חמש יחידות באנגלית יותר חשוב מחמש יחידות במתמטיקה. נקודה. סוף סיפור.

  • פותח הנושא 32235
  • פורסם בתאריך

Harrington

Well-known member
מנהל
כפי שציינת מתמטיקה- 5 יח"ל במקצועות ההנדסיים. בחלק מהמקצועות המדעיים אפשר להסתדר עם 4 יח"ל, ומילא יש קורסים במתמטיקה במהלך לימודי התואר גם למי שאיננו מתמטיקאי-פיזיקלי. ההתנהלות המדעית נעשית באנגלית, ומי שלא השלים את השפה בתיכון או בקורסי ההשלמה ייתקע.
גם בלי להמשיך ללימודים אקדמאיים בהכרח (ורבים הרי לא ממשיכים) ברור שאנגלית חשובה יותר ממתימטיקה. ודאי כך ממתימטיקה ברמות הגבוהות יותר (מה שמכונה בשלב הלימודים 4-5 יחידות). ים של מקצועות בעולם בהם אין כל צורך במתימטיקה, ודאי לא ברמות האלו. לעומת זאת צורך באנגלית זה משהו שכמעט כל אדם נתקל בו. אמנם גם לא 100%, אך בוודאי יותר מאשר מקבילו. אפילו בנופש משפחתי אדם יכול למצוא עצמו נזקק להכרת השפה.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
כפי שציינת מתמטיקה- 5 יח"ל במקצועות ההנדסיים. בחלק מהמקצועות המדעיים אפשר להסתדר עם 4 יח"ל, ומילא יש קורסים במתמטיקה במהלך לימודי התואר גם למי שאיננו מתמטיקאי-פיזיקלי.
כתבתי גם מדעים :) לא רק הנדסה וכן הייתי צריך לדייק יותר ולכתוב מדעים מדוייקים ולא מדעי החיים או החברה ובטח שלא הרוח :)
ההתנהלות המדעית נעשית באנגלית, ומי שלא השלים את השפה בתיכון או בקורסי ההשלמה ייתקע.
שוב, זאת לא אנגלית שצריך באוניברסיטה, את אף אחד לא מעניין אנגלית שייקספירית, אם עדיין מלמדים אותה ב-5 יח"ל כשם שלימדו אותנו. גם ידע של חוקי הדקדוק זה בגדר 'טוב לדעת' אך לא מחייב לדעת.
מה שמעניין את האוניברסיטה, זאת אנגלית טכנית וגם בעלי 4 יח"ל מסתדרים עמה מצוין.
 

32235

Member
גם בחוגים המדעיים באוניברסיטה דורשים מהסטודנטים להוכיח ידע טוב באנגלית, ומחייבים את מי שחסר לו ידע בקורסים.
כמי שלמדה בפקולטה למדעי הטבע, רוב חומר העזר (כמה ספרי לימוד והמון מאמרים) היו באנגלית. בהמשך הרצאות רבות, סמינריונים וקורסים רבים נערכו לפחות בחלקם באנגלית. גם בשנות עבודתי הייתי זקוקה לאנגלית הן לתקשורת יומיומית עם עמיתים והן להבנת חומר מקצועי. אז כן, מתמטיקה היא כלי חשוב מאד, אך בלי אנגלית טובה- אי אפשר.
אם כך אז אם מתמטיקה ברמה גבוהה חשובה רק לשליש מכל המדעים, אנגלית ברמה גבוהה חשובה עבור כל המדעים. הנקודה שלי רק עוד יותר הוכחה :)
 

SupermanZW

Well-known member
תלוי במטרה. עבור מי שרוצה ללמוד מקצוע ריאלי מתימטיקה יותר חשובה, עבור כל השאר אנגלית יותר חשובה, אך שני המקצועות חשובים באותה מידה. מה שכן, מי שאינו נוטה לתחום הריאלי לא יצליח ב5 יחידות מתימטיקה אך ב5 יחידות אנגלית יש לו סיכוי. יש שני סוגי תלמידים: מוכווני זיכרון (נטייה הומנית) ומוכווני ניתוח (נטייה ריאלית), יש הטוענים שיש גם סוג שלישי שהוא שילוב של השניים, אך אני לא מאמין שיש, בחיי לא נתקלתי בתלמיד שאין לו נטייה ריאלית או הומנית, כולל אלה שמצטיינים בהכל, תמיד יש העדפה וגם מי שמצטיין בהכל אחד התחומים יותר קל להם מהאחר.

הערה: למרות ששפות הן מקצועות הומנים, לתלמידים ריאלים קל ללמוד אותן, מכיוון שמוכוונותם לניתוח מזהה תבניות וקל להם להשליך מכך לתחביר ולדקדוק הרצויים עבור מה שברצונם לכתוב או לומר ולעומתם למוכווני הזיכרון קשה יותר כי אינם מחפשים את התבניות אלא מסתמכים על זכרונם בלבד.
 

32235

Member
תלוי במטרה.
יש יותר מטרות שמדרישות אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות. וזה כל העניין פה.
עבור מי שרוצה ללמוד מקצוע ריאלי מתימטיקה יותר חשובה, עבור כל השאר אנגלית יותר חשובה,
יש יותר מקצועות חברתיים והומאניים (כאשר אנחנו מחברים אותם ביחד ואתה יודע מה?, אפילו לחוד) מאשר מקצועות ריאליים, ועל כן, אנגלית חשובה יותר.
אך שני המקצועות חשובים באותה מידה.
עובדה שלא. האנגלית היא המקצוע החשוב ביותר במערכת השעות. אחריה המתמטיקה.
מה שכן, מי שאינו נוטה לתחום הריאלי לא יצליח ב5 יחידות מתימטיקה אך ב5 יחידות אנגלית יש לו סיכוי.
נכון. אנגלית זה לא רק חשוב יותר ממתמטיקה, זה גם קל יותר.
יש שני סוגי תלמידים: מוכווני זיכרון (נטייה הומנית) ומוכווני ניתוח (נטייה ריאלית)
נוטה שלא להסכים עם שיטת החלוקה שלך.
יש הטוענים שיש גם סוג שלישי שהוא שילוב של השניים, אך אני לא מאמין שיש, בחיי לא נתקלתי בתלמיד שאין לו נטייה ריאלית או הומנית, כולל אלה שמצטיינים בהכל, תמיד יש העדפה וגם מי שמצטיין בהכל אחד התחומים יותר קל להם מהאחר.
אבל לא כל הנקודה של רעיון הסוג השלישי זה שיש תלמידים שטובים בשני הדברים ואז יש להם את שתי הנטיות, גם אם אחת יותר בולטת? (למרות שאני מלכתחילה לא מסכים עם החלוקה הזאת אבל נזרום).
הערה: למרות ששפות הן מקצועות הומנים, לתלמידים ריאלים קל ללמוד אותן, מכיוון שמוכוונותם לניתוח מזהה תבניות וקל להם להשליך מכך לתחביר ולדקדוק הרצויים עבור מה שברצונם לכתוב או לומר ולעומתם למוכווני הזיכרון קשה יותר כי אינם מחפשים את התבניות אלא מסתמכים על זכרונם בלבד.
איזה שטויות. הפכת את "מוכווני הזיכרון" ללא טובים בכלום. גם אם זה נכון, זה רק מראה שהדיבור על "מוכווני זיכרון" לעומת "מוכווני ניתוח" זאת חלוקה לא נכונה, כי איך זה יכול להיות שמוכווני הניתוח טובים בהכול ומוכווני הזיכרון לא טובים בכלום? רואים שהחלוקה שלך לא טובה. לא מבין מאיפה הבאת אותה.
 

אבי בן 1231

Well-known member
יש יותר מטרות שמדרישות אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות. וזה כל העניין פה.

יש יותר מקצועות חברתיים והומאניים (כאשר אנחנו מחברים אותם ביחד ואתה יודע מה?, אפילו לחוד) מאשר מקצועות ריאליים, ועל כן, אנגלית חשובה יותר.

עובדה שלא. האנגלית היא המקצוע החשוב ביותר במערכת השעות. אחריה המתמטיקה.

נכון. אנגלית זה לא רק חשוב יותר ממתמטיקה, זה גם קל יותר.

נוטה שלא להסכים עם שיטת החלוקה שלך.

אבל לא כל הנקודה של רעיון הסוג השלישי זה שיש תלמידים שטובים בשני הדברים ואז יש להם את שתי הנטיות, גם אם אחת יותר בולטת? (למרות שאני מלכתחילה לא מסכים עם החלוקה הזאת אבל נזרום).

איזה שטויות. הפכת את "מוכווני הזיכרון" ללא טובים בכלום. גם אם זה נכון, זה רק מראה שהדיבור על "מוכווני זיכרון" לעומת "מוכווני ניתוח" זאת חלוקה לא נכונה, כי איך זה יכול להיות שמוכווני הניתוח טובים בהכול ומוכווני הזיכרון לא טובים בכלום? רואים שהחלוקה שלך לא טובה. לא מבין מאיפה הבאת אותה.
העניין הוא שמתמטיקה לא לומדים, המורה מסביר בכיתה ומי שקלט קלט ומי שלא קלט בכיתה לא יוכל לשנן זאת בבית, למתמטיקה יש צורך בחוש מיוחד.
אנגלית ניתן ללמוד לבד, כמו למשל שאני למדתי ספרדית לבד, ללא קורסים!
 

SupermanZW

Well-known member
יש יותר מטרות שמדרישות אנגלית חמש יחידות מאשר מתמטיקה חמש יחידות. וזה כל העניין פה.

יש יותר מקצועות חברתיים והומאניים (כאשר אנחנו מחברים אותם ביחד ואתה יודע מה?, אפילו לחוד) מאשר מקצועות ריאליים, ועל כן, אנגלית חשובה יותר.

עובדה שלא. האנגלית היא המקצוע החשוב ביותר במערכת השעות. אחריה המתמטיקה.

נכון. אנגלית זה לא רק חשוב יותר ממתמטיקה, זה גם קל יותר.

נוטה שלא להסכים עם שיטת החלוקה שלך.

אבל לא כל הנקודה של רעיון הסוג השלישי זה שיש תלמידים שטובים בשני הדברים ואז יש להם את שתי הנטיות, גם אם אחת יותר בולטת? (למרות שאני מלכתחילה לא מסכים עם החלוקה הזאת אבל נזרום).

איזה שטויות. הפכת את "מוכווני הזיכרון" ללא טובים בכלום. גם אם זה נכון, זה רק מראה שהדיבור על "מוכווני זיכרון" לעומת "מוכווני ניתוח" זאת חלוקה לא נכונה, כי איך זה יכול להיות שמוכווני הניתוח טובים בהכול ומוכווני הזיכרון לא טובים בכלום? רואים שהחלוקה שלך לא טובה. לא מבין מאיפה הבאת אותה.
מוכווני הזיכרון טובים במקצועות הומניים למעט שפות, גרועים במקצועות ריאליים ובדרך כלל לא טובים בשפות. מוכווני הניתוח טובים במקצועות ריאלים ובשפות אך לא טובים במקצועות הומניים אחרים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מוכווני הזיכרון טובים במקצועות הומניים למעט שפות, גרועים במקצועות ריאליים ובדרך כלל לא טובים בשפות. מוכווני הניתוח טובים במקצועות ריאלים ובשפות אך לא טובים במקצועות הומניים אחרים.
או שהכל פסיכולוגי. המילה מתימטיקה למשל מרתיעה תלמידים רבים. לאחרים היא לא מפריעה. אבל אלו שהיא כן מפחידה אותם, הם יפחדו ממנה על אף שתיאורטית הם יכולים להצליח במקצוע.
 

32235

Member
מוכווני הזיכרון טובים במקצועות הומניים למעט שפות, גרועים במקצועות ריאליים ובדרך כלל לא טובים בשפות. מוכווני הניתוח טובים במקצועות ריאלים ובשפות אך לא טובים במקצועות הומניים אחרים.
עדיין לא מסכים עם שיטת החלוקה שלך. מאיפה הבאת אותה? קראת עליה איפשהו או שמדובר בהמצאה מקורית שלך?
 

32235

Member
הבנתי. לא מסכים עם השיטה שלהם. "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח". איזה זיון שכל. למה הם סתם מסבכים? לא שיש לי בעיה עם סיבוכים, כן? כן יש לי בעיה עם סיבוכים מיותרים שלא לצורך.

הם אשכרה חשבו על "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח" לפני מה שעלה להם הרעיון לחלק את התלמידים "לתלמידים ריאליים" ו"תלמידים הומאניים"? (שזאת החלוקה הנכונה והראויה דרך אגב. כל דבר אחר הוא מסובך שלא לצורך ומיותר).
 

SupermanZW

Well-known member
הבנתי. לא מסכים עם השיטה שלהם. "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח". איזה זיון שכל. למה הם סתם מסבכים? לא שיש לי בעיה עם סיבוכים, כן? כן יש לי בעיה עם סיבוכים מיותרים שלא לצורך.

הם אשכרה חשבו על "תלמידים מוכווני זיכרון" ו"תלמידים מוכווני ניתוח" לפני מה שעלה להם הרעיון לחלק את התלמידים "לתלמידים ריאליים" ו"תלמידים הומאניים"? (שזאת החלוקה הנכונה והראויה דרך אגב. כל דבר אחר הוא מסובך שלא לצורך ומיותר).
הם צודקים, אתה טועה. החלוקה נתמכת ע״י תוצאות מחקרים.
 

32235

Member
הם צודקים, אתה טועה. החלוקה נתמכת ע״י תוצאות מחקרים.
הבעיה היא שהשיטה המדעית הנוכחית שגויה ולא יודעים לחקור, בטח ובטח לא במדעי החברה ומדעי הרוח (המדעים שבהם החינוך והמחקר החינוכי נופל). לכן כאשר החיזוק לדבריהם הוא חיזוק של מחקרים ברמה נמוכה שבוצעו לפי שיטה מדעית לא נכונה, אין חיזוק אמיתי לדבריהם, ועל כן, אני צודק והם טועים.

במקום להקשיב למחקרים שגויים וברמה נמוכה שבוצעו לפי השיטה המדעית המודרנית והלא-מתוחכמת, יהיה יותר נכון לדעתי להקשיב לקול ההיגיון ולהסתכל על המציאות.

האם מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה גרוע בספרות, היסטוריה ואנגלית? כן.

האם מי שטוב בספרות, היסטוריה ואנגלית גרוע במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה? כן, ובמידה אף גדולה יותר מהמידה שבה מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה גרוע בספרות, היסטוריה ואנגלית.

זהו.

החלוקה ל"תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים", היא הנכונה.
 

SupermanZW

Well-known member
הבעיה היא שהשיטה המדעית הנוכחית שגויה ולא יודעים לחקור, בטח ובטח לא במדעי החברה ומדעי הרוח (המדעים שבהם החינוך והמחקר החינוכי נופל). לכן כאשר החיזוק לדבריהם הוא חיזוק של מחקרים ברמה נמוכה שבוצעו לפי שיטה מדעית לא נכונה, אין חיזוק אמיתי לדבריהם, ועל כן, אני צודק והם טועים.

במקום להקשיב למחקרים שגויים וברמה נמוכה שבוצעו לפי השיטה המדעית המודרנית והלא-מתוחכמת, יהיה יותר נכון לדעתי להקשיב לקול ההיגיון ולהסתכל על המציאות.

האם מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה גרוע בספרות, היסטוריה ואנגלית? כן.

האם מי שטוב בספרות, היסטוריה ואנגלית גרוע במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה? כן, ובמידה אף גדולה יותר מהמידה שבה מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה גרוע בספרות, היסטוריה ואנגלית.

זהו.

החלוקה ל"תלמידים הומאניים" ו"תלמידים ריאליים", היא הנכונה.
אתה שוב טועה, כי למרות ששפות הן מקצועות הומניים, התלמידים הריאליים טובים בהן יותר מהתלמידים ההומניים, לכן:

מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה טוב גם באנגלית וגרוע בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, וכו׳.
מי שטוב בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, גרוע במתימטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים, כימיה ואנגלית.

על כן, אתה טועה בגדול.
 

32235

Member
אתה שוב טועה, כי למרות ששפות הן מקצועות הומניים, התלמידים הריאליים טובים בהן יותר מהתלמידים ההומניים, לכן:

מי שטוב במתמטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים וכימיה טוב גם באנגלית וגרוע בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, וכו׳.
מי שטוב בספרות, היסטוריה, תנ״ך, אזרחות, חיבור, גרוע במתימטיקה, פיזיקה, מדעים, מחשבים, כימיה ואנגלית.

על כן, אתה טועה בגדול.
תגיד, אתה עושה צחוק? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

אמרת בדיוק את מה שאני אמרתי כולל הוספת מקצועות הומאניים נוספים, ודיברת עכשיו על איך שכל מי שטוב בכל המקצועות הריאליים גרוע בכל המקצועות ההומאניים ולהיפך, כאשר רק החרגת את האנגלית.

אתה בעצמך ובמו מילותיך שלך הודית עכשיו שלא רק שאני צודק, אלא צודק בגדול, ושהחלוקה לתלמידים הומאניים ותלמידים ריאליים היא הנכונה, ואז פשוט חתמת במילים "אתה טועה בגדול" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

תודה על האישור לכל דבריי, רק תמחוק את המשפט האחרון :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 

SupermanZW

Well-known member
תגיד, אתה עושה צחוק? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

אמרת בדיוק את מה שאני אמרתי כולל הוספת מקצועות הומאניים נוספים, ודיברת עכשיו על איך שכל מי שטוב בכל המקצועות הריאליים גרוע בכל המקצועות ההומאניים ולהיפך, כאשר רק החרגת את האנגלית.

אתה בעצמך ובמו מילותיך שלך הודית עכשיו שלא רק שאני צודק, אלא צודק בגדול, ושהחלוקה לתלמידים הומאניים ותלמידים ריאליים היא הנכונה, ואז פשוט חתמת במילים "אתה טועה בגדול" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

תודה על האישור לכל דבריי, רק תמחוק את המשפט האחרון :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
לא, דבריי הם בדיוק הסיבה שהחלוקה הנכונה היא מוכווני ניתוח מול מוכווני זיכרון ולא ריאלים מול הומניים, כי אנגלית היא מקצוע הומני.
 

32235

Member
לא, דבריי הם בדיוק הסיבה שהחלוקה הנכונה היא מוכווני ניתוח מול מוכווני זיכרון ולא ריאלים מול הומניים, כי אנגלית היא מקצוע הומני.
כן, אבל חוץ ממקצועות השפה הכול מסתדר, הן עבור טענות שיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" והן עבור טענות שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח", מה שמעלה את החשד לאי-קיומה של כל סתירה משמעותית כלשהי ואף יותר מכך, אפשרות לכך ששתי שיטות החלוקה "עולות בקנה אחד", יכולות להתקיים במקביל, ושאף ייתכן ששיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא ירידה לפרטים בכל הקשור ל"תלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים", כאשר שיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" היא ההסתכלות "ברמה הכללית".
 

SupermanZW

Well-known member
כן, אבל חוץ ממקצועות השפה הכול מסתדר, הן עבור טענות שיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" והן עבור טענות שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח", מה שמעלה את החשד לאי-קיומה של כל סתירה משמעותית כלשהי ואף יותר מכך, אפשרות לכך ששתי שיטות החלוקה "עולות בקנה אחד", יכולות להתקיים במקביל, ושאף ייתכן ששיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח" היא ירידה לפרטים בכל הקשור ל"תלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים", כאשר שיטת "התלמידים ההומאניים" ו"התלמידים הריאליים" היא ההסתכלות "ברמה הכללית".
יש מדינות בעולם שבהן תלמידים נדרשים ללמוד 4 ואף 5 שפות זרות, לכן ה״יוצא מן הכלל״ הזה הוא ענק. תלמיד שוויצרי, שחי בקנטון דובר גרמנית, צריך ללמוד צרפתית, איטלקית, רומאנש, אנגלית וספרדית.
 

32235

Member
יש מדינות בעולם שבהן תלמידים נדרשים ללמוד 4 ואף 5 שפות זרות, לכן ה״יוצא מן הכלל״ הזה הוא ענק.
נשמע מטורף ובטח אין הרבה מדינות כאלו, ולכן היוצא מן הכלל הזה הוא לא ענק. וכפי מה שהצעתי, ייתכן בכלל שמקצועות השפה מסווגים כמקצועות הומאניים בטעות, וייתכן שזה מה שעלינו להבין מן המחקרים שהתבצעו.
תלמיד שוויצרי, שחי בקנטון דובר גרמנית, צריך ללמוד צרפתית, איטלקית, רומאנש, אנגלית וספרדית.
והנה הוכחה נקודתי. שוויץ היא לא בדיוק "מדינה רגילה" ולכן מעניין לשים לב שהיית צריך ללכת כל-כך רחוק עד לכדי דוגמה של מדינה מיוחדת כל-כך כדי לטעון בעד שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח". ככל הנראה אין הרבה מדינות שמכריחות את התלמידים ללמוד יותר מאשר שפה נוספת אחת. בטח שלא ארבע או חמש שפות זרות.
 

SupermanZW

Well-known member
נשמע מטורף ובטח אין הרבה מדינות כאלו, ולכן היוצא מן הכלל הזה הוא לא ענק. וכפי מה שהצעתי, ייתכן בכלל שמקצועות השפה מסווגים כמקצועות הומאניים בטעות, וייתכן שזה מה שעלינו להבין מן המחקרים שהתבצעו.

והנה הוכחה נקודתי. שוויץ היא לא בדיוק "מדינה רגילה" ולכן מעניין לשים לב שהיית צריך ללכת כל-כך רחוק עד לכדי דוגמה של מדינה מיוחדת כל-כך כדי לטעון בעד שיטת "התלמידים מוכווני הזיכרון" ו"התלמידים מוכווני הניתוח". ככל הנראה אין הרבה מדינות שמכריחות את התלמידים ללמוד יותר מאשר שפה נוספת אחת. בטח שלא ארבע או חמש שפות זרות.
לא חסר מדינות כאלה, על חלקן אפילו לא תעלה זאת על דעתך, למשל, תלמיד ארמני צריך ללמוד רוסית, אנגלית, גיאורגית, אזרית וצרפתית.
 
למעלה