקא מתמטיקה ואנגלית.
זה שאתה יחיד סגולה, יחיד ומיוחד, לא חדש. אבל יש את הרוב הגורף ועליו דיברתי.
 
למעלה