חמש יחידות באנגלית יותר חשוב מחמש יחידות במתמטיקה. נקודה. סוף סיפור.

  • פותח הנושא 32235
  • פורסם בתאריך

32235

Member
לא חסר מדינות כאלה, על חלקן אפילו לא תעלה זאת על דעתך, למשל, תלמיד ארמני צריך ללמוד רוסית, אנגלית, גיאורגית, אזרית וצרפתית.
להביא מדינה מסוימת שמלמדים בבתי-הספר שלה שפות זרות מרובות ואז עוד אחת כזאת, זה לא מוכיח כלום. צריך להביא ממש סטטיסטיקות של כמה שפות זרות לומדים בבתי-הספר בכל מדינות העולם ואז לראות כמה אחוזים מכל המדינות בעולם מלמדים שפה זרה אחת, כמה שתיים, כמה שלוש וכן הלאה.

מעבר לכך, צריך גם לבדוק כמה שפות זרות לומדים בבתי הספר בכל מדינות העולם, בכל שכבת גיל, כי במדינות השונות יש כמות שונה של שנות לימודי חובה וגם כמויות שונות של שפות זרות שלומדים בשכבות הגיל והכיתות השונות.

מעבר לכל זה, צריך גם לבדוק בנוגע לכל מדינה, כמה שעות של כל לימודי כל השפות הזרות ביחד יש במערכת השעות בכל שבוע הלימודים, כנגד כל שאר כל כמות שעות הלימוד של כל שאר המקצועות ביחד באותו השבוע.

אחרי כל זה צריך לעשות תקנונים על-מנת לחפות ולפצות על ההבדלים הלא-רלוונטיים שמפריעים באמצע של החישובים.

אחרי כל זה נקבל את נתוני הגלם. לאחר קבלת נתוני הגלם, עלינו לקבוע מהו קו הגבול הנכון והראוי שלפיו נקבע האם יש במספיק שכבות גיל במספיק בתי-ספר במספיק מדינות מספיק לימודים מבחינת כמות שעות של מספיק שפות זרות, וכל זה כנגד כל הלא-מספיק שכבות גיל בלא-מספיק בתי-ספר בלא-מספיק מדינות לא-מספיק לימודים מבחינת כמות שעות של לא-מספיק שפות זרות, על-מנת לקבוע ולהחליט שיש הצדקה להעדפת שיטת הקטגוריזציה של התלמידים לפי "תלמידים מוכווני זיכרון" כנגד "תלמידים מוכווני ניתוח" על-פני שיטת הקטגוריזציה של התלמידים לפי "תלמידים הומאניים" כנגד "תלמידים ריאליים" וכל זה על-בסיס לימודי השפות הזרות בבתי-הספר מסביב לעולם בלבד, וכל זה בהנחה שמלכתחילה ובניגוד להשערה שהעליתי, שפות זרות לא מסווגות כמקצועות הומאניים בטעות, כי אם כן, במקרה הזה אין שאלה בכלל, ושיטת "התלמידים ההומאניים" כנגד "התלמידים הריאליים" היא הנכונה, או לפחות זאת שהיא היותר בסיסית או יותר כללית, כאשר שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ושיטת "התלמידים מוכווני הניתוח" היא ירידה לפרטים הקטנים או פירוט, אבל אם וכאשר ההבדל היחיד בין שתי השיטות זה הטענה של מי יהיה טוב בשפות הזרות ומי לא, ויסתבר שההשערה שהעליתי של סיווגן של השפות הזרות כמקצועות הומאניים נעשית בטעות ומדובר למעשה במקצועות ריאליים, אז מה הטעם בכלל, ואז אין שום סיבה לסיווג לפי שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" לא כאנטיתזה לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" ולא כהרחבה שלה.

בכל מקרה, שום דבר מכל זה לא משנה כי כמובן שאף-אחד מאיתנו לא יטרח עד כדי כך על-מנת לאסוף את כל הנתונים שצריך ולעשות את כל החישובים שצריך.

ועל כן, כל שנותר הוא ההיגיון הבריא, שאומר ומספר שברוב הגדול של בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים שפה זרה אחת, אחרי זה ולפי הסדר שתי שפות, אפס שפות, ואז שלוש שפות ומעלה. אני לא באמת יודע, זה מה שאומר ההיגיון הבריא והשכל אם באמת נלך ונבדוק.

כפי מה שאתה רואה, ברוב בתי-הספר ברוב העולם לא לומדים מספיק שפות זרות.

בנוגע לכמות שכבות הגיל שבהן לומדים את השפות הזרות, אני מניח ומשער שברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים את השפות הזרות ברוב שכבות הגיל, שזה דווקא טוב עבור שיטת הקטגוריזציה שאתה תומך בה, אבל מכיוון שסביר להניח שמלכתחילה לא מלמדים מספיק שפות זרות במספיק בתי-ספר במספיק מדינות, זה עדיין לא עוזר לך.

המצב עבורך הופך אף לגרוע יותר כאשר אמנם מבלי לבדוק, אבל לפי ההיגיון הבריא לבדו אנחנו יכולים להסיק ולשער שברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים כבין 6 ל-8 מקצועות בכל שנה, בערך בין 4 ל-8 שעות לימוד בשבוע עבור כל מקצוע, מה שמעמיד את לימודי השפות הזרות, כאשר ברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם מלמדים שפה זרה אחת בלבד, בעמדת נחיתות טבעית של לימודים (מבחינת שעות) של אותה השפה הזרה האחת ביחס משוער של בערך בין 1 ל-6 ל-1 ל-8 שעות לימוד של שפות זרות כנגד כל שאר שעות הלימוד של כל שאר מקצועות הלימוד יחד.

ועכשיו, לא קבענו קו גבול, אבל 1 ל-6 במקרה הטוב ביותר (עבור השיטה שאתה טוען בעדה) זה 16.666% במקרה הטוב ביותר (עבורך). לא על-סמך 16.666% מהלימודים יש הצדקה לשינוי שיטת הקטגוריזציה של התלמידים, לפחות לדעתי, ואפילו מבלי שעוד קבענו קו גבול מוסכם.

לסיכום, כמובן שלא נעשה את המאמצים הכבירים הנדרשים של לעשות את כל מה שהסברתי מוקדם יותר בהודעה זאת שצריך לעשות בשביל באמת לדעת, אבל כבר ההיגיון הבריא מראה שלא, שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא לא השיטה הנכונה, לא כהרחבה או ירידה לפרטים בכל הנוגע לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" (כי עם 16.666% הבדל בטענות של מי טוב במה, לא זאת הכמות שמצדיקה שיטה ש"מרחיבה" או "יורדת לפרטים הקטנים"), ובטח ובטח שלא כאנטיתזה לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים". כל זה אפילו מבלי ששקלנו עדיין ברצינות ומבלי שהשיטה שלך עדיין עברה את המכשול של הרעיון שהעליתי ששפות זרות מסווגות כמקצועות הומאניים לחלוטין בטעות.

צריך או לבדוק את המחקרים, או אם אין כוח/לא נטרח עד כדי כך, אז לפנות אל ההיגיון הבריא, אבל דוגמאות פרטניות הן לא דוגמה לכלום כי תמיד יש מדינות יוצאות דופן שהן לא דוגמה לכלום.

מצחיק אותי שעל-מנת להוכיח את עדיפות שיטתך הכוזבת (בלי חלילה להעליב או לפגוע), דיברת איתי על שוויץ וארמניה. עוד רגע היית מזכיר את לוקסמבורג. מזל שעצרנו אותך בזמן.

שיטת חלוקת התלמידים ל"תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים" היא הנכונה. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא הלא נכונה. נקודה. סוף סיפור.

תודה רבה לכולם,
אני הייתי 32235.
 

SupermanZW

Well-known member
להביא מדינה מסוימת שמלמדים בבתי-הספר שלה שפות זרות מרובות ואז עוד אחת כזאת, זה לא מוכיח כלום. צריך להביא ממש סטטיסטיקות של כמה שפות זרות לומדים בבתי-הספר בכל מדינות העולם ואז לראות כמה אחוזים מכל המדינות בעולם מלמדים שפה זרה אחת, כמה שתיים, כמה שלוש וכן הלאה.

מעבר לכך, צריך גם לבדוק כמה שפות זרות לומדים בבתי הספר בכל מדינות העולם, בכל שכבת גיל, כי במדינות השונות יש כמות שונה של שנות לימודי חובה וגם כמויות שונות של שפות זרות שלומדים בשכבות הגיל והכיתות השונות.

מעבר לכל זה, צריך גם לבדוק בנוגע לכל מדינה, כמה שעות של כל לימודי כל השפות הזרות ביחד יש במערכת השעות בכל שבוע הלימודים, כנגד כל שאר כל כמות שעות הלימוד של כל שאר המקצועות ביחד באותו השבוע.

אחרי כל זה צריך לעשות תקנונים על-מנת לחפות ולפצות על ההבדלים הלא-רלוונטיים שמפריעים באמצע של החישובים.

אחרי כל זה נקבל את נתוני הגלם. לאחר קבלת נתוני הגלם, עלינו לקבוע מהו קו הגבול הנכון והראוי שלפיו נקבע האם יש במספיק שכבות גיל במספיק בתי-ספר במספיק מדינות מספיק לימודים מבחינת כמות שעות של מספיק שפות זרות, וכל זה כנגד כל הלא-מספיק שכבות גיל בלא-מספיק בתי-ספר בלא-מספיק מדינות לא-מספיק לימודים מבחינת כמות שעות של לא-מספיק שפות זרות, על-מנת לקבוע ולהחליט שיש הצדקה להעדפת שיטת הקטגוריזציה של התלמידים לפי "תלמידים מוכווני זיכרון" כנגד "תלמידים מוכווני ניתוח" על-פני שיטת הקטגוריזציה של התלמידים לפי "תלמידים הומאניים" כנגד "תלמידים ריאליים" וכל זה על-בסיס לימודי השפות הזרות בבתי-הספר מסביב לעולם בלבד, וכל זה בהנחה שמלכתחילה ובניגוד להשערה שהעליתי, שפות זרות לא מסווגות כמקצועות הומאניים בטעות, כי אם כן, במקרה הזה אין שאלה בכלל, ושיטת "התלמידים ההומאניים" כנגד "התלמידים הריאליים" היא הנכונה, או לפחות זאת שהיא היותר בסיסית או יותר כללית, כאשר שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ושיטת "התלמידים מוכווני הניתוח" היא ירידה לפרטים הקטנים או פירוט, אבל אם וכאשר ההבדל היחיד בין שתי השיטות זה הטענה של מי יהיה טוב בשפות הזרות ומי לא, ויסתבר שההשערה שהעליתי של סיווגן של השפות הזרות כמקצועות הומאניים נעשית בטעות ומדובר למעשה במקצועות ריאליים, אז מה הטעם בכלל, ואז אין שום סיבה לסיווג לפי שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" לא כאנטיתזה לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" ולא כהרחבה שלה.

בכל מקרה, שום דבר מכל זה לא משנה כי כמובן שאף-אחד מאיתנו לא יטרח עד כדי כך על-מנת לאסוף את כל הנתונים שצריך ולעשות את כל החישובים שצריך.

ועל כן, כל שנותר הוא ההיגיון הבריא, שאומר ומספר שברוב הגדול של בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים שפה זרה אחת, אחרי זה ולפי הסדר שתי שפות, אפס שפות, ואז שלוש שפות ומעלה. אני לא באמת יודע, זה מה שאומר ההיגיון הבריא והשכל אם באמת נלך ונבדוק.

כפי מה שאתה רואה, ברוב בתי-הספר ברוב העולם לא לומדים מספיק שפות זרות.

בנוגע לכמות שכבות הגיל שבהן לומדים את השפות הזרות, אני מניח ומשער שברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים את השפות הזרות ברוב שכבות הגיל, שזה דווקא טוב עבור שיטת הקטגוריזציה שאתה תומך בה, אבל מכיוון שסביר להניח שמלכתחילה לא מלמדים מספיק שפות זרות במספיק בתי-ספר במספיק מדינות, זה עדיין לא עוזר לך.

המצב עבורך הופך אף לגרוע יותר כאשר אמנם מבלי לבדוק, אבל לפי ההיגיון הבריא לבדו אנחנו יכולים להסיק ולשער שברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם לומדים כבין 6 ל-8 מקצועות בכל שנה, בערך בין 4 ל-8 שעות לימוד בשבוע עבור כל מקצוע, מה שמעמיד את לימודי השפות הזרות, כאשר ברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם מלמדים שפה זרה אחת בלבד, בעמדת נחיתות טבעית של לימודים (מבחינת שעות) של אותה השפה הזרה האחת ביחס משוער של בערך בין 1 ל-6 ל-1 ל-8 שעות לימוד של שפות זרות כנגד כל שאר שעות הלימוד של כל שאר מקצועות הלימוד יחד.

ועכשיו, לא קבענו קו גבול, אבל 1 ל-6 במקרה הטוב ביותר (עבור השיטה שאתה טוען בעדה) זה 16.666% במקרה הטוב ביותר (עבורך). לא על-סמך 16.666% מהלימודים יש הצדקה לשינוי שיטת הקטגוריזציה של התלמידים, לפחות לדעתי, ואפילו מבלי שעוד קבענו קו גבול מוסכם.

לסיכום, כמובן שלא נעשה את המאמצים הכבירים הנדרשים של לעשות את כל מה שהסברתי מוקדם יותר בהודעה זאת שצריך לעשות בשביל באמת לדעת, אבל כבר ההיגיון הבריא מראה שלא, שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא לא השיטה הנכונה, לא כהרחבה או ירידה לפרטים בכל הנוגע לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" (כי עם 16.666% הבדל בטענות של מי טוב במה, לא זאת הכמות שמצדיקה שיטה ש"מרחיבה" או "יורדת לפרטים הקטנים"), ובטח ובטח שלא כאנטיתזה לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים". כל זה אפילו מבלי ששקלנו עדיין ברצינות ומבלי שהשיטה שלך עדיין עברה את המכשול של הרעיון שהעליתי ששפות זרות מסווגות כמקצועות הומאניים לחלוטין בטעות.

צריך או לבדוק את המחקרים, או אם אין כוח/לא נטרח עד כדי כך, אז לפנות אל ההיגיון הבריא, אבל דוגמאות פרטניות הן לא דוגמה לכלום כי תמיד יש מדינות יוצאות דופן שהן לא דוגמה לכלום.

מצחיק אותי שעל-מנת להוכיח את עדיפות שיטתך הכוזבת (בלי חלילה להעליב או לפגוע), דיברת איתי על שוויץ וארמניה. עוד רגע היית מזכיר את לוקסמבורג. מזל שעצרנו אותך בזמן.

שיטת חלוקת התלמידים ל"תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים" היא הנכונה. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא הלא נכונה. נקודה. סוף סיפור.

תודה רבה לכולם,
אני הייתי 32235.
שפות מסווגות כמקצועות הומניים בצדק, כל המקצועות שקשורים לחברה האנושית הם הומניים בהגדרה וכל המקצועות המדעיים והמספריים הם ריאלים בהגדרה. תאמר מה שתרצה, ההגדרה הנכונה היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״ ולא נכון להגדיר שפות כמקצועות ריאליים. המצב הוא שהתלמידים ה״ריאלים״ טובים בשפות יותר מהתלמידים ה״הומנים״ למרות ששפות הן מקצועות הומנים.
 

32235

Member
שפות מסווגות כמקצועות הומניים בצדק, כל המקצועות שקשורים לחברה האנושית הם הומניים בהגדרה וכל המקצועות המדעיים והמספריים הם ריאלים בהגדרה.
החלוקה לדעתי של המקצועות ל"מקצועות הומאניים" ו"מקצועות ריאליים" צריכה להיות לפי אופי המידע, ולא לפי "מקצועות הקשורים לחברה האנושית". נראה שזה כבר המצב עם אופי ההגדרה של המקצועות הריאליים כ"ריאליים". מצחיק שפתאום משנים את השיטה באמצע ובוחרים סטנדרטים חדשים עבור הגדרת המקצועות ההומאניים כהומאניים.

לדעתי צריך להישאר עם השיטה שלפיה הגדרנו את המקצועות הריאליים כריאליים גם כאשר אנו מגדירים את המקצועות ההומאניים כהומאניים, כי אז השתמשנו בשתי שיטות שונות על-מנת להגדיר שני סוגי מקצועות שונים ואז ברור שיש פה טעם לפגם.
תאמר מה שתרצה, ההגדרה הנכונה היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״ ולא נכון להגדיר שפות כמקצועות ריאליים.
מצחיק אותי שאני צודק בכל הנקודות שהעליתי (שרוב שכבות הגיל ברוב בתי הספר ברוב מדינות העולם מלמדים שפה זרה אחת, וגם רק 4-8 שעות לימוד בשבוע כנגד 20-56 שעות הלימוד בשבוע האחרות של כל שאר מקצועות הלימוד יחד וששפות זרות זה רק 16.666% מהלימודים ושעם הבדל כזה קטן אין הצדקה להגדרת שיטה חדשה שנועדה להרחיב, בטח שלא להחליף, וכן הלאה וכן הלאה) ושאתה לא טורח לסתור אף-אחת מהן כי אתה לא יכול ואני צודק, ואז למרות שלא סתרת אף-אחת מהנקודות שלי או הסברת למה הן לא מתאימות/לא עובדות אתה קובע בנחרצות וללא הסברים שאני יכול "להגיד מה שאני רוצה" וש-"ההגדרה הנכונה היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״" כאילו כלום וממשיך הלאה.

זה לא עובד ככה. עליך לסתור את הנקודות שהעליתי על-מנת להמשיך ולטעון ברצינות ששיטת "מוכווני הזיכרון" כנגד "מוכווני הניתוח" היא השיטה הנכונה. אתה לא עושה את זה כי אתה לא יכול כי אני צודק בכל מה שאמרתי. זה כשלעצמו בסדר, אבל לפחות אל תמשיך לדבר שטויות ולהביך את עצמך על-ידי התעלמות מכל טענות הצד השני מתוך חוסר יכולת לענות או לסתור את טענות הצד השני, ואז, זה כבר השיא, ללא מענה או סתירה של טענות הצד השני, לקבוע ללא כל הצדקה או הסבר כמו ילד קטן ש-"לא! אני צודק וזהו!" וללכת כאילו כלום.

יקירי, לא מתאים.

אני צודק ואתה טועה. זה לא בושה. זה בסדר.

שיטת התלמידים ההומאניים לעומת התלמידים הריאליים, שהיא הרבה יותר ישנה, מוכרת, מכובדת ומקובלת, היא הנכונה. לא שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" לעומת "התלמידים מוכווני הניתוח" שהומצאה לפני איזה חמש שנים אם הבנתי נכון? שגם אין שום הבדל בינה לבין שיטת התלמידים ההומאניים לעומת התלמידים הריאליים מלבד מקצועות השפה שמהווים ברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם רק כ-16.666% מהלימודים בכל שנת לימודים נתונה, מה שהופך את ההבדלים לקטנים מידי ולכן את השיטה ללא טובה כאשר יש כזאת שכה דומה לה שקיימת ושהיא כבר הרבה יותר ישנה, מוכרת, מכובדת ומקובלת, מה שהופך את שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" להרבה יותר מידי דומה לשיטה המקורית הן בשביל להוות הרחבה שלה והן בשביל, בטח בשביל, להוות מחליפה שלה.

הנקודה היחידה שהתייחסת אליה ברצינות היא שסתרת את הרעיון שלי של שפות זרות כמקצועות שאולי, רק אולי, לא באמת טענתי כך אלא רק העליתי השערה, מסווגות כמקצועות הומאניים בטעות.

זה יפה ואני מקבל את זה (אם כי אני עדיין לא סגור על כך ששפות באמת צריכות להיחשב כמקצועות ריאליים), אבל לנוכח כל הטענות החשובות האחרות (שהן דרך אגב חשובות יותר) שלא התייחסת אליהן, זה לא מספיק.

שיטת "התלמידים ההומאניים" לעומת "התלמידים הריאליים" היא הנכונה. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח", גם אם "לא בדיוק" "לא נכונה" ו-"שגויה", היא בעיקר בעלת הבדלים סמנטיים, ולכן בגלל ששיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" כבר אומרת את רוב מה שהיא אומרת, אנו פשוט לא זקוקים לה וכל עצם הקיום שלה, הן כהרחבה או ירידה לפרטים ובטח ובטח שכתחליף, לא נחוץ. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא לא שגויה, אבלעד השלב הזה אולי כבר היה עדיף לך שהיא תהיה. היא לא שגויה כי זה גרוע יותר מזה וזה עצוב יותר מזה-על בסיס עצם כך שהיא דומה מידי לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים", ובעלת הבדלים של כ-16.666% בקירוב,היא פשוט מיותרת.

אני נאלץ שוב לחזור על עצמי:

השיטה הנכונה היא "תלמידים הומאניים" לעומת "תלמידים ריאליים". שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" לעומת "התלמידים מוכווני הניתוח" היא שגויה/מיותרת.

נקודה. סוף סיפור.

ניצחתי. זהו. זה נגמר.

תודה רבה לכולם,
אני הייתי 32235.

נ. ב. כולי תקווה שלא תענה בתגובה מגוחכת וחסרת פשר של חזרה על טענתך ללא סתירה של טענות חשובות שהעליתי בעד טענתי כי ככה לא מתדיינים, ובטח שלא מגיעים לשום מקום :ROFLMAO:
 

SupermanZW

Well-known member
החלוקה לדעתי של המקצועות ל"מקצועות הומאניים" ו"מקצועות ריאליים" צריכה להיות לפי אופי המידע, ולא לפי "מקצועות הקשורים לחברה האנושית". נראה שזה כבר המצב עם אופי ההגדרה של המקצועות הריאליים כ"ריאליים". מצחיק שפתאום משנים את השיטה באמצע ובוחרים סטנדרטים חדשים עבור הגדרת המקצועות ההומאניים כהומאניים.

לדעתי צריך להישאר עם השיטה שלפיה הגדרנו את המקצועות הריאליים כריאליים גם כאשר אנו מגדירים את המקצועות ההומאניים כהומאניים, כי אז השתמשנו בשתי שיטות שונות על-מנת להגדיר שני סוגי מקצועות שונים ואז ברור שיש פה טעם לפגם.

מצחיק אותי שאני צודק בכל הנקודות שהעליתי (שרוב שכבות הגיל ברוב בתי הספר ברוב מדינות העולם מלמדים שפה זרה אחת, וגם רק 4-8 שעות לימוד בשבוע כנגד 20-56 שעות הלימוד בשבוע האחרות של כל שאר מקצועות הלימוד יחד וששפות זרות זה רק 16.666% מהלימודים ושעם הבדל כזה קטן אין הצדקה להגדרת שיטה חדשה שנועדה להרחיב, בטח שלא להחליף, וכן הלאה וכן הלאה) ושאתה לא טורח לסתור אף-אחת מהן כי אתה לא יכול ואני צודק, ואז למרות שלא סתרת אף-אחת מהנקודות שלי או הסברת למה הן לא מתאימות/לא עובדות אתה קובע בנחרצות וללא הסברים שאני יכול "להגיד מה שאני רוצה" וש-"ההגדרה הנכונה היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״" כאילו כלום וממשיך הלאה.

זה לא עובד ככה. עליך לסתור את הנקודות שהעליתי על-מנת להמשיך ולטעון ברצינות ששיטת "מוכווני הזיכרון" כנגד "מוכווני הניתוח" היא השיטה הנכונה. אתה לא עושה את זה כי אתה לא יכול כי אני צודק בכל מה שאמרתי. זה כשלעצמו בסדר, אבל לפחות אל תמשיך לדבר שטויות ולהביך את עצמך על-ידי התעלמות מכל טענות הצד השני מתוך חוסר יכולת לענות או לסתור את טענות הצד השני, ואז, זה כבר השיא, ללא מענה או סתירה של טענות הצד השני, לקבוע ללא כל הצדקה או הסבר כמו ילד קטן ש-"לא! אני צודק וזהו!" וללכת כאילו כלום.

יקירי, לא מתאים.

אני צודק ואתה טועה. זה לא בושה. זה בסדר.

שיטת התלמידים ההומאניים לעומת התלמידים הריאליים, שהיא הרבה יותר ישנה, מוכרת, מכובדת ומקובלת, היא הנכונה. לא שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" לעומת "התלמידים מוכווני הניתוח" שהומצאה לפני איזה חמש שנים אם הבנתי נכון? שגם אין שום הבדל בינה לבין שיטת התלמידים ההומאניים לעומת התלמידים הריאליים מלבד מקצועות השפה שמהווים ברוב שכבות הגיל ברוב בתי-הספר ברוב מדינות העולם רק כ-16.666% מהלימודים בכל שנת לימודים נתונה, מה שהופך את ההבדלים לקטנים מידי ולכן את השיטה ללא טובה כאשר יש כזאת שכה דומה לה שקיימת ושהיא כבר הרבה יותר ישנה, מוכרת, מכובדת ומקובלת, מה שהופך את שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" להרבה יותר מידי דומה לשיטה המקורית הן בשביל להוות הרחבה שלה והן בשביל, בטח בשביל, להוות מחליפה שלה.

הנקודה היחידה שהתייחסת אליה ברצינות היא שסתרת את הרעיון שלי של שפות זרות כמקצועות שאולי, רק אולי, לא באמת טענתי כך אלא רק העליתי השערה, מסווגות כמקצועות הומאניים בטעות.

זה יפה ואני מקבל את זה (אם כי אני עדיין לא סגור על כך ששפות באמת צריכות להיחשב כמקצועות ריאליים), אבל לנוכח כל הטענות החשובות האחרות (שהן דרך אגב חשובות יותר) שלא התייחסת אליהן, זה לא מספיק.

שיטת "התלמידים ההומאניים" לעומת "התלמידים הריאליים" היא הנכונה. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח", גם אם "לא בדיוק" "לא נכונה" ו-"שגויה", היא בעיקר בעלת הבדלים סמנטיים, ולכן בגלל ששיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" כבר אומרת את רוב מה שהיא אומרת, אנו פשוט לא זקוקים לה וכל עצם הקיום שלה, הן כהרחבה או ירידה לפרטים ובטח ובטח שכתחליף, לא נחוץ. שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא לא שגויה, אבלעד השלב הזה אולי כבר היה עדיף לך שהיא תהיה. היא לא שגויה כי זה גרוע יותר מזה וזה עצוב יותר מזה-על בסיס עצם כך שהיא דומה מידי לשיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים", ובעלת הבדלים של כ-16.666% בקירוב,היא פשוט מיותרת.

אני נאלץ שוב לחזור על עצמי:

השיטה הנכונה היא "תלמידים הומאניים" לעומת "תלמידים ריאליים". שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" לעומת "התלמידים מוכווני הניתוח" היא שגויה/מיותרת.

נקודה. סוף סיפור.

ניצחתי. זהו. זה נגמר.

תודה רבה לכולם,
אני הייתי 32235.

נ. ב. כולי תקווה שלא תענה בתגובה מגוחכת וחסרת פשר של חזרה על טענתך ללא סתירה של טענות חשובות שהעליתי בעד טענתי כי ככה לא מתדיינים, ובטח שלא מגיעים לשום מקום :ROFLMAO:
מכיוון שכל שפה סותרת את שיטת ״תלמידים הומנים״ מול ״תלמידים ריאלים״ החליטו שהסיווג הזה לא נכון. לא ישנו את ההגדרות ״מקצועות ריאלים״ ו״מקצועות הומנים״ במיוחד בשבילך. בזאת אני פורש מן הדיון, אתה יכול להמשיך להתדיין (בשרשור זה) עם עצמך.
 

32235

Member
מכיוון שכל שפה סותרת את שיטת ״תלמידים הומנים״ מול ״תלמידים ריאלים״ החליטו שהסיווג הזה לא נכון.
מי זה "החליטו"? מי "החליט"? מי הם שיחליטו? שיחליטו מה שבא להם, מה שהם מחליטים לא רלוונטי. בפועל כולם מכירים את הסיווג של "תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים" ואף-אחד בשום-מקום אף-פעם לא שמע על השיטה החדשה שהומצאה לפני איזה חמש שנים של "תלמידים מוכווני זיכרון" לעומת "תלמידים מוכווני ניתוח", אז יפה שהם "החליטו", אבל כנראה שמה שהם החליטו לא תופס ולא תפס, וכנראה בצדק, כי בכל בית-ספר יש מקצועות רבים וזה לא נשמע נכון לשנות את השיטה על בסיס הבדל מינורי בתיאוריות של "מי יהיה טוב במה" של כל אחת משיטות הסיווג.

עם הבדל של 16.666% בקירוב בין התיאוריות של השיטות, זה דווקא נשמע יותר נכון לבצע תיקונים קלים או שינויים מסוימים בשיטת הסיווג הישנה והטובה שכולנו מכירים ואוהבים. אולי תיקון או שינוי או הרחבה או פירוט או משהו. אבל להחליף? מיותר. לא. לא. אולי להעמיק.
לא ישנו את ההגדרות ״מקצועות ריאלים״ ו״מקצועות הומנים״ במיוחד בשבילך.
לא צריך לשנות אותן במיוחד בשבילי. צריך לשנות אותן כי הם שגויות. לא ההגדרה של "מקצועות ריאליים" אבל כן ההגדרה של "מקצועות הומאניים". כלומר, החלוקה של המקצועות ל"מקצועות ריאליים" ו"מקצועות הומאניים" לא בהכרח שגויה, אבל איך שהם הגיעו לשם זה לא נכון, ולכן הם הצליחו "בפוקס".

או אולי כמעט כמו ב"פוקס" כי ההגדרה של מה זה "מקצועות ריאליים" ואיך הם קובעים מה זה דווקא כן נכונה בעיניי. ההגדרה של מה זה "מקצועות ריאליים" זה כל מה שהוא מתמטי/הנדסי/נוסחתי וכדומה'. שים לב שההגדרה הבסיסית של מה זה "מקצוע ריאלי" עוסקת בעצם המידע עצמו, כפי מה שצריך להיות. עד כאן הכול טוב ויפה. הבעיה מתחילה ומתעוררת בכך שאתה צודק כאשר אתה טוען שההגדרה של "מקצועות הומאניים" זה "כל מה שקשור בחברה האנושית" כי אתה לא צריך להיות צודק כי זה לא צריך להיות כך. המיון עצמו של "המקצועות ההומאניים" לתוך הקבוצה של מה זה "מקצועות הומאניים" הוא לא בהכרח שגוי כי זה "קל" ובאמת קשה ליפול בדברים האלו, אבל עדיין, עצם ההגדרה עצמה ועצם שיטת המיון עצמה שגויה, גם אם בסוף זה הסתדר בסדר גמור, כי בהגדרה של מה זה "מקצועות הומאניים" כמו במקרה של ההגדרה של מה זה "מקצועות הריאליים", ההגדרה צריכה לעסוק בעצם ובאופי המידע הנלמד עצמו.

אחר כך יש לנו שתי שיטות מיון שונות של מקצועות עבור שני סוגי מקצועות ואז כפי מה שאמרתי, בהכרח יש פה טעם לפגם.

לדעתי אפשר וצריך לקבוע ש"המקצועות ההומאניים" הם "מקצועות המילים" כי הם עוסקים במידע העוסק בעיקרו ומתואר בעיקרו באמצעות המילים, בשעה שאת "המקצועות הריאליים", כבר מגדירים ואפשר להגדיר בתור "מקצועות המספרים".

זה לא ישנה את המיון של המקצועות השונים אל תוך הקבוצות של המקצועות שהן כבר משויכות אליהן, אבל זה עניין עקרוני. גם אם המצב הפרקטי ומה שקורה בפועל זה כבר בסדר מבחינת החלוקה, עדיין אפשר לשפר ולתקן את עצם התיאוריה.
בזאת אני פורש מן הדיון, אתה יכול להמשיך להתדיין (בשרשור זה) עם עצמך.
זה בסדר. אני טוב במונולוגים. הייתי תלמיד הומאני :)
 

32235

Member
אתה שוב טועה, כי למרות ששפות הן מקצועות הומניים, התלמידים הריאליים טובים בהן יותר מהתלמידים ההומניים, לכן:

מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה טוב גם באנגלית וגרוע בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, וכו׳.
מי שטוב בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, גרוע במתימטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים, כימיה ואנגלית.

על כן, אתה טועה בגדול.
אתה יודע מה? נראה לי שפיצחתי את זה. מה אם השיטה של "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח", והשיטה של "תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים" זה הכול אותו החרא, וההבדל היחיד בטענות של שתי השיטות בנוגע למי טוב במה, זה בסה"כ מקצועות השפה?

מה אם שתי שיטות החלוקה לא סותרות אלא רק במעט, וזה הכול נופל על הבדלים סמנטיים?

מה אם שיטת ה"תלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" היא חלוקה כללית ושיטת ה"תלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני ניתוח" זה בסה"כ ירידה כלפי מטה אל הפרטים הקטנים?

כמובן שבמקרה שכזה אז "התלמידים מוכווני הזיכרון" זה "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" הם "התלמידים הריאליים".

מה דעתך?
 

SupermanZW

Well-known member
אתה יודע מה? נראה לי שפיצחתי את זה. מה אם השיטה של "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח", והשיטה של "תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים" זה הכול אותו החרא, וההבדל היחיד בטענות של שתי השיטות בנוגע למי טוב במה, זה בסה"כ מקצועות השפה?

מה אם שתי שיטות החלוקה לא סותרות אלא רק במעט, וזה הכול נופל על הבדלים סמנטיים?

מה אם שיטת ה"תלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" היא חלוקה כללית ושיטת ה"תלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני ניתוח" זה בסה"כ ירידה כלפי מטה אל הפרטים הקטנים?

כמובן שבמקרה שכזה אז "התלמידים מוכווני הזיכרון" זה "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" הם "התלמידים הריאליים".

מה דעתך?
אפשר לומר כך, אך בכל זאת, החלוקה הנכונה יותר היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״. ההבדל הוא לא רק סמנטי. מקצועות השפות הופכות את ההבדל למהותי. זה נכון לא רק לאנגלית אלא לכל שפה.
 

32235

Member
אפשר לומר כך, אך בכל זאת, החלוקה הנכונה יותר היא ״מוכווני ניתוח״ מול ״מוכווני זיכרון״.
לא. זאת החלוקה "המעמיקה" יותר. השאלה אם היא "הנכונה יותר" זה תלוי בשביל מה אנחנו צריכים לחלק את התלמידים לכדי "תלמידים ריאליים" ו"תלמידים הומאניים" או "מוכווני זיכרון" ו"מוכווני ניתוח". בינתיים בסה"כ דנו באופן כללי בשיטות חלוקה.
ההבדל הוא לא רק סמנטי. מקצועות השפות הופכות את ההבדל למהותי. זה נכון לא רק לאנגלית אלא לכל שפה.
מה אם המשמעות של המחקרים שדיברת עליהם, ומה שכל זה אומר, זה שמקצועות השפה מסווגים כמקצועות הומאניים בטעות, ושעליהם להיות למעשה מסווגים כמקצועות ריאליים? מה דעתך?
 
למעלה